2. Ποια είναι η άποψή σας για την προτεινόμενη διοικητική αναδιάρθρωση και τον περιορισμό των επιπέδων διοίκησης;

  • <> αναφέρει ο Πολ Σάιμονς, ενώ ένα παλιό ρητό λέει οτι μια ομάδα τρέχει τόσο γρήγορα όσο το πιό αργό μέλος της. Συνεπώς η προτεινόμενη διοικητική αναδιάρθρωση δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα αν τα στελέχη που θα αναλάβουν τις διάφορες θέσεις είναι εκ φύσεως μη ικανά ή λόγω του κεντρικού συγκεντρωτισμού αδύναμα να προσφέρουν σύγχρονες υπηρεσίες στην εκπαίδευση.

  • 10 Απριλίου 2011, 13:28 | ΗΛΙΑΝΑ

    ΜΗΠΩΣ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ «ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»? ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΘΕΙ?
    Η Δ.Ο.Ε. ΚΑΙ Η Ο.Λ.Μ.Ε ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΘΕΣΗ.
    ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΥΠΟΨΗ ΤΗ ΒΑΣΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΧΟΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ.
    ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΟΜΗ.
    ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΘΑ ΛΥΘΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΙΝΟΝΤΑΙ? Η Δ.Ε.Η. ΘΑ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ. ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΜΑΣ!
    ΑΥΤΑ ΝΑ ΔΕΙ Η ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΟΠΝΟΑ ΣΧΕΔΙΑ ΠΕΡΙ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ!
    ΜΗΝ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
    ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΤΟΝ «ΚΑΚΟΜΟΙΡΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑΚΟ» ΜΕ ΤΑ ΛΙΩΜΕΝΑ ΡΟΥΧΑ!ΠΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΠΕΙΝΑΣ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΕ! ΝΤΡΟΠΗ !!!!!!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

  • 10 Απριλίου 2011, 10:01 | Τζαγκαρουλάκης Ιωάννης

    Είμαι της γνώμης ότι η σχολική μονάδα είναι ανύμπορη από μόνη της να προγραμματίσει, να αξιολογήσει το έργο της και να ελέγξει τις δαπάνες της, όσο και αν ο ρόλος του Διευθυντή της σχολικής μονάδας είναι διευρυμένος. Έχω την άποψη ότι τούτο μπορεί να είναι έργο της περιφερειακής πολιτικής, η οποία με γνωμοδότηση προς το Υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε να αξιολογήσει τις ανάγκες της περιφέρειας για σχολική εκπαίδευση. Στο μέλλον, έχω την πεποίθηση ότι η διοίκηση, χρηματοδότηση, η αξιολόγηση και ουσιαστικά ο έλεγχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και γιατί όχι και η γενική χρηματοδότηση του εκπαιδευτικού συστήματος να περάσει στα χέρια της περιφέρειας, υπό τον έλεγχο των εκάστοτε εκλεγμένων από τους πολίτες περιφερειαρχών

  • 10 Απριλίου 2011, 09:51 | Bill

    Από όσα σχόλια διάβασα, πιστεύω ότι οι σχολιάζοντες είναι ως επι το πλείστον εκπαιδευτικοί, φαίνεται ξεκάθαρα το επίπεδο μόρφωσης από την ορθογραφία των κειμένων. Πιστεύω στον ανταγωνισμό, κι αν το σχέδιο νόμου κάνει ανταγωνιστικά τα σχολεία, τότε θ’ αρχίσει να φαίνεται κάποιο φΓώς στο βάθος του τούνελ της Εκπαίδευσης (Παιδείας) στη χώρα μας.

  • 10 Απριλίου 2011, 09:08 | B. Δ

    ΣΩΣΤΗ Η ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
    ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΩΝ ΠΛΗΝΕΤ (ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ) ΓΙΑΤΙ ΣΩΣΤΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
    ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
    ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠ΄ΑΥΤΟΥΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ Ή ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΜΕ ΕΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
    ΕΤΣΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΛΗΝΕΤ Ή ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ 6 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ( 3 Η ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΙ 3 Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ) ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ «ΥΠΕΥΘΥΝΟ» ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ
    ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ 6 ΩΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΙΚΡΟΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
    Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΔΕΣΕΙ ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ ΣΤΟΝ Η/Υ, ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ-ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΑ ΘΑ ΚΑΤΣΕΙ ΝΑ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΕΙ ΕΝΑ Η/Υ
    ΟΜΟΙΩΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΑΚΕΤΑΡΕΙ ΒΑΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΣ.

    ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΑΥΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΟΡΘΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ

  • 10 Απριλίου 2011, 05:27 | Στουπάκης Νικόλαος

    Συμφωνώ απολύτως με την προτεινόμενη δομή εκπαίδευσης. Ούτως ή άλλως τα Γραφεία εκπαίδευσης (ιδιαίτερα Φυσ. Αγωγής) ήταν παντελώς άχρηστα. Προσοχή στη στελέχωση των νέων δομών και προσοχή στις αποσπάσεις! (Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί ήταν αποσπασμένοι σε απίθανα γραφεία ή στις υπάρχουσες εκπαιδευτικές υπηρεσίες [παρανόμως], με ελάχιστο έργο.Επίσης το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ήταν αναποτελεσματικό, έτσι όπως λειτουργούσε). Χρειάζεται πάντως να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες (έλεγχος κ.λ.π.) στην ισχύ των επικεφαλής των εκπαιδευτικών δομών, για να αποφεύγονται οι αυθαιρεσίες και η αλαζονεία της εξουσίας.
    Νίκος Στουπάκης, σχολικός σύμβουλος δευτεροβάθμιας ε.τ.

  • 9 Απριλίου 2011, 22:57 | ΚΑΡΑΣΤΕΡΓΙΟΣ ΚΩΝ-ΝΟΣ

    Αποσύνδεση του Διευθυντή απο τα διδακτικά του καθήκοντα.
    Να μην επιτρέπεται ο διευθυντής και οι υποδιευθυντές σχολείου να είναι ταυτόχρονα και σε θέσεις κλειδιά μη συμβατά μεταξύ τους. ΠΧ
    ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΗΣ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ Η ΟΧΙ
    ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΟΣΟ Η ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΚΑΙ 5 ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ
    ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΘΕΣΗ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΣΕ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΨΥΦΟΔΕΛΤΙΟ, ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ Η ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ
    ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΘΕΣΕΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΣΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΤΟΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥ ΧΩΡΟ
    ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΟΛΟ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΟΥ
    ΝΑ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ
    ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΕΙ ΘΕΣΕΙΣ ΑΙΡΕΤΟΥ ΣΕ ΠΥΣΔΕ ΑΠΥΣΔΕ ΚΥΣΔΕ ΚΛΠ
    ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΘΕ ΠΥΣΔΕ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ

  • 9 Απριλίου 2011, 16:24 | Γιώργος Δάλκος

    Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στο διοικητικό μοντέλο, για την παρατηρούμενη αναποτελεσματικότητα της διοίκησης. Κυρίως βρίσκεται στην αξιοκρατική επιλογή των προσώπων!

  • 9 Απριλίου 2011, 16:24 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ζ. ΠΕ 11

    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ – ΑΠΟΚΟΥΜΠΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΒΟΛΕΨΑΚΗΔΩΝ -,
    Αναβάθμιση του Σχολικού Συμβούλου διότι όπως είναι τώρα είναι ναι μεν με γνώσεις, ανύπαρκτος στα εκπ/κά δρώμενα δε…
    Πάταξη και οριστικό σταμάτημα των »ιδιαίτερων» από τους διορισμένους Εκ/κούς με άμεση ποινή απόλυσης!!!(Σε ποιό πολιτισμένο κράτος ο διορισμένος Εκπ/κός κάνει όλη μέρα ιδιαίτερα, ξεζουμίζει τον Έλληνα και το πρωί πηγαίνει στο Σχολείο και κοιμάαααται!!…και ο Έλληνας φορολογούμενος τον πληρώνει!!!!)
    Συνεχής έλεγχος του Εκπαιδευτικού έτσι ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο »να κάνει όλες τις δουλειές της ημέρας: ψώνια, λαϊκή, market, και πού και πού και μάθημα…
    Αναβάθμιση του Εκπ/κού με αυστηροποίση των ποινών, συνεχής αξιολόγηση,
    Διευθυντές ισχυροί με προσόντα, γνώσεις και ουσιαστικές αρμοδιότητες που να υπόκεινται σε συνεχή έλεγχο…Διευθυντές που αν δεν αναβαθμίζουν και δεν διοικούν το Σχολειό να παύονται πάραυτα…Άρση της ατιμωρισίας στην Εκπαίδευση, Άρση της ασυλίας του πλιάτσικου και του βολέματος!!!
    Πλήρης εφαρμογή των νόμων οριζόντια και κάθετα…

  • 9 Απριλίου 2011, 10:14 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Απορώ με κάποιους που σχολιάζουν βγάζοντας τα αποθημένα τους.
    Ίσως είναι η δημοκρατία που τους φταίει.
    Πρόταση : Χωρίς καθυστέρηση οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι. Πακέτο με το Νόμο.
    Τρόπος επιβολής των μέτρων γιατί η δημόσι διοίκηση δεν ανταποκρίνεται, ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί που ξεχνούν ότι πρώρα είνα騻δάσκαλοι»
    Κριτήρια αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα. Μήπως αυτά φοβούνται οι δημοκρατικοί εκπαιδευτικοί΄?

  • Συμφωνώ απόλυτα με τον περιορισμό των επιπέδων διοίκησης ,διότι κάνουν το σύστημα πιο λειτουργικό παραγωγικό και αποτελεσματικό.

  • 8 Απριλίου 2011, 15:47 | ΛΙΝΤΑ

    ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ, ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΣΑΣ! ΕΔΩ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΣΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ. ΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΧΕΙ Η ΠΡΩΤΟΒΑΜΘΜΙΑ (ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ) ΜΕ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ; ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ; ΟΛΟ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΙΣΑΣΤΕ! Ή ΒΑΛΤΕ ΜΥΑΛΟ Ή ΠΑΤΕ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΣΑς ΚΑΙ ΑΔΕΙΑΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΩΝΙΑ! ΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΦΘΑΣΑΤΕ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ! ΠΙΑΣΑΜΕ ΠΑΤΟ ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ! ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΣΤΕ ΑΣΧΕΤΟΙ! ΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ!!!!!

  • 8 Απριλίου 2011, 15:05 | Margarita

    Δε καταλαβαίνω με πιο κριτίριο η Φυσική αγωγή θα πρέπει να διαχωρίζεται από τη γενικότερη κατηγορία σπουδών α/θμιας, β/θμιας και να αποτελεί ξεχωριστή ενότητα στην κατηγορία των εκπ/κων θεμάτων.

  • 8 Απριλίου 2011, 15:02 | Καραφύλλη Μαριάνθη

    Σωστό στη θεωρία. Τα πολλά επίπεδα είναι σαν τους πολλούς μεσάζοντες. Αρκεί να δίνεται το δικαίωμα στα κατώτερα κλιμάκια να απευθύνονται στην κεντρική διοίκηση αν διαπιστώνουν παρανομίες και παρατυπίες. Αλλιώς είτε λίγα είτε πολλά ένα και το αυτό.

  • 8 Απριλίου 2011, 11:28 | Γ.Π.Π.

    Αν και σε γενικές γραμμές είναι θετική δεν υπάρχει σαφής αναφορά στο τι θα αντικαταστήσει τις δύο διευθύνσεις (Π.Ε. και Δ.Ε.) το 2015. Παράλληλα στο κείμενο γίνεται αναφορά στο δημοτικό και το γυμνάσιο (…εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση..), όχι όμως και στο Λύκειο. Αυτό θα ανήκει σε άλλη βαθμίδα; Η αποκέντρωση θα επιτευχθεί με τον κεντρικά καθοριζόμενο και μη εισέτι κατανομαζόμενο ως προς το περιεχόμενό του «Κανονισμό λειτουργίας» που θα θεσπιστεί΄από το Υπουργείο; Οι από το 2015 Διευθυντές Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας και οι Περιφερειακοί Διευθυντές πώς θα επιλέγονται; Εφόσον δεν υπάρχει σήμερα κάποια διαδικασία αξιολόγησής τους, ούτε προβλέπεται (ακόμα και από τον 3848/2010), γιατί δεν ξεκαθαρίζει το τοπίο από τώρα; Πώς θα διοικεί ένας εκπαιδευτικός της πρωτοβάθμιας τις μονάδες της δευτεροβάθμιας (και το αντίθετο),χωρίς κάποιου είδους επαφή με το χώρο; Βασιζόμενος μόνο σε αυστηρά διοικητικές αρχές σε ένα χώρο που από μόνες τους δεν επαρκούν για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που δημιουργούνται; Χωρίς διοικητική συνέχεια και αλλάζοντας ανάλογα με την εναλλαγή των κυβερνήσεων τα στελέχη, γιατί πιστεύουμε ότι η νέα μορφή θα είναι πιο αποτελεσματική;

  • 8 Απριλίου 2011, 10:55 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΥ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΠΕΔΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. ΚΟΡΟΙΔΑ ΕΙΝΑΙ? ΟΣΟ ΠΟΙΟ ΛΙΓΑ ΤΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΟΠΑΝΕΣ ΛΙΓΩΤΕΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΦΙΛΑΡΑΚΙ ΟΔ/ΝΤΗΣ ΚΑΛΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤΑ ΒΟΥΛΗΣΗ.ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΜΟΝΑΡΧΙΕΣ .ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ.ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ.

  • 8 Απριλίου 2011, 10:35 | Δουλάκης

    Θα ήθελα τους Διευθυντές με περισότερες αρμοδιότητες αλλά και εξουσίες, σήμερα σε ένα Γυμνάσιο ή Λύκειο ο Διευθυντής έχει περισσότερο διακοσμητικό χαρακτήρα για τους συναδελφους του καθηγητές, πρέπει να δίνει εντολές και να πραγματοποιούνται άμεσα από τους υφιστάμενους καθηγητές και εάν όχι να μπορεί να τους κάνει αναφορά αλλά να υπάρχει και η ανάλογη ποινή προς τους καθηγητές γιατί σήμερα τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα είναι «δράμα», επίσης θα πρότεινα και ο εκάστοτε Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του κάθε σχολείου να έχει πιο ουσιαστική συμμετοχή στις αποφάσεις για το σχολείο και τους μαθητές του αλλά και πιο αυξημένες υποχρεώσεις, δεν είναι διακοσμητικός ρόλος τους, το αντίθετο μάλιστα είναι άνθρωποι που είναι εκλεγμένοι δημοκρατικά από τους ίδιους τους γονείς των παιδιών και με εθελοντική βούληση στον συγκεκριμένο τομέα!

  • 8 Απριλίου 2011, 09:53 | Μεταξάς Νικόλαος

    Νομίζω ότι στις Διευθύνσεις πρέπει οπωσδήποτε να δημιουργηθεί τμήμα Μηχανογράφησης, το οποίο να στελεχωθεί με άτομα τα οποία έχουν και εμπειρία και θα υπάρχουν στην θέση αυτή συνέχεια, η εμπειρία μου από ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ είναι ότι άτομα που έρχονται για μια χρονιά και ύστερα φεύγουν και δεν αποδίδουν σωστά και ότι μαθαίνουν πηγαίνει άχρηστο.

    Πολλά θεσμοθετημένα δεν δουλεύουν σωστά, το survey υπολειτουργεί και δεν ελέγχεται , το eschool όποιο σχολείο θέλει το δουλεύει και όποιο όχι η δε υποστήριξη του είναι απαράδεκτη, το edatacenter θα μπορούσε με μικρές τροποποιήσεις να κάνει τη δουλειά μας πιο εύκολη και να βρίσκονται πιο εύκολα λάθη. Έχω εμπλακεί σε όλες τις διαδικασίες παντού έχω κάτι να προτείνω αλλά πως, οι διευθυντές δεν καταλαβαίνουν το πρόβλημα σε τεχνικό μέρος και δεν πείθονται να πουν σε ανώτερο επίπεδο το πρόβλημα.
    Καλό θα είναι η υποστήριξη των εφαρμογών αυτών να μπορεί να γίνεται σε επίπεδο διεύθυνσης η οποία θα συγκεντρώνει τα προβλήματα και το υπουργείο να μιλάει με λιγότερα άτομα και πιο αποτελεσματικά..

    Οι δομές που έχουν στηθεί στο Υπουργείο με πληγώνουν, γίνονται περιττές δουλειές με άτομα τα οποία δεν έχουν εκπαιδευθεί είναι πρόσκαιρα σε μια θέση μερικά είναι ευθυνόφοβα, το Υπουργείο πρώτα ενημερώνει τα ΜΜΕ και μετά τις Διευθύνσεις ( απαράδεκτο και αυτό )..

  • 8 Απριλίου 2011, 09:33 | ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

    ΟΧΙ ΣΤΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ -ΝΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ???

  • 8 Απριλίου 2011, 08:55 | Έλενα

    Συμφωνώ. Η μεγάλη εμπειρία των δασκάλων και των διευθυντών των δημόσιων σχολείων μπορεί να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία κάθε σχολικής μονάδας. Υπάρχουν βέβαια και τα κακά παραδείγματα που αυτό το σύστημα θα τους πετάξει έξω αν δεν προσαρμοστούν.

  • Η προτεινόμενη Περιφερειακή Διοίκηση και Διάρθρωση με βρίσκει σύμφωνο.

    Διαφωνώ όμως σε τοπικό επίπεδο. Οι σχολικές μονάδες μιας δημοτικής ενότητας ή ενός δήμου πρέπει να συνδέονται με τη δημοτική αρχή. Η πρόταση μοιάζε3ι να φοβάμαι το ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να περιορίζει το δήμο μόνο στο κτιριακό ζήτημα (Καλλικράτης). Κι όμως ο δήμος πρέπει να έχει σημαντικές αρμοδιότητες τόσο στη λειτουργία των σχολείων όσο και σε παιδαγωγικές παρεμβάσεις.

    Το δε Συμβούλιο Διδασκόντων θα πρέπει με ενισχυμένη πλειοψηφία (2/3) να διατηρεί το δικαίωμα της αρνησικυρίας απέναντι σε αποφάσεις του διευθυντή.

    Στη σχολική επιτροπή πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος των γονέων. Δεν είναι αναγκαίο να υπάρχει απόλυτη de facto πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Ο διάλογος λύνει τα ζητήματα. Ένα σχολείο δεν μπορεί να διοικείται με πλειοψηφίες. Αναλόγως πρέπει να υπάρξει κι ένας Ψυχολόγος ώστε να εκφράζει τις ουσιαστικές ανησυχίες των μαθητών (πρώτα ο μαθητής υποτίθεται, αλλά μόνο με έναν εκπρόσωπο τον βλέπουμε και μόνο στη Β/βάθμια εκπ/ση).

  • 8 Απριλίου 2011, 08:01 | Antonakakis P

    Να καταργηθούν οι αποσπάσεις καθηγητών στις ΔΔΕ για τους παρακάτω λόγους:
    Η αλλαγή προσωπικού στις ΔΔΕ κάθε χρόνο προσκρούει στη βασική αρχή της διοίκησης «συνέχεια του κράτους». Όσο εργατικοί και φιλότιμοι και αν είναι εκπαιδευτικοί ώσπου να μάθουν το πόστο τους περνά ένας με δύο μήνες με δυσλειτουργία διευθύνσεων ΄Σεπτέμβρη και Οκτώβρη μήνες που πραγματικά οι Δνσεις «πνίγονται». Τέλος Αυγούστου που λήγει η απόσπαση τους οι Δνσεις μένουν «ξεκρέμαστες». Η επάνδρωση των Δνσεων με διοικητικούς λύνει το πρόβλημα για 30-35 χρόνια.

    Όι εκπαιδευτικοί κοστίζουν στο Ελληνικό Δημόσιο περίπου 300 Ευρώ ακριβότερα (επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης. Εν καιρώ κρίσης η αντικατάσταση με διοικητικούς υπαλλήλους σκεφτείτε τι πόρους εξασφαλίζει στο Ελληνικό Δημόσιο.

    Τέλος οι Δντές ΔΔΕ πρέπει να είναι Διοικητικοί υπάλληλοι αυξημένων προσόντων (με μεταπτυχιακό – διδακτορικό σχετικό με διοίκηση ή στη χειρότερη περίπτωση απόφοιτοι σχολών διοίκησης όπως Διοίκηση Επιχειρήσεων, Μηχανικοί Παραγωγής & Διοίκησης κ.λ.π.) και όχι καθηγητές. Είναι διαφορετική η Δίοίκηση που καλούνται να ασκήσουν από τη διδασκαλία στα σχολεία που έχουν μάθει. Το ίδιο και για τους Διευθυντές σχολείων.

  • 8 Απριλίου 2011, 07:51 | Antonakakis P

    Σχετικά με τη νέα οργάνωση:
    Να καταργηθούν οι Περιφερειακές Δνσεις και τα Γραφεία Εκ/σης. (είναι περιττές 4 βαθμίδες αρκούν 2)
    Η ενοποίηση των ΔΔΕ με τα Γραφεία (κατάργηση γραφείων) οργανώνει καλύτερα σε επίπεδο νομού τα σχολεία αφού θα υπάρχουν σε ένα σημείο ατομικοί φάκελοι, θα βγαίνουν ενιαία άδειες εκδρομών, εκπαιδευτικές άδειες κλπ. Δημιουργεί καλύτερη οργάνωση και εξοικονομεί πόρους.
    Να καταργηθούν οι Περιφερειακές Δνσεις Εκ/σης που το μόνο που προσφέρουν είναι περισσότερη γραφειοκρατεία και κατασπατάληση πόρων. Ενδεικτικά αναφέρω δύο παραδείγματα:
    Προαγωγές εκπαιδευτικών: Με υπάρχουσα κατάσταση συντάσσει πίνακα το κάθε ΠΥΣΔΕ και στέλνει για κύρωση στην Περιφερειακή, Επιστρέφει η περιφερειακή τον κυρωμένο πίνακα (κατ ουσία τον ίδιο) και μετά η ΔΔΕ Νομού επιστρέφει τον ίδιο πίνακα και εισηγείται προαγωγές. Η Περ/κή επιστρέφει στη ΔΔΕ τον πίνακα και η ΔΔΕ βγάζει σχετικά έντυπα. Μπορούσε με μια απλή πράξη του ΠΥΣΔΕ να γινόταν αυτόματα οι προαγωγές.
    Σχολικές εκδρομές: Ανάλογα την περίπτωση εγκρίνονται από ΔΔΕ νομού, Περιφέρεια ή Περιφ/κή Διεύθυνση με αποτέλεσμα καθυστερήσεις, μπέρδεμα στις αρμοδιότητες, προβλήματα στη μεταφορά (να χάνονται στα ταχυδρομεία), πρόσθετα έξοδα (ταχυδρομικά), γραφειοκρατεία (απασχόληση περισσοτέρων υπαλλήλων) κ.α. Αυτόματα αφού η νομοθεσία είναι σαφή να γίνονται όλα από τις ΔΔΕ.
    Αλλοστε τα πληροφοριακά συστήματα e-data center,anaplirotes, survey εξυπηρετούν άμεσα την επικοινωνία και τη διαχείριση προσωπικού και δραστηριοτήτων μεταξύ ΥΠΔΒΜΘ και ΔΔΕ Νομού.

  • 8 Απριλίου 2011, 07:49 | Νησιώτης

    Νομίζω είναι περιττό να αναφερθώ στα βασικά στοιχεία που προσδιορίζουν τη νησιωτικότητα.Δεν είναι δυνατό να εφαρμόζουμε το ίδιο σύστημα για όλους τους χώρους(ηπειρωτική Ελλάδα- νησιά) Είναι όμως δεδομένο ότι η ασυνέχεια του χώρου δημιουργεί ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι οποίες διαμορφώνουν ένα δυσμενές περιβάλλον εκπαίδευσης , με όρους προβληματικότητας.Η ολοκληρωτική κατάργηση των γραφειων εκπαίδευσης θα επιδεινώσει τους όρους της εκπαιδευτικής λειτουργίας στα νησιά (Ιόνια και πολύ περισσότερο Κυκλάδες και Δωδεκάνησα)Αντίθετα αν επιλέξετε να διατηρήσετε ένα γραφείο (Α!θμιας και Β!θμιας από κοινού) σε Ιόνιο, Βόρειο Αιγαίο , Κυκλάδες, Δωδεκάνησα) θα έχετε αφ’ ενός ένα ανεκτό επίπεδο διοίκησης για τα νησια( γιατί διοίκηση σε νησιά εκ του μακρόθεν δε γίνεται)και αφ’ ετέρου ένα εμπράγματο επιχείρημα συγχώνευσης των δομών Α!θμιας και Β!θμιας.Σε επίπεδο Περιφέρειας της οποίας ο ρόλος είναι επιτελικός η πρότασή σας θα προχωρήσει. Σε επίπεδο Νομού-Διεύθυνσης σκεφθείτε( επειδή εκεί στην Αθήνα δε γνωρίζετε τι σημαίνει νησιωτικότητα-εσείς την αντιλαμβάνεστε ως ωραίο και ζεστό καλοκαιράκι μόνο)ότι η Ανδρος απέχει από τη Σαντορίνη 80 ναυτικά μίλια ( και δε συνδέονται ακτοπλοικά- συνδέονται μέσω …Αθηνών) η Πάτμος από το κέντρο τη Ρόδο 110 μίλια( και συνδέονται μόνο μια φορά την εβδομάδα ακτοπλοικά)Δεν ήταν χωρίς λόγο που παλαιότερα ο κ. Αλέκος Παπαδόπουλος Υπουργός Υγείας είχε διαμορφώσει 2 ΠΕΣΥ στο Νότιο Αιγαίο π.χ.Είχε αντιληφθεί ότι η διοίκηση στα νησιά πρέπει να γίνει με όρους νησιωτικότητας.

  • 8 Απριλίου 2011, 07:41 | ΧΑΡΙΤΩΝΙΔΗΣ ΠΟΛ

    ΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. ΕΠΙΣΗΣ, ΟΣΟ ΠΙΟ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΣΟ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΗΜΑ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΙ, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΔΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ.

  • 8 Απριλίου 2011, 07:29 | ΓΗΧ

    Κατάργηση Γραφείων Εκπ/σης.
    Δ/νση Εκπ/σης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ανά Νομό.
    Και το ιδανικότερο, ενιαία Δ/νση εκπ/σης ανά Νομό με τμήματα
    Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας.
    Όλοι όσοι έχουν ασχοληθεί με τα διοικητικά, ξέρουν ότι μόνο έτσι θα μπορέσει η διοίκηση να λειτουργήσει αποτελεσματικά, εξοικονομώντας παράλληλα πόρους προς όφελος της ίδιας της εκπ/σης.
    Και όταν με το καλό γίνει πράξη επιτέλους η ευρυζωνικότητα, τότε μπορεί οι περιφερειακές διοικήσεις να γίνουν ακόμη και διακοσμητικές!!!

  • 8 Απριλίου 2011, 01:35 | Γεώργιος Καραμαρούδης

    Συμφωνώ απόλυτα με τις προτάσεις της Υπουργού Παιδείας για την νέα δομή και το νέο οργανόγραμμα της παιδείας.Είναι κάτι που έπρεπε να είχε γίνει από καιρό.

  • 8 Απριλίου 2011, 00:18 | Καρούμπαλη Ευγενία

    Η προτεινόμενη διοκητική αναδιάρθρωση θα μπορούσε να λειτουργήσει
    -εάν η πλειονότητα των υπαλλήλων στις διοικητικές μορφές της εκπαίδευσης ήταν διοικητικοί υπάλληλοι και όχι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν εκεί κάποιο πεπερασμένο χρονικό διάστημα.
    -εάν η επιλογή των στελεχών της διοίκισης γινόταν με πραγματικά αξιοκρατικά κριτήρια. Απόδειξη αυτού είναι οι δεκάδες προσφυγές υποψηφίων διευθυντών στην δικαιοσύνη όπου δικαιώθηκαν και η μετακίνηση σε άλλο σχολείο της Στέλλας Πρωτονοτάριου (τ.διευθύντρια του 132ου Δ.Σ. Αθήνας), η οποία απασχόλησε και τη Βουλή (θυμίζω ότι η συγκεκριμένη διευθύντρια πραγματοποίησε στο 132ο Δ.Σ. Αθήνας καινοτόμες δράσεις που απέσπασαν πολλά εύσημα από την εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα τόσο στην Ελλάδα τόσο και στο εξωτερικό, μολαταύτα δεν τοποθετήθηκε στο 132ο Δ.Σ. Αθήνας αλλά σε άλλο με απώτερο σκοπό τη μη συνέχιση των εν λόγω καινοτόμων δράσεων). Το πρόβλημα δεν είναι κομματικό, το ποια κυβέρνηση κυβερνά, αλλά ο πολιτικός πολιτισμός που υπάρχει στην χώρα μας (όπου το «βόλεμα» είναι η υπάρτατη αξία του πολιτικού συστήματος της Ελλάδας).

    Η διοικητική αναδιάρθρωση που προτείνεται βασίζεται σε αγγλοσαξωνικά μοντέλα, χωρίς να κοιτά να βελτιώνει τα προβλήματα και τις δυσκολίες που συναντώνται κατά την εφαρμογή τέτοιων μοντέλων διοίκησης στις χώρες που ήδη αυτά εφαρμόζονται. Οι εκπαιδευτικές πρακτικές που λειτουργούν άψογα σε ένα κράτος δεν λειτουργούν πάντα σε ένα άλλο κράτος λόγω διαφοράς νοοτροπίας των πολιτών και των πολιτικών πολιτισμών των δύο κρατών

  • 7 Απριλίου 2011, 23:05 | ANASTASIS

    ΟΡΘΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΣΟ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ, ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΜΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ Ή ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ.
    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

  • 7 Απριλίου 2011, 22:05 | π.ι

    Αναβάθμιση του ρόλου των δ/ντών. Να μπορούν να παίρνουν πρωτοβουλίες χωρίς να λογοδοτούν για το παραμικρό. Να κρίνονται για το έργο τους και να προάγονται ή να χάνουν την θέση τους, ανάλογα.
    Να γίνεται σωστή επιλογή εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού. Να πάψει το φαινόμενο, με ένα σεμινάριο κάποιων ωρών να εμφανίζεται σαν ειδικός, εκπαιδευτικός άσχετης ειδικότητας. Παράδειγμα, οικιακής οικονομίας να ασχολείται με θάματα αγωγής και υγείας. Υπάρχουν ειδικοι.

  • 7 Απριλίου 2011, 20:58 | ΑλεξΕλεν

    Πρέπει να εκλείψουν τα γραφεία Εκπαίδευσης και η δουλειά να γίνεται σε επίπεδο δήμου. Θα πρέπει οι σχολικές επιτροπές να αποκτήσουν γραμματειακή υποστήριξη και ο πρόεδρος της σχολικής επιτροπής να μην είναι ο μπακάλης της γειτονιάς αλλά να είναι εκλεγμένο πρόσωπο εκπαιδευτικός κατά προτίμηση. Σε κάθε δήμο να ιδρυθεί γραφείο εκπαίδευσης(η σχολική επιτροπή) και να μεταταγούν σε αυτές τις νέες υπηρεσίες οι υπάλληλοι καθηγητές των γραφείων και να πλαισιώσουν με την γνώση που έχουν σε διοικητικά θέματα(όσοι από αυτούς/ες έχουν τέτοιες γνώσεις) τα νέα αυτά γραφεία στο επίπεδο του δήμου.

  • 7 Απριλίου 2011, 20:18 | Κωνσταντίνος Ραμπίδης

    Η διοικητική αναδιάρθρωση της δομής της διοίκησης της εκπαίδευσης είναι, κατά κοινή διαπίστωση, επιβεβλημένη.
    Η πρόταση είναι θετικότατη ως προς τον περιορισμό των επιπέδων διοίκησης, διότι έτσι επιτυγχάνεται περιορισμός της γραφειοκρατίας, της ανευθυνότητας των υπευθύνων και των κάθε είδους επικαλύψεων. Ταυτόχρονα δημιουργείται ένα θετικότερο πλαίσιο σχεδιασμού, οργάνωσης και συντονισμού τόσο των ανθρώπινων όσο και των άλλων πόρων του εκπαιδευτικού συστήματος της πατρίδος μας.
    Θετικότατη επίσης η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στη σχολική μονάδα.
    Είναι άτολμη η μετάθεση στο μέλλον της ενιαίας διοίκησης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν μπορώ να κατανοήσω πως είναι δυνατόν να έχεις αποτελεσματική υποχρεωτική εκπαίδευση, όταν δεν έχεις ενιαία Διοίκηση. Πως είναι δυνατόν να αξιοποιήσεις δημιουργικά και αποδοτικά το ανθρώπινο δυναμικό, τις υποδομές και τον εξοπλισμό; Δεν γνωρίζω αν υπάρχει κανένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα, όπου η υποχρεωτική εκπαίδευση να είναι κατακερματισμένη σε τελείως διαφορετικές και χωρίς καμία εσωτερική επικοινωνία Διοικητικές δομές.
    Μια διοίκηση για την υποχρεωτική εκπαίδευση και μια διαφορετική για τη μεταυποχρεωτική (Γενική και τεχνική ενιαία).

  • 7 Απριλίου 2011, 18:47 | Αύρα

    1/ Η αποκέντρωση μας τελείωσε υπό την έννοια ότι το μεν υπουργείο διατηρεί την πυραμιδική μορφή αυστηρού ελέγχου της εφαρμογής των αποφάσεών του αλλά δίνει τόση «αυτονομία» στην λειτουργία της σχολικής μονάδας όση χρειάζεται για να λειτουργήσει αυτή ανταγωνιστικά με όλες τις υπόλοιπες ώστε να «κερδίζει» πελάτες δηλαδή γονείς και πόρους από την «τοπική κοινωνία» αφού δεν θα χρηματοδοτούνται κεντρικά τα σχολεία.
    2/Η «αναβάθμιση» του ρόλου του διευθυντή σε μάνατζερ (αφού οφείλει να διοικεί ουσιαστικά μόνος του, με απόλυτες εξουσίες), πλασιέ (αφού οφείλει να «πουλάει» το σχολείο του και στους γονείς-πελάτες αλλά και στην «τοπική αγορά» για να εξασφαλίζει έσοδα), απόλυτο αξιολογητή των εκπαιδευτικών. Συγχρόνως θα πρέπει να συμμετέχει σε διάφορα συντονιστικά συμβούλια. Αλήθεια, έχουμε τόσους πολλούς εκπαιδευτικούς με τα αντίστοιχα προσόντα; Κι αν ναι, γιατί τόσα χρόνια δεν γίνονταν γκόλντεν μπόυς σε μεγάλες εταιρείες για να βγάζουν και πολλά λεφτά; Εδώ τίθενται τα εξής φιλοσοφικά ερωτήματα: 1/ ένα σχολείο που υποτίθεται ότι ασχολείται με τις ψυχές και το πνεύμα των παιδιών μας μπορεί να αντιμετωπιστεί ως εταιρεία που θα αξιολογείται με βάση τα κέρδη και τις ζημίες; 2/ οι εκπαιδευτικοί που εμείς θέλουμε να καταθέτουν την ψυχή και τις γνώσεις τους πώς θα μανατζάρονται σαν πλασιέ εταιρείας που αποδίδει ή δεν αποδίδει κέρδη; 3/οι γονείς δεχόμαστε να εκπέσουμε στο ρόλο του πελάτη; Αγοράζοντας τι και από ποιον; Γιατί από τους εκπαιδευτικούς όπως τους θέλουν ούτε ψυχή ούτε γνώση μπορούμε να «αγοράσουμε» για τα παιδιά μας.
    3/Η υποτίμηση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων, του Σχολικού Συμβουλίου και του ρόλου των γονέων μέσα στο σχολείο ανατρέπει τελείως τη φιλοσοφία του Ν1566. Και οφείλουμε να παραδεχθούμε (τώρα που βλέπουμε τα χειρότερα) ότι ο 1566 ήταν νόμος πολύ προχωρημένος για να τους αρέσει και να παλέψουν να τον εφαρμόσουν.

  • 7 Απριλίου 2011, 15:59 | Τζένη Β

    Η διοίκηση της εκπαίδευσης θα είναι σωστή μόνο όταν είναι διοίκηση από διοικητικούς όπως ο ίδιος ο όρος επιτάσσει. Έχουν γεμίσει τα γραφεία από εκπαιδευτικούς που η οργανική τους θέση είναι στη Λήμνο και από εκπαιδευτικούς που βαρέθηκαν την τάξη. Δεν νιώθουν ότι εκεί είναι η δουλειά τους και δεν έχουν καμία διάθεση να μάθουν. Η κατάσταση σχετικά με μισθοδοσίες, νομοθεσία, μονιμοποιήσεις, προαγωγές και ό,τι έχει σχέση με την αναπόφευκτη δυστυχώς γραφειοκρατία, είναι τραγική. Μόνο αν θα υπάρξουν υπάλληλοι που θα θεωρούν ότι αυτή είναι η δουλειά τους και θα την έχουν και για τα επόμενα χρόνια θα φροντίσουν να τη μάθουν και να την οργανώσουν σωστά. Από την άλλη μεριά οι ελάχιστοι διοικητικοί που υπάρχουν λογικό είναι να «μουλαρώνουν» γιατί τους πέφτει όλος ο φόρτος της δουλειάς και έχουν τους τουρίστες εκπαιδευτικούς οι οποίοι παίρνουν και περισσότερα λεφτά. Ποιος φωτισμένος μάνατζερ, οργανώνει έτσι τα ανθρώπινο δυναμικό του;; Όσο για τις περσινές εξαγγελίες για μείωση των αποσπασμένων εκπαιδευτικών ήταν άλλο ένα ψέμα. Υπήρξαν υπηρεσίες που αντιθέτως αυξήθηκαν οι αποσπασμένοι-τουρίστες πχ περιφέρεια Αττικής. Όλο διακηρύσσουν ότι θα γίνουν μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις. Γιατί δεν το κάνουν;;; και αν το κάνουν με τι μισθό θα μεταταχθούν;;; Υπάρχουν πάντα οι εξαιρέσεις αλλά δυστυχώς δεν αρκούν. Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ χρόνια τώρα υποκρίνονται ότι είναι εναντίον αυτών των αποσπάσεων, χωρίς ποτέ να έχουν κάνει καμία ουσιαστική κίνηση. Έχει αναρωτηθεί το Υπουργείο τη διαφορά του κόστους, αν αντικαταστήσει στα γραφεία 5 εκπαιδευτικούς με 3 διοικητικούς οι οποίοι έτσι κι αλλιώς παίρνουν και αρκετά λιγότερα χρήματα;;; Ας είναι εκπαιδευτικοί μόνο διευθυντές εκπαίδευσης που χαράζουν πολιτική και τρόπους λειτουργίας των σχολείων, αλλά και εκεί πρέπει να βρεθούν αξιόλογοι άνθρωποι και όχι απαραίτητα ημέτεροι.

  • 7 Απριλίου 2011, 15:22 | Στέφανος

    Τους διευθυντες ποιος θα τους αξιολογησει?
    Τα κομματα?
    Οι διευθυντες θα ειναι συνδικαλιστες?
    ΠΡΩΤΑ να αξιολογηθουν οι διευθυντες και μετα να αξιολογουν τους εκπαιδευτικους.
    ΔΕΝ μπορω να δεχτω ενας βυσματικος διευθυντης να με αξιολογησει….

  • 7 Απριλίου 2011, 10:54 | ΑΣΗΜΙΝΑ Π.

    Nα μας πουν την αλήθεια. Δεν υπάρχει παιδαγωγικό συμφέρον σε όλα αυτά, παρά μόνο οικονομικό – λογιστικό συμφέρον. Η διοικητική διάρθρωση της εκπαίδευσης είναι πολύ καλή. Να αναζητηθούν αλλού οι»ένοχοι».Άλλωστε οι ίδιοι τη διάρθρωσαν έτσι, τώρα δεν τους αρέσει; Ή δεν τους βγαίνουν τα «κουκιά»;

  • 7 Απριλίου 2011, 10:50 | ΑΣΗΜΙΝΑ Π.

    Η οποιαδήποτε μεταρύθμιση προωθείται οφείλει να γίνει με πολλή σκέψη και μεγάλο προγραμματισμό. Να μάθουμε επιτέλους στην Ελλάδα να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και να μην κρυβόμαστε πίσω από ηχηρούς όρους όπως παιδαγωγικά κριτήρια και παιδαγωγικό συμφέρον. Όλα αυτά που προωθούνται να γίνουν, γίνονται μόνο και μόνο με καθαρά οικονομικά και λογιστικά κριτήρια. Γιατί οι αρμόδιοι δεν έχουν τη στοιχειώδη εντιμότητα να μας πουν την αλήθεια; Γιατί γυρίζουν τα πράγματα μισό αιώνα και πλέον πίσω;Γιατί από την αποκέντρωση που πάντα τη θέλανε και είχε θετικά αποτελέσματα, όπως έλεγαν, γυρίζουν στον χειρότερο συγκεντρωτισμό; Έλεος πια, ώρα να μας αδειάσουν τη γωνιά, γιατί όλοι καταλάβαμε το ρόλο που παίζουν.

  • 7 Απριλίου 2011, 10:17 | Βασίλης

    Η αναδιάρθρωση και γενικώς το συμμάζεμα είναι πρός την σωστή κατεύθυνση.Εκπ/κοί αποσπασμένοι σε διάφορες απίθανες υπηρεσίες(ΕΚΦΕ-ΓΡΑΣΣΕΠ-ΠΛΗΝΕΤ-ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ)να γυρίσουν στα σχολεία και να ασχοληθούν με τους μαθητές τους.

  • 7 Απριλίου 2011, 08:36 | ΙΓΠ

    Η προτεινόμενη διοικητική αναδιάρθρωση της δομής της δοίκησης της εκπαίδευσης, αν και κινείται μέσα στα πλαίσια του υπάρχοντος συγκεντρωτικού συστήματός,είναι θετική καθόσον:
    α) μειώνει τα επίπεδα διοίκησης προσδίδοντας ευελιξία στο σύστημα και
    β) δινει μεγαλύτερη αυτονομία στη σχολική μονάδα.
    Όμως κατά την άποψή μου θα έπρεπε η διοίκηση της εκπαίδευσης να κινείται στη φιλοσοφία του αποκεντρωτικού συστήματος όπου κυρίαρχη σχεδόν σε όλα τα ζητήματα θα είναι η σχολική μονάδα και ο ρόλος του ΥΠΔΒΜΘ θα είναι αυστηρά επιτελικός και εποπτικός.

  • 7 Απριλίου 2011, 00:44 | Dimi Kera

    Για άλλη μια φορά δεν απαντώνται κρίσιμα ερωτήματα και δεν επιλύονται πρακτικά ζητήματα όπως :
    1)Ο καθορισμός συγκεκριμένων καθηκόντων/αρμοδιοτήτων και σε ποιούς & σε επίπεδο Σχολικής Μονάδας & σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Ένα αναλυτικό πλαίσιο όλων των εργασιών, καθηκόντων & αρμοδιοτήτων θα διευκόλυνε την σωστή λειτουργία & τον καλύτερο έλεγχο.
    2)Δεν υπάρχει κανένας γεωγραφικός ή χιλιομετρικός περιορισμός που εκ των πραγμάτων θα δυσκολέψει την μετακίνηση εκπαιδευτικών άλλα και πολιτών που εξυπηρετούνταν από τα Γραφεία.
    3)Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας μπορεί να δώσει λύσεις σε πολλά προβλήματα άλλα προϋποθέτει ένα μεταβατικό στάδιο του οποίου η διάρκεια εξαρτάται από τον σωστό συντονισμό και την ταχύτητα επίλυσης προβλημάτων πρακτικών και μη.

  • 6 Απριλίου 2011, 23:05 | AMKO

    Η διοικητική αναδιάρθρωση πρέπει να ξεκινήσει με διαδικτυακή υποστήριξη των λειτουργιών του υπουργείου… Πάρα πολλές φορές βλέπουμε ατελείωτες ουρές έξω από τα γραφεία των Διευθύνσεων εκπαίδευσης για την κατάθεση και Καταχώρηση μίας αίτησης, για μία διαδικασία που θα πάρει έως πέντε λεπτά για να γίνει. Ειδικά εκεί που είναι μεγάλος ο φόρτος είναι στην κατάθεση δικαιολογητικών για αναπληρωτές και ωρομίσθιους. Πρέπει άμεσα και μάλιστα από φέτος όσοι δεν χρειάζεται να καταθέσουν δικαιολογητικά παρά μόνο την σχετική αίτηση να έχουν την δυνατότητα να καταθέτουν την σχετική αίτηση μέσω διαδικτύου κάτι το οποίο γίνεται ήδη σε άλλες δομές του υπουργείου όπως το ΙΔΕΚΕ. Επίσης να μπορεί ο οποιοσδήποτε θέλει κάποια χαρτιά όπως προϋπηρεσία, μόρια κλπ να μπορεί να τα εκτυπώνει από μία διαδικτυακή βάση δεδομένων χωρίς παρέμβαση ενδιάμεσων. Με τον τρόπο αυτό αποδυναμώνεται η δικαιολογία για τη χρησιμότητα των γραφείων αλλά ο φορολογούμενος εξοικονομεί χρήματα από άδειες λογισμικού και δυνατότητα για προμήθεια πιο αξιόπιστων προγραμμάτων από τα ήδη προβληματικά προγράμματα που διαθέτουν για την υποστήριξη των υπηρεσιών τους.
    Παράλληλα επιβάλλεται πρώτα και πάνω από όλα η αξιολόγηση από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και τους υπόλοιπους χρήστες των δομών και των υπηρεσιών του Υπουργείου η αξιολόγηση των δομών και των υπηρεσιών αυτών. Μετά και κατόπιν της αξιολόγησης αυτής να δει το υπουγείο ποιά είναι τα σημεία εκείνα τα οποία «χωλαίνει», δεν λειτουργούν σωστά ή λειτουργούν αντιπαραγωγικά. Πρέπει οι περισσότερες δομές να στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι γνωρίζουν τα εκπαιδευτικά αντικείμενα και κυρίως από ανθρώπους που ξέρουν από τη χρήση υπολογιστών επί της ουσίας και όχι απλά έπειδή έχουν παρακολουθήσει κάποια επιμόρφωση η οποία στην τελική της εφαρμογή αποκαλύπτει πως δεν γνωρίζουν την ουσία της χρήσης υπολογιστών για την υπηρεσία των πολιτών όπως θα τι γνώριζε ένας επιστήμονας της Πληροφορικής…
    Επίσης μεγάλος κίνδυνος υπάρχει σε συγκεντρωτισμό υπηρεσιών και εξουσιών σε συγκεκριμένα πρόσωπα… Για να μην επεκταθώ περισσότερο θα πάω σε ένα μόνο παράδειγμα. Αναφέρεται ο διευθυντής ότι θα έχει ρόλο ηγέτη!!! Μα τί αναχρονισμός και τί συγκεντρωτισμός είναι αυτός; Τι πάει να πει ηγέτης στην εποχή μας; Δεν είμαστε τριτοκοσμική κοινωνία ή λάθος έχουν καταλάβει οι συντάκτες του κειμένου αν νομίζουν ότι η κοινωνία μας χρειάζεται ηγέτες. Διεκπεραιωτές χρειάζεται και συλλογική εργασία και ευθύνη. Οι πιο πρόσφατες παιδαγωγικές και διοικητικές για σχολική μονάδα θέσεις επιβάλλουν μία ομαδοσυνεργατική διοίκηση της σχολικής μονάδας με ισοκατανεμημένες ευθύνες σε όλα τα μέλη του συλόγου καθηγητών και ο διευθυντής είναι απλά ο συντονιστής. Δεν έχει ανάγκη από ΜΠΑΜΠΟΥΛΕΣ το σύγχρονο σχολείο.
    Και τέλος δεν προβλέπεται, και αυτό φανερώνει την αποστασιοποίηση του Υπουργείου από το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ σχολικό περιβάλλον, την ίδρυση γραφείου ειδικού συμβούλου για παροχή εξατομικευμένης υποστήριξης σε ψυχολογικό επίπεδο για τα παιδιά. Τα πολυπολιτισμικά σχολεία, η κοινωνική κρίση και η κρίση αξιών έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα τόσο συμπεριφοράς όσο και μαθησιακής φύσεως στα παιδιά. Ενώ δεν πρέπει ξεχνάμε πως η εκπαίδευση δεν ΘΕΛΕΙ «επαγγελματίες» διευθυντές αλλά ουσιαστικούς λειτουργούς σε θέση διευθυντών εκπαίδευσης και γι` αυτό το λόγο καλό θα είναι όποιος καταλαμβάνει θέση διευθυντή εκπαίδευσης να έχει πρόσφατη (τον προηγούμενο ή στην τελευταία πενταετία) διδακτική εμπειρία και να συμβάλλει στην τοποθέτησή του προηγούμενη αξιολόγηση από συναδέλφους υφισταμένους του.

  • 6 Απριλίου 2011, 21:49 | Ειρήνη

    Αν διατυπώσουμε καταφατικά τα ερωτήματα της διαβούλευσης, θα δημιουργήσουμε το κείμενο προτάσεων που έχει δημοσιευθεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και περιέχει το σχέδιο της λεγόμενης «εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης» του 2011. Παρόλα αυτά δεν μπορώ να αντισταθώ στην πρόκληση της ανοικτής συζήτησης και στο ερώτημα για τη διοικητική αναδιάρθρωση, απαντώ ότι είναι αναγκαία και έπρεπε να γίνει. Όμως ακόμη και σήμερα θέματα διοικητικού σχεδιασμού η εκάστοτε πολιτική ηγεσία αδυνατεί να τα επιλύσει, γιατί είναι όμηρος των πελατειακών σχέσεων και των συσχετισμών ισορροπίας.

  • 6 Απριλίου 2011, 21:28 | Γιάννης Α.

    Θετική. Φοβάμαι όμως ότι γίνεται με βασικό στόχο την εξοικονόμηση χρημάτων και ότι οι νέες δομές δεν θα έχουν επαρκείς πόρους για να ανταποκριθούν στο αυξημένο έργο.

  • 6 Απριλίου 2011, 21:27 | maria

    Πολύ σωστή.Μόνο που πρέπει να επιλεγούν στις θέσεις ευθύνης άνθρωποι ικανοί ,με αγάπη για το σχολείο,άνθρωποι με προσόντα και αποδεκτοί από το εκπ-κό σώμα και όχι κομματικοί εγκάθετοι.

  • 6 Απριλίου 2011, 20:24 | Θανάσης

    Θετική σε γενικές γραμμές. Θα πρότεινα και την ενσωμάτωση των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο ωρολόγιο πρόγραμμα και την κατάργηση τους ως διοικητική δομή. Μπορεί το έμψυχο υλικό των κέντρων να προσφέρει περισσότερα μέσα στο σχολείο

  • 6 Απριλίου 2011, 19:35 | Αντώνης

    Θετική, αρκεί να μη συνδέεται με μείωση θέσεων εργασίας :)

  • 6 Απριλίου 2011, 18:43 | Αναστασια

    Πιστεύω ότι αν δεν οργανωθούν οι Υπηρεσίες αυτές άμεσα με μόνιμο κι εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό -επαρκές για να αντιμετωπίσει τον κικεώνα της γραφειοκρατικής λαίλαπας- το οικοδόμημα θα ναυαγήσει εξαρχής.
    Είναι τελείως αναγκαίο να υπάρξει σοβαρότητα στην κάλυψη θέσεων υπευθύνων σε θέματα Μητρώου-Συνταξιοδοτήσεων-Υπηρεσιακών θεμάτων του Προσωπικού,υπαλλήλων ικανών στην οργάνωση των Οικονομικών κάθε Υπηρεσίας και στη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ώστε να υπάρξει επιτέλους κάποια ασφάλεια στη λειτουργία των υπηρεσιών , κάτι που σήμερα φαντάζει ουτοπικό έως απίθανο.
    Θεωρώ τέλος ότι τα λιγότερα και απλούστερα επίπεδα διοίκησης είναι περισσότερο ωφέλιμα και αποτελεσματικά, αρκεί βεβαίως να εξασφαλίσουν υπαλλήλους οι οποίοι έχοντας αμοιβή αντίστοιχη του κόπους τους και αξιολόγηση της εργατικότητάς τους,κίνητρα δηλαδή, θα επιτελέσουν έργο αποτελεσματικό και σε συντομότερους χρόνους.

  • 6 Απριλίου 2011, 18:06 | Κώστας

    Καιρός ήταν

  • 6 Απριλίου 2011, 16:05 | I.M.P

    Απολύτως θετική.

  • 6 Απριλίου 2011, 15:03 | Λάζαρος Γυμνόπουλος

    Θετικότατη.