Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα
Αναλωθέντα Καύσιμα και Ραδιενεργά Απόβλητα

Ο Αναπληρωτής Υπουργός εκφράζει την ικανοποίησή του για τη συμμετοχή των πολιτών και των κοινωνικών εταίρων στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης επί του Προεδρικού Διατάγματος «Περί θεσπίσεως εθνικού νομοθετικού, ρυθμιστικού και οργανωτικού πλαισίου για την υπεύθυνη και ασφαλή διαχείριση αναλωθέντων καυσίμων και ραδιενεργών αποβλήτων» και «Εισηγητική  Έκθεση» για το σχέδιο του ανωτέρω Προεδρικού Διατάγματος.Η διαβούλευση αυτή αφορούσε το ευαίσθητο για την κοινή γνώμη θέμα της  ασφαλούς διαχείρισης των ραδιενεργών αποβλήτων που παράγονται αποκλειστικά εντός της χώρας. Αποτελεί τελική ενσωμάτωση της σχετικής ευρωπαϊκής οδηγίας  2011/70/Ευρατόμ και βασίζεται σε εισήγηση της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) που είναι η αρμόδια προς τούτο Υπηρεσία.             Η διαβούλευση αυτή δεν αποτελεί ούτε πρόσχημα, ούτε διεκπεραίωση και για το λόγο αυτό εποικοδομητικές προτάσεις θα ληφθούν υπόψη στην τελική διαμόρφωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΦΩΤΑΚΗΣ [...]

Περισσότερα »
7 Αυγούστου 2015, 14:0025 Άρθρα70 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων
Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων

O Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, κ. Κώστας Φωτάκης, θέτει από σήμερα 28/07/2015 και ώρα 14:00 σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση τη με αρ.πρωτ. Π/112/3-4-2015 Κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα «Καθορισμός της εθνικής πολιτικής για τη διαχείριση των αναλωθέντων καυσίμων και των ραδιενεργών αποβλήτων» και «Εισηγητική Έκθεση» για το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης και καλεί τους κοινωνικούς εταίρους και κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει καταθέτοντας προτάσεις, προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τετάρτη, 05/08/2015 και ώρα 14:00. Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣΕΡΕΥΝΑΣ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ  ΚΩΣΤΑΣ ΦΩΤΑΚΗΣ [...]

Περισσότερα »
5 Αυγούστου 2015, 14:009 Άρθρα2 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Εθνικό Στρατηγικό πλαίσιο για έρευνα και τεχνολογία
Δημόσια Διαβούλευση για τις προτεραιότητες του "Εθνικού Πλαισίου για την Έρευνα και Καινοτομία και της Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης"

Οι συνθήκες που διαμορφώνονται τόσο στη χώρα μας, αλλά και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες από τα αίτια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης, κάνουν ολοένα και περισσότερο επιτακτική την ανάγκη για την βελτίωση τόσο του πλαισίου, όσο και του περιβάλλοντος, που αφορά στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και στην αντιμετώπιση των κοινωνικών προκλήσεων όπως είναι η υγεία, το περιβάλλον, η καταπολέμηση της ανεργίας, κυρίως της νεανικής και της αυξανόμενης «φυγής» των πιο δυναμικών ομάδων πληθυσμού προς το εξωτερικό.Στα νέα δεδομένα που προκύπτουν, η αναδιάρθρωση και η ενίσχυση της Έρευνας και της Καινοτομίας, θα αποτελέσουν βασική προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και μοχλό στην αύξηση της παραγωγικότητας και της οικονομικής ανάπτυξης, βελτιώνοντας τους παραδοσιακούς τρόπους άσκησης της επιχειρηματικής και οικονομικής δραστηριότητας.H έναρξη της νέας Προγραμματικής περιόδου 2014-2020, είναι η κατάλληλη στιγμή να θέσουμε τη χρηματοδότηση της Έρευνας, και Καινοτομίας, στη βάση ενός Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Έρευνα και την Καινοτομία (Ε.Σ.Π.Ε.Κ). Η προσπάθεια αυτή, θα έχει ως στόχο, να μοχλεύσει σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις, μέσα από την αύξηση της δημόσι [...]

Περισσότερα »
25 Ιουνίου 2014, 12:009 Άρθρα63 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Διαμόρφωση του ΕΣΠΕΚ
Δημόσια Διαβούλευση για τη Διαμόρφωση του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία (ΕΣΠΕΚ)

Οι συνθήκες που διαμορφώνονται στη χώρα μας λόγω της τρέχουσας οικονομικής κρίσης, καθιστούν ολοένα και πιο επιτακτική την ανάγκη για την αναδιάρθρωση του αναπτυξιακού μοντέλου και ενίσχυση της Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας.Η μετάβαση της ελληνικής οικονομίας σε μια σύγχρονη «Οικονομία της Γνώσης», η οποία θα βασίζεται στο ανθρώπινο κεφάλαιο και στην παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και γνωστικής αξίας δίνει, αναντίρρητα, προοπτική διεξόδου από την κρίση και άνοιγμα ευκαιριών για τη νέα γενιά.Σημαντικές προσπάθειες προς την κατεύθυνση αυτή έχουν γίνει και στο παρελθόν, αλλά μέχρι σήμερα το Ελληνικό σύστημα Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας (Ε.ΤΑ.Κ) χαρακτηρίζεται από διάθεση περιορισμένων και ευκαιριακών πόρων, ως ποσοστό του ΑΕΠ και την περιορισμένη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στις δαπάνες έρευνας.Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με την ουσιαστική συνδρομή του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας (Ε.Σ.Ε.Τ), λαμβάνοντας υπόψη την ευρωπαϊκή και διεθνή πρακτική και αξιολογώντας διαχρονικά την ελληνική εμπειρία, προχωρεί στη διαμόρφωση μιας μακρόπνοης και συγχρόνως συνεκτικής εθνικής στρατηγικής για [...]

Περισσότερα »
5 Μαρτίου 2012, 12:003 Άρθρα47 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Αναδιάρθρωση Ερευνητικού Ιστού
Δημόσια διαβούλευση για την Αναδιάρθρωση του Ερευνητικού Ιστού

Η αναδιάρθρωση του ερευνητικού ιστού της χώρας είναι μία ανάγκη και πρόκληση, ώστε οι δυνάμεις της ερευνητικής κοινότητας να αποδίδουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα στον τομέα της επιστήμης, της ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής. Ολοκληρώνοντας έναν κύκλο διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων δίνει στη δημοσιότητα μία πρόταση για την αναδιάρθρωση των ερευνητικών κέντρων και των συμπράξεων και συνεργιών τους.Η πρόταση αντιστοιχεί στην πρώτη φάση αναδιάρθρωσης η οποία για λόγους σταδιακού και ελεγχόμενου μετασχηματισμού εστιάζεται κυρίως στα δημόσια Ερευνητικά Κέντρα και τα Ινστιτούτα που τα απαρτίζουν και που εποπτεύονται από την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας Στην πρόταση περιλαμβάνεται επίσης η λειτουργική συγχώνευση των κέντρων έρευνας της Ακαδημίας Αθηνών που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.Σκοπός της παρούσας διαβούλευσης είναι να υπάρξει μια ολοκληρωμένη και έγκυρη ενημέρωση για τις παρεμβάσεις που σχεδιάζονται από το ΥΠΔΒΜΘ αναφορικά με τις συγχωνεύσεις των ινστιτούτων ή /και των ερευνητικών κέντρων και να συγκεντρωθούν και να αξιοποιηθούν κατάλληλα οι απόψεις και θέσεις όλων των εμπλεκομέ [...]

Περισσότερα »
30 Ιανουαρίου 2012, 11:5917 Άρθρα72 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία
Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου "Ερευνα Τεχνολογική Ανάπτυξη και Καινοτομία"

Η Έρευνα, η Τεχνολογική Ανάπτυξη και η Καινοτομία αποτελούν βασικές συνιστώσες της Ανάπτυξης κάθε χώρας, σε όλες τις εποχές. Ιδιαίτερα στην εποχή αυτής της μεγάλης κρίσης που διέρχεται η πατρίδα μας, υπάρχει ανάγκη, αφενός προστασίας της ερευνητικής κοινότητας, αφετέρου δημιουργίας ενός ενιαίου χώρου έρευνας, όπου αναδύονται και υποστηρίζονται οι δυνάμεις της αριστείας σε όλους τους τομείς. Στο παρελθόν επιχειρήθηκαν και υλοποιήθηκαν σημαντικές τομές και καινοτομίες. Σήμερα έχουμε ανάγκη όσο ποτέ, από μια ουσιαστική παρέμβαση στο χώρο της έρευνας και της καινοτομίας που θα συμβάλλει καθοριστικά στην αλλαγή και στον αναπροσανατολισμό της παραγωγικής βάσης και θα υποστηρίξει αποτελεσματικά τη συμμετοχή της στην Ευρωπαϊκή αλλά και Διεθνή Κοινωνία αλλά και Οικονομία της Γνώσης. Η δημιουργία ενός ενιαίου χώρου της Έρευνας και της Καινοτομίας με τη συμμετοχή του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είναι το μεγάλο στοίχημα για την ανάδειξη των σημαντικών δυνάμεων και των νέων ανθρώπων, που σήμερα ασφυκτιούν. Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μετά από μία μακρά περίοδο διαβούλευσης και λαμβάνοντας υπόψη την Ευρωπαϊκή και Διεθνή εμπειρία, αλλά και αξιολογώντας διαχρονικά τη [...]

Περισσότερα »
7 Φεβρουαρίου 2012, 23:5910 Άρθρα206 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Σχολικός Αθλητισμός
Δημόσια διαβούλευση για τον Σχολικό Αθλητισμό και τις δομές Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και Αθλητικής Διευκόλυνσης μαθητών-αθλητών υψηλών επιδόσεων

Η σύγχρονη κοινωνική, τεχνολογική και πολιτισμική πραγματικότητα, επιτάσσει την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού μας δυναμικού και την καθιέρωση νέων θεσμών, που θα καταστήσουν το Σχολείο ικανό να υποστηρίξει τις ανάγκες του μαθητή για ουσιαστική και δημιουργική εκπαίδευση.Ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας του Σχολικού Αθλητισμού μέχρι σήμερα, ανταποκρινόταν ατελώς, τόσο στις μαθησιακές ανάγκες, όσο και στην αθλητική πραγματικότητα των μαθητών-αθλητών. Αποτέλεσμα ήταν σοβαρές δυσλειτουργίες σε οργανωτικό και διοικητικό επίπεδο με υψηλές δαπάνες για τη διεξαγωγή σχολικών-αγωνιστικών δραστηριοτήτων και τη δημιουργία Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ), τα οποία αδυνατούσαν να επιτύχουν τους βασικούς τους στόχους: μαζική συμμετοχή μαθητών σε σχολικές-αθλητικές δραστηριότητες και παροχή της απαιτουμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης, που έχουν ανάγκη οι μαθητές-αθλητές.Το Υπουργείο Παιδείας, προσβλέποντας στην ανάπτυξη ενός δημιουργικού δημόσιου διαλόγου αλλά και στη διαμόρφωση των νέων θεσμών Σχολικού Αθλητισμού και Αθλητικής Διευκόλυνσης, καταθέτει προτάσεις προς διαβούλευση, με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς εκπαίδευσης και αθλητισμού, αλλά και τον κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη.Σκοπός αυτής [...]

Περισσότερα »
14 Ιουλίου 2011, 23:5910 Άρθρα234 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Διανομή και κοστολόγηση διδακτικών βιβλίων
Δημόσια Διαβούλευση της Υπουργικής Απόφασης με τίτλο "Ρύθμιση θεμάτων διανομής και κοστολόγησης διδακτικών βιβλίων, ηλεκτρονικών σημειώσεων και ενίσχυσης βιβλιοθηκών"

Ο εκσυγχρονισμός των μεθόδων παραγωγής και ιδιαίτερα του τρόπου διάθεσης της επιστημονικής και εκπαιδευτικής γνώσης, ειδικά στο χώρο των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, αποτελεί βασικό παράγοντα για την επίτευξη υψηλού επιπέδου διδασκαλίας.Στην κατεύθυνση αυτή, είναι αναγκαίο να εκσυγχρονιστεί περαιτέρω το πλαίσιο δωρεάν διάθεσης έντυπων βιβλίων με την επιτάχυνση και ηλεκτρονικοποίηση και του σταδίου της κοστολόγησης, μετά την επιτυχημένη παρέμβαση που συντελέστηκε μέσω της υπηρεσίας Εύδοξος.Επιπλέον, η επέκταση του διαδικτύου, η ευρεία χρήση των ηλεκτρονικών σημειώσεων και βοηθημάτων αλλά και του ηλεκτρονικού βιβλίου αποτελούν εξελίξεις που καλούν για αλλαγές. Οι δύσκολες δημοσιοοικονομικές συνθήκες απαιτούν τον εξορθολογισμό και τη βελτιστοποίηση των διαθέσιμων πόρων. Ενδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω στοιχεία:Διανομή 2010-2011Δαπάνη κοστολογημένων συγγραμμάτων~ 62.000.000 ευρώΣυνολική οφειλή σε εκδότες56.780.000 ευρώ ή 91% της συνολικής οφειλήςΣυνολική οφειλή σε αυτοεκδότες5.850.000 ευρώ ή 9 % της συνολικής οφειλήςΤο ποσό που δαπάνησαν οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες το 2009, χρονιά, προ κρίσης για την απόκτηση βιβλίων ανήλθε στα 4.300.000 εκατομμύρια[1] ευρώ ή στο 7% των δαπανών για το 2010 [...]

Περισσότερα »
4 Ιουλίου 2011, 23:598 Άρθρα137 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Τεχνολογικό Λύκειο
Δημόσια Διαβούλευση για το Τεχνολογικό Λύκειο

Η γνώση αποκτά πολλαπλάσια αξία όταν βρίσκονται τρόποι εφαρμογής της, ωφέλιμοι για τον πολιτισμό, το περιβάλλον, τον άνθρωπο.Τα προγράμματα σπουδών του Τεχνολογικού Λυκείου συνδυάζουν τις θεωρητικές γνώσεις με τις πρακτικές τους εφαρμογές. Με τον τρόπο αυτό αναπτύσσονται ισόρροπα τόσο η θεωρητική σκέψη, όσο και οι δεξιότητες των μαθητών.Οι μαθητές του Τεχνολογικού Λυκείου, εκτός από τη δυνατότητα να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες προσωπικές τους κλίσεις, επιλέγοντας την Ειδικότητα που τους ταιριάζει, έχουν επιπλέον την ευκαιρία να ενισχύσουν όλες εκείνες τις ικανότητες που θα τους καταστήσουν σωστούς ανθρώπους και ενεργούς πολίτες. Παράλληλα αποκτούν όλα τα εφόδια που είναι απαραίτητα για να σταδιοδρομήσουν ως επαγγελματίες μεσαίου επιπέδου.Σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, ο απόφοιτος Τεχνικού Σχολείου, θεωρείται κοινωνικά ισότιμος με τον απόφοιτο Πανεπιστημίου και η αξία του καθενός σταθμίζεται από την προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο και όχι βάσει των τίτλων σπουδών που κατέχει.Στη χώρα μας οι λόγοι που συντελούν στο χαμηλό κοινωνικό κύρος της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι αρκετοί, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται βέβαια και η δυσκολία στην ανεύρεση θέσεων εργασίας, [...]

Περισσότερα »
30 Ιουνίου 2011, 23:598 Άρθρα429 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Όγδοο Πρόγραμμα Πλαίσιο
Διαβούλευση εν όψει της διαμόρφωσης Ελληνικών απόψεων για το 8ο Πρόγραμμα Πλαίσιο και το Κοινό Πλαίσιο Στρατηγικής για τη χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας στην ΕΕ

Το Υπουργείο Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων καλεί σε διαβούλευση όλους τους ερευνητικούς φορείς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα εν όψει της διαμόρφωσης των  θέσεων της χώρας για την  προσεχή φάση  της  Ευρωπαϊκής πολιτική έρευνας και καινοτομίας  (2014-2020).Η Ευρωπαϊκή πολιτική για την έρευνα και την καινοτομία είναι εξαιρετικά  σημαντική για τη χώρα μας, η οποία αντλεί σημαντικό τμήμα των ακαθάριστων δαπανών της για έρευνα απο το Πρόγραμμα Πλαίσιο.Η διαπραγμάτευση για το 8ο Πρόγραμμα Πλαίσιο (2014-2020) ξεκίνησε  τον Οκτώβριο του 2010 με την παρουσίαση απο την Ευρωπαική Επιτροπή του κειμένου «Ευρώπη 2020: καινοτόμος ένωση», το οποίο έθεσε την έρευνα και καινοτομία στο κέντρο της στρατηγικής της Ευρώπης για να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις της εποχής και να πετύχει τους οικονομικούς και αναπτυξιακούς της στόχους. Αυτό έθεσε τη βάση για μια σύγκλιση ανάμεσα στις  πολιτικές έρευνας και καινοτομίας τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και σε επίπεδο συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ πολιτικών των κρατών μελών.Με αυτό τον σκοπό στις 9 2 2011 η Επιτροπή παρουσίασε την Πράσινη Βίβλο «Από τις προκλήσεις στις ευκαιρίες: προς ένα κοινό πλαίσιο στρατηγικής για τη χρηματοδότηση [...]

Περισσότερα »
20 Ιουνίου 2011, 23:5912 Άρθρα66 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο
Δημόσια Διαβούλευση «Πρώτα ο Μαθητής» - «Πρώτα η Σχολική Μονάδα» Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο

Η διοίκηση της εκπαίδευσης αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του εκπαιδευτικού συστήματος που θα στηρίξει όλες τις επί μέρους πολιτικές της παιδείας, οι οποίες έχουν ένα και μοναδικό στόχο: να λειτουργεί σωστά και αποτελεσματικά η καρδιά του εκπαιδευτικού συστήματος που είναι η Σχολική Μονάδα.Η κεντρική στόχευση των πολιτικών μας «πρώτα ο μαθητής» αντανακλάται στο «πρώτα η Σχολική Μονάδα» στο επίπεδο της διοίκησης.Για να επιτύχουμε το «πρώτα ο Μαθητής» σε επίπεδο πολιτικής υπήρξε ένα σύνολο επί μέρους θεσμικών πρωτοβουλιών και δράσεων, από την αναβάθμιση του ρόλου του ανθρώπινου δυναμικού (εκπαιδευτικοί, στελέχη της διοίκησης και της παιδαγωγικής καθοδήγησης) μέχρι την αναμόρφωση της δομής και του προγράμματος σπουδών από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο.Για να επιτύχουμε το «πρώτα η Σχολική Μονάδα» σε επίπεδο διοίκησης απαιτείται μια νέα αρχιτεκτονική δομή του συστήματος που θα είναι ευέλικτη, θα αξιοποιεί, θα συνδέει και θα αναδεικνύει όλες τις διάσπαρτες παιδαγωγικές, εκπαιδευτικές και διοικητικές δραστηριότητες και πρωτοβουλίες σε ένα σχήμα που θα υπακούει σε μια λογική: καμμία πολιτική, καμμία δομή, καμμία λειτουργία, πρωτοβουλία και δράση δεν θα είναι ασύνδετη ή ασυντόνιστη, αλλά όλες θα [...]

Περισσότερα »
15 Απριλίου 2011, 23:5911 Άρθρα644 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Σύστημα Αποσπάσεων και Μεταθέσεων
Δημόσια Διαβούλευση για την αναμόρφωση του συστήματος αποσπάσεων και μεταθέσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Δίνουμε σήμερα στη δημοσιότητα, για δημόσια διαβούλευση, ένα πλαίσιο κανόνων και αρχών σχετικά με τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο στοχεύει στη διασφάλιση της αντικειμενικότητας και της διαφάνειας, στον αποκλεισμό κάθε είδους προνομιακής μεταχείρισης και βεβαίως στην εύρυθμη λειτουργία σχολείων και  υπηρεσιών.Πρόκειται για μια σημαντική τομή, η οποία δίνει οριστικό τέλος στο όργιο ρουσφετιού και στις πελατειακές σχέσεις που αναπτύχθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες, με την εμπλοκή μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων, υπηρεσιακών παραγόντων,  πολιτευτών, βουλευτών, υπουργών κ.ά.Θεσπίζεται, για πρώτη φορά, δίκαιο και αντικειμενικό σύστημα αποσπάσεων, παρόμοιο με αυτό που ισχύει για τις μεταθέσεις, το οποίο προβλέπει συγκεκριμένα και μετρήσιμα κριτήρια για κάθε κατηγορία απόσπασης.Το σύστημα των μεταθέσεων ήταν κατά βάση αντικειμενικό. Δεν είναι όμως λίγες οι φορές που οι αποσπάσεις χρησιμοποιήθηκαν ως μέσο για την καταστρατήγησή του (μοριοδότηση αποσπασμένων σε υπηρεσίες, πλασματικές υπεραριθμίες κ.ά.).Για την επικαιροποίηση και την περαιτέρω αντικειμενικοποίησή του, προτείνονται  η αναμοριοδότηση των σχολείων, ο επανα [...]

Περισσότερα »
2 Μαΐου 2011, 23:5910 Άρθρα702 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά
Δημόσια διαβούλευση για το νέο πλαίσιο αρχών της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη διασπορά

Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ξεκινά τη δημόσια διαβούλευση για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά με στόχο τη συγκρότηση μιας συνεκτικής και συνθετικής πρότασης που θα αποτυπωθεί τους αμέσως επόμενους μήνες σε νομοθετική πρωτοβουλία.Σκοπός μας είναι να ανασυγκροτήσουμε με βάση τα νέα δεδομένα τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό και ταυτόχρονα να αναδείξουμε τον εξέχοντα ρόλο που παίζει η ζωντανή δύναμη της διασποράς στη σύγχρονη εποχή, τόσο για την ελληνική ταυτότητα όσο και για την ιδιότητα του πολίτη του κόσμου.Καλούμε κάθε πολιτικό και κοινωνικό φορέα της διασποράς και όλους τους ενδιαφερόμενους, να αποτελέσουν κύτταρα διαλόγου και προτάσεων για την συνδιαμόρφωση μιας κοινά αποδεκτής «χάρτας» για την ελληνόγλωσση διαπολιτισμική εκπαίδευση της διασποράς. Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε νέα ιδέα και κάθε εποικοδομητική παρατήρηση που θα κινείται σε μια ανανεωτική κατεύθυνση για τα θέματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ(Κατεβάστε το Κείμενο της Διαβούλευσης σε μορφή *.pdf) [...]

Περισσότερα »
11 Μαρτίου 2011, 23:5916 Άρθρα236 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
6 Άρθρα360 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Συνενώσεις Σχολείων
Δημόσια Διαβούλευση για Συνενώσεις-Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-2012

Οι σύγχρονες κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές ανάγκες επιτάσσουν την αναβάθμιση του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας του ελληνικού σχολείου, που θα το καταστήσουν ικανό να αντιμετωπίσει τις ανάγκες αυτές με επιτυχία και δημιουργικότητα. Η μορφή του, η οργάνωσή του, το περιεχόμενό του, τα μέσα του, το ανθρώπινο δυναμικό του, η «κουλτούρα» του, οι διδακτικές πρακτικές του και τα αποτελέσματά του είναι σήμερα αντικείμενα μελέτης, και δομικής αναθεώρησηςΣ’ αυτό το πλαίσιο, η προώθηση μεταβολών στις σχολικές μονάδες υπηρετεί τη βασική αρχή της εκπαιδευτικής πολιτικής «πρώτα ο μαθητής» Το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο σχεδιασμού λειτουργίας των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το σχολικό έτος 2011-2012 δρομολογεί μεταβολές με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης  εκπαίδευσης αλλά και τον περιορισμό της σπατάλης, την αξιοποίηση των υπαρχόντων υποδομών για την εφαρμογή των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας και τη διευκόλυνση των εκπαιδευτικών για την παροχή ποιοτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και προκειμένου να διαμορφωθούν και να υποβληθο [...]

Περισσότερα »
23 Ιανουαρίου 2011, 23:596 Άρθρα504 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
8 Άρθρα333 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
Αναδιάρθρωση Δομών
Δημόσια Διαβούλευση για την Αναδιάρθρωση των Δομών Υποστήριξης του Παιδαγωγικού , Εκπαιδευτικού, Ψηφιακού και Εκδοτικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Η εκπαίδευση βρίσκεται σε κάθε εποχή και σε όλες τις χώρες  στο προσκήνιο του δημόσιου ενδιαφέροντος. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ο πυρήνας όλων των αλλαγών, όσον αφορά την εξέλιξη και ανάπτυξη των κοινωνιών και των πολιτών.  Εθνικές κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμοί αναγνωρίζουν τη σημασία της για την οικονομική ανάπτυξη και επιτυχή αντιμετώπιση του διεθνούς ανταγωνισμού και για τη διαμόρφωση πολιτών που καλούνται να διασφαλίσουν και να διευρύνουν τα δικαιώματά τους, αλλά και να αναλάβουν τις ευθύνες τους σε μια εποχή αβεβαιότητας.Σε όλο τον κόσμο, οι προβληματισμοί που θέτει η  ανάδυση της κοινωνίαs της γνώσης, η παγκοσμιοποίηση, η έκρηξη των νέων τεχνολογιών, η αποτελεσματικότερη διαχείριση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, ωθούν στην αναζήτηση και υιοθέτηση πολιτικών και πρακτικών που θα επιτρέψουν στην εκπαίδευση να ανταποκριθεί με επιτυχία στις απαιτήσεις των καιρών. Στη χώρα μας μια ανάλογη προσπάθεια βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη.Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Παιδείας δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προβαίνει στην αναδιάρθρωση των Δομών Υποστήριξης του Παιδαγωγικού, Εκπαιδευτικού, Πολιτιστικού, Ψηφιακού και Εκδοτικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησ [...]

Περισσότερα »
25 Ιανουαρίου 2011, 23:5912 Άρθρα173 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
8 Άρθρα354 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
3 Άρθρα1165 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
3 Άρθρα32 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
25 Άρθρα495 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
8 Άρθρα293 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
8 Άρθρα251 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
9 Άρθρα92 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
1 Άρθρα216 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
3 Άρθρα3540 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!
8 Άρθρα43 ΣχόλιαΕξαγωγή Σχολίων σε Δείτε τα Αποτελέσματα!