- Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού - http://www.opengov.gr/ypepth -

Άρθρο 21 -Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου- Προσθήκη άρθρου 6Γ στον ν. 4186/2013

Στον ν. 4186/2013 (Α΄193), μετά το άρθρο 6Β, προστίθεται άρθρο 6Γ ως εξής:

«Άρθρο 6Γ
Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου

1. Σε κάθε Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.), το οποίο δεν εντάσσεται σε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.), συστήνεται Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου (Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ.) που αποτελεί όργανο διοίκησης του ΕΠΑ.Λ. και η οποία συγκροτείται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, η οποία αναρτάται στο διαδίκτυο σύμφωνα με τα άρθρα 76 και 77 του ν. 4727/2020 (Α΄ 184).
2. Στην Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ. μετέχουν ως μέλη με θητεία τεσσάρων (4) ετών: α) ο Διευθυντής του ΕΠΑ.Λ. ως πρόεδρος, β) ο/οι Υποδιευθυντής/ντές του ΕΠΑ.Λ., γ) ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής του Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.), όπου υπάρχει E.K. και δ) οι Τομεάρχες του ΕΠΑ.Λ..
3. Η Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ. ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες :
α) Υποβάλλει εισηγήσεις στη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την υλοποίηση καινοτομιών, ερευνητικών προγραμμάτων και συνεργασιών, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες, τις ερευνητικές προτεραιότητες και τις συνθήκες λειτουργίας του οικείου ΕΠΑ.Λ., καθώς και δράσεων προσφοράς του στην τοπική κοινωνία,
β) συνεργάζεται με τον σύλλογο διδασκόντων για την κατάρτιση του σχεδίου προγραμματισμού δράσεων και τη χάραξη των εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου,
γ) ενημερώνει τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τις ερευνητικές δραστηριότητες του ΕΠΑ.Λ. και τη συνεργασία του με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ερευνητικούς φορείς, κοινωφελή ιδρύματα και επιχειρήσεις,
δ) σχεδιάζει, προγραμματίζει και έχει την ευθύνη, από κοινού με τον σύλλογο διδασκόντων, για τις επιμορφωτικές δραστηριότητες των εκπαιδευτικών του ΕΠΑ.Λ.,
ε) αναπτύσσει συνεργασίες με το πλησιέστερο Κ.Ε.Ε.Κ., με τους εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων και της τοπικής αυτοδιοίκησης που συμμετέχουν ως μέλη στα οικεία Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), ιδίως σε θέματα που σχετίζονται με την εξεύρεση επαγγελματικών χώρων για την πρακτική άσκηση των μαθητών, την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους του σχολείου,
στ) αναθέτει στους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑ.Λ. συγκεκριμένα καθήκοντα που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, με βάση τα προγράμματα σπουδών των ΕΠΑ.Λ., τον επαγγελματικό προσανατολισμό, την υλοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων, την πρακτική άσκηση των μαθητών, καθώς και την εφαρμογή προγραμμάτων εισαγωγής και διδακτικής αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και της πληροφορικής, πράσινων και ψηφιακών δεξιοτήτων,
ζ) εισηγείται στο Σ.Σ.Π.Α.Ε. την κατάργηση, την προσθήκη και τον επανακαθορισμό των τομέων και ειδικοτήτων του οικείου ΕΠΑ.Λ..
4. Με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, συγκροτείται σε κάθε ΕΠΑ.Λ. η Επιτροπή Συντονισμού του Επαγγελματικού Λυκείου (Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ.).
5. Κατά τα λοιπά, για τη λειτουργία των Ε.Σ.ΕΠΑ.Λ. εφαρμόζονται τα άρθρα 13 έως 15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 145).».