- Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού - http://www.opengov.gr/ypepth -

Άρθρο 19 – Οργάνωση και λειτουργία των Επαγγελματικών Λυκείων- Προσθήκη άρθρου 6Α στον ν. 4186/2013

Στον ν. 4186/2013 (Α΄193), μετά από το άρθρο 6, προστίθεται άρθρο 6A ως εξής:

«Άρθρο 6Α
Οργάνωση και λειτουργία των Επαγγελματικών Λυκείων

1. α) Τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) είναι σχολικές μονάδες που ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και διακρίνονται σε ημερήσια και εσπερινά.
β) Σε κάθε ΕΠΑ.Λ., στο οποίο φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι εβδομήντα (270) μαθητές, ορίζεται και τρίτος Υποδιευθυντής. Όταν στο ΕΠΑ.Λ. φοιτούν περισσότεροι από πεντακόσιοι (500) μαθητές, ορίζεται και τέταρτος Υποδιευθυντής. Για τη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησής τους εφαρμόζονται τα άρθρα 30 έως 49 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136), περί επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης.
γ) Για τα συστεγαζόμενα ΕΠΑ.Λ., επιτρέπεται να λειτουργεί ένα (1) μόνο ΕΠΑ.Λ. στον ίδιο κύκλο λειτουργίας. Αν λειτουργούν ταυτόχρονα περισσότερα ΕΠΑ.Λ. σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, αυτά συγχωνεύονται, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 3475/2006 (Α΄146). Για την εύρυθμη λειτουργία του ΕΠΑ.Λ. που έχει προκύψει από τη συγχώνευση, λειτουργεί Γραμματεία, η οποία στελεχώνεται με εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι αποσπώνται, ύστερα από αίτησή τους, για την άσκηση διοικητικού έργου στο ΕΠΑ.Λ..
2. Η φοίτηση είναι τριών (3) ετών και περιλαμβάνει τις τάξεις Α, Β’ και Γ’.
3. Το σύνολο των μαθημάτων δύναται να πραγματοποιείται σε ειδικά διαμορφωμένες θεματικές αίθουσες διδασκαλίας. Αν ο αριθμός των αιθουσών δεν επαρκεί, οι αίθουσες διδασκαλίας δύναται να είναι διαθεματικές.
4. Στο σύνολο των ΕΠΑ.Λ. εφαρμόζονται τα προγράμματα σπουδών, το εκπαιδευτικό υλικό, οι διδακτικές πρακτικές, τα προγράμματα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών μονάδων, τα πρότυπα διοίκησης και λειτουργίας του σχολείου, οι πρακτικές μέθοδοι διδασκαλίας και πρακτικής άσκησης, η εισαγωγή νέων επαγγελματικών τομέων και ειδικοτήτων, σύμφωνα με τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας και η εναρμόνιση των επαγγελματικών τομέων και ειδικοτήτων με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας με σκοπό την πρακτική άσκηση και την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων, μετά από την πιλοτική εφαρμογή τους στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.) σύμφωνα με τις περ. στ), ζ) και η) της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4763/2020 (Α΄254).
5. Με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αποσπώνται, ύστερα από αίτησή τους, εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για την άσκηση διοικητικού έργου στο συγχωνευόμενο ΕΠΑ.Λ. σύμφωνα με το παρόν.»