ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄   Διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση   Άρθρο 1 Ισχύς ρυθμίσεων περί ιδιωτικών σχολείων

 

 

Στο άρθρο 2 του ν. 682/1977 (Α΄ 244) προστίθεται παρ. 6 ως εξής:

«6. Τα ιδιωτικά σχολεία διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, οι οποίες κατισχύουν κάθε άλλης ρύθμισης.».

  • 12 Ιουλίου 2020, 21:25 | Mariella Giannopoulou

    Είναι μια εξαιρετική αρχή για τον εκσυγχρονισμό της Παιδείας. Είναι απαραίτητο να δίνουμε ελευθερία στους εκπαιδευτικούς να δοκιμάζουν καινούργιες πρακτικές. Όπου υπάρχει ελευθερία ακολουθεί η καινοτομία και η εξέλιξη. Όλοι θέλουμε να δούμε την επόμενη γενιά να εξελίσσεται και να δημιουργεί στην ζωή τους. Είναι ιδανικό να ξεκινήσουν καινοτομίες στον ιδιωτικό χώρο έτσι ώστε να μπορέσουν να δοκιμαστούν και να εξελιχθούν προκειμένου να περάσουν στην δημόσια εκπαίδευση. Η ευελιξία μόνο καλό μπορεί να κάνει. Επίσης, η αξιολόγηση ενισχύει την πληροφόρηση και την ανατροφοδότηση. Επομένως, η αξιολόγηση μας δίνει πληροφορίες για να γίνουμε καλύτεροι. Μπράβο και εύγε σε όλη την ομάδα.

  • 12 Ιουλίου 2020, 21:02 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

    Εγώ έχω δημιουργήσει με διεθνείς συνεργασίες το διεθνή μαθηματικό server MATH FACEBOOK που θα έλεγα επικαιροποιώντας επετείους ότι αποτελεί το 4th of July της μαθηματικής εκπαίδευσης αφού με support από American Mathematical Society σε έχουμε τα united mathematics of facebook με ομάδες , σελίδες facebook στις οποίες was founded 300000 mathematical publications . Στην Ελλαδα η πρωώθηση του Math Facebook στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση εκτιμώ ότι θα συμβάλει στην άνοδο της μαθηματικής εκπαίδευσης .

  • 12 Ιουλίου 2020, 21:01 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

    Η γνώμη μου είναι ότι τα ιδιωτικά σχολεία πρέπει να έχουν ένα πιο φιλελεύθερο σχεδιασμό και να δίνουν τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να διδάσκουν να διδάξουν μερικές ώρες και μετά να πραγματοποιούνται ερασιτεχνικού τύπου αξιολογήσεις από τους μαθητές και συγκρίσεις με τη διδασκαλία των ήδη υπαρχόντων εκπαιδευτικών ώστε με μια πρακτική 4th of July να δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν διδάξει σε ιδιωτικά σχολεία γιατί δεν τους δόθηκε η δυνατότητα δεν τους δώθηκε η ευκαιρεία να συμβάλουν στην βελτιστοποίηση της εκπαίδευσης . Εγώ πιστεύω ότι η βασική αρχή » πρέπει αν ακούμε τους πάντες γιατί από τον καθένα κάτι μαθαίνουμε » αν εφαρμοστεί θα βελτιώσει την δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση.

  • 12 Ιουλίου 2020, 20:32 | Καιτη

    To νομοσχέδιο είναι στη σωστή κατεύθυνση.
    Ως μητέρα θεωρώ ότι πρέπει τα ιδιωτικά σχολεία να είναι ελεύθερα να διαμορφώνουν το πρόγραμμα τους όπως θεωρούν καλύτερα και όχι όπως στο δημόσιο όπως αναφερόταν στους παλιούς νόμους.
    Τα ιδιωτικά σχολεία πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν τους σωστούς εκπαιδευτικούς κάθε χρονιά προς όφελος των παιδιών μας.

  • 12 Ιουλίου 2020, 17:50 | IoannisA

    Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που:

    αποδομεί πλήρως τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όπως ρυθμίζονταν έως σήμερα,
    εισάγει δυσμενέστερες ρυθμίσεις ακόμα και από την κοινή εργατική νομοθεσία, νομιμοποιώντας τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας,
    καθιστά ακραία ευέλικτη την οποιαδήποτε σχέση εργασίας εντός του σχολείου, υποβαθμίζοντας το ρόλο και, συνακόλουθα, την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του εκπαιδευτικού προσωπικού.

  • 12 Ιουλίου 2020, 16:55 | Βασίλης

    Ένα νομοσχέδιο που εξαθλιώνει τους/τις εκπαιδευτικούς. Εξαθλιώνοντας τους εκπαιδευτικούς τσακίζετε τη δημιουργικότητά τους και κατά συνέπεια την ποιότητα του έργου τους προς τα παιδιά. Ένα νομοσχέδιο που κάνει τους σχολάρχες πλουσιότερους, τις ζωές των εκπαιδευτικών ακόμα χειρότερες και τα παιδιά ρομπότ. Θα έλεγα ότι είναι τυφλοί αυτοί που δεν το βλέπουν κι αυτοί που το εκπόνησαν, αν δεν πίστευα πως είναι επιδίωξή τους αυτά που αναφέρω παραπάνω.

  • 12 Ιουλίου 2020, 16:14 | Πάνος Γεωργίου

    Εάν θέλουμε στη χώρα ένα πραγματικά ευρωπαϊκό, σύγχρονο και καινοτόμο ιδιωτικό σχολείο και όχι ένα σχολείο υποχείριο των συνδικαλιστών, είναι μονόδρομος η συνολική μεταρρύθμιση με αξιολογημένο το προσωπικό που προωθεί η κυβέρνηση.
    Δεν καταλαβαίνω γιατί μετά τη διετία -κατ’ εξαίρεση- να μη μπορεί να απολυθεί ένας επαγγελματικά ανεπαρκής ιδιωτικός εκπαιδευτικός. Ως προς τί αυτή η παράλογη διάκριση σε σχέση με τους εργαζόμενους σε ολόκληρο τον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα, όπου το προσωπικό καθημερινά αξιολογείται;

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:55 | Αρχοντούλα Σαββιδάκη

    Είναι φανερό ότι με την ψήφιση του νομοσχεδίου επέρχεται πλήρης ισοπέδωση στο εργασιακό καθεστώς των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών. Διαβάζοντας το νομοσχέδιο διαπιστώνουμε ότι υπάρχει αντίφαση ανάμεσα σε όσα λέγονται και σε όσα τελικά προβλέπονται μέσω των διατάξεων. Συμφωνώ με απόψεις που υποστηρίζουν ότι το Υπουργείο Παιδείας μεταχειρίζεται όρους όπως «ευελιξία» και «νέες ευκαιρίες απασχόλησης», επιμένει δε ότι παραμένει ο εποπτεύων φορέας των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, ενώ στην πράξη βάζει θηλιά γύρω από τον λαιμό χιλιάδων εκπαιδευτικών λειτουργών, οι οποίοι απειλούνται από μαζικές απολύσεις και ανεργία.

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:52 | Χρήστος

    Θέλετε φοβισμένους δασκάλους. Ο φοβισμένος δάσκαλος είναι κακός δάσκαλος.

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:52 | Κώστας Αυγερινός

    Είμαι γονιός δυο παιδιών σε ιδιωτικό σχολείο εδώ και 6 χρόνια. Επιτέλους ένα νομοσχέδιο το οποίο κινείται στη αωστή κατεύθυνση. Δεν είχα συνηδοτοποιήσει, τόσα χρόνια ότι το σχολείο μας δεν είχε κανένα δικαίωμα στην αξιολόγηση των καθηγητών μας. Έχω ζήσει στην Ευρώπη πολλά χρόνια κι η αξιολόγηση είναι αυτονόητη παντού, όπως και στην εταιρία που εργάζομαι στην Ελλάδα.
    Έτσι τοποθετήθηκα σε θέση ευθύνης τα τελευταία χρόνια.
    Ένα μεγάλο μπράβο στην Υπουργό η οποία εμπιστεύεται του εκπαιδευτικούς τόσο στα Ιδιωτικά σχολεία όσο και στα δημόσια.
    Σαν γονείς που πληρώνουμε για την εκπαίδευση των παιδιών μας, με πολλές στερήσεις και θυσίες θελουμε να ξέρουμε ότι τα παιδιά μας θα έχουν τους καλύτερους εκπαιδευτικούς και το σχολεία μας απελευθερωμένο από τα βαρίδια του παρελθόντος θα ανοίξει δρόμους για τα παιδιά μας χωρίς να κρύβεται, για το καλό των μαθητών του.
    Τελος θέλω να σημειώσω ότι στο σχολείο μας, από ότι ξέρω, οι εκπαιδευτικοί είναι οι ίδιοι εδώ και δεκαετίες. Άρα δεν καταλαβαίνω ποιον εξυπηρετούσε το παλιό καθεστώς μονιμότητας.
    Και πάλι μπράβο κα Υπουργέ.

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:33 | Άννα

    Επιτέλους ένα νομοσχέδιο που εκλογικεύει τον παραλογισμό που υπήρχε τα τελευταία 5 χρόνια.
    Αναχρονιστικές ρυθμίσεις και συντεχνιακοί παραλογισμοί στο χρονοντούλαπο.
    Δεν μπορώ να καταλάβω ο υπέρ προστατευτισμός των ιδιωτικών εκπαιδευτικών γιατί να υπάρχει, σε τι κάνει καλύτερο το Ιδιωτικο Σχολειο. Αν δεν θέλουν την αξιολόγηση να αναζητήσουν την ομπρέλα του δημοσίου.

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:24 | Έλενα

    Ἑκσυγχρονισμός της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης῾… Τι ωραίο που ακούγεται! Εκσυγχρονισμός Εκπαίδευσης είναι ό,τι αποσκοπεί στην αναβάθμιση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές. Ό,τι υποβαθμίζει τη θέση και το ρόλο αυτού που τις παρέχει, του εκπαιδευτικού, ό,τι τον αποδυναμώνει στο να υπερασπιστεί το λειτούργημά του και το συμφέρον των μαθητών, δεν μπορεί να βαπτίζεται «ἑκσυγχρονισμός» της Εκπαίδευσης, Δημόσιας ή Ιδιωτικής. Η Εκπαίδευση θέλει όραμα, δε γίνεται με εξαργυρώσεις «γραμματίων» ή με άνευ ουσίας ηχηρές λέξεις!

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:09 | Μαρία Δημ

    Διαβάζω όσα γράφονται και προβληματιζομαι. Άραγε οι γονείς των μαθητών γνωρίζουν οτι οι εκπαιδευτικοί αποδίδουν αποτελεσματικότερα σε ένα περιβαλλον χωρίς τον φόβο και την τρομοκρατια; Άραγε γνωρίζουν ότι οι σχολαρχες κάτω από την εξουσία συγκεκριμένων κυβερνήσεων παρανομουν σε βάρος των εκπαιδευτικών; Ένα νομοσχέδιο που ευνοεί καθαρά τους σχολαρχες και καταστρατηγει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Κρίμα

  • 12 Ιουλίου 2020, 13:04 | ΔΑΜΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ -ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ.
    ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΠΙΟ ΨΗΛΑ,ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΟΧΕΥΟΥΜΕ ΨΗΛΟΤΕΡΑ.

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!

  • 12 Ιουλίου 2020, 12:50 | Χριστίνα

    Ένα Σ/Ν προς στην σωστή κατεύθυνση για την ιδιωτκή εκπαίδευση!
    Δίνεται πλέον πραγματικός χώρος ευελιξίας και αυτονομίας ώστε να μπορούν να καινοτομούν, να αξιολογούν και να παρέχουν καλύτερη εκπαίδευση. Θέλουμε μια δυνατή και παραγωγική χώρα και η εκπαίδευση είναι η βάση για να το πετύχουμε.
    Πιστεύω ότι ανεβάζοντας τα πρότυπα στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι σίγουρο ότι θα ακολουθήσει και η δημόσια εκπαίδευση. Συγχαρητήρια στην Υπουργό και το Επιτελείο της

  • 12 Ιουλίου 2020, 12:14 | Liana

    Ποια κοινωνία ωφελείται όταν τα παιδιά της διδάσκονται από τρομοκρατημένους δασκάλους;
    Ποια κοινωνία τη συμφέρει να αγοράζει τους τίτλους σπουδών και τα αριστεία των μαθητών της:
    Ποια κοινωνία πιστεύει ότι ο «Εκσυγχρονισμός στην Ιδιωτική Εκπαίδευση» πραγματοποιείται με ένα νόμο (χωρίς ουσιαστική συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μερών) που κατατίθεται μέσα στο καλοκαίρι;

  • 12 Ιουλίου 2020, 11:49 | Αριάδνη

    Το νέο νομοσχέδιο αποδομεί πλήρως τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Νομιμοποιεί τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας,
    καθιστά ακραία ευέλικτη την οποιαδήποτε σχέση εργασίας εντός του σχολείου. Υποβαθμίζει τον ρόλο και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του εκπαιδευτικού προσωπικού. Αναρωτιέμαι πραγματικά που ακριβώς βλέπουν τα θετικά του στοιχεία οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που γράφουν εγκωμιαστικά σχόλια;

  • 12 Ιουλίου 2020, 11:38 | Μαριέττα

    Το νομοσχέδιο Κεραμεως υποβάθμιζει την παιδεια και πληττει τον παιδαγωγικό ρολο.Οι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν καμια προστασία με αποτέλεσμα να πιέζονται να νοθευσουν βαθμολογίες και ενδοσχολικές εξετάσεις.Το νομοσχέδιο αυτο θα εχει δραματικά αποτελέσματα στην ισονομία αναμεσα σε μαθητες και πρεπει να αποσυρθεί.

  • 12 Ιουλίου 2020, 11:25 | Αλέξανδρος

    Από τη στιγμή που τα ιδιωτικά σχολεία παρέχουν δημόσιους τίτλους θα πρέπει να υπάρχουν και κανόνες λειτουργίας που ρυθμίζονται από την πολιτεία και όχι από τους επιχειρηματίες. Αλλά δυστυχώς η εποπτεία αντικαθίσταται από την ασυδοσία…

  • 12 Ιουλίου 2020, 11:17 | Νικόλ

    Είναι το πιο αντιδημοκρατικό νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί ποτέ! Έγινε για να αποδομήσει τις εργασιακές μας σχέσεις χωρίς να μας ρωτήσει κανένας. Με ποιο δικαίωμα μπορεί ο σχολάρχης να μου μειώσει το ωράριο και να δώσει τις ώρες μου σε νεότερο συνάδελφο. Με ποιο δικαίωμα μπορεί ο ιδιοκτήτης να με απολύει στα μέσα της χρονιάς καταστρέφοντας με. Μου στερείτε το δικαίωμα λόγου και έκφρασης στο χώρο που εργάζομαι με τη συνεχή απειλή της απόλυσης εξαναγκάζοντάς με να γίνω συμμέτοχος σε κάθε αντιπαιδαγωγική ενέργεια και σχέδιο του αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ σχολαρχών. Η αξιοπρέπεια είναι αυτό το οποίο διδάσκουμε πρώτα στους μαθητές μας και δεν κάνουμε εκπτώσεις σε αυτό…

  • 12 Ιουλίου 2020, 10:58 | ΛΙΑ

    Ένα νομοσχέδιο που έχει φτιαχτεί από σχολάρχες και κατατίθεται από την Υπουργό Παιδείας κα Κεραμέως.
    Εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εργοδοτών απαξιώνοντας τον ρόλο του εκπαιδευτικού. Σε όλα τα άρθρα του νομοσχεδίου είναι ξεκάθαρη η παρέμβαση των ιδιοκτητών των σχολείων που παρανομούν χρόνια τώρα !!! Αυτό είναι το ευχαριστώ του Κράτους για το τεράστιο έργο και την αξία των χιλιάδων εκπαιδευτικών που έχουν στηρίξει το εκπαιδευτικό σύστημα δίνοντας τον καλύτερο ευατό τους!! Αίσχος Κα Κεραμέως

  • 12 Ιουλίου 2020, 10:56 | Δημήτρης

    Ένα ακόμη κακό νομοσχέδιο από τη συγκεκριμένη κυβέρνηση, το χειρότερο μάλιστα στον τομέα του! Ουσιαστικά θα οδηγήσει μακροπροθεσμα σημαντικό μέρος της δημόσιας εκπαίδευσης στα χέρια των ιδιωτών, που πριν από λίγους μήνες προσπαθούσαν να εντάξουν στην Εργάνη τους εκπαιδευτικούς, ενώ οι τελευταίοι προσέφεραν υπηρεσίες, κερδίζοντας χρήματα κι από το κράτος κι από τους ίδιους τους γονείς. Όταν η εκπαίδευση θυσιάζεται στον βωμό του κέρδους…

  • 12 Ιουλίου 2020, 10:15 | Peter

    Ως εκπαιδευτικός πολλά χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση θλίβομαι που βλέπω γονείς μαθητών μας να λαμβάνουν χώρα σε αυτή τη διαβούλευση και να ζητούν την διάλυση κάθε δικαιώματός μας. Πολλοί από αυτούς ξέρουν σε ποιες συνθήκες εργαζόμαστε. Συχνά απλήρωτοι επί μήνες, με το πιστόλι στον κρόταφο να εργαζόμαστε «εθελοντικά» μέχρι το βράδυ, να κάνουμε τους συνοδούς στα σχολικά, να πηγαίνουμε τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Οι νηπιαγωγοί στο σχολείο μου ξεχνάνε πότε γυρνάνε σπίτι τους λόγω των συνοδειών. Δουλεύουν το καλοκαίρι αναγκαστικά και χωρίς αμοιβή. Οι έλεγχοι που δήθεν κάνουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι όλοι προειδοποιημένοι και ο ιδιοκτήτης κρύβει τους παράνομους. Με το νόμο αυτό όλα εξαγνίζονται και γίνονται απείρως ευκολότερα.

    Τέτοιο σχολείο ονειρεύονται οι συγκεκριμένοι γονείς που κάνουν αυτά τα άθλια σχόλια εδώ; Εκτός κι αν υπάρχουν άλλες διευθετήσεις μεταξύ αυτών και των ιδιοκτητών, κάτι που θα είναι ακόμη πιο θλιβερό και επαίσχυντο.

  • 12 Ιουλίου 2020, 09:54 | ΟΙΕΛΕ

    Η παρουσίαση του σχεδίου νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση έχει σοκάρει και εξοργίσει, όχι μόνο τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, αλλά και χιλιάδες πολίτες που αντιλαμβάνονται πλέον ότι η κυβέρνηση εκτελεί επιχειρηματικές εντολές και εργάζεται, όχι για την αναβάθμιση της ποιότητας της Παιδείας, αλλά για τη μετατροπή του χώρου της εκπαίδευσης σε ένα απέραντο πεδίο ασύδοτης αγοραίας δραστηριότητας.

    Ανατρέχοντας στο παρελθόν, διαπιστώνει κάποιος ότι πρόκειται για το μακράν χειρότερο νομοθέτημα στην ιστορία της ιδιωτικής εκπαίδευσης, χειρότερο από την ολέθρια ρύθμιση Αρβανιτόπουλου, τη χειρουργική παρέμβαση Κοντογιαννόπουλου το 1990 με την οποία απολύθηκαν εν μία νυκτί 850 ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, κυρίως συνδικαλιστές, το Ν.Δ. 651/70 της Χούντας και το Ν.Δ. 3855/1958. Συγκρίνεται μόνο με τον αυταρχικό Ν. 2525/1940 και τον επαίσχυντο νόμο 811 που, σύμφωνα με τους τότε συναδέλφους «ως κατοχικός νόμος, προσηρμοσμένος εις τας συνθήκας της εποχής ήρεν τας επιτεύξεις του κλάδου. (…) Ακόμη και αι σχετικαί με τας ώρας εργασίας δεν εφαρμόζονται(…), η υπό του νόμου καθοριζόμενη μισθολογική εξίσωσις των ιδιωτικών προς τους δημοσίους ουσιαστικώς καταργείται(…), άλλα (σχολεία) πληρώνουν ολιγώτερον του νομίμου και πολλά καθυστερούν μισθούς αρκετών μηνών».

    Η ΟΙΕΛΕ ζητά την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου και την έναρξη ενός διαλόγου για να αντιμετωπιστούν τα τεράστια ζητήματα ανομίας που μαστίζουν ήδη το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

    Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που:

    αποδομεί πλήρως τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, όπως ρυθμίζονταν έως σήμερα,
    εισάγει δυσμενέστερες ρυθμίσεις ακόμα και από την κοινή εργατική νομοθεσία, νομιμοποιώντας τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας,
    καθιστά ακραία ευέλικτη την οποιαδήποτε σχέση εργασίας εντός του σχολείου, υποβαθμίζοντας το ρόλο και, συνακόλουθα, την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του εκπαιδευτικού προσωπικού.

  • 12 Ιουλίου 2020, 09:01 | Χάρης Σ,

    Συλλυπητήρια στους γονείς των παιδιών των ιδιωτικών σχολείων. Το γνωρίζουν τη ζημιά που κάνουν στους δασκάλους των παιδιών τους; Μάλλον όχι. Εκείνοι νομίζουν ότι τα υψηλά δίδακτρα που καταβάλλουν πηγαίνουν κατά κύριο λόγο στην τσέπη των εκπαιδευτικών. Που να ήξεραν ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πληρώνονται όσο και οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί και που να μάθαιναν επίσης ότι με αυτό το νομοσχέδιο θα πληρώνονται ακόμα λιγότερα όταν ο εργοδότης τους θα τους υποχρεώνει να δουλεύουν για τα ίδια χρήματα πολύ περισσότερες και πιεστικές ώρες χωρίς την εποπτεία του υπουργείου, που πλέον ουσιαστικά καταργείται. Έτσι γίνεται κανόνας η εργασιακή ανασφάλεια και καθιερώνεται η λογική του κέρδους σε ένα χώρο, όπως αυτό της βασικής εκπαίδευσης που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος. Μην ξεχνάμε πόσα τέτοιου είδους δώρα έχουν γίνει στο παρελθόν κυρίως από Υπουργούς που ήθελαν να εξυπηρετήσουν τα ιδιωτικά σχολεία για να μειώσουν το εργασιακό κόστος τους. Να θυμίσουμε σε όλους ότι το σχολείο είναι οι δάσκαλοι και μαθητές του. Τίποτε άλλο. Αποδείχτηκε άλλωστε περίτρανα την περίοδο της καραντίνας. Όταν εξοντώνεις εργασιακά τους καθηγητές, υποβαθμίσεις το ιδιωτικό σχολείο.

  • 12 Ιουλίου 2020, 09:00 | Γιάννης

    Απαξίωση του εκπαιδευτικού. Οι περισσότεροι με master, διδακτορικά, δεύτερο πτυχίο/ειδικότητα, καλούμαστε να γίνουμε υποχείρια και φερέφωνα των ιδιοκτητών. Πρέπει να στηριχτεί η επιχειρηματικότητα, ναι, αλλά ανεξέλεγκτα;

  • 12 Ιουλίου 2020, 00:06 | Σαβοριανάκης Μανώλης

    Η φιλοσοφία της κατεδάδφισης, επί της ουσίας, του συνταγματικά κατοχυρωμένου ιδιαίτερου εργασιακού καθεστώτος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι πράξη απόλυτης υποταγής σε επιχειρηματικά συμφέροντα. Πέρα από αυτό, όμως, έχει αναπτυχθεί μία απολύτως συκοφαντική και στρβλωτική της πραγματικότητας ρητορική σχετικά με το θέμα, με αφορμή το απαράδεκτο αυτό σχέδιο νόμου. Μιλάνε πολλοι για «μονιμότητα» των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Το μόνο που πραγματικά υπάρχει με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο είναι έλγχος της αιτίας που επικαλούνται οι σχολάρχες για να καταγγείλουν μία σύμβαση. Το αυτονόητο, δηλαδή, για να επιτελεί ο εκπαιδευτικός το έργο του, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής και τη συνείδησή του. Όποιος λέει το αντίθετο, απλά βλέπει τους μαθητές και τους γονείς τους ως πελάτες. Στην Εκπαίδευση δεν μπορεί να ισχύσει το περίφημο «Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο». Δεν θα ήταν μόνο εξευτελιστικό για τον δάσκαλο, αλλά κυρίως, θα λειτουργούσε καταστροφικά για τον μαθητή.

  • 11 Ιουλίου 2020, 23:19 | Κατερίνα Σ.

    Το καλύτερο νομοσχέδιο των τελευταίων ετών!

  • 11 Ιουλίου 2020, 23:16 | Δήμητρα Ρ.

    Επιτέλους πραγματικός εκσυγχρονισμός στην παιδεία
    με στόχο την αναβάθμισή της και το γενικό καλό, εκτός παρωχημένων αντιλήψεων
    και θέσεων.

  • 11 Ιουλίου 2020, 22:38 | Πόπη

    Συμφωνώ με τα περισσότερα σημεία του νομοσχεδίου όμως θα πρότεινα κάποια από τα μέτρα να ισχύσουν και για το δημόσιο σχολείο

  • 11 Ιουλίου 2020, 22:34 | Πόπη

    Συμφωνώ σε πολλά σημεία με το νομοσχέδιο όμως θα πρότεινα κάποια από τα μέτρα να ισχύσουν και για το δημόσιο σχολειο.

  • 11 Ιουλίου 2020, 21:52 | ΣΤΕΛΛΑ ΣΤΕΝΟΥ

    Γνωριζαμε οτι οι σχολαρχες μιλουσαν απ ευθειας με τη τροικα.Γνωριζαμε οτι Διαμαντοπουλου και Αρβανιτοπουλος εφτιαξαν ενα νομο εκτρωμα που καταπατουσε καθε δικαιωμα και αξιοπρεπεια του εκπαιδευτικου.
    Εκπλησσομαι πραγματικα οταν διαπιστωνω οτι με τοσο θρασος επανερχεται η τροικα εσωτερικου ,που χρηματιζεται απο ιδιωτικα σχολεια ,φερνοντας προς ψηφιση ο.τι χειροτερο για εκπαιδευτικους, γονεις και μαθητες.
    Η εκπαιδευτικη κοινοτητα πρεπει να αντιδρασει.Αυτος ο νομος δεν πρεπει να περασει.

  • 11 Ιουλίου 2020, 21:40 | ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

    ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΑΚΡΑΙΑ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΑΥΤΙΣΗ ΜΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.
    ΤΕΛΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ, ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΜΕΝΟΙ ΠΡΟΩΘΗΤΕΣ ΤΟΥ.
    ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ/ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ ΤΟΥ ΠΩΛΟΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ.
    ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΟΤΙ ΔΙΑΚΥΒΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΙΣΟΤΙΜΟ ΤΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

  • 11 Ιουλίου 2020, 20:59 | Σελέκος Δημήτρης

    Ποτέ δεν υπήρξε μονιμότητα στα ιδιωτικά σχολεία. Αυτό είναι ένα ψεύδος των σχολαρχών. Πάντοτε ο νόμος έδινε την δυνατότητα να απολύονται οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί με κάποιες διαδικασίες που πιστοποιούσαν ότι ο λόγος απόλυσης είναι υπαρκτός. Οι ίδιες οι χιλιάδες απολύσεις από το 1997 μέχρι και σήμερα πιστοποιούν του λόγου το αληθές. Άρα, μήπως πρόκειται για μία εμμονή να μετατραπεί ένα από την πολιτεία παραχωρούμενο δημόσιο αγαθό σε αγοραίο και χύδην εμπόρευμα; Το παρόν σ/ν είναι μακράν χειρότερο και από της Διαμαντοπούλου και από του Αρβανιτόπουλου.

  • 11 Ιουλίου 2020, 20:17 | Στέλιος

    Προσπάθησα να βρω επιχειρήματα – λόγους για τους οποίους οι ρήτρες μονιμότητας στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς μπορεί κάποτε να ήταν χρήσιμες. Και τα επιχειρήματα που βρήκα ήταν «για καλύτερη εκπαίδευση»!!!
    Για να μην πιέζονται οι εκπαιδευτικοί να βάζουν βαθμούς…
    Δηλαδή για αυτό πρέπει να είναι μόνιμοι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι στο δημοτικό? Το ενδεχόμενο να μην προετοιμάζονται σωστά ή να μην κάνουν σωστά τη δουλειά τους, στηριζόμενοι στο απυρόβλητο της μονιμότητας δεν υπάρχει?
    Και άμα οι δάσκαλοι έχουν ανάγκη να μην μπορεί να τους καθοδηγήσει ο εργοδότης, το ίδιο δεν θα έπρεπε να έχουμε και για τους δημοσιογράφους στα ιδιωτικά ΜΜΕ ή και στους γιατρούς στο ιδιωτικά νοσοκομεία?
    Ξέρουμε όμως όλοι γιατί υπήρχαν ρήτρες μονιμότητας. Για ένα και μόνο λόγο. Διότι παραδοσιακά οι υπουργοί παιδείας έβαζαν εμπόδια στην ιδιωτική εκπαίδευση. Διότι ήταν ευκολότερο να τρικλοποδιάζουν την ιδιωτική από το να βελτιώνουν τη δημόσια
    Με αυτό το νόμο θυμηθήκαμε ξανά ότι τα σχολεία έχουν πρώτη προτεραιότητα τον μαθητή. Διότι οι νομοθετικές παρεμβάσεις των προηγούμενων χρόνων έβαζαν βαρίδια στην ιδιωτική εκπαίδευση κάτι που φάνηκε και στα αποτελέσματα της τελευταίας pisa.
    Αυτός ο νόμος απλά βγάζει αχρείαστους περιορισμούς που λειτουργούσαν σε βάρος των μαθητών. Ακυρώνει εμπόδια στην πρόοδο και την δημιουργία

  • 11 Ιουλίου 2020, 19:12 | Σελέκος Δημήτρης

    Το χειρότερο νομοσχέδιο από το 1940 και μετά. Διάλυση, απαξίωση και τρόμος στα ιδιωτικά σχολεία.

  • 11 Ιουλίου 2020, 18:40 | Άννα

    Οι προβληματισμοί και οι επισημάνσεις στα διάφορα άρθρα δηλώνω εκ των προτέρων ότι ισχύουν μόνο εφόσον θεωρήσουμε ως αξιωματική προϋπόθεση ότι το εκπαιδευτικό πλαίσιο κάθε κράτους εκπονείται και διαμορφώνεται από την νόμιμη κυβέρνησή του και αποσκοπεί στην Παιδεία των νεότερων μελλοντικών του πολιτών, όπως αυτή έχει περιγραφεί και υφίσταται στο Σύνταγμα και τη συνείδηση του έθνους.
    Πρώτος γενικός προβληματισμός, για να μην ξεχνάμε την βασική αιτία πολλών και μακροχρόνιων παθογενειών: Γιατί, άραγε, να χρειάζεται εξειδικευμένη νομολογία – νομοθεσία διαφοροποιημένη (;) για την Ιδιωτική Εκπαίδευση, αν αυτή δεν εξαιρείται από την Εκπαίδευση, όπως την ορίζει το Σύνταγμα και οι Νόμοι του Κράτους; Και με ποιο σκεπτικό, άραγε, έρχεται ένας νόμος να «εκσυγχρονίσει» την Ιδιωτική εκπαίδευση (Τίτλος του εν λόγω σχεδίου προς νομοθέτηση), αν τελικά η Ιδιωτική εκπαίδευση δεν θεωρεί το κράτος ότι εμπίπτει στην νομοθέτηση της εκπαιδευτικής του πολιτικής;

  • 11 Ιουλίου 2020, 18:40 | ΑΛΕΞΙΑ

    Το εκτρωματικό, άθλιο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση έχει μοναδικό σκοπό να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα και τις απαιτήσεις των σχολαρχών, ισοπεδώνει εργασιακά τους εκπαιδευτικούς, καταπατά πλήρως τα εργασιακά τους δικαιώματα και τους αναγκάζει να εργάζονται σε ένα άκρως εκδικητικό και αυθαίρετο περιβάλλον, υπό το διαρκή φόβο και την απειλή της απόλυσης, της μείωσης ωραρίου, της αδήλωτης εργασίας, της παραβίασης του προσωπικού χρόνου. Μέσα σε ένα τέτοιο εφιαλτικό καθεστώς εργοδοτικής αυθαιρεσίας, πώς είναι δυνατόν ο εκπαιδευτικός να επιτελέσει σωστά τον παιδαγωγικό του ρόλο? Το νομοσχέδιο είναι ανέντιμο, ανήθικο και πλήττει βάναυσα τα δικαιώματα των εργαζομένων αλλά και το ύψιστο αγαθό της παιδείας στο όνομα του κέρδους!

  • 11 Ιουλίου 2020, 18:23 | ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ

    Αδιανόητο! Τα ιδιωτικά σχολεία χρόνια παράνομου! Τώρα έρχεται η νομιμοποίηση της παρανομίας τους! Ανεπίτρεπτο! Καμμία προστασία σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και μαθητές! Τα ιδιωτικά σχολεία δεν πρέπει να γίνουν Super Market!

  • 11 Ιουλίου 2020, 11:10 | Ευθυμία Ραγου

    Άλλο ένα νομοσχέδιο που ευνοεί τους «δυνατούς» σχολαρχες να αποκομίσουν ακόμα περισσότερα κέρδη στην πλάτη εκπαιδευτικών και γονέων. Ενισχύει τη μαύρη και αδήλωτη εργασία των εκπαιδευτικών- που έτσι κι αλλιώς γινόταν- άλλα με τη θέσπιση των ελαστικών ωραρίων θα γιγαντωθεί. Είναι αστείο να μιλάμε για αμειβόμενη εργασία πέραν του ωρολογίου προγράμματος. Τα επιπλέον προγράμματα θα χρεώνονται κανονικά στους γονείς άλλα οι εκπαιδευτικοί δεν θα πληρώνονται υπό την απειλή της απόλυσης. Ποιος θα έχει την τόλμη να τους ελέγξει; Έχει γίνει στο παρελθόν και επανερχόμαστε στα ίδια δυστυχώς.

  • 11 Ιουλίου 2020, 10:47 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Μένω άφωνος από την παρούσα διαδικασία της ηλεκτρονικής διαβούλευσης που μόνο facebook ή twitter μου θυμίζουν (αν κρίνω από τους παραπάνω σχολιασμούς..μόνο το like λείπει ) … αγνοήσατε προκλητικά τις εκατοντάδες καταγγελίες εκπαιδευτικών, θύματα κακών επιχειρηματιών που με τις κάκιστες επιχειρηματικές τους επιλογές οδήγησαν στο κλείσιμο σχολείων , στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης, στον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ καλών σχολείων που σέβονται τους εκπαιδευτικούς τους και σχολείων που απαξιώνουν καθημερινά τους θεσμούς ,του εκπαιδευτικού , του σχολείου και του ρόλου τους.
    Πόσοι πραγματικοί γονείς που αγαπούν τα παιδιά τους, θα ήθελαν ο εκπαιδευτικός που περνά περισσότερες ώρες από εκείνους με τα παιδιά τους και τα διαπαιδαγωγεί, και τα μαθαίνει με απεριόριστη αγάπη να μην πληρώνεται? πόσοι από του υποτιθέμενους γονείς που «σχολιάζουν» παραπάνω για αποδέσμευση από αγκυλώσεις και αναχρονιστικές αντιλήψεις θα ήθελαν ο αγαπημένος καθηγητής του παιδιού τους να φύγει στα μέσα της χρονιάς με μια πενιχρή αποζημίωση γιατί απλά είναι παλαιότερος ή γιατί πήγε κόντρα μια φορά έστω για το συμφέρον των μαθητών του.. ή γιατί «έπιασε» το τέκνο του τάδε να αντιγράφει ?’…..Να του μειώνει το ωράριο γιατί το υπόλοιπο θα το αναλάβει το ρουσφέτι του τάδε..Αν θεωρείτε αναχρονιστικό τον Ρομαντισμό που διέπει τον Εκπαιδευτικό ως Λειτουργό και μοντέρνα την αλλαγή του σε απλό υπάλληλο της ευρύτερης εργατικής νομοθεσίας, θλίβομαι γιατί αυτή η κοινωνία δεν έχει επιστροφή.. κατρακυλά από το κακό στο χειρότερο.. Καταστρέφετε σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης με το νομοσχέδιο, που ξεπληρώνει τις υποσχέσεις που δώσατε προεκλογικά.. Να σας θυμίσω όμως ότι για ακόμη μια φορά δεν ρωτήσατε κανένα και νομίζετε ότι δεν σας βλέπει και κανένας κοροϊδεύοντας μας με θράσος απο την Βουλή των Ελλήνων. Ντροπή σας ! Διχάζετε την Ελληνική Κοινωνία σε δύσκολές εποχές και σπέρνετε αδικία και ανισότητες με απρόβλεπτες συνέπειες…
    Η Παιδεία είναι Λειτούργημα και όχι εμπόρευμα και οι Εκπαιδευτικοί Λειτουργούν και δεν πουλούν.. αυτό να το θυμάστε!

  • 10 Ιουλίου 2020, 22:16 | Κωστής Κόρδας

    Τα 2 παιδιά μου πηγαίνουν σε ένα ιδιωτικό σχολείο που σέβεται την προσωπικότητα τους και έχει άριστο περιβάλλον. Συγχαίρω την Κυβέρνηση για την τόλμη της να βοηθήσει την ιδιωτική εκπαίδευση αποδεσμεύοντας την από αγκυλώσεις και αναχρονιστικές αντιλήψεις. Πρέπει να εξυγιανθεί και να λειτουργήσει σωστά χωρίς να ασφυκτιά.

  • 10 Ιουλίου 2020, 22:02 | Μαριάννα Σταθοπούλου

    Επιτέλους! Ένα νομοσχέδιο που διορθώνει τα κακώς κείμενα στην ιδιωτική εκπαίδευση και την βοηθά να πάρει ανάσα και να προχωρήσει σε μια νέα εποχή. Η εκπαίδευση είναι η βάση της εξέλιξης και αν θελουμε μια δυνατή και παραγωγική Ελλάδα πρέπει να ξεκινήσουμε από ουσιαστικές τομές στην Εκπαίδευση. Μπράβο στην Υπουργό και το Επιτελείο της!

  • 10 Ιουλίου 2020, 21:21 | Θανάσης

    Συγχαρητήρια επιτέλους ένα σ/Ν για την ιδιωτική εκπαίδευση που λύνει το πρόβλημα και απελευθέρωνει τούς εκπαιδευτικούς και τα ιδιωτικά σχολεία από τον ασφυκτικό έλεγχο των πάσης φύσεως «αρμόδιων»

  • 10 Ιουλίου 2020, 19:58 | Ioannis

    Επιτέλους ένα νομοσχέδιο που ελευθερώνει την ιδιωτική εκπαίδευση από παράλογες αγκιστρώσεις.

  • 10 Ιουλίου 2020, 16:26 | Ράνια

    Επιτέλους ένα νομοσχέδιο προς τη σωστή κατεύθυνση! Ως γονιός επικροτώ τη θέληση της τωρινής ηγεσίας για διόρθωση χρόνιων στρεβλών καταστάσεων!

  • 10 Ιουλίου 2020, 14:57 | Λεοπόλδος Αυγερινός

    Το χειρότερο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση και μάλιστα εκτός μνημονίων. Αυτό αποδεικνύει ότι ο νόμος Αρβανιτόπουλου δεν ήταν μνημονιακή υποχρέωση, αλλά πολιτική επιλογή της ΝΔ. Το σ/ν Κεραμέως αποδεικνύει την ιδεολογική συνέχεια αυτής της πολιτικής και καταστρέφει την ιδιωτική εκπαίδευση.

  • 10 Ιουλίου 2020, 14:35 | Κλώντια Καρύδη

    Επιτέλους ένα νομοσχέδιο που διορθώνει πολλές αναχρονιστικές παθογένειες του παρελθόντος προς όφελος των μαθητών μας και της εκπαίδευσης γενικότερα – θερμά συγχαρητήρια στην κυβέρνηση!

  • 10 Ιουλίου 2020, 13:23 | mina

    δυστυχως με αυτα τα μετρα δυσχαιρενετε ακομα περισσοτερο τα ονειρα μας για υστεροχρονη σταθεροποιηση, καταπατουνται τα δικαιωματα μας και επιστρεφουμε σε κααστασεις και δεδομενα που εχουν καταψηφιστει ηδη απο τον μεσαιωνα

  • 10 Ιουλίου 2020, 08:13 | Ιωακείμ

    Συνολικά το νομοσχέδιο είναι σίγουρα προς τη θετική κατεύθυνση!
    • Είναι χρήσιμο να ξαναθυμίσουμε πως οι οικογένειες των παιδιών που φοιτούν στα ιδιωτικά σχολεία πληρώνουμε φόρους για παροχές από την Πολιτεία τις οποίες δεν λαμβάνουμε, εξοικονομώντας έτσι στο κράτος επιπλέον πόρους. Σε αρκετές χώρες σε ανταπόδοση δίνεται φοροαπαλλαγή ή voucher έναντι των διδάκτρων. Κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει και στην χώρα μας.
    • Τέλος ένα ακόμα παράλογο είναι το γεγονός ότι οι γονείς των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων, επιβαρυνόμαστε ακόμα και με την αγορά των σχολικών βιβλίων (το κόστος εφοδιασμού των οποίων στο σύνολο των 12 χρόνων υπερβαίνει τα 1000 ευρώ), μια διάκριση μεταξύ των μαθητών των δημοσίων και των ιδιωτικών σχολείων άδικη και αντισυνταγματική η οποία και πρέπει να αποκατασταθεί με τη δωρεάν διανομή των βιβλίων και στους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων.