- Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού - http://www.opengov.gr/ypepth -

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ – ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΚΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ– ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ 6, 8, 11 ΚΑΙ 15 Ν. 4763/2020 – Άρθρο 28 – Ρυθμίσεις για τα Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 4763/2020

Στο άρθρο 6 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254), περί της σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την παραγωγή και την αγορά εργασίας, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) οι παρ. 3 και 5 αντικαθίστανται, β) προστίθεται παρ. 8, γ) πραγματοποιούνται νομοτεχνικές βελτιώσεις και το άρθρο 6 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 6
Σύνδεση επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την παραγωγή και την αγορά εργασίας

1. Σε κάθε περιφέρεια της χώρας συνιστάται δωδεκαμελές Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.). Στην Περιφέρεια Αττικής και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δύναται να συνιστώνται περισσότερα του ενός Σ.Σ.Π.Α.Ε.
2. Στα Σ.Σ.Π.Α.Ε. μετέχουν ως μέλη με διετή θητεία:
α) ένας (1) Διευθυντής δημόσιας Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της περιφέρειας, ως Συντονιστής, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ&.Δ.Β.Μ.),
β) ένας (1) Διευθυντής Πειραματικής ή Θεματικής Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, της περιφέρειας, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης,
γ) ένας (1) Διευθυντής Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) της περιφέρειας, ως αναπληρωτής Συντονιστής, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ύστερα από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης,
δ) ένας (1) Διευθυντής Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου (Π.ΕΠΑ.Λ.) της περιφέρειας, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ύστερα από εισήγηση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης,
ε) ένας (1) Διευθυντής Επαγγελματικής Σχολής (ΕΠΑ.Σ.) Μαθητείας της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ύστερα από εισήγηση της Δ.ΥΠ.Α.,
στ) ένας (1) εκπρόσωπος της περιφέρειας, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον οικείο περιφερειάρχη,
ζ) ένας (1) εκπρόσωπος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (Π.Ε.Δ.) της οικείας περιφέρειας με τον αναπληρωτή του που ορίζεται από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.),
η) δύο (2) κοινοί εκπρόσωποι των εργοδοτικών φορέων, οι οποίοι ορίζονται με τους αναπληρωτές τους από τις αντίστοιχες τριτοβάθμιες οργανώσεις,
θ) δύο (2) εκπρόσωποι των εργαζομένων, οι οποίοι ορίζονται με τους αναπληρωτές τους από τη Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Ε.) και
ι) ένας (1) Διευθυντής Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού, όπου υπάρχει, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού Τουρισμού.
3. Τα Σ.Σ.Π.Α.Ε. έχουν ως αποστολή:
α) Την υποβολή εισηγήσεων-γνωμοδοτήσεων προς το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) για θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και, ιδίως, για τους τομείς και τις ειδικότητες του άρθρου 40Δ που πρέπει να λειτουργήσουν στις δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ. και στις Σ.Α.Ε.Κ. για άτομα με αναπηρία, στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας, στα Επαγγελματικά Λύκεια (Ε.ΠΑ.Λ.), στις δημόσιες Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ) και Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.) Μαθητείας της Δ.ΥΠ.Α., καθώς και τα ειδικά μαθήματα, τα προγράμματα και τις δραστηριότητες, πέραν του εγκεκριμένου κορμού μαθημάτων, εφόσον τεκμηριωμένα αποσκοπούν στην ενίσχυση του αναπτυξιακού χαρακτήρα της συγκεκριμένης περιφέρειας,
β) την ανίχνευση τόσο των βραχυπρόθεσμων, όσο και των μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων αναγκών της τοπικής αγοράς εργασίας στην περιφέρεια αρμοδιότητάς τους,
γ) την ανίχνευση τόσο των βραχυπρόθεσμων, όσο και των μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων αναγκών της τοπικής αγοράς εργασίας στην περιφέρεια αρμοδιότητάς τους για την συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία.
4. Τα Σ.Σ.Π.Α.Ε. συνεδριάζουν στην έδρα της οικείας περιφέρειας και υποστηρίζονται γραμματειακά από υπάλληλο, ο οποίος προτείνεται με τον αναπληρωτή του από τον Συντονιστή του κάθε Σ.Σ.Π.Α.Ε.
5. Στον Συντονιστή, τα μέλη και τον Γραμματέα του Σ.Σ.Π.Α.Ε. δύναται να καταβάλλεται αποζημίωση, η οποία είναι δυνατό να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.
6. Τα Σ.Σ.Π.Α.Ε. ασκούν, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) ανιχνεύουν τις τοπικές ανάγκες της αντίστοιχης περιφέρειας, σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης,
β) υποβάλλουν εισηγήσεις στο Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) για την ικανοποίηση των αναγκών της οικείας περιφέρειας σε θέματα Ε.Ε.Κ.&Δ.Β.Μ.,
γ) υποβάλλουν στο Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. προτάσεις για τη διαμόρφωση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, καθώς και εισηγήσεις για διεξαγωγή μελετών για θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης που αφορούν στην οικεία περιφέρεια,
δ) επικοινωνούν, ενημερώνουν και κινητοποιούν τις τοπικές επιχειρήσεις για την πρακτική άσκηση ή μαθητεία των καταρτιζόμενων στα επίπεδα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης τρία (3) και πέντε (5), με βάση τις κατευθύνσεις του Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.,
ε) υποστηρίζουν τη μαθητεία σε κάθε περιφέρεια της χώρας, με βάση τις κατευθύνσεις του Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.
7. Μέχρι το τέλος Ιουλίου εκάστου έτους, κάθε Σ.Σ.Π.Α.Ε. συντάσσει ετήσια έκθεση για τα πεπραγμένα του και για τον προγραμματισμό του επόμενου έτους. Η έκθεση υποβάλλεται από τον Συντονιστή του Σ.Σ.Π.Α.Ε. προς τον Πρόεδρο του Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. και τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
8. Ο Συντονιστής και τα μέλη των Σ.Σ.Π.Α.Ε. συμμετέχουν σε επιμορφωτικές δράσεις, οι οποίες οργανώνονται με ευθύνη της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.&Δ.Β.Μ. για θέματα ανίχνευσης αναγκών, επικοινωνίας με τις επιχειρήσεις για εύρεση θέσεων πρακτικής άσκησης και μαθητείας, συνεργασίας με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για επιστημονική υποστήριξη, καθώς και τυποποίησης των διαδικασιών άσκησης των αρμοδιοτήτων τους.».