- Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού - http://www.opengov.gr/ypepth -

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ – ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤ1 ΣΤΟΝ Ν. 4763/2020 – Άρθρο 13 – Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – Προσθήκη Κεφαλαίου ΣΤ1 και άρθρων 40 Α έως 40 ΙΑ στον ν. 4763/2020

Μετά από το άρθρο 40 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254), προστίθεται Κεφαλαίο ΣΤ1 με τίτλο «ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ», στο οποίο εντάσσονται άρθρα 40 Α έως 40 ΙΑ ως εξής:

«ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ1
ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

Άρθρο 40Α
Αποστολή των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) έχουν ως αποστολή την ενίσχυση της σύζευξης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.) με την αγορά εργασίας, καθώς και με τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας. Για την επίτευξη της αποστολής τους επιδιώκουν: α) τη βέλτιστη αξιοποίηση της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, β) την ολιστική αντιμετώπιση της μάθησης διαμέσου συνεργειών και συνεργασιών μεταξύ των Επιπέδων τρία (3), τέσσερα (4) και πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.), στα οποία αναπτύσσεται το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Σ.Ε.Ε.Κ.) του άρθρου 1, καθώς και γ) την προώθηση της καινοτομίας και της διάχυσης καλών πρακτικών.

Άρθρο 40Β
Προϋποθέσεις ίδρυσης των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

1. α) Στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.), εντάσσονται εκπαιδευτικές δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της παρ. 3 με κοινό τοπικό προσδιορισμό, στις οποίες δύναται να παρέχονται ειδικότητες που επικεντρώνονται στις οικονομικές δραστηριότητες συγκεκριμένης περιοχής της επικράτειας, με στόχο την ανάδειξη των ιδιαίτερων αναγκών που σχετίζονται με αυτές.
2. Τα Κ.Ε.Ε.Κ. αποτελούν υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. & Δ.Β.Μ.).
Οι επιμέρους εκπαιδευτικές δομές των Επιπέδων τρία (3), τέσσερα (4) και πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.) της παρ. 3, που εντάσσονται σε Κ.Ε.Ε.Κ. διατηρούν την αυτονομία και την οργανική διάρθρωσή τους.
3. Για την ίδρυση Κ.Ε.Ε.Κ. απαιτούνται:
α) Υποχρεωτικά, μία (1) δομή επαγγελματικής εκπαίδευσης (Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο-Π.ΕΠΑ.Λ., ή Επαγγελματικό Λύκειο – ΕΠΑ.Λ.), και ένα (1) Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.)., και
β) τουλάχιστον μία (1) εκ των ακολούθων δομών: Επαγγελματική Σχολή Κατάρτισης – Ε.Σ.Κ. και Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.).

Επιπλέον, στα Κ.Ε.Ε.Κ. δύναται να παρέχεται το Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας των άρθρων 35 έως 41, το οποίο εντάσσεται στο Επίπεδο πέντε (5) του Ε.Π.Π..
4. Δεν είναι δυνατή η ίδρυση Κ.Ε.Ε.Κ., όταν στον ίδιο χώρο λειτουργεί Γυμνάσιο ή Γενικό Λύκειο (ΓΕ.Λ.).
5. Για την ίδρυση Κ.Ε.Ε.Κ. συνεκτιμώνται τα ακόλουθα κριτήρια:
α) η λειτουργική επάρκεια αιθουσών διδασκαλίας και συστεγαζόμενων εργαστηρίων,
β) η δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία,
γ) η δυνατότητα πρόσβασης με μέσα μαζικής μεταφοράς,
δ) η υφιστάμενη συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους και η διασύνδεση με την αγορά εργασίας,
ε) η συνεργασία με κοινωφελή ή ερευνητικά ιδρύματα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.),
στ) η συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα και
ζ) η επάρκεια υλικοτεχνικής υποδομής στις αίθουσες διδασκαλίας και στα εργαστήρια.

Άρθρο 40Γ
Θεματικά Ερευνητικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

1. Σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) μπορεί να συστήνεται ένα (1) Θεματικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ.), ύστερα από εισήγηση του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ., η οποία υποβάλλεται στο Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) του άρθρου 5, σύμφωνα την περ. ιγ) του άρθρου 40Θ.
2. Τα Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ. έχουν ως αποστολή: α) την έρευνα για τη διάγνωση των αναγκών της τοπικής οικονομίας συγκεκριμένης περιοχής και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της, σε συνεργασία με το οικείο Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), β) την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών και οδηγών κατάρτισης θεματικού χαρακτήρα στα ενδεικνυόμενα επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.), σε συνεργασία με τους κατά περίπτωση αρμόδιους φορείς.
3. Για την εκπλήρωση του σκοπού τους, τα Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ. αναπτύσσουν συνεργασίες με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), ερευνητικούς φορείς, φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, τοπικές επιχειρήσεις, εργοδοτικούς φορείς, οργανώσεις εργαζομένων, τοπικές συνεταιριστικές οργανώσεις και κλαδικά συμβούλια.
4. Μετά από εισήγηση του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ., τα Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ. συστήνουν ομάδες εργασίας για τη μελέτη ζητημάτων, που σχετίζονται με την υλοποίηση του σκοπού τους.

Άρθρο 40Δ
Επιλογή ειδικοτήτων στα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

1. Στις εκπαιδευτικές δομές που εντάσσονται σε Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) παρέχονται και λειτουργούν ειδικότητες που προτείνονται από το Συμβούλιο του Κ.Ε.Ε.Κ. στο οικείο Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), το οποίο οφείλει να συμπεριλάβει τις προτάσεις του Συμβουλίου στην εισήγησή του προς το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.)
2. Ανάλογα με τις ανάγκες που καταγράφονται από το Συμβούλιο του Κ.Ε.Ε.Κ., αυτό εισηγείται στο οικείο Σ.Σ.Π.Α.Ε. την κατάργηση ειδικότητας/τομέα ανά επίπεδο προσόντων.

Άρθρο 40Ε
Όργανα διοίκησης των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Όργανα διοίκησης του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) είναι:
α) το Συμβούλιο του Κ.Ε.Ε.Κ. και
β) ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κ.Ε.Ε.Κ., ο οποίος προεδρεύει στο Συμβούλιο του Κ.Ε.Ε.Κ..

Άρθρο 40ΣΤ
Συμβούλιο Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

1. Το Συμβούλιο του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
2. Μέλη του Συμβουλίου είναι: α) οι Διευθυντές των επιμέρους δομών εκπαίδευσης και κατάρτισης που υπάγονται στο Κέντρο, β) ο Διευθυντής του Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.), γ) ένας (1) εκπρόσωπος του οικείου Δήμου, στον οποίο εδρεύει το Κ.Ε.Ε.Κ. και ο οποίος έχει την ευθύνη των κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και δ) εκπρόσωποι των Επιμελητηρίων της οικείας περιφερειακής ενότητας.

Άρθρο 40Ζ
Αρμοδιότητες του Συμβουλίου των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Το Συμβούλιο των Κέντρων Επαγγελματικών Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) είναι αρμόδιο για:
α) Την κατάρτιση της ετήσιας στοχοθεσίας του Κ.Ε.Ε.Κ., η οποία περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τη στρατηγική για την ανάπτυξη του Κ.Ε.Ε.Κ. σε τοπικό επίπεδο, σύμφωνα με την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του και το πλαίσιο της αποστολής του,
β) τη σύνταξη ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων, την οποία κοινοποιεί στο Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) μέσω του οικείου Συμβουλίου Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.),
γ) την εποπτεία της λειτουργίας του Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) του Κ.Ε.Ε.Κ.,
δ) την ανάπτυξη συνεργασίας με το Σ.Σ.Π.Α.Ε. της οικείας περιφέρειας για τη διάγνωση των ιδιαίτερων αναγκών της τοπικής αγοράς εργασίας και την υποβολή στο Σ.Σ.Π.Α.Ε., μέχρι το τέλος Ιουνίου εκάστου έτους, ετήσιων εκθέσεων με τις προτάσεις του για πρόβλεψη νέων ειδικοτήτων ή για την αναστολή λειτουργίας των ειδικοτήτων που δεν εξυπηρετούν πλέον τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς,
ε) την ανάθεση εκπόνησης μελετών και ερευνών επί θεμάτων, τα οποία άπτονται των δραστηριοτήτων του Κ.Ε.Ε.Κ.,
στ) τη σύναψη προγραμματικών συμβάσεων ή συμφωνιών με άλλους φορείς του δημόσιου τομέα και με φορείς του ιδιωτικού τομέα,
ζ) την προσέλκυση δωρεών και την ανάπτυξη συνεργασιών με φορείς του εξωτερικού,
η) τη διερεύνηση ανάγκης δημιουργίας Θεματικών Ερευνητικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ.),
θ) την αναζήτηση οποιασδήποτε πληροφορίας, εγγράφου ή στοιχείου που σχετίζεται με τη λειτουργία του Κ.Ε.Ε.Κ. και είναι απαραίτητη για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του και
ι) τη συγκρότηση επιτροπών και ομάδων εργασίας για τη μελέτη ή τη διεκπεραίωση θεμάτων που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του.

Άρθρο 40Η
Οργανωτικός Συντονιστής
1. Σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) συστήνεται θέση Οργανωτικού Συντονιστή, ο οποίος επιλέγεται κατόπιν ανοικτής πρόσκλησης, και τοποθετείται ή αποσπάται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ή στην περίπτωση της απόσπασης με κοινή απόφαση των αρμόδιων οργάνων του φορέα προέλευσης και του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για θητεία τεσσάρων (4) ετών, η οποία δύναται να ανανεωθεί μία φορά.
2. Για την επιλογή του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. εκδίδεται δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος καλούνται εκπαιδευτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δίκαιου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέων του δημόσιου τομέα της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143). Τα πρόσωπα του δεύτερου εδαφίου υποβάλλουν αίτηση, που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, μέσα στην προθεσμία που προβλέπεται στην πρόσκληση, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από δέκα (10) ημέρες από την ανάρτησή της στο πρόγραμμα Διαύγεια. Οι αιτήσεις μαζί με τα δικαιολογητικά εξετάζονται από Τριμελή Επιτροπή, που συγκροτείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και αποτελείται τουλάχιστον από έναν Προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης και δύο (2) Προϊσταμένους Διεύθυνσης ή Τμήματος του Υπουργείου.
3. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος περιλαμβάνει τα απαιτούμενα προσόντα, καθώς και τα πρόσθετα επιθυμητά προσόντα τα οποία συνεκτιμώνται, τον τρόπο και τα δικαιολογητικά απόδειξης των προσόντων που λαμβάνονται υπόψη για την αξιολόγηση των υποψηφίων, την ακριβή προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και τον τρόπο υποβολής τους, καθώς και τη δυνατότητα διενέργειας προσωπικής συνέντευξης των υποψηφίων.
4. Ως ελάχιστα προσόντα για την επιλογή του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. ορίζονται τα εξής:
α) Πτυχίο και μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος
(Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή ισότιμοι τίτλοι της αλλοδαπής,
β) πολύ καλή γνώση δύο (2) ξένων γλωσσών κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.),
γ) επαγγελματική εμπειρία έξι (6) τουλάχιστον ετών σε θέματα σχετικά με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Πλέον των προσόντων επιλογής της παρούσας, απαιτείται ο υποψήφιος να έχει τα γενικά προσόντα διορισμού και να μην έχει τα κωλύματα διορισμού, όπως ορίζονται στο Κεφάλαιο Α΄ του Μέρους Α΄ του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26).
5. Ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κ.Ε.Ε.Κ. διατηρεί το μισθολογικό κλιμάκιο στο οποίο έχει καταταγεί κατά την τοποθέτηση ή απόσπασή του και λαμβάνει το επίδομα Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης του άρθρου 16 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176). Η αμοιβή του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. είναι δυνατό να χρηματοδοτείται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.
6. Η θητεία του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. δύναται να λήξει πρόωρα με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για σπουδαίο λόγο, αφού προηγηθεί προηγούμενη ακρόασή του, που ανάγεται σε πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων του ή μη υλοποίηση των αποφάσεων του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ. ή αδυναμία εκτέλεσης των καθηκόντων του, καθώς επίσης και αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις δυνητικής θέσης σε αργία κατά την παρ. 1 του άρθρου 104 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. Η σύμφωνα με τον ως άνω τρόπο λήξη της θητείας του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ. δεν γεννά δικαίωμα αποζημίωσης ή άλλης αξίωσης του υπαλλήλου και ισοδυναμεί με: α) λήξη της τοποθέτησής του στην εν λόγω θέση και επιστροφή του στη θέση και την οργανική μονάδα όπου υπηρετούσε πριν από την επιλογή του, αν είναι υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, και β) λήξη της απόσπασης, αν έχει την ιδιότητα υπαλλήλου άλλου φορέα του δημοσίου τομέα.

Άρθρο 40Θ
Αρμοδιότητες του Οργανωτικού Συντονιστή

Ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Προεδρεύει των εργασιών του Συμβουλίου του Κ.Ε.Ε.Κ., καταρτίζει την ημερήσια διάταξη και εισηγείται τα θέματα αυτής ή ορίζει άλλον εισηγητή,
β) επιβλέπει την εφαρμογή της πολιτικής και την υλοποίηση του τριετούς στρατηγικού σχεδίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης που προβλέπεται στην παρ. 6 του άρθρου 5, καθώς και της ετήσιας στοχοθεσίας του Κ.Ε.Ε.Κ.,
γ) μεριμνά για την ορθή εφαρμογή των αποφάσεων των οργάνων διοίκησης του Κ.Ε.Ε.Κ., σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικές δομές του Κέντρου,
δ) υποστηρίζει τους Διευθυντές των επιμέρους δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης του Κέντρου, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους,
ε) εισηγείται επί θεμάτων σχετικών με την οργάνωση, τη λειτουργία και τον συντονισμό των δράσεων του Κ.Ε.Ε.Κ.,
στ) συντονίζει και επιβλέπει την υλοποίηση του σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού του Κ.Ε.Ε.Κ.,
ζ) σχεδιάζει και συντονίζει τις δράσεις προβολής και εξωστρέφειας του Κ.Ε.Ε.Κ. και για τον σκοπό αυτόν καταρτίζει σχέδια δημοσιότητας και προβολής,
η) εισηγείται προς τον Πρόεδρο του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) μέτρα για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας του Κέντρου,
θ) υποβάλλει στο Κ.Σ.Ε.Ε.Κ., μέσω του Συμβουλίου Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), την ετήσια έκθεση πεπραγμένων του Κ.Ε.Ε.Κ.,
ι) έχει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του Γραφείου Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) του Κ.Ε.Ε.Κ.,
ια) αναπτύσσει και μεριμνά για τις συνεργασίες του Κ.Ε.Ε.Κ. με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), ερευνητικά ιδρύματα και επιχειρήσεις της ημεδαπής ή της αλλοδαπής,
ιβ) έχει την ευθύνη για τη συνεργασία των εκπαιδευτικών μονάδων του Κ.Ε.Ε.Κ. με εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού,
ιγ) εισηγείται τεκμηριωμένα στο Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. τη δημιουργία Θεματικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ.),
ιδ) έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της εποπτείας του Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ., καθώς και τον συντονισμό των δομών του Κ.Ε.Ε.Κ., την οργάνωση και τη συνεργασία των φορέων του και εποπτεύει την υλοποίηση των απαραίτητων, για την εκπλήρωση των σκοπών του, δραστηριοτήτων,
ιε) υποβάλλει προς έγκριση προγράμματα σπουδών και οδηγούς κατάρτισης της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 40Γ, ως ακολούθως: ιεα) τα προγράμματα σπουδών υποβάλλονται στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και ιεβ) για τους οδηγούς κατάρτισης ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 41.

Άρθρο 40Ι
Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

1. Σε κάθε Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) λειτουργεί Γραφείο Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.), το οποίο έχει ως αποστολή την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης σε μαθητές, μαθητευόμενους και καταρτιζόμενους που φοιτούν στις δομές του Κ.Ε.Ε.Κ., καθώς και την ενεργό προώθηση συνεργειών με φορείς, σε κλαδικό, τοπικό και περιφερειακό επίπεδο για τις προοπτικές ένταξης στην αγορά εργασίας.
2. Στις αρμοδιότητες των Γ.Ε.Α.Σ. που λειτουργούν σε Κ.Ε.Ε.Κ. περιλαμβάνονται, πέραν των γενικών αρμοδιοτήτων της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 32 και οι ακόλουθες : α) η ανάπτυξη συνεργασιών με κοινωνικούς εταίρους και τα ινστιτούτα των κοινωνικών εταίρων, υπηρεσίες, με την Ελληνική Στατιστική Αρχή και λοιπούς φορείς του δημόσιου τομέα της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143) για την παρακολούθηση των αναγκών της αγοράς εργασίας σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και τη βέλτιστη αντιστοίχιση των προσόντων των φοιτούντων και των αποφοίτων δομών του Κ.Ε.Ε.Κ. με τις υφιστάμενες και ανακύπτουσες θέσεις εργασίας,
β) η μελέτη και επεξεργασία των στατιστικών δεδομένων που προκύπτουν από τους συνεργαζόμενους εταίρους σε περιφερειακό επίπεδο για την κατάσταση της αγοράς εργασίας,
γ) η διερεύνηση των επαγγελματικών αναγκών, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο και
δ) η παροχή εξατομικευμένης συμβουλευτικής σε μαθητές, μαθητευόμενους και καταρτιζόμενους των εκπαιδευτικών μονάδων του Κ.Ε.Ε.Κ. και ενημέρωσης για τα χαρακτηριστικά και τις επαγγελματικές προοπτικές του επαγγέλματος της επιλογής τους, καθώς και για τις δυνατότητες διαπερατότητας σε επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης, ως εξής: δα) πρόσβαση από τις Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), δβ) από τα ΕΠΑ.Λ. στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας ή στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) ή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και δγ) από τις Σ.Α.Ε.Κ. ή το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
3. Αν ιδρυθεί Κ.Ε.Ε.Κ. στο οποίο εντάσσεται Σ.Α.Ε.Κ., αναστέλλεται η λειτουργία του Γ.Ε.Α.Σ. που λειτουργεί στη Σ.Α.Ε.Κ. και οι αρμοδιότητές του μεταφέρονται αυτοδικαίως στο Γ.Ε.Α.Σ. του Κ.Ε.Ε.Κ..
4. Τα Γ.Ε.Α.Σ. των Κ.Ε.Ε.Κ. στελεχώνονται με:
α) Συντονιστές Συμβούλους. Σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ. του Κ.Ε.Ε.Κ. απασχολείται ένας (1) Συντονιστής Σύμβουλος για κάθε εκατόν πενήντα (150) μαθητές, μαθητευομένους και καταρτιζόμενους. Για τους όρους και τις προϋποθέσεις πρόσληψης, τα απαιτούμενα προσόντα, τη διαδικασία και τα ειδικότερα θέματα επιλογής τους, τα καθήκοντα που ασκούν και τη χρονική διάρκεια απασχόλησής τους, εφαρμόζεται η υπό στοιχεία Κ5/159637/22.12.2022 απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄ 6879), όπως εκάστοτε ισχύει.
β) Ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, οι οποίοι παρέχουν ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ενημέρωση και συμβουλευτική καθοδήγηση σε όσους φοιτούν σε δομές του Κ.Ε.Ε.Κ.. Σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ. του Κ.Ε.Ε.Κ. απασχολούνται ένας (1) ψυχολόγος και ένας (1) κοινωνικός λειτουργός για κάθε διακόσιους (200) μαθητές, μαθητευομένους και καταρτιζομένους.
5. Η λειτουργία και στελέχωση των Γ.Ε.Α.Σ. που λειτουργούν σε Κ.Ε.Ε.Κ. μπορούν να χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.
6. Στα Γ.Ε.Α.Σ. των Κ.Ε.Ε.Κ. δημιουργείται βάση δεδομένων, στην οποία καταχωρίζονται:
α) Οι ειδικότητες που παρέχονται σε κάθε εκπαιδευτική δομή του Κ.Ε.Ε.Κ.,
β) η ολοκληρωμένη παρουσίαση του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που αφορά στη διενέργεια της πρακτικής άσκησης/μαθητείας, συχνές ερωτήσεις και στοιχεία υπεύθυνων επικοινωνίας για παροχή πληροφοριών σε μαθητές, μαθητευόμενους, καταρτιζόμενους και επιχειρήσεις,
γ) ο κατάλογος των επαγγελματιών και επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο, ο οποίος περιλαμβάνει τα στοιχεία των υπεύθυνων επικοινωνίας,
δ) το πεδίο αναγγελίας από τις επιχειρήσεις για αναζήτηση μαθητών, μαθητευόμενων, καταρτιζόμενων και αποφοίτων για πρακτική άσκηση/μαθητεία,
ε) τα στατιστικά στοιχεία αναφορικά με την επαγγελματική εξέλιξη και αποκατάσταση των αποφοίτων.

Άρθρο 40ΙΑ
Εξουσιοδοτικές διατάξεις Κεφαλαίου ΣΤ1

1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εξειδικεύονται η αποστολή των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.), τα καθήκοντα, οι ειδικότερες αρμοδιότητες και ο τρόπος λειτουργίας των οργάνων διοίκησης των Κέντρων και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή των άρθρων 40Α, 40Ε, 40Ζ και 40Θ.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.), δύναται να ιδρύονται Κ.Ε.Ε.Κ., και να ρυθμίζονται ο τρόπος και η διαδικασία κάλυψης των δαπανών ίδρυσης και λειτουργίας τους και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 40Β.
3.α) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.), συστήνονται Θεματικά Ερευνητικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ.), ρυθμίζονται η σύνθεσή και συγκρότησή τους, ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας τους, η διαδικασία που ακολουθείται για τη συνεργασία των Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ. με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), επιχειρήσεις, επιστημονικούς και ερευνητικούς φορείς, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 40Γ.
β) Με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ρυθμίζονται ειδικότερα τα θέματα που αφορούν στη χρηματοδότηση των Θεματικών Ερευνητικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ.), η διαδικασία και ο τρόπος καταβολής της χρηματοδότησης από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους, τα αρμόδια όργανα διαχείρισης, οι υποχρεώσεις τους και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα για την εφαρμογή του άρθρου 40Γ.
γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), κατόπιν εισήγησης του Θεματικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Θ.Ε.Ι.Ε.Ε.Κ.), και μόνο για θέματα αρμοδιότητας του τελευταίου, καθορίζονται τα προγράμματα σπουδών θεματικού χαρακτήρα όλων των τάξεων των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.)
4. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθορίζονται:
α) Οι ειδικότερες προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής του Οργανωτικού Συντονιστή του Κ.Ε.Ε.Κ.,
β) τα ειδικότερα προσόντα και ο τρόπος μοριοδότησης των κριτηρίων επιλογής,
γ) το περιεχόμενο της δημόσιας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος που απαιτείται για την έναρξη της διαδικασίας επιλογής,
δ) η διαδικασία επιλογής,
ε) η δυνατότητα και οι προϋποθέσεις διενέργειας προσωπικής συνέντευξης και
στ) κάθε άλλο θέμα σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 40Η.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, καθορίζεται το ύψος της αμοιβής των Συντονιστών Συμβούλων, των Ψυχολόγων και των Κοινωνικών Λειτουργών που απασχολούνται στα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.) που λειτουργούν σε Κ.Ε.Ε.Κ. και κάθε άλλο θέμα σχετικά με την εφαρμογή της παρ.4 του άρθρου 40Ι.
6. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αναστέλλεται η λειτουργία Γ.Ε.Α.Σ. δημόσιας Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία έχει ενταχθεί σε Κ.Ε.Ε.Κ. και καθορίζονται ο χρόνος έναρξης της αναστολής λειτουργίας του Γ.Ε.Α.Σ., τα ειδικότερα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού του Γ.Ε.Α.Σ., η λειτουργία του οποίου αναστέλλεται και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 40Ι.
7. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καθορίζεται ο αριθμός των Συντονιστών Συμβούλων που απασχολούνται στο Γ.Ε.Α.Σ. κάθε Κ.Ε.Ε.Κ., σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 40Ι.
8. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, εξειδικεύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις πρόσληψης, ο αριθμός και τα απαιτούμενα προσόντα των Ψυχολόγων και των Κοινωνικών Λειτουργών, οι οποίοι στελεχώνουν το Γ.Ε.Α.Σ. κάθε Κ.Ε.Ε.Κ., η διαδικασία και τα ειδικότερα θέματα επιλογής τους, τα καθήκοντα που ασκούν, η χρονική διάρκεια απασχόλησής τους και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 40Ι.
9. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ρυθμίζονται η οργάνωση, η τήρηση και η λειτουργία της βάσης δεδομένων σε κάθε Γ.Ε.Α.Σ. και κάθε άλλο τεχνικό και οργανωτικό ζήτημα για την εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 40Ι.»