5. Ποια είναι η άποψή σας για την ενοποίηση των διοικητικών δομών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;

  • 14 Απριλίου 2011, 22:36 | NIKOS

    Υπαρχουν και οι χρυσες τομες στα προβληματα. Σε Θεματα καθαρα διοικητικα ,προγραμματισμου πορων ,προσωπικου,μισθοδοσιες ,αδειες κλπ δεν βλαπτει καθολου η ενοποιηση.Το αντιθετο μαλιστα επιβαλεται να γινει αν μιλαμε για εξορθολογισμο.
    Τα λοιπα θεματα που εχουν να κανουν με τις ιδιεταιροτητες των βαθμιδων εκπαιδευσης -Α΄Βαθμια -Β΄Βαθμια -Επαγγελματικη μπορουν να λυθουν με τμηματα εντος της ενοποιημενης Διευθυνσης.

  • 14 Απριλίου 2011, 16:05 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π. ΜΠΟΥΡΙΤΣΑΣ

    Με βάση τις παρατηρήσεις και προτάσεις μου στο σχολιασμό της θεματικής ενότητας 3 της διαβούλευσης η ενοποίηση των διοικητικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θεωρούνται αναγκαίες για την υλοποίηση των στόχων της διοικητικής αναδιάρθρωσης του εκπαιδευτικού μας συστήματος με την επισήμανση να μην θεωρηθεί ως στοιχείο εκσυγχρονισμού και ορθολογικής υλοποίησης των αρχών του `management η ποσόστωση στην πλήρωση των ενοποιημένων θέσεων στελεχών με βάση το κριτήριο που αναφέρεται στην εκπαιδευτική βαθμίδα προέλευσης του υποψηφίου στελέχους.

    Γεώργιος Π. Μπουρίτσας

  • 14 Απριλίου 2011, 11:29 | ΚΟΥΚΟΥΜΕΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    Η ενοποίηση μπορεί να έχει οικονομικό όφελος για τον προϋπολογισμό. Αλήθεια έχει σημαντικό όφελος ή κάτι λίγο;
    Παρ’ όλα αυτά η ενοποίηση δεν είναι σε ισχύ ήδη σε επίπεδο Περιφέρειας ούτως ή άλλως; Σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας θα έχουμε προβλήματα και δυσαναλογίες σε άμεση συνάρτηση με το από πού θα προέρχεται ο εκάστοτε Διευθυντής εκπαίδευσης. Ποιός δεν θα προτιμήσει εξ αντικειμένου μάλιστα να δώσει το βάρος σε εκείνη την εκπαίδευση της οποίας είναι και γνώστης;
    Όχι λοιπόν στην ενοποίηση των διευθύνσεων.

  • 13 Απριλίου 2011, 21:25 | ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

    θεωρώ ότι θα ήταν λάθος κάτι τέτοιο.
    Είναι διακριτοί οι ρόλοι πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδευης και διαφορετικά τα προβλήματα
    Μπορεί να γίνει περιορισμός των προϊσταμένων αλλά σε καμμία περίπτωση ενοποίηση
    Χρήσιμο θα ήταν να στελεχωθού οι διευθύνσεις με μόνιμο διοκητικό προσωπικό ώστε οι εκαπιδευτικοί να αφιερθούν στα διδακτικά τους καθήκοντα

  • 13 Απριλίου 2011, 14:42 | Σοφία Σαρακινίδου

    Γνώμη μου είναι πως η ενοποίηση των διοικητικών δομών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα προσθέσει επιπλέον προβλήματα στα άπειρα προβλήματα, που ήδη υπάρχουν σε όλο τον εκπαιδευτικό χώρο. Η μέχρι τώρα πορεία και λειτουργία των δύο βαθμίδων ανέδειξε έμπρακτα τη διαφορετικότητά τους σε όλα τα επίπεδα. Η προσπάθεια γεφύρωσης των δύο βαθμίδων ας μη ξεκινείσει διοικητικά, αλλά ουσιαστικά από τη δομή και την εφαρμογή κοινών αναλυτικών προγραμμάτων με μια συνέχεια και στις δύο βαθμίδες.

  • 12 Απριλίου 2011, 23:38 | ATCOLA

    Η μεταρρύθμιση θα είναι η ενοποίηση του 6/τάξιου Δημοτικού με το 3/τάξιο Γυμνάσιο με σχεδιασμό από μηδενικής βάσης…….

    Στο πλαίσιο της νέας οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας, η ανταγωνιστικότητα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των εθνικών οικονομιών, όπως και των εργαζομένων, ως προς τη θέση τους στην αγορά εργασίας, θα εξαρτάται όλο και περισσότερο από τον παράγοντα γνώση και φυσικά από τους θεσμούς μέσω των οποίων η γνώση αποκτάται.
    Είναι επιτακτική η ανάγκη για μεταρρυθμίσεις ουσίας και όχι βιτρίνας .
    Εδώ και χρόνια παρατηρούμε ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι χωρισμένη σε δύο επίπεδα κατώτερη – Γυμνάσιο – και ανώτερη – Λύκειο με δύο κατευθύνσεις Γενικό και ΕΠΑΛ –ΕΠΑΣ – .
    Επίσης η μετάβαση από το Α’ επίπεδο ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ -Δημοτικό – στο Γυμνάσιο είναι μια φυσική μετάβαση χωρίς κάποια μορφή αξιολόγησης , απλώς χωροταξικά οι Διευθυντές των Δημοτικών υπηρεσιακά στέλνουν τα Απολυτήρια στο Γυμνάσιο της Περιοχής.

    Η μεταρρύθμιση θα είναι η ενοποίηση του 6/τάξιου Δημοτικού με το 3/τάξιο Γυμνάσιο με σχεδιασμό από μηδενικής βάσης, εξάλλου τα τελευταία χρόνια ο ρόλος του Δασκάλου έχει περάσει σε άλλη διάσταση και οι ειδικότητες έχουν κατακλίσει την Πρωτοβάθμια.

    Μετά την 9/χρονη Βασική εκπαίδευση με τίτλο ‘’ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ‘’ ακολουθεί μια διακριτή βαθμίδα το ‘’ΛΥΚΕΙΟ’’ το οποίο θα έπρεπε να έχει την μορφή του ενιαίου ΠΟΛΥΚΛΑΔΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ που τόσο άδοξα έσβησε, οπότε , μιάς και δεν υπάρχει διάθεση για καινοτομίες , μένουμε σε ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ , ΓΕΝΙΚΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ και ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ .

    Σίγουρα απαιτείται χωριστή διοίκηση για την λυκειακή βαθμίδα καθότι ο σκοπός και οι στόχοι που καλείται το Λύκειο να φέρει εις πέρας , πρέπει να είναι σαφώς καθορισμένοι και ακριβώς προσδιορισμένοι , για να αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία με προσοχή και ευαισθησία.
    Εδώ είναι η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης να προσφέρει στον κοινωνικό ιστό πολίτες ώριμους και ικανούς να προσφέρουν την νιότη τους, την ρώμη τους, το όραμα τους και κυρίως την ελπίδα για την αναβάθμιση του Έθνους μας.

  • 12 Απριλίου 2011, 17:19 | Λ.Μ.

    Η συγχώνευση-συνένωση που προτείνεται, αφορά: 1. Τη μείωση των θέσεων προϊσταμένων και διευθυντών εκπαίδευσης ανά διεύθυνση και νομό που θα έχει οικονομικό όφελος, 2. Την ευκαιριακή «αξιοποίηση» προσωπικού από τις διάφορες και διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης κατά το δοκούν. Ας μη γελιούνται κάποιοι συνάδελφοι της πρωτοβάθμιας, ο σκοπός δεν είναι να ονομάζονται όλοι δάσκαλοι ή καθηγητές (έχει καμία σημασία;) ούτε να έχουν όλοι το ίδιο τυπικό ωράριο διδασκαλίας ( βελτιώνεται κάτι;).
    Με διαφορετικούς παιδαγωγικού στόχους που συνεπάγεται μία εντελώς διαφορετική παιδαγωγική διαδικασία – προετοιμασία, άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης και πλήθος επιπρόσθετων διοικητικών καθηκόντων η οποιαδήποτε ενοποίηση – συγχώνευση θα δημιουργήσει εργασιακή ανασφάλεια, επιφανειακή αντιμετώπιση των σοβαρών ζητημάτων που ανακύπτουν και θα εξαλείψει τη δημιουργικότητα ,το μεράκι και το κέφι του κάθε καθηγητή ή δάσκαλου. Από το Λύκειο στο Νηπιαγωγείο; Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται η εκπαίδευση με λογική σεμιναρίων! Ούτε οι ανάγκες και τα προβλήματα των νέων να στοιβάζονται στο όνομα των οικονομικών περικοπών. Ας σταματήσουν και οι συντεχνίες να διεκδικούν ήσσονος σημασίας αλλαγές ( ωράρια κ.τ.λ.) και ας προτείνουν ουσιαστικές αλλαγές για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματα τος, ο καθένας για τα προβλήματα που γνωρίζει και αντιμετωπίζει, στη βαθμίδα του!

  • 12 Απριλίου 2011, 10:53 | Χρύσα

    Δεν είμαι αντίθετη με την ενοποίηση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, άλλωστε η σχολική θητεία οφείλει να αρχίζει από την ηλικία μηδέν (ο) και να φτάνει ως τα δεκαοχτώ (18) ενιαία (διαφοροποιημένη μόνο κατά τις ανάγκες της ηλικίας), υποχρεωτική και πραγματικά δεωρεάν. Οι τίτλοι δάσκαλος και καθηγητής είναι κενοί περιεχομένου, αν όχι και ύποτοι, αφού χωρίζουν τον κλάδο των διδασκόντων, ενώ είναι τοις πάσι γνωστό πως οι μεγάλοι σοφοί διεκδικούσαν τον τίτλο του δασκάλου, τίτλος που δόθηκε τιμητικά και στο Χριστό.
    Οίκοθεν νοείται πως η επιλογή για διδασκαλία και διοικητικές θέσεις θα συνδέεται με αυστηρή διαδικασία και αξιολόγηση όλης της θητείας.

  • 12 Απριλίου 2011, 09:18 | ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ. ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ. ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΟΜΩΣ ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΡΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ.
    Η ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΚΡΙΤΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ. ΕΤΣΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΑΛΙΚΡΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ: 1)ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
    2) ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
    3) ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  • Με δεδομένο ότι η σημερινή διοικητική δομή Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας ΔΕΝ είναι παραγωγική απορώ με την άρνηση του κόσμου στην ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ενοποίηση. Προσοχή, άλλο διοικητική ενοποίηση και άλλο κοινά τμήματα εκπαιδευτικών θεμάτων κτλ! Γιατί οι άδειες μας να βγαίνουν από δύο γραφεία , γιατί να υπάρχουν δύο τμήματα οικονομικού, διπλά πρωτόκολλα και διπλά γραφεία μεταθέσεων, αποσπάσεων και μέχρι διπλοί «φωτοτυπάδες»; Η πρόταση μου είναι «Μία διοικητική δομή και παράλληλες – ανεξάρτητες δομές ελέγχου εκπαιδευτικού έργου» με τον τρόπο αυτό και συμμάζεμα γίνεται και εκπαιδευτική αυτοτέλεια διατηρεί η κάθε βαθμίδα.

  • 10 Απριλίου 2011, 18:45 | τριαντάφυλλος

    ΟΧΙ! οι βαθμίδες εκπαίδευσης δεν είναι προϊόντα κρέατος που αναμιγνύονται και γίνονται «γευστικότερα» (δηλαδή οικονομικότερα).
    ΠΡΟΣΟΧΗ! τέτοια διλλήματα σας αποπροσανατολίζουν από τα πραγματικά προβλήματα – παθογένειες της εκπαίδευσης. Ειμαι καθηγητής που εχω υπηρετήσει σε Γυμνάσιο / ΕΝ. Λύκειο / ΕΠΑΛ 15 ετη και φέτος είμαι αποσπασμένος στην Πρωτοβάθμια. Είναι δύο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ κόσμοι με διαφορετικές ανάγκες και προβλήματα. Δυστυχώς αρκετοί συνάδελφοι της πρωτοβάθμιας θεωρούν ότι μεγάλο πρόβλημα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι η διαφορές τους από την Δευτεροβάθμια, λάθος που συντηρείται και απο την ΔΟΕ. Ας κοιτάξει αλλού να λύσει προβλήματα πρώτα και αν τα λύσει, ας κοιτάξει στο τέλος και αυτό , για να έχει και κάτι να ασχολείται δηλαδή ….

  • 10 Απριλίου 2011, 17:50 | Δ.Κ.

    Ίσως μπορεί να γίνει μία διεύθυνση ανά Περιφερειακή Ενότητα με δύο Τμήματα ένα για Πρωτοβάθμια και ένα για Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
    Ασφαλώς και θα υπάρξουν προβλήματα, αλλά θα πρέπει να πάρουμε αποφάσεις σ’ αυτή τη χώρα, τώρα που βρισκόμαστε ένα εκατοστό από τον πάτο του βαρελιού. Συντεχνίες και κεκτημένα είναι απολύτως σεβαστά, αλλά αν το σύστημα καταρρεύσει θα χαθούν όλα μονομιάς.
    Πρέπει να συνεργαστούμε όλοι οι εμπλεκόμενοι, με προτάσεις και ιδέες, με γνήσιο ενδιαφέρον για την πρόοδο, με γνήσιο ενδιαφέρον για την παιδεία και να αφήσουμε κατά μέρος τα συντεχνιακά μας, τουλάχιστον για όσο διάστημα βρισκόμαστε σ’ αυτή την πρωτοφανή κρίση.
    Τα προβλήματα που πιθανως θα δημιουργούσε μια ενοποίηση των δύο βαθμίδων σε διοικητικό επίπεδο θα είναι πολλά, αλλά πιστεύω όχι ανυπέρβλητα, αν υπάρχει από όλους επιθυμία να τα αντιμετωπίσουμε και όχι να τα οξύνουμε… για να πέσει το σύστημα.
    Εναλλακτικά, και επειδή στην Ελλάδα δεν υπάρχει πρόσφατη η πείρα από ανάλογο εγχείρημα, είναι καλό να γίνει μια πιλοτική εφαρμογή σε μια περιφέρεια για 1-2 χρόνια, αφού πρώτα μελετηθούν όλες οι παράμετροι. Η δοκιμή αυτή θα μπορούσε να δώσει τα συμπεράσματα που απαιτούνται για να γενικευτεί η ενοποίηση.

  • 10 Απριλίου 2011, 11:59 | Θ.Δ.

    Άλλο παιδιά 7-11 ετών και άλλο έφηβοι 17 και 18 ετών.Χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση και παιδαγωγική αντιμετώπιση η κάθε βαθμίδα.Και η εκπαιδευτική διαδικασία είναι πολύ διαφορετική.Άλλοι και οι εκπαιδευτικοί και παιδαγωγικοίστόχοι στόχοι.Και ο Δ/ντής εκπ/σης; κανείς καθηγητής δεν γνωρίζει ούτε τα προβλήματα ούτε τις ανάγκες ούτε την νομοθεσία καν της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και αντίστοιχα ένας δάσκαλος δεν γνωρίζει τα αντίστοιχα ζητήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Πως θέλετε ένας καθηγητής ή δάσκαλος να αναλάβει και την πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; θα είναι δέσμιος των συμβούλου του για την Α/θμια ή την Β/θμια εκπαίδευση (αποσπασμένος καθηγητής ή δάσκαλος,άν θα υπάρχει και αυτός); Θα συμβούν τραγελαφικά πράγματα και θα υπάρχει σωρεία λαθών,παράνομωναποφάσεων,τροποποιήσεων,ανακλήσεων, δυσλειτουργία κλπ.Ο περιφερειακός Δ/ντής ασκεί ενοποιημένη διοίκηση αλλά στην πραγματικότητα γενική εποπτεία ασκεί.Ο δ/ντής εκπαίδευσης πρέπει να δίνει πολύ συγκεκριμένες λύσεις σε πολύ συγκεκριμένα ζητήματα και είναι απαραίτητο να γνωρίζει σε βάθος το χώρο ευθύνης του.Και επιπλέον δεν έχει ούτε νομική ούτε οικονομική υποστήριξη όπως η περφερειακή δ/νση.Δεν μπορείτε όλα να τα βάζετε σ’ένα τσουβάλι για λόγους οικονομίας αν δεν θέλετε να απαξιώσετε ακόμη περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση.

  • 10 Απριλίου 2011, 11:56 | Σοφία Λαμπίκη

    Εγώ θα ρωτήσω τί σόι σχεδιασμός είναι αυτός , να γίνονται ΠΕΡΥΣΙ κρίσεις Διευθυντών Εκπαίδευσης πενταετούς θητείας, να παραμένουν ακέφαλες οι υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας για δυό μήνες και ΦΕΤΟΣ να τους καταργείτε;
    Μήπως πανικόβλητοι και ψάχνοντας για περικοπές ενοποιείτε μήλα με αχλάδια;
    Καμία σχέση η μία υπηρεσία με την άλλη και απλώς θα διαλύσετε με επιτυχία και την υπάρχουσα Δίοικηση.
    Ζωντανά παραδείγματα δυσλειτουργικότητας αυτού του τρόπου δίοικησης είναι οι ήδη υπάρχουσες ενοποιημένες και για τις δύο βαθμίδες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης οι οποίες δεν έχουν αντικείμενο και θα έπρεπε να καταργηθούν πάραυτα.
    Θα ήθελα να δω Νηπιαγωγό Διευθυντή Εκπαίδευσης να διοργανώνει Πανελλήνιες εξετάσεις…
    Εάν ο στόχος είναι να διαλύσετε την εκπαίδευση βαδίζετε στον σωστό δρόμο.
    Αν ενδιαφέρεστε για το καλό της, κρατήστε την υπάρχουσα δομή και αναμορφώστε την κλείνοντας τα γραφεία εκπαίδευσης, τα γραφεία Φυσικής Αγωγής, Περιβαλλοντικής , Αγωγής Υγείας , Πολιτιστικών θεμάτων , ΣΕΠ κλπ και αναθέστε τις αρμοδιότητες , εντός του ωραρίου, στους υπαλλήλους των Διευθύνσεων και όχι σε επιπρόσθετα αμειβόμενους Υπεύθυνους.
    Καταργήστε τις πολυδάπανες και άχρηστες Περιφερειακές Διευθύνσεις και επιτέλους ή καταργήστε το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου -γλάστρα-
    , που είναι και χρυσοπληρωμένος για τα μεγέθη των μισθών της εκπαίδευσης, ή δώστε τους καθήκοντα και αξιολογήστε τους σε καθημερινή βάση.
    Αυτές είναι πραγματικές οικονομίες χρημάτων αλλά και ανθρώπινου δυναμικού.

  • 9 Απριλίου 2011, 14:21 | E.K.

    Απορώ που βρίσκουν οι συνάδελφοι της προσχολικής και πρωτοβάθιας ομοιότητες με Λύκεια τεχνικά και επαγγελματικά; Πραγματικά απορώ!!! Γιατί να πρωτομιλήσουμε: Μέγεθος σχολικών μονάδων, ειδικότητες, ενδοσχολικές εξετάσεις Μάιο – Ιούνιο και Σεπτέμβριο ενώ τα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά δεν έχουν μαθήματα ούτε εξετάσεις αυτό το διάστημα. Ότι στα Γενικά λύκεια υπάρχουν συνάδελφοι που δουλεύουν και τον Ιούλιο (υποχρεωτικά) στα σχολεία ενώ οι συνάδελφοι από τον Μάιο μέχρι την έναρξη μαθημάτων ( 13 Σεπτέμβρη) κάνουν διακοπές. Ότι όλα τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας είναι ανοικτά όλο το καλοκαίρι ενώ Νηπιαγωγεία και Δημοτικά είναι κλειστά. Σε ποιες ώρες αναφέρονται ότι κρύβονται οι καθηγητές; Δεν γνωρίζουν ότι το λύκειο ( γενικό και επαγγελματικό ) δεν είναι υποχρεωτικό και υπάρχουν διαρροές μαθητικού δυναμικού από το γενικό στο τεχνικό αλλά και σε ιδιωτικά και σε σχολές του
    ΟΑΕΔ, με αποτέλεσμα να μην είναι σταθερός πάντα ο αριθμός των μαθητών και να έχουν μειωμένο για κάποια χρονιά ωράριο κάποιοι συνάδελφοι; Το οποίο φυσικά καλύπτουν σε κάποιο σχολείο αν είναι δυνατό ή αναλαμβάνουν επιπλέον διοικητικά καθήκοντα τα οποία δεν υπάρχουν στα Δημοτικά ( για Νηπιαγωγεία ούτε λόγος!); Η πρόταση δείχνει ξεκάθαρα την άγνοια λειτουργίας διαφορετικών βαθμίδων τόσο παιδαγωγικά όσο και διοικητικά – λειτουργικά . Ας σταματήσουν πια οι πειραματισμοί εις βάρος των παιδιών!

  • 9 Απριλίου 2011, 10:14 | Θανάσης

    Εργάστηκα σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην Αθήνα για τρία χρόνια. το προσωπικό που είχαμε ήταν πάρα πολύ σε σχέση με τις αρμοδιότητες. Ο τυπικός υπάλληλος δεν ερχόταν κάθε μέρα και ο τίτλος της θέσης του ήταν κάτι σαν ‘Βοηθός Υπέυθυνου ελέγχου αποστολής εγγράφων’. Για να γίνει επιτέλους μια αλλαγή σε αυτή τη χώρα πρέπει το δημόσιο να γίνει πιο παραγωγικό. Ναι στη συγχώνευση.

  • 9 Απριλίου 2011, 09:20 | Ε.Χ

    ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΤΟΧΟ ΚΑΙ ΡΟΛΟ. Η ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ.

    ΠΡΩΗΝ ΛΥΚΕΙΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΝΥΝ ΑΠΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

  • 9 Απριλίου 2011, 08:53 | Δ.Μ.

    Προφανώς η ενοποίηση αφορά καθαρά οικονομοτεχνικούς στόχους και «μετάγγιση» συναδέλφων από την Δευτεροβάθμια προς την Πρωτοβάθμια, γιατί το αντίθετο δεν συμβαίνει. Μπορεί τώρα να αφορά μερικές ειδικότητες , ξένων γλωσσών γυμναστών κ.τ.λ., αλλά αργότερα στο πλαίσιο μιας πιο σφιχτής οικονομικής πολιτικής θα μπορεί και ένα μαθηματικός ή φιλόλογος να καλύψει μερικές ώρες νηπιαγωγείου ή τάξεων Δημοτικού. Το εργασιακό περιβάλλον του καθενός και πόσο επιδρά στην παραγωγικότητα του καθενός το έχει αναλογιστεί κανείς? Συνάδελφοι με 15 και 20 χρόνια υπηρεσίας θα διδάσκουν σε παιδιά 16-17 και 20 χρονών πανελλαδικά μαθήματα και την άλλη μέρα θα κάνουν μάθημα στη πρώτη ή δευτέρα δημοτικού;Από την Ανώτερη Δευτεροβάθμια στο Δημοτικό Σε αυτή τη λογική θα πάμε «πρώτα ο μαθητής»; Σε πολιτισμένες Ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Γαλλία) κάποιος που διδάσκει σε Γυμνάσιο δεν μπορεί να διδάξει σε Λύκειο. Και φυσικά διαφέρει και η μισθοδοσία τους! Πόσο μάλλον με την Πρωτοβάθμια! Η κατ’ επίφαση ενοποίηση θα έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης τόσο οργανωτικά-διοικητικά όσο και ποιοτικά.

  • 8 Απριλίου 2011, 20:51 | Μαρία

    Το βρίσκω αποδοτικότερο για την εκπαίδευση στη χώρα μας,γιατί μέχρι τώρα δεν υπάρχει η συνέχεια που θα έπρεπε στις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες. Είναι απαραίτητο να είναι ενιαία η διοίκηση και οι δομές να συνεργάζονται στενότατα για την καλύτερη οργάνωση των προγραμμάτων και της αντιμετώπισης των όποιων προβλημάτων εκπαιδευτικών, μαθησιακών και παιδαγωγικών αλλά και επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών.Έτσι θα υπάρχει συνολική εικόνα της εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας.

  • 8 Απριλίου 2011, 17:06 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΠΗΡΕ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΝΑΣ Δ/ΝΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ Δ/ΝΤΗ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΕΕΙ. ΚΥΡΙΕ Δ/ΝΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΕ ΤΡΙΑΝΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ [ΔΗΛΑΔΗ ΖΗΤΗΣΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΙΤΑΛΙΚΩΝ].Ο Δ/ΝΤΗΣ ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΑΕΙ.ΠΕ ΘΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΤΟΣΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΟΥΝΕ. ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΡΑΦΩ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ.

  • Η ιδέα μου φαίνεται καλή αλλά δεν έχω εμπειρία προτείνω να δείτε δομές άλλων χωρών κυρίως Σουηδίας και Φινλανδίας.

  • 8 Απριλίου 2011, 15:10 | Καραφύλλη Μαριάνθη

    Είναι επικίνδυνο. Ειναι διαφορερικές οι ανάγκες αλλά και οι τρόποι μεταχέιρισης

  • 8 Απριλίου 2011, 12:11 | Γ.Π.Π.

    Δεν υπάρχει αναφορά (όπως προαναφέρθηκε σε άλλο σχόλιο) για τα νηπιαγωγεία, ενώ και το κείμενο αναφέρεται σε εννιάχρονη και όχι σε δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Φαντάζομαι ότι τα στελέχη που θα επιλεγούν να διοικήσουν τέτοια τερατουργήματα θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες στη λειτουργία ενός νηπιαγωγείου και ενός ΕΠΑΛ και βασισμένα στις γνωστές αρχές διοίκησης επιχειρήσεων να αποφασίζουν. Μάλιστα θα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί/ές αν επιλέγούν εφόσον διαθέτουν μεταπτυχιακό στην εκκλησιαστική υμνολογία και διδακτορικό στη διερεύνηση της σχέσης της Κατίνας Παξινού με την εκπαίδευση. ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ: μην τυχόν θεωρηθούν προσόντα τα χρόνια υπηρεσίας ενός εκπαιδευτικού στην τάξη, ούτε τυχόν γνώσεις που έχει αποκτήσει με κάθε είδους (τυπική, μη τυπική και άτυπη) μάθηση και ας το ζητά η Ε.Ε. (βλέπε σχετικά συμπεράσματα του Συμβουλίου για την εκπαίδευση στην Ε.Ε. μέχρι το 2020).

  • 8 Απριλίου 2011, 10:10 | Έλενα

    Συμφωνώ με μία προυπόθεση : Να γίνονται εκλογές σε όλα τα σχολεία ανά δήμο για όλα τα όργανα διοίκησης.

  • 8 Απριλίου 2011, 09:43 | Στέλιος

    Μετά από μερικά θητείας σε διοικητικές θέσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά γνωρίζοντας προσωπικά και τα ζητήματα της πρωτοβάθμιας (λόγω συζύγου), αμφιβάλω ιδιαίτερα αν θα είναι αποτελεσματική η ενοποίηση τους.Σαφώς υπάρχουν ομοιότητες αλλά υπάρχουν ζητήματα στη Δευτεροβάθμια και ειδικότερα στα Λύκεια και στις Τεχνικές σχολές που δεν εμφανίζονται στη Πρωτοβάθμια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι συχνές αλλαγές προσωπικού των διοικητικών υπηρεσιών, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει διοικητική, και εκπαιδευτική, τεχνογνωσία με ότι συνεπάγεται αυτό. Μία ενοποίηση θα επιτείνει αυτά τα προβλήματα παρά θα τα λύσει.

  • 8 Απριλίου 2011, 09:22 | Ελένη Τσέου

    Είναι πολύ σημαντική για τη συνέχεια της εκπαίδευσης και θα έπρεπε να επεκταθεί και σε όλη την προσχολική εκπαίδευση.

  • 8 Απριλίου 2011, 08:26 | Antonakakis P

    ΝΑΙ. Θα λύσει το πρόβλημα με το κρυφτούλι των εκπαιδευτικών που έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν και στις δύο βαθμίδες ταυτόχρονα (Φυσικής Αγωγής, Ξένων γλωσσών κ.α.) Υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που υποαπασχολούνται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αποσπώνται ως διοικητικοί ή εργάζονται με μειωμένο ωράριο και από την άλλη υπάρχουν τρομερές ελλείψεις στην Α/θμια. Σε άλλες περιοχές πιθανόν να ισχύει το αντίθετο.
    Εξοικονομούνται πόροι από λιγότερους Δντες και διοικητικούς υπαλλήλους.
    Υπάρχει καλύτερη οργάνωση και ευκολότερη τοποθέτηση και απόσπαση καθηγητών και δασκάλων στα σχολεία

  • Ο διευθυντής (μαζί με το διοικητικό συμβούλιο του σχολείου) θα πρέπει να έχουν την ευθύνη της ποιότητας εκπαίδευσης που προσφέρει το σχολείο, και να είναι υπόλογος στην κοινωνία αν το σχολείο αποτυγχάνει. Για να γίνει όμως αυτό, δεν μπορεί να διοικεί με δεμένα τα χέρια: δηλαδή με δασκάλους που κάποιος άλλος διάλεξε για το σχολείο του βάσει κριτηρίων άσχετων με την ικανότητα του ατόμου να είναι καλός δάσκαλος, αλλά μόνο επειδή συγκέντρωσε μόρια λόγω πολυτεκνίας κλπ. Ο διευθυντής, αν είναι να έχει την ευθύνη της ποιότηατς της εκπαίδευσης που προσφέρει το σχολείο του θα πρέπει να μπορεί να διαλέγει (μαζί με κάποια επιτροπή φυσικά) τους καλύτερους λειτουργούς και να μπορεί να τους απολύει αν δεν κάνουν καλά την δουλειά τους. Θα πρέπει να έχει έναν προΥπολογισμό από το κράτος που θα χειρίζεται όμως αυτός (μαζί με το διοικητικό συμβούλιο του σχολείου), και αυτός θα αποφασίζει αν φέτος τα λεφτά θα πάνε για την βελτίωση του κτιρίου ή την πρόσληψη ενός νέου δασκάλου, ή την πριμοδότηση των καλύτερων δασκάλων, έχοντας να δώσει λογαριασμό στην κοινωνία μόνο για το τελικό αποτέλεσμα και όχι για κάθε απόφαση που παίρνει. Μόνο αν αποτύχει, τότε θα μπορεί να μπεί εξωνυχιστικός έλεγχος και να δεί τί έκανε και πώς.

  • 8 Απριλίου 2011, 07:54 | Anonymos

    Μπορείτε αν θέλετε να ενοποιήσετε μαζί και την ΕΦΟΡΙΑ και ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ και την ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ και το ΙΚΑ και το ΟΓΑ και τον ΟΠΑΔ και όποιον οργανισμό άλλο σκεφτείτε. Γιατί ρωτάτε για τις δουλοπάροικες αναλυμένες υποσχέσεις που έχετε δώσει ??? Φτάνει ποια με την γελοιότητα του «κάποιος θα απαντήσει σε αυτά που ρωτάμε θετικά για να το γράψουμε στην έκθεση δικαιολόγησης» και αν δεν βρεθεί !!! κάποιος από σας θα το γράψει. ΦΤΑΝΕΙ ΠΟΙΑ.

  • 8 Απριλίου 2011, 07:32 | ΓΗΧ

    Κατάργηση Γραφείων Εκπ/σης.
    Δ/νση Εκπ/σης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ανά Νομό.
    Και το ιδανικότερο, ενιαία Δ/νση εκπ/σης ανά Νομό με τμήματα
    Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας.
    Όλοι όσοι έχουν ασχοληθεί με τα διοικητικά, ξέρουν ότι μόνο έτσι θα μπορέσει η διοίκηση να λειτουργήσει αποτελεσματικά, εξοικονομώντας παράλληλα πόρους προς όφελος της ίδιας της εκπ/σης.
    Και όταν με το καλό γίνει πράξη επιτέλους η ευρυζωνικότητα, τότε μπορεί οι περιφερειακές διοικήσεις να γίνουν ακόμη και διακοσμητικές!!!

  • 8 Απριλίου 2011, 07:12 | ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΜΑΚΡΥΔΑΚΗ

    ΕΊΜΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΤΜΗΜΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ) ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ (ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ). ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΤΗ ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΠΟΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΠΕΙΔΗ Η ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ… ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΩΡΑΡΙΑ, ΚΛΑΔΟΙ, ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΛΠ). ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΩΣ ΕΠΙ ΤΟ ΠΛΕΙΣΤΟΝ ΟΣΟΥΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ. ΑΛΛΑ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ, ΠΑΛΙ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΘΩΣ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΘΕΙ ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΑΝΑ ΘΕΜΑ (ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΑΦΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΈΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ). ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΠΕΙ ΤΙΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ «ΜΙΚΤΑ» ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ; ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ (ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΠΡΑΓΜΑ ΑΔΥΝΑΤΟ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ) ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ.
    ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΟΤΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ… ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΧΩ ΜΕΓΑΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΩ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ, ΟΜΩΣ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΛΗΘΩΡΑΣ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ, ΤΩΝ ΩΡΑΡΙΩΝ, ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΩΝ… ΘΑ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΩ ΣΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΜΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ…
    ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΕΚΤΟΣ ΙΣΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΤΜΗΜΑ) ΘΑ ΕΙΧΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΧΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ. ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΡΑΓΙΚΟ…

  • 7 Απριλίου 2011, 23:38 | Καρούμπαλη Ευγενία

    Δεν συμφωνώ με τη διοικητική ενοποίηση των δομών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τους εξής λόγους:
    -Οι ανάγκες και οι στόχοι της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαφέρουν σημαντικά, πράγμα το οποίο φαίνεται τόσο στο Δ.Ε.Π.Π.Σ. όσο και Α.Π.Σ. του κάθε μαθήματος και η διοικητική ενοποίηση θα οδηγήσει σε κάτι που θα μοιάζει με τον «Πύργο της Βαβέλ».
    -Δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για αποκεντρωμένα διοικητικά μοντέλα από τη μία πλευρά με συγκεντρωτικούς τρόπους από την άλλη(στην πράξη η διοικητική ενοποίηση των δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα οδηγήσει στον υπερ-συγκεντρωτισμό)

    Από την άλλη πλευρά θα πρότεινα τα εξής:
    -Συνεργασία των τμημάτων Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών θεμάτων πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    -Συνεργασία δομών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για διάθεση εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου μόνο σε περίπτωση που συμφωνεί ο/η εμπλεκόμενος/η εκπαιδευτικός.
    -Πρόσληψη απαραίτητου διοικητικού προσωπικού στις διοικητικές δομές και των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης και παραμονή σε αυτές μόνο των εκπαιδευτικών που για κάποιους λόγους δεν είναι δυνατόν να είναι «μάχιμοι»/στην τάξη. Το διοικητικό αυτό προσωπικό μπορεί να έρθει στην εκπαίδευση από μετάταξη από άλλη υπηρεσία που πλεονάζει.

  • 7 Απριλίου 2011, 13:27 | ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

    Η ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ.ΘΕΛΕΤΕ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ Φ Θ Η Ν Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ,ΠΟΛΥ Φ Θ Η Ν Ο ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΩΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ.

  • 7 Απριλίου 2011, 12:31 | Κώστας Π.

    Μόνο αρνητική θα είναι η ενοποίηση διοικητικών δομών με διαφορετικό αντικείμενο και προσανατολισμό. Ιδιαίτερα με την Ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Γενική και Επαγγελματική. Ήδη υπάρχει πρόβλημα με συναδέλφους που είχαν αποκτήσει τεχνογνωσία σε διοικητικά θέματα και τοποθετήθηκαν αλλού. Φανταστείτε μία ενιαία διοικητική δομή πόσα νέα προβλήματα θα αναδείξει σε μια εποχή που η αποτελεσματικότητα και ταχύτητα είναι το ζητούμενο.Θα πρέπει να εξειδικεύουμε τα προβλήματα για να τα αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά και όχι να τα γενικεύουμε. Αυτό επιτάσσει και η επιστήμη της διοικητικής. Αν το ζητούμενο είναι η εξοικονόμηση χρημάτων και πόρων εις βάρος της ποιότητας και της λειτουργικότητας της εκπαίδευσης, τότε είναι σε εντελώς λανθασμένη κατεύθυνση.

  • 7 Απριλίου 2011, 11:10 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΑΦΟΥ ΒΛΕΠΕΤΕ ΩΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΩΣΤΗ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΙΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΕΙΧΑΤΕ ΚΑΝΕΙ ΠΡΩΤΑ ΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΟΛΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ…. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ. ΕΝΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΓΕΝΙΚΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΓΕΝΙΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΕΚΑΔΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙ ΠΕΡΑ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ?

  • 7 Απριλίου 2011, 09:47 | ΠΑΠΑΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΤΡΟΣ

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟ ΜΕ ΠΟΛΥ ΦΟΡΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ.ΦΑΝΑΤΑΣΤΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ Δ/ΝΣΗ ΕΚΠ/ΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΛΙΓΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΟΤΑΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΟΛΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ.ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΝΟΜΟ ΔΥΟ ( Α ΚΑΙ Β) Δ/ΝΣΕΙΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΥΟ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΕΙΣ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ Δ/ΝΤΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ Δ/ΝΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΕΧΕΙ ΟΙ ΠΛΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ. ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΛΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΙΝΕΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΞΙ ΜΗΝΩΝ.ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΝΑ ΙΣΧΥΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2012,ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ Δ/ΝΤΕΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ. ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ Ο ΝΕΟΣ Δ/ΝΤΗΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑΣ ΓΡΑΦΙΚΟΣ ΓΡΑΦΕΙΑΣ.ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ (ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ ΑΠΟ ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣΣ,ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ, Κ.Λ.Π.).ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ. ΤΕΛΟΣ ΣΑΣ ΕΠΙΣΤΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΝΑ ΣΩΣΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.

  • 7 Απριλίου 2011, 09:04 | ΙΓΠ

    Η ενοποίηση των διοικητικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι θετική, επιβεβλημένη, τραγικά αργοπορημένη αφού η εννιαετής υποχρεωτική εκπαίδευση καθιερώθηκε το 1976, αλλά κατά την άποψή μου σε λάθος βάση μια και το Λύκειο ως ανώτερη δευτεροβάθμια εκπάιδευση έχει άλλο προσανατολισμό από την δεκάχρονη από το 2006 υποχρεωτική εκπαίδευση (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο)και διαφορετικά θέματα να αντιμετωπίσει(τεχνική εκπαίδευση, προετοιμασία για μετάβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κ.ο.κ.).
    Επομένος κατά την άποψή μου θα έπρεπε με την προτεινόμενη ρύθμιση να καθιερώσετε μια διοικητική δομή για την υποχρεωτική εκπαίδευση και μια για την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπάιδευση (Λύκειο).

  • 7 Απριλίου 2011, 06:38 | ΘΟΔΩΡΟΣ

    ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ. ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ

  • 7 Απριλίου 2011, 00:02 | ATCOLA

    η ενοποίηση πρέπει να γίνει στην βάση της 9χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και στην χωριστή διοίκηση της 3χρονης Λυκειακής εκπαίδευσης. Οι στόχοι είναι διαφορετικοί στο επίπεδο του Γυμνασίου με το επίπεδο του Λυκείου.

  • Ας μη κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας… Θετική όσον αφορά την εξοικονόμηση χρημάτων. Ουσιαστικά όμως θα δημιουργηθεί πολύ μεγάλη πολυπλοκότητα άρα και πολλές δυσκολίες στη διεκπεραίωση των καθημερινών διοικητικών λειτουργιών. Πιστεύω ότι πρέπει να παραμείνουν διαφοροποιημένες. Πρέπει ωστόσο να γίνουν και οι απαραίτητες κινήσεις αναδιάρθρωσης, προς το καλύτερο ελπίζω… Με γνώμονα την καλύτερη παιδεία, το μαθητή, το σχολείο, τον καθηγητή, το δάσκαλο. Όχι το μνημόνιο…

  • 6 Απριλίου 2011, 22:27 | Ειρήνη

    Αρκεί να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε βαθμίδας. Η πολιτική ατολμία θέτει σε διαβούλευση αυτονόητες πρακτικές που έπρεπε ήδη να εφαρμόζονται με την απαραίτητη ευελιξία.

  • 6 Απριλίου 2011, 19:42 | Angela Krokidi

    Είναι στη σωστή κατεύθυνση, ειδικότερα από τη στιγμή που χρειάζεται απαραιτήτως να γίνεται σωστή κατανομή του διδακτικού προσωπικού, για παράδειγμα καθηγητών Ξένων Γλωσσών και Φυσικής Αγωγής ή Μουσικής.Είναι αδιανόητο οι συνάδελφοι της Β/θμιας να εργάζονται 15 ώρες και αντίστοιχα την Α/θμια (στην ίδια πόλη) 24 ώρες και ενώ υπάρχουν κενά να μη δέχονται να μετακινηθούν σε διπλανό σχολείο επικαλούμενοι γελοίες δικαιολογίες ή και απειλώντας με «δύσκολες εγκυμοσύνες»!!! Είναι απαράδεκτο και αντισυναδελφικό!
    Ως μητέρα τώρα, θέλω να σημειώσετε την αδυναμία που υπάρχει στο τωρινό σύστημα να «συνομιλεί» η μια βαθμίδα με την επόμενη. θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να υπάρχει η δυνατότητα να επικοινωνεί το Γυμνάσιο με το Δημοτικό του οποίου τα παιδιά δέχεται και να συνομιλεί σε παιδαγωγικά θέματα, δεν αρκεί να μεταφέρεται ένα απολυτήριο ξερό, αν μας ενδιαφέρει πραγματικά το παρόν και το μέλλον των παιδιών μας.
    Ελπίζω να λαμβάνονται υπ’όψιν τα σχόλιά μας, τα οποία κάνουμε πάντα καλόπιστα, από αγάπη και αγωνία για την εκπαίδευση! Καλή επιτυχία!

  • 6 Απριλίου 2011, 19:14 | Martha

    προσκρούει σε πρακτικά θέματα όπως το πού θα (συ)στεγαστούν όλα τα γραφεία α/θμιας και β/θμιας τα οποία καταργούνται καθώς και όλες οι υπηρεσιες οι οποίες συγχωνεύονται.

    επίσης προτείνω να υπάρχουν δύο δ/ντές εκπ/σης ανά νομό – ένας για την α/θμια και ένας για τη β/θμια επειδή αυτές οι δύο βαθμίδες λειτουργούν εντελώς διαφορετικά μέχρι τώρα και είναι αδύνατο να τηρηθούν κοινές πρακτικές με ανθρώπους που έχουν μάθει διαφορετικά.

    προκειμένου να λειτουργήσει καλύτερα, χρειάζεται μια κοινή ηλεκτρονική πλατφόρμα για όλες τις υπηρεσίες εκπ/σης στην οποια θα καταχωρούνται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και πανελλαδικά όλες οι αποφάσεις ( πχ άδειες, τοποθετήσεις, ανακοινώσεις τοποθετήσεων, αποσπάσεων κτλ) ώστε να υπάρχει ηλεκτρονικά καταγεγραμμένη η υπηρεσιακή κατάσταση των εκπ/κών.Το e data center δεν επαρκεί για τον σκοπο αυτό.

  • 6 Απριλίου 2011, 18:49 | Θάλεια

    Τη θεωρώ θετική, καθώς και οι δυο δομές υπόκεινται σε παρόμοιους κανόνες, ενώ οι διαφορές θα δώσουν λαβή για αναμόρφωση του συστήματος και τη δημιουργία μιας «ολιστικής» άποψης για την όλη λειτουργία των συγκεκριμένων βαθμίδων.

  • 6 Απριλίου 2011, 18:16 | Δημήτρης

    Οι δύο βαθμίδες αντιμετωπίζουν διαφορετικές προκλήσεις και προβλήματα στην καθημερινή σχολική ζωή. Ενοποίηση δύο βαθμίδων με διαφορετικές ανάγκες και κατευθύνσεις θα οδηγήσει σε επιφανειακή ή ανεπαρκή αντιμετώπιση των ιδιαίτερων αναγκών που έχουν και σε μη ουσιαστική αναβάθμιση και των διοικητικών δομών τους. Εξάλλου για οποιοδήποτε από κοινού σχεδιασμό ή δράσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επαρκούν οι νέες αναβαθμισμένες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

  • 6 Απριλίου 2011, 18:04 | Κώστας

    Πρέπει επιτέλους να γίνει η ενοποίηση των βαθμίδων εκπ/σης ώστε να επιτευχθεί η εννιαετής υποχρεωτική εκπ/ση και να υπάρξει ισότητα των εκπαιδευτικών στις αμοιβές αλλά και στο ωράριο εργασίας, όπως επιτάσει το σύνταγμα. Η εισαγωγή των ΤΠΕ στο δημόσιο απαιτεί την κατάργηση απαρχαιωνένων δομών, γραφεία εκπ/σης, και απαιτεί την αναβάθμιση του δ/ντή σχολικής μονάδας αλλά και του συλλόγου διδ/ντων.

  • 6 Απριλίου 2011, 16:03 | παρασκευή

    Θα πρέπει η μετάβαση να γίνει ομαλά καθώς οι διαφορές στη λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι μεγάλες. Αυτό σημαίνει ότι τα άτομα που θα επανδρώσουν το διοικητικό κομμάτι θα πρέπει να είναι άτομα που προέρχονται από τον εκπαιδευτικό χώρο και από τις δύο βαθμίδες.

  • 6 Απριλίου 2011, 16:02 | I.M.P

    Απολύτως θετική και αναγκαία όσο ποτέ

  • 6 Απριλίου 2011, 15:56 | ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

    Δεν υπάρχει ανάγκη διοικητικής ενοποίησης των δύο βαθμίδων της Εκπαίδευσης. Αντίθετα θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα, λόγω της διαφορετικής υφής των προβλημάτων. Εξάλου και η ενοποίηση που έγινε σε επίπεδο περφέρειας δεν θεωρεί κανείς ότι απέδωσε αποτελέσματα, μάλλον προβλήματα προκαλεί. Κανείς επίσης δεν το ζήτησε ούτε και από όσο γνωρίζω προκύπτει από τη βιβλιογραφία

  • 6 Απριλίου 2011, 14:51 | Λάζαρος Γυμνόπουλος

    Θετική. Μόνο με περιορισμό των υπερβολικά πολλών διοικητικών δομών θα καταφέρει το υπάρχον σύστημα να γίνει λειτουργικό και παραγωγικό.