• Δεδομένου ότι: - τα άτομα με αναπηρία, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Eurostat, αποτελούν το 10% του συνολικού πληθυσμού της χώρας, ήτοι μια ιδιαίτερα μεγάλη πληθυσμιακή ομάδα, - τα άτομα με αναπηρία αντιμετωπίζουν εμπόδια σε όλους τους τομείς της ζωής τους, από την ενημέρωση και πληροφόρηση, μέχρι την εκπαίδευση, την κατάρτιση, την Κοινωνία της Πληροφορίας κ.λπ., και είναι ευθύνη του κράτους προκειμένου να άρει όλα τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν και να προβεί σε όλες εκείνες τις μετατροπές/προσαρμογές που απαιτούνται προκειμένου να μπορούν να ασκούν ανεμπόδιστα τα ανθρώπινα δικαιώματά τους, όπως όλοι οι υπόλοιποι πολίτες, μεταξύ των οποίων είναι το δικαίωμα στην ενημέρωση, στην επικοινωνία, στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας, - στο άρθρο 9 «Προσβασιμότητα» της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, την οποία η χώρα μας έχει υπογράψει και πρόκειται άμεσα βάσει σχετικής δέσμευσης της Κυβέρνησης (Βλ. ΠΑΣΟΚ - Πλαίσιο Κυβερνητικού Προγράμματος, Ενότητα 3.4 «Άτομα με Αναπηρία: ίση συμμετοχή στη ζωή», σ:47) να επικυρώσει και ως εκ τούτου να θέσει σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο, αναφέρεται το εξής: «Προκειμένου να επιτρέψουν στα άτομα με αναπηρίες να ζουν ανεξάρτητα και να συμμετέχουν πλήρως σε όλες τις πτυχές της ζωής, τα Συμβαλλόμενα Κράτη λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα προκειμένου να διασφαλίζουν στα άτομα με αναπηρίες την πρόσβαση, σε ίση βάση με τους άλλους, στο φυσικό περιβάλλον, τα μέσα μεταφοράς, την πληροφορία και τις επικοινωνίες, συμπεριλαμβανομένων και των τεχνολογιών και συστημάτων πληροφορίας και επικοινωνιών και σε άλλες εγκαταστάσεις και υπηρεσίες που είναι ανοικτές ή παρέχονται στο κοινό, τόσο στις αστικές όσο και στις αγροτικές περιοχές», - σύμφωνα με την παράγραφο 6, του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», - σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 του Άρθρου 5Α του Συντάγματος της χώρας, «1. Καθένας έχει δικαίωμα στην πληροφόρηση, όπως νόμος ορίζει…..» και «2. Καθένας έχει δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διευκόλυνση της πρόσβασης στις πληροφορίες που διακινούνται ηλεκτρονικά, καθώς και της παραγωγής, ανταλλαγής και διάδοσής τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους….», η μη συμπερίληψη των αναγκών των ατόμων με αναπηρία στο εν λόγω προσχέδιο Νόμου όχι μόνο καταστρατηγεί τα προαναφερθέντα ανθρώπινα και συνταγματικά δικαιώματά τους, αλλά επιπρόσθετα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το Κυβερνητικό Πρόγραμμα (Βλ. ΠΑΣΟΚ - Πλαίσιο Κυβερνητικού Προγράμματος, Ενότητα 3.4 «Άτομα με Αναπηρία: ίση συμμετοχή στη ζωή», σ:47), στο οποίο αναφέρεται το εξής: «Σε μια δίκαιη κοινωνία, δεν επιτρέπονται αποκλεισμοί. Μια κοινωνία είναι ανθρώπινη και δυνατή, όταν έχει τη δυνατότητα να δίνει ίσες ευκαιρίες συμμετοχής σε όλους τους πολίτες. Δεσμευόμαστε να άρουμε τα εμπόδια και να υποστηρίξουμε τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους ..». Για αυτόν τον λόγο προτείνουμε στην παράγραφο 5, του Άρθρου 6 «Διαδικασία ανάρτησης στο διαδίκτυο», να συμπεριληφθεί ειδική πρόνοια για τη διασφάλιση της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία σε όλες αυτές τις πράξεις, νόμους και αποφάσεις που θα αναρτώνται στο διαδίκτυο και να οριστεί ότι ο τρόπος κατασκευής προσβάσιμων ιστοσελίδων και διαδικτυακών τόπων θα ακολουθεί το de facto πρότυπο ηλεκτρονικής προσβασιμότητας που χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό σε επίσημα έγγραφα της Ε.Ε., ήτοι εκείνο των Οδηγιών Προσβασιμότητας για τον Ιστό (Web Content Accessibility Guidelines), Έκδοση 2.0 της κοινοπραξίας W3C και μάλιστα σε επίπεδο συμμόρφωσης «ΑΑΑ». Επιπρόσθετα, θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι περαιτέρω λεπτομέρειες επί του εν λόγω ζητήματος θα προσδιοριστούν με σχετική Υπουργική Απόφαση και ύστερα από στενή συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.). Τέλος, δεδομένης της βαθιάς γνώσης και της μακρόχρονης εμπειρίας και τεχνογνωσίας της Συνομοσπονδίας στο ζήτημα της προσβασιμότητας, αλλά και της στενής της συνεργασίας με διεθνώς αναγνωρισμένους φορείς, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό, και της γενικότερης άγνοιας που επικρατεί για το εν λόγω ζήτημα - το οποίο επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το ελληνικό διαδίκτυο στο σύνολό του δεν είναι προσβάσιμο από τα άτομα με αναπηρία - θα πρέπει επίσης να αναφερθεί στην ίδια παράγραφο (παράγραφος 5, Άρθρου 6), ότι η πιστοποίηση της προσβασιμότητας αυτών των ιστοσελίδων και των διαδικτυακών τόπων θα ανατεθεί στην Ε.Σ.Α.μεΑ. «Διαφάνεια παντού!», «Διαφάνεια σε όλα!», «Διαφάνεια για Όλους!» πρέπει να συμπληρωθεί με το «Πρόσβαση σε όλα!», «Πρόσβαση παντού!», «Πρόσβαση για όλους τους πολίτες, δίχως εμπόδια και αποκλεισμούς!».