Άρθρο 01 – Εργαστήρια Δεξιοτήτων

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:50 | Αντώνιος

    Διαφωνώ με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε οποιαδήποτε βαθμίδα της σχολικής εκπαίδευσης πολύ δε περισσότερο στο νηπιαγωγείο. Είναι ξεκάθαρη ευθύνη της οικογένειας η οποία μπορεί να κρίνει πότε το παιδί είναι έτοιμο και σε ποιο βαθμό ώστε να ενημερωθεί κατάλληλα . Δεν μπορώ άλλωστε να φανταστώ ποιός εκπαιδευτικός μπορεί να παρέμβει πιο απαλά και ορθά σε ένα παιδί από τους ίδιους τους ανθρώπους που συγκροτούν το άμεσο οικογενειακό του περιβάλλον. Ανάμεσα στον τέλειο παιδαγωγό και τον μέτριο γονιό, καταλληλότερος για να μιλήσει για κάτι τέτοιο είναι σίγουρα ο τέλειος γονιός.

    Ευχαριστώ!

  • 4 Μαΐου 2020, 11:45 | Ιωάννης Λίτινας

    Χριστός Ανέστη.
    Διαφωνώ κάθετα με τα προγράμματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα αθώα μας μικρά παιδιά. Την ευθύνη αυτή την έχουν οι γονείς και επειδή το θέμα εμπίπτει στις συνταγματικές, εγχώριες και ευρωπαϊκές διατάξεις περί διαπαιδαγώγησης σύμφωνα με την θρησκευτική πίστη των γονέων, ΔΗΛΏΝΩ ΟΤΙ είμαι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ και συμφώνως των θρησκευτικών μου πεποιθήσεων ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΩ ανάλογα προγράμματα που αντιτίθενται στην πίστη μου και συνεπώς αφορούν και το 97% του πληθυσμού της χώρας μας!

  • 4 Μαΐου 2020, 11:44 | Aristos

    Μπορεί να οδηγήσει σε ψυχοσυναισθηματική κακοποίηση του παιδιού. Ασχολούμαι χρόνια με την ψυχική υγεία και ξέρω ότι,ειδικά σε αυτή την ηλικία,ο βαθμός εξελικτικής ανάπτυξης και συνειδητοποίησης του φύλου είναι τόσο διαφορετικός, ώστε μόνο εξατομικευμένη αγωγή μπορεί να γίνει, στηριγμένη στα προσωπικά ερωτήματα του κάθε παιδιού.Δεν υπάρχει καμία κοινή συνταγή και ομαδοποίηση των νηπίων σε τέτοια ηλικία.Όποια απάντηση βοηθάει ένα παιδί, μπορεί να είναι επιβλαβής για ένα ή πολλά άλλα που έχουν διαφορετικό επίπεδο σεξουαλικήςανάπτυξης.Ύστερα είναι το θέμα ποιός θα διδάξει.Ποιος γονιός εμπιστεύεται οποιονδήποτε εκπαιδευτικό να διδάξει το παιδί του τόσο σημαντικό θέμα, που μπορεί να προβάλλει προσωπικές αμφιλεγόμενες θεωρίες περί τρίτου φύλου κι έτσι να δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:39 | Αρίστος

    Μπορεί να οδηγήσει σε ψυχοσυναισθηματική κακοποίηση του παιδιού. Ασχολούμαι χρόνια με την ψυχική υγεία και ξέρω ότι,ειδικά σε αυτή την ηλικία,ο βαθμός εξελικτικής ανάπτυξης και συνειδητοποίησης του φύλου είναι τόσο διαφορετικός, ώστε μόνο εξατομικευμένη αγωγή μπορεί να γίνει, στηριγμένη στα προσωπικά ερωτήματα του κάθε παιδιού.Δεν υπάρχει καμία κοινή συνταγή και ομαδοποίηση των νηπίων σε τέτοια ηλικία.Όποια απάντηση βοηθάει ένα παιδί, μπορεί να είναι επιβλαβής για ένα ή πολλά άλλα που έχουν διαφορετικό επίπεδο σεξουαλικήςανάπτυξης.Ύστερα είναι το θέμα ποιός θα διδάξει.Ποιος γονιός εμπιστεύεται οποιονδήποτε εκπαιδευτικό να διδάξει το παιδί του τόσο σημαντικό θέμα, που μπορεί να προβάλλει προσωπικές αμφιλεγόμενες θεωρίες περί τρίτου φύλου κι έτσι να δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:39 | κωνσταντινα Ζ

    Διαφωνώ με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε οποιαδήποτε βαθμίδα του σχολείου δεν έχετε το δικαίωμα να καταστρέφετε τα παιδιά μας

  • 4 Μαΐου 2020, 11:36 | Α.Θρ.

    Tο μάθημα είναι κατά το νομοσχέδιο υποχρεωτικό. Γιατί να μην έχει τη δυνατότητα κάποιος να αρνηθεί, όπως π.χ. με το μάθημα των Θρησκευτικών; «Δικαίωμα» στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού για θέματα σεξουαλικότητας έχουν μόνο οι γονείς, που θα το πράξουν όταν καταλάβουν ότι το παιδί τους έχει την κατάλληλη ηλικία και ωριμότητα.
    Σαν εκπαιδευτικός διαφωνώ με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:29 | Αγγελική

    Διαφωνώ!Αν είναι δυνατόν…μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε τέτοια τρυφερή ηλικία!Να αποσυρθεί κ απ το νηπιαγωγείο αλλά κ απ το δημοτικό!Το εκπαιδευτικό μας σύστημα ως συνήθως πάει απ το κακό στο χειρότερο…Τι άλλο θ’ ακούσουμε?

  • 4 Μαΐου 2020, 11:26 | Αρίστος

    Μπορεί να οδηγήσει σε ψυχοσυναισθηματική κακοποίηση του παιδιού. Ασχολούμαι χρόνια με την ψυχική υγεία και ξέρω ότι,ειδικά σε αυτή την ηλικία,ο βαθμός εξελικτικής ανάπτυξης και συνειδητοποίησης του φύλου είναι τόσο διαφορετικός, ώστε μόνο εξατομικευμένη αγωγή μπορεί να γίνει, στηριγμένη στα προσωπικά ερωτήματα του κάθε παιδιού.Δεν υπάρχει καμία κοινή συνταγή και ομαδοποίηση των νηπίων σε τέτοια ηλικία.Όποια απάντηση βοηθάει ένα παιδί, μπορεί να είναι επιβλαβής για ένα ή πολλά άλλα που έχουν διαφορετικό επίπεδο σεξουαλικήςανάπτυξης.Ύστερα γυναίκες είναι το θέμα ποιός θα διδάξει.Ποιος γονιός εμπιστεύεται οποιονδήποτε εκπαιδευτικό να διδάξει το παιδί του τόσο σημαντικό θέμα, που μπορεί να προβάλλει αμφιλεγόμενες θεωρίες περί τρίτου φύλου κι έτσι να δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:25 | Γεώργιος Π.

    Ως γονιός παιδιων νηπιακής ηλικίας εκφράζω πάρα πολλές επιφυλάξεις ως προς το συγκεκριμένο πρόγραμμα ιδιαίτερα ως προς το κομμάτι της σεξουαλικής αγωγής. Είναι εντελώς άκαιρο να εισαχθει σε τέτοιες ηλικίες ένα τέτοιο μάθημα! θα μας φέρετε σε πολύ δυσκολη θέση…

  • 4 Μαΐου 2020, 11:21 | Ιωάννα

    Διαφωνώ με την εισαγωγή στο σχολείο του μαθήματος σεξουαλικής αγωγής. Το θεωρώ αντιπαιδαγωγικό. Θέτει σε κίνδυνο την ψυχική υγεία των παιδιών, πολύ περισσότερο των νηπίων.Αρμόδιοι γι’ αυτό είναι οι γονείς που γνωρίζουν για το κάθε παιδί τους πότε είναι ο κατάλληλος χρόνος και ο κατάλληλος τρόπος.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:20 | Παπαδοπούλου Άννα

    Όντας εν ενεργεία εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναρωτιέμαι ποιον σκοπό έχει αυτή η παρέμβαση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε αυτήν την πρώιμη ηλικία από την στιγμή αυτά που θέλουμε τα νήπια να ξέρουν για το θέμα αυτό ήδη τα ξέρουν, δηλαδή:

    1) Ότι υπάρχει φαινοτυπική διάκριση μεταξύ του ανδρικού και γυναικείου φύλου (γιατί τη βλέπουν στην εξωτερική τους όψη)
    2) Ότι τα παιδιά γεννιόνται από την πολλή αγάπη της μαμάς με τον μπαμπά (άντε το πολύ να πεις για να προσεγγίσεις περισσότερο την αλήθεια ότι όταν η μαμά δεχθεί τον σπόρο της αγάπης του μπαμπά τότε αυτό που φυτρώνει, ο καρπός δηλαδή είναι τα παιδιά – με τον κίνδυνο της παρανόησης να αναρωτιούνται αν είναι φυτά…!!!) . Σε ΚΑΜΜΙΑ μα ΚΑΜΜΙΑ περίπτωση σε αυτήν την ηλικία δε λες ωμά την αλήθεια: ότι τα παιδιά γεννιόνται όταν το πέος του μπαμπά εκσπερματώσει στον κόλπο της μαμάς. Όποιος το κάνει αυτό ΔΕΝ ξέρει από αγνές παιδικές ψυχές, τις συντρίβει και υποτιμά την ύψιστη στιγμή της ανθρώπινης δημιουργίας σε μια ζωώδη και ενστικτώδη διαδικασία.
    Συνεχίζω να αναρωτιέμαι ποιος ο σκοπός αυτής της παρέμβασης στα νήπια και σκέφτομαι:
    1) Να είναι για να προστατεύονται και να ξέρουν ότι στην περιοχή του εσώρουχου δεν τα αγγίζει κανείς; Αυτό θα είχε νόημα και υπάρχουν και ωραία βίντεο στο youtube όπως το «Μυστικό της Νίκης» 1 & 2. Αυτό θα ήταν θεμιτό σε μια θεματική με τίτλο: «Προστατεύω το σώμα μου» όχι με τίτλο Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Άσε που τα παιδιά θα ρωτήσουν τι είναι το σεξ; Τι ακριβώς τους χρειάζεται αυτό σε αυτήν την ηλικία; Για να αρχίζουν να ψάχνουν στο youtube Video με σεξ; Ή να αρχίζουν να κάνουν πειράματα στις τουαλέτες πώς γίνεται η ερωτική πράξη ή συγκρίνουν τα γεννητικά τους όργανα προσθέτοντας έναν εφιάλτη στην εφημερία των δασκάλων τους; και χάνοντας την παιδικότητά τους….
    2) Να είναι για να γίνει η διάκριση μεταξύ βιολογικού και ψυχολογικού φύλου; Απάντηση: Σε μια τέτοια ηλικία αυτό θα δημιουργήσει μεγάλη σύγχυση μέσα στο παιδί. Θα αναρωτιέται δηλαδή: «Τι είμαι εγώ, ποιος είμαι εγώ, δηλαδή μπορώ να διαλέξω να είμαι και πτηνό;» Τα νήπια πρέπει να πατήσουν στη βάση του βιολογικού τους φύλου γιατί είναι η γενετική τους ταυτότητα. Αν υπάρχουν περιπτώσεις που δεν αισθάνονται καλά με το βιολογικό τους φύλο, θα πρέπει να καθοδηγηθούν από ειδικούς. Ο εκπαιδευτικός χωρίς την συναίνεση των γονέων δε μπορεί να παραπέμψει σε ειδικούς κανένα/ καμμιά μαθητή/τρια. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι όπως ΠΑΝΤΑ η αμοιβαία αποδοχή των μελών της ομάδας των μαθητών/τριών με αυτοσεβασμό και αλληλοσεβασμό.
    3) Να είναι γιατί κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις παιδιών γεννιόνται με δυσπλασίες γεννητικών οργάνων (κορίτσια με πέος κτλ.) αλλά ΠΑΝΤΑ με ενός είδους γονάδες δηλαδή όρχεις ή ωοθήκες και πρέπει να νιώθουν και αυτά αποδεκτά και καλά με τον εαυτό τους;
    Απάντηση: Το ότι πάντα τα παιδιά γεννιόνται με ενός είδους γονάδες υποδηλώνει με σαφήνεια την γενετική ταυτότητα του φύλου τους: αν έχουν όρχεις ακόμα και κρυφούς είναι αρσενικού φύλου, ενώ αν έχουν ωοθήκες είναι θηλυκού. Άρα και αυτά τα παιδιά με τις δυσπλασίες γνωρίζουν ότι υπάρχει ένα πρότυπο (όχι στερεότυπο) φυσιολογίας των ανθρώπινων φύλων. Τα παιδιά με δυσπλασίες μπορεί να έχουν απορίες και διλήμματα για το φύλο τους και για να δοθεί μια λύση σε αυτό θα ζητήσουν βοήθεια από ειδικούς σωματικής και ψυχικής υγείας. Ο εκπαιδευτικός με τι γνώσεις ακριβώς θα βοηθήσει εδώ αυτές τις περιπτώσεις; Αυτά όμως είναι θέματα που ασχολούμαστε στο γυμνάσιο και στο λύκειο για να αποφορτίσουμε ψυχολογικά τέτοιες περιπτώσεις αν υπάρχουν – αλλά στο νήπιο γιατί χρειάζεται ενώ δεν έχει ξεκινήσει καν η εφηβεία;
    4) Να είναι για να γνωρίσουν τα παιδιά καλύτερα το σώμα τους και να το αποδεχθούν νωρίς και να γνωρίζουν θέματα όπως ο αυνανισμός; Ο αυνανισμός είναι ένα θέμα που πρέπει να συζητηθεί στο γυμνάσιο (όχι στο νήπιο !!!) κι αυτό για να καταλάβουν τα παιδιά και μια άλλη διάσταση του αυνανισμού: ότι ο αυνανισμός είναι μια εγωκεντρική πράξη, ατομικής ικανοποίησης. Η σχέση όμως του ζευγαριού είναι δοτική, είναι αλληλοπεριχώρησης, είναι αλληλοπροσφοράς και όχι εγωιστική ακόμα και στην ερωτική πράξη η οποία για να μην είναι προδοσία του «είναι» μας προϋποθέτει ψυχική και συναισθηματική ένωση. Αν ο αυνανισμός γίνει άθλημα πάει το τρένο της υγιούς σύνδεσης με το έτερο ήμισυ και της αληθινής αγάπης.

    Είναι τόσο που θέλω γράψω, έχω τόσο θέματα που δεν τα έχω καν αγγίξει… ελπίζω να με κάλυψαν οι προλαλήσαντες…..

    Συνοψίζοντας είναι πρόωρη και άκαιρη και άστοχη η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των νηπίων. Εναλλακτικά προτείνω στο Νήπιο την θεματική ενότητα «προστατεύω το σώμα μου» με τα εν λόγω βίντεο « Το μυστικό της Νίκης» και το «Το μυστικό μήνυμα της Νίκης 2 – Η περιπέτεια του Βίκτωρα».

    Σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία και ελπίζουμε να εισακουστούμε.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:16 | Τατιανή Μελιδώνη

    ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΟ ΓΚΡΕΜΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:15 | Ελένη

    Χριστός Ανέστη!!! Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα νηπιαγωγείο αλλά και στο Δημοτικό. Είναι θέμα ιδιαίτερο και σημαντικό να το χειριστεί ο γονιός με το παιδί του.
    Επίσης το πρόβλημα στην εκπαίδευσή μας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ στα παιδιά μας που προσπαθεί ο Νομοθέτης να περάσει αλλά η ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ που θα πρέπει ο Νομοθέτης να ενισχύσει με το έργο των εκπαιδευτικών προς τα παιδιά μας.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:13 | Ιωάννης Β. Κογκούλης

    Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ Η «ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ» ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ
    ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

    Του Ιωάννη Β. Κογκούλη
    Ομότιμου Καθηγητή Πανεπιστημίου

    Στο νέο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο αναρτήθηκε για διαβούλευση, και ειδικότερα στο πλαίσιο της προοπτικής καλλιέργειας στους μαθητές «δεξιοτήτων ζωής» εντάσσονται θεματικές, όπως είναι, για παράδειγμα, ο εθελοντισμός, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η οικολογική συνείδηση, ο αλληλοσεβασμός, η διαφορετικότητα κ.λπ.
    Το εν λόγω Πολυνομοσχέδιο φαίνεται να δημιούργησε αρκετούς προβληματισμούς, με αποτέλεσμα γονείς και δάσκαλοι ή καθηγητές να διαμαρτυρηθούν και, μάλιστα, όταν διαπίστωσαν την ένταξη στην υποχρεωτική εκπαίδευση των παιδιών τους ακόμη και στο Νηπιαγωγείο της σεξουαλικής αγωγής.
    Στο σημείο αυτό, παρενθετικά αναφέρουμε, πως, ο κορωνοϊός που σε παγκόσμιο επίπεδο θρυμμάτισε τη θεοποίηση της τεχνολογίας, των επιστημονικών επιτευγμάτων, της οικονομίας κ.λπ., θα μπορούσε να γίνει αφορμή αποφυγής σε θέματα διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας εντυπώσεων και στην αποτύπωση μιας άλλης παιδαγωγικής ποιότητας στα αφορούντα την εκπαίδευση μέτρα, όπως αυτά αποτυπώνονται στα σχετικά με αυτήν Νομοσχέδια.
    Με αφορμή τα ανωτέρω και ιδιαίτερα τις παρατηρούμενες σε πτυχές του Πολυνομοσχεδίου αντιδράσεις, θεωρώ υποχρέωσή μου να εκθέσω τα ακόλουθα:

    ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ στους οποίους ΟΦΕΙΛΕΙ να στηρίζεται τόσο το σχολείο όσο και η εκπαίδευση γενικότερα, τους οποίους, δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να παραθεωρεί, ξεχνώντας, μάλιστα, παλαιότερο σύνθημά του: «Όλα είναι θέμα Παιδείας», όπως και την ίδια του την ονομασία, είναι δύο:
    1. Ο ΠΡΩΤΟΣ είναι η Αυθεντική Παιδεία και η δια της, μέσω αυτής ανάδειξη του σχολείου σε διδασκαλείο ΑΡΕΤΩΝ, καλλιέργεια του ήθους των μαθητών.
    2. Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ αφορά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στους μαθητές και γενικότερα στις επιστημονικές εξειδικεύσεις τους.
    Ο δεύτερος πυλώνας κυριαρχεί στο χώρο του σχολείου και, μάλιστα, κατά τρόπο μονομερή, ενώ φαίνεται να απουσιάζει ο πρώτος πυλώνας, η Παιδεία. Δυστυχώς το σημερινό σχολείο αναδεικνύεται μεταπράτης στους μαθητές χρηστικών γνώσεων, ενώ αδιαφορεί για την καλλιέργεια από αυτούς διανθρώπινων σχέσεων, να υλοποιεί, δηλαδή, αυτό που έλεγαν παλιά οι γονείς: «στέλνω το παιδί μου στο σχολείο για να γίνει άνθρωπος».
    Η εμμονή του σχολείου να επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στην κατάκτηση από τους μαθητές γνώσεων και δεξιοτήτων, το οδηγεί στην υποκατάστασή του από τα παντός είδους λειτουργούντα στον τόπο μας φροντιστήρια. Η εν λόγω μονομέρεια του σχολείου έχει ως αποτέλεσμα, στοn χώρο του, πολλές φορές η Παιδεία να νοείται ως ανάπτυξη δεξιοτήτων ή ως επιστημονική εξειδίκευση.
    Αλλά και όταν το σχολείο αναφέρεται στην Παιδεία, αυτή μάλλον παρουσιάζει την εικόνα εκείνης της παιδείας, την οποία ο άγιος Μέγας Βασίλειος χαρακτηρίζει ανόητη και βλαβερά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα να εμπλέκονται, για παράδειγμα, με τη ρομποτική, ή ακόμη, χειρότερα, να γίνεται λόγος για σεξουαλική αγωγή και ΟΧΙ για την υποβοήθηση των μαθητών να εισέλθουν σε μια κοινωνία σχέσεων.

    ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, όπως αυτή συνιστά τον πρώτο βασικό πυλώνα του σχολείου και γενικότερα της εκπαίδευσης, και μάλιστα της ορθής, κατά τον Πλάτωνα, της ωφέλιμης, κατά τον άγιο Μέγα Βασίλειο, ή της αυθεντικής, με βάση την παράδοση και ζωή του Γένους μας είναι:
    Να βοηθηθούν τα παιδιά και οι έφηβοι και, πρωτίστως, οι μαθητές να ΓΙΝΟΥΝ:
     Άρτιοι, ολοκληρωμένοι ως προσωπικότητες, «κοσμοπολίτες», αποτελούντες «κόσμου κόσμον» (κόσμημα – στολίδι), οικουμενικοί, παγκόσμιοι άνθρωποι και ΟΧΙ παγκοσμιοποιημένοι.

    ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ, το οποίο κυρίως καλείται να υλοποιήσει τον ανωτέρω σκοπό είναι το καλούμενο μάθημα των Θρησκευτικών. Όμως, επειδή η ονομασία του εν λόγω μαθήματος ΑΠΟΤΕΛΕΙ αντιγραφή του αντίστοιχου στο Βαυαρικό Πρόγραμμα μαθήματος (Religionsunterrict), και επειδή η χρήση του όρου «Θρησκευτικά» κατάντησε αποπροσανατολιστική, ενισχύοντας τις, μέσω αυτού, προσπάθειες όσων οραματίζονται τη μετάλλαξη του Γένους μας, στηριγμένοι στην, κατά τον Α. Παπαδιαμάντη, «δική μας σκέψη», ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ το συγκεκριμένο μάθημα να φέρει την ονομασία: «Παιδεία και Ελληνορθόδοξη Κληρονομιά», διαφοροποιούμενο, ως προς τον τίτλο, στις διάφορες σχολικές βαθμίδες.
    Ένα τέτοιο μάθημα οφείλει να προσφέρεται ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ σε ΟΛΟΥΣ τους μαθητές ΟΛΩΝ των επιμέρους τάξεων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    Το εν λόγω μάθημα, μαζί με το μάθημα της «Γλώσσας» και το μάθημα της μη «σιδερωμένης» και ιδεολογικοπολιτικά προσανατολισμένης «Ιστορίας», αποτελούν τον βασικό κορμό του πρώτου πυλώνα στον οποίο οφείλει να στηρίζεται το σχολείο όσο και η εκπαίδευση γενικότερα.

    ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ), του μαθήματος: «Παιδεία και Ελληνορθόδοξη Κληρονομιά», προσαρμοσμένο στις επιμέρους σχολικές βαθμίδες, θα μπορούσε να περιλαμβάνεται η ακόλουθη βασική θεματολογία:
    1. Η καλλιέργεια του ήθους των μαθητών, το οποίο στον χώρο του σχολείου και στο πλαίσιο της ορθής, ωφέλιμης, αυθεντικής Παιδείας νοείται: ως ήθος μετάνοιας, συγγνώμης, αυτοκένωσης, αυτοπροσφοράς. Κατά συνέπεια, το περιεχόμενο του εν λόγω ήθους είναι ξένο προς κάθε ηθικισμό ή μοραλισμό, που εκφράζεται ως μια ΑΠΝΟΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΑ. Παράλληλα, αποκλείει την προσφορά στους μαθητές μιας άχρωμης ηθικής, η οποία οδηγεί το παιδί και τον έφηβο σε καταστάσεις ανασφάλειας, απάθειας και απροσάρμοστης συμπεριφοράς. Στο περιεχόμενο της καλλιέργειας του ήθους των μαθητών εντάσσονται:
     Η καλλιέργεια από τους μαθητές της ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ τους υπόστασης (ποιος είναι ο καθένας τους ως υπαρξιακή οντότητα). Αυτό μπορεί να υλοποιηθεί μέσα από την ανάδειξη, πρώτον της εικόνας του άρρενος και της θήλεος, όπως αυτή απαντάται σε όλα τα επί της γης έμβια όντα και, δεύτερον, της παρουσίας του ανθρώπου ως άνδρα και γυναίκας, ως πατέρα και μητέρας και ΟΧΙ ως γονέα νούμερο ένα και γονέα νούμερο δύο.
     Η καλλιέργεια στους μαθητές της «ταυτότητας» του Γένους μας. Αυτό επιτυγχάνεται με την αντιπαράθεσή τους με τη μεγάλη διαχρονική ελληνορθόδοξη παράδοσή μας, η οποία, όντας ξένη προς κάθε μορφής κινήματα που έχουν μέσα τους διαλυτικά στοιχεία φθοράς, προβάλλει τον κοινοτικό θεσμό και αναδεικνύει το ανθρώπινο πρόσωπο, στοιχεία, τα οποία αποτελούν τα θεμέλια κάθε μορφωτικής και εκπαιδευτικής ενέργειας.
     Οι Διαφυλικές διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων και ΟΧΙ απλά η «σεξουαλική αγωγή» των μαθητών τοποθετούνται στο επίκεντρο της διαπαιδαγώγησης των μαθητών.
     Οι Διανθρώπινες διαπροσωπικές σχέσεις, με την ανάδειξη καταστάσεων που συμβάλλουν στον ευτελισμό του ανθρώπινου προσώπου, ματαιώνοντας τον σκοπό της ύπαρξής του και την πορεία του προς ωρίμανση. Σε αυτές εντάσσεται η προτεινόμενη από κάποιους «κυκλοφοριακή εκπαίδευση» των μαθητών, και όχι μόνο.
    2. Η Ειρήνη (Παιδεία Ειρήνης) ως περιεχόμενο σχετιζόμενο με την υπεύθυνη συναναστροφή των ανθρώπων με ολόκληρο τον κόσμο, ως ανάδειξη απόκτησης ετοιμότητας, και υπέρβασης προκαταλήψεων μίσους, βίας, ανελευθερίας και αδικίας, όπως και ως μέσο καλλιέργειας ήθους ειρήνης.
    3. Η Οικουμένη (Οικουμενική Παιδεία), ως περιεχόμενο υποβοήθησης των μαθητών στην, με αφετηρία ότι η Εκκλησία βρίσκεται στον αντίποδα της θρησκείας, και πως αυτή συνιστά αναίρεση της θρησκείας, απόκτηση ικανοτήτων διαλόγου με ανθρώπους ομολογιών και θρησκειών, ευαισθητοποίησή τους μπροστά στα κοινά παγκόσμια προβλήματα, της εξεύρεσης λύσεων στα προβλήματα μέσα από διάλογο με επιχειρήματα, αλλά και η σχέση των διαφόρων θρησκειών με τον πολιτισμό, την επιστήμη, την πολιτική, την κοινωνική δικαιοσύνη, την ειρήνη.
    4. Το περιβάλλον (Περιβαλλοντική Παιδεία) ως περιεχόμενο μελέτης άσκησης στη λήψη αποφάσεων και στη διαμόρφωση από τον άνθρωπο ενός κώδικα συμπεριφοράς του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά γύρω από τα προβλήματα, που αφορούν την ποιότητα του περιβάλλοντος.
    5. Η Πολιτική (Πολιτική Παιδεία) ως περιεχόμενο μελέτης των βασικών αρετών που προβάλλουν στην εντός της πολιτικής άσκηση ορθής, ωφέλιμης και αυθεντικής Παιδείας και αγωγής και που είναι: Η σύνεση, η ανεκτικότητα, η συμπάθεια, η υπομονή, ο συμβιβασμός, η ετοιμότητα για αλλαγή και ιδιαίτερα η δικαιοσύνη. Δικαιοσύνη απέναντι στο σύνολο και υπευθυνότητα για τον πλησίον. Ο Χριστός δεν επιτρέπει να ξεχωρίζεις το ξένο από το δικό σου.

    Η ΑΠΟΥΣΙΑ της Αυθεντικής Παιδείας και της, μέσω αυτής ανάδειξης του σχολείου σε διδασκαλείο ΑΡΕΤΩΝ, καλλιέργειας του ήθους των μαθητών έχει ως αποτέλεσμα:
     Να βγαίνουν από τα σχολεία μας ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ πνευματικά ανάπηροι, ικανοί για όλα.
    Οι πνευματικά ανάπηροι απόφοιτοι των διαφόρων εκπαιδευτικών μονάδων, χωρίς ήθος και ηθική, είναι έτοιμοι να υπηρετήσουν, ως σύγχρονοι νεογενίτσαροι, χωρίς αναστολές, αυτούς που απεργάζονται την καταστροφή της κοινωνίας. Είναι εκείνοι που φαίνεται να διαχειρίζονται κορωνοϊούς, οι οποίοι οδηγούν στον θάνατο, στην εξαθλίωση και στην πείνα εκατομμύρια ανθρώπους.
    Και κάτι τελευταίο. Όπως για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού οι κυβερνώντες κάλεσαν επιστήμονες, διακρινόμενοι για το ήθος και την άριστη επιστημονική ιατρική εξειδίκευση, κάτι ανάλογο οφείλουν να κάνουν και για τη διοργάνωση της διαπαιδαγώγησης και εκπαίδευσης των μαθητών. Να συμβουλευτούν, δηλαδή, επιστήμονες που να διακρίνονται πρώτον για το ήθος τους και δεύτερο για την Ψυχοπαιδαγωγική κατάρτισή τους.

    ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

    Κογκούλη Ι. Β., Εισαγωγή στην Παιδαγωγική, Έκδοση Ζ΄ Εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2016, σσ. 511. [σσ. 292-318].
    Κογκούλη Ι. Β., Διδακτική του μαθήματος των Θρησκευτικών -Παιδείας και Ελληνορθόδοξης Κληρονομιάς-, Έκδοση Β΄, Εκδόσεις Δέσποινα Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2014, σσ. 854. [σσ. 439-547].

  • 4 Μαΐου 2020, 11:10 | Δέσποινα Γιαννοπούλου

    ΔΕ ΣΥΜΦΩΝΩ ΝΑ ΜΠΕΙ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕΞ.ΔΙΑΠΑΙΔΑΤΩΓΗΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:09 | Μαρίνα Παλιάκη

    Ποιες δεξιότητες θα διδάσκονται; Γιατί υπάρχει μια μανία με την σεξουαλική αγωγή; Το σεξ είναι το παν; Τα παιδιά μας δεν πρέπει να ξέρουν για τον φυσιολογικό τοκετό, για τον θηλασμό, για την διαπαιδαγωγηση των παιδιών, για τις σχέσεις με τους γονείς και τόσα άλλα. Οι καισαρικές φτάνουν στο 65% , οι Ελληνίδες δεν θηλάζουν, θεωρούμαστε οι πιο υπερπροστατευτικοί γονείς και όμως πότε δεν συζητάμε αυτά τα θέματα στα σχολεία παρόλο που οι περισσότεροι μαθητές κάποια στιγμή θα γίνουν γονείς. Μήπως πρέπει να μπει οικογενειακή αγωγή;

  • 4 Μαΐου 2020, 11:08 | T.

    Όσοι γνωρίζουμε τι περιέχει το πρόγραμμα αυτό, ξέρουμε ότι περιλαμβάνει πάρα πολλά, τα οποία δεν θα ήθελε κανένας γονέας να μάθει το παιδί του από την προσχολική ηλικία. Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην άγνοια. Έχουν δικαίωμα να παραμείνουν αθώα. Οι δραστηριότητες είναι απαράδεκτες. Αποτελεί ξεκάθαρη διαστροφή το να προσπαθεί κανείς να βάλει στο μυαλουδάκι τους πράγματα που ούτε ως μεγάλοι δε θα πρέπει να κάνουν!

  • 4 Μαΐου 2020, 11:06 | Αντώνιος

    Διαφωνώ κάθετα με την ένταξη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε οποιαδήποτε βαθμίδα γενικής η ιδιωτικής εκπαίδευσης.

  • 4 Μαΐου 2020, 11:01 | Δόλγυρας Χαρ.

    Τα παιδιά δεν έχουν τον ίδιο βαθμό ωριμότητας οπότε δεν μπορούμε να μιλήσουμε για αυτό το όντως σημαντικό θέμα ενώπιον όλων των παιδιών. (ο νοών νοείτω)

  • 4 Μαΐου 2020, 10:48 | Αγγελική

    Το υπουργείο καλύτερα να επικεντρωθεί στο πώς θα παρέχει ουσιαστικότερη εκπαίδευση στα παιδιά μας και στο πώς θα εξαλείψει τη μάστιγα της παραπαιδείας και ας αφήσει τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στους γονείς.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:47 | Νικόλαος Πιερράκος

    Διαφωνώ

  • 4 Μαΐου 2020, 10:46 | Ευαγγελία

    Ως εκπαιδευτικός και γονιός, δηλώνω την αντίθεσή μου στην εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Είναι θέμα οικογενειακού προγραμματισμού και προσανατολισμού. Έξωθεν ενημέρωση από άτομα διαφόρων τοποθετήσεων, όσο έγκυρα κι αν ακούγονται κι όσες περγαμηνές και να έχουν, είναι αμφίβολης εγκυρότητας από ηθική άποψη κι επηρεάζουν ανήλικα άτομα, των οποίων την επιμέλεια έχουν οι γονείς.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:45 | Νικόλαος Πιερράκος

    Διαφωνώ πλήρως

  • 4 Μαΐου 2020, 10:44 | Νικόλαος Πιερράκος

    Διαφωνώ απόλυτα

  • 4 Μαΐου 2020, 10:43 | Λευθεριώτη Σπυριδούλα

    Τα μικρά παιδιά έχουν την τάση να μιμούνται και να εφαρμόζουν στην πράξη ότι μαθαίνουν. Κάντε αναγωγή αυτού του γεγονότος στη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και βγάλτε τα συμπεράσματά σας.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:40 | Sofia kalaidopoulou

    Αγαπητοί καταρχάς θα ήθελα να σας συγχαρώ για τις πρωτοπόρες πρωτοβουλίες που παίρνετε όσο αφορά την εκπαίδευση των παιδιών μας. Θα ήθελα όμως να σας επιστήσω την προσοχή στον κίνδυνο για την ψυχική υγεία που μπορεί να ενέχει η πιλοτική σας αυτή δράση στην σεξουαλική διαπαιδαγώγηση νηπίων. Έχω ζήσει στη Σουηδία ,στην Ολλανδία και τώρα ζω στις Βρυξέλλες. Τα παιδιά μου πήγαν σχολείο και στις τρεις αυτές χώρες. Σε καμία από αυτές δεν γινοταν σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Θεωρώ πως δεν είναι ηθικό να πειραματιζόμαστε σε μικρά παιδιά σε ένα τόσο λεπτό ζήτημα. Θα ήταν πιο πρόσφορο ίσως σε παιδιά γυμνασίου,Ναι. Αλλά σε παιδάκια δημοτικού και νηπιαγωγείων ; πειραματιζόμαστε ; Σας παρακαλώ,θα μπορούσατε σε αυτές τις ηλικίες , και αν όντως θέλετε να είμαστε όπως τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, να αναπτύξουμε αλλά θέματα σε αυτές τις ηλικίες όπως κολύμβηση, περισσότερες εκδρομές στη φύση, μουσική, και αλλά πολλά. Ας επενδύσουμε εκεί κι όχι σε ανώφελα πειράματα τα οποία τελικά δεν θ δουλέψουν για πολλούς λόγους. Επίσης αν θέλετε όντως να σέβεστε όλον τον κόσμο όπως διατυμπανιζετε, τότε να σεβαστείτε και τον χριστιανό και τον μουσουλμάνο κλπ και να αφήσετε στην άκρη ευαίσθητα θέματα της κοινωνίας . Ναι να ενημερώσετε τα παιδιά μας για τους κινδύνους και για βασικά πράγματα,στην σωστή ηλικία όπου θα υπάρχει και το σωστό γνωσιακο πλαίσιο , αλλά το ποια κοσμοθεωρία θα έχει ο κάθε άνθρωπος,αφορά και την θρησκεία του ατόμου την οποία εσείς δεν έχετε το δικαίωμα να παρακαμψετε. Αντί αυτού, να γίνεται στο σχολείο πιο οργανωμένη κίνηση ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν κατανόηση και ενσυναίσθηση για όλους τους ανθρώπους. Τρόποι υπάρχουν , θέληση και σεβασμός δεν υπάρχει.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:40 | Χρήστος

    Αν έχετε το κουράγιο κοιτάξτε το αγγελικό τους πρόσωπο και σίγουρα όλα τα προγράμματά σας θα σας πέσουν από τα χέρια!

  • 4 Μαΐου 2020, 10:34 | ΔΗΜΗΤΡΑ

    Φτάνει πια!ως εδώ!
    Δεν χορτάσατε να μετράτε συντρίμμια και ναυάγια στη νεολαία μας;
    Αφήστε την καινούρια γενιά ανέγγιχτη και καμαρώστε αργότερα αγγέλους ανάμεσά μας.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:23 | Λαμπρινή

    Η κατασταση εχει ξεφυγει εντελως!!!Εξαντληθηκε η υπομονη μας!!!Διαφωνουμε με την εισαγωγη της σεξουαλικης διαπαιδαγωγησης στο σχολειο.Ειναι θεμα που αφορα καθαρα την οικογενεια του καθε παιδιου και κανεναν αλλο!

  • 4 Μαΐου 2020, 10:19 | Κυριάκος Καμπάνης

    Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό οι πολίτες δεν έχουν εμπιστοσύνη στη δεξουαλική διαπαιδαγώγηση που μπορεί να γίνει στο Σχολείο. Ειδικά μετά από τις ιδεοληπτικές κατευθύνσεις που δόθηκαν κατά το παρελθόν σχετικά με τα στερεότυπα που αφορούν τα φύλα. Ο άνδρας είναι άνδρας και η γυναίκα είναι γυναίκα, αυτό είναι μία βιολογική πραγματικότητα. Δεν υπάρχει κοινωνικό φύλο, που το επιλέγω όποτε θέλω. Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί στο άρθρο 1, ώστε να μην αφήνετε περιθώρια σε μελλοντικές ύποπτες υπουργικές αποφάσεις ή εγκυκλίους. Όχι άλλος προοδευτισμός στη διαφθορά.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:17 | Αναστάσιος Ι

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ,
    Θέλω να δηλώσω την αντίθεσή μου στο μάθημα της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και των Αγγλικών από την νηπιακή ηλικία στην εκπαίδευση.
    Στο μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο (αλλά και στις υπόλοιπες βαθμίδες) είμαι απόλυτα ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ. Ως πατέρας δεν παραχωρώ σε κανένα το δικαίωμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μου. Είναι συνταγματικό δικαίωμα και ευθύνη της οικογένειας και ΜΟΝΟ.!
    Οσον αφορά το θέμα με το μάθημα των Αγγλικών είναι αδιανόητο τα παιδιά μας να μην ξέρουν σωστά την Ελληνική γλώσσα, να μην μπορούν να μιλήσουν καλά και να χρειάζονται λογοθεραπείες και παράλληλα να είναι αναγκασμένα να ανταποκρίνονται και σε μαθήματα Αγγλικής. Ήδη στις υπόλοιπες βαθμίδες εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων είναι απαράδεκτη η διδασκαλία του μαθήματος και χρειαζόμαστε εξωτερικά φροντιστήρια προκειμένου να μάθουν Αγγλικά τα παιδιά μας.
    ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:15 | ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Διαφωνώ με τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:10 | ΜΑΝΩΛΗΣ Μ.

    Μη αναγκαία η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στην νηπιακή ηλικία και δη η καθοδηγούμενη απο το υπουργείο παιδείας.
    Δεν πάσχει η δεξιότητα του σεξουαλικού προσανατολισμού και αντίληψης στα παιδιά, καθότι η τοποθέτηση του ατόμου αποτελεί φυσική διαδικασία που δεν χρειάζεται να υπαγορευτεί.

    Εκτος εαν αποτελεί παραδοχή πως ο στόχος είναι η διαμόρφωση μιας μελλοντικής κοινωνίας που έχει αποβάλει το κατα φυσιν.
    Πλέον λοιπόν,μιλάμε για πόρωση,και η απο θέση ευθύνης οργάνωση αυτού αποτελεί έγκλημα.

    Ας ληφθεί μέριμνα πρώτα για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών βαθμίδων στον κύριο τους ρόλο που είναι η άρτια ακαδημαική εκπαίδευση των μαθητών(η οποία πάσχει) και ας παραμεριστούν οι σφαιρικής γνώσεις διανθιστικές πρωτοβουλίες.

    Μην διαφθείρετε πλεον!
    Ανεπίτρεπτο!

  • 4 Μαΐου 2020, 10:10 | Μαρία Π.

    Θα ήθελα να δηλώσω την αντίθεσή μου στο μάθημα των Αγγλικών και της Σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από αυτή την ηλικία στην εκπαίδευση.
    Είναι αδιανόητο τα παιδιά μας να μην ξέρουν σωστά την Ελληνική γλώσσα, να μην μπορούν να μιλήσουν καλά και να χρειάζονται λογοθεραπείες και παράλληλα να είναι αναγκασμένα να ανταποκρίνονται σε μαθήματα Αγγλικής.! Ήδη στις υπόλοιπες βαθμίδες εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων είναι απαράδεκτη η διδασκαλία του μαθήματος και χρειαζόμαστε εξωτερικά φροντιστήρια προκειμένου να μάθουν Αγγλικά τα παιδιά μας.
    Όσο αφορά στο μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στο νηπιαγωγείο (αλλά και στις υπόλοιπες βαθμίδες) ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ.! Σαν πολύτεκνη μητέρα ΔΕΝ ΠΑΡΑΧΩΡΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ το δικαίωμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μου. Είναι συνταγματικό δικαίωμα και ευθύνη της οικογένειας και ΜΟΝΟ.!
    Μία πολύτεκνη μητέρα. Χριστός Ανέστη.!

  • 4 Μαΐου 2020, 10:06 | Ν.

    Τα μικρά παιδιά έχουν ανάγκη από τους γονείς τους. Εκείνοι θα τα ενημερώσουν σχετικά με τα σεξουαλικά θέματα στην κατάλληλη στιγμή. Διαφωνώ με οποιαδήποτε άλλη περίπτωση.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:06 | Nάσια

    Η θεματική ενότητα της σεξουαλικής αγωγής στο νηπιαγωγείο… μια ευκαιρία οι υποκειμενικές απόψεις του κάθε διδάσκοντος σε ένα τόσο λεπτό θέμα, να επιβληθούν στα παιδάκια από την πιο μικρή του ηλικία.

  • 4 Μαΐου 2020, 10:05 | Βαλεντίνη Μ.

    Μιλώντας από την οπτική της εκπαιδευτικού πλέον αλλά και της μαθήτριας, καθώς τελείωσα το σχολείο μόλις 5 χρόνια πριν, ομολογώ πως δεν θα ήθελα να διδάσκομαι περί σεξουαλικότητας στο σχολείο. Διαφωνώ κάθετα με την προσθήκη της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στις σχολικές μονάδες, σε τόσο μικρές και ευαίσθητες ηλικίες. Προσωπικά δεν θα ήμουν έτοιμη να ακούω και να επεξεργάζομαι τέτοιου είδους ζητήματα τα οποία θα με έφερναν αντιμέτωπη με μια πραγματικότητα στην οποία δεν υπάρχει πια η παιδικότητα, το καθαρό παιχνίδι και η αθωότητα. Επίσης, η διδασκαλία του συγκεκριμένου θέματος μάλλον θα έφερνε τα αντίθετα αποτελέσματα, καθώς θα ενισχυόταν η αυτοπεποίθηση εκείνων των πιο «ώριμων» εις βάρος εκείνων που το σώμα τους και το μυαλό τους δεν θα ήταν έτοιμο θα δεχθεί την οποιαδήποτε σεξουαλική μεταχείριση. Επομένως, για τον παραπάνω λόγο θέτουμε τα παιδιά σε μεγάλο ΚΙΝΔΥΝΟ. Το μάθημα της βιολογίας περί γεννητικών οργάνων είναι αρκετό για να μάθουν τα παιδιά ό,τι χρειάζεται να ξέρουν σε αυτή την ηλικία.

  • 4 Μαΐου 2020, 09:59 | Παναγιώτης

    Δεν θέλουμε άλλο γκρέμισμα στην εκπαίδευση! Τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, από τα Νήπια, να την κάνετε στα παιδιά σας και να έχετε τα αποτελέσματά της στα δικά σας παιδιά. Στα δικά μας παιδιά, ΟΧΙ σε ό,τι έχει αποτύχει εκπαιδευτικά σε όλο τον κόσμο. Δεν βρήκατε τίποτα άλλο θετικό να εφαρμόσετε;

  • 4 Μαΐου 2020, 09:58 | Φωτεινή

    Χριστός Ανέστη! Διαφωνώ κάθετα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην προσχολική και σε κάθε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης.

  • 4 Μαΐου 2020, 09:56 | Ανθή

    Σαν εκπαιδευτικός διαφωνώ με την ένταξη της σεξουαλικής αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση. Να σεβαστούμε τη τρυφερή ηλικία και να αφήσουμε στους γονείς των παιδιών το έργο αυτό.Όπως οι γονείς φροντίζουν και για τα άλλα θέματα των παιδιών τους, έτσι και σ΄αυτό το θέμα, μπορούν και είναι ικανοί να βοηθήσουν τα παιδιά τους.

  • 4 Μαΐου 2020, 09:51 | Ριτσα

    Aπαραδεκτό σε τόσο τρυφερή ηλικια να διδάσκονται τέτοιο είδους διδασκαλίες και να επηρεάσουμε την ελευθερία της αθωότητας

  • 4 Μαΐου 2020, 09:48 | ΕΠΙΧΑΡΙΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ

    Απαράδεκτοι και ακατανόητοι αυτοί που το σκέφθηκαν ! Δεν διαθέτουν λοιπόν ίχνος ευαισθησίας και σεβασμού στην ιερότητα της παιδικής ψυχής ;
    “…ω, παιδικότητα: αιώνια αμετάφραστη
    κι ο θεός που απ’ τις δακρυσμένες προσευχές των παιδιών που φοβούνται τη νύχτα
    φτιάχνει τις πρώτες γαλάζιες γραμμές της μέρας που στέλνουν
    την ελπίδα στους ναυαγούς”.Τάσος Λειβαδίτης

  • 4 Μαΐου 2020, 09:47 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕ ΚΥΡΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΗΠΙΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΝΟΗΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ.

  • 4 Μαΐου 2020, 09:17 | Ευθυμία

    Διαφωνώ με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο σχολείο γιατί προτιμώ να γίνεται από τους γονείς βάσει των αξιών της κάθε οικογένειας.

  • 4 Μαΐου 2020, 09:16 | Βαρβάρα

    Ειμαι αρνητική σε ολο αυτο.αφηστε επιτελους Την Ελλάδα..φτάνει πια

  • 4 Μαΐου 2020, 09:05 | Κατερίνα

    Η παιδική αθωότητα, το ομορφότερο πράγμα που υπάρχει στον κόσμο, γιατί σας ενοχλεί τόσο πολύ;

  • 4 Μαΐου 2020, 09:04 | Ιωάννης Σαββίδης

    Χριστός Ανέστη.
    Διαφωνώ απόλυτα με την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης

  • 4 Μαΐου 2020, 08:57 | Chris Tzafos

    Διαφωνώ ως Έλληνας πολίτης κάθετα με την ένταξη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσης και διαφωνώ απόλυτα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Ας μην τσαλακώσουμε και διαστρευλώσουμε τις παιδικές ψυχούλες.

  • 4 Μαΐου 2020, 08:53 | Αντώνης

    Απο την μια λες να έχει μια γνώση πάνω σε αυτό και από την άλλη λες μήπως αυτό το μαθαίνει μπαίνοντας στην εφηβεία που φυσικά είναι μια ηλικία λίγο δύσκολη για όλους μας.
    Πιστεύω πως ότι και να λέμε πάντα τα παιδιά θα είναι ένα βήμα ποιο μπροστά.

  • 4 Μαΐου 2020, 08:52 | Νικόλαος Πιερράκος

    Διαφωνώ ΚΑΘΕΤΑ