• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΦΑΡΜΑΚΗ' | 19 Μαρτίου 2012, 13:31

    Στο παρόν άρθρο προτείνεται η προσθήκη πρόβλεψης για τροποποίηση των άρθρων 225 και 226 για τον Έλεγχο νομιμότητας (υποχρεωτικός και αυταπάγγελτος) του Νόμου 3852/2010,ωστε να γίνει διαχωρισμός των επιχειρήσεων που θα υπάγονται σε έλεγχο, καθότι οι Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες: α.δραστηριοποιούνται κατά βάση στο πλαίσιο Εθνικών και Κοινοτικών προγραμμάτων και στην παροχή υπηρεσιών προς τους φορείς της Κεντρικής Διοίκησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, β.δεν επιχορηγούνται από το κράτος για την κάλυψη των λειτουργικών τους δαπανών, γ.δεν επιχορηγούνται άμεσα ή έμμεσα από τους ΟΤΑ (παρ. 3 του άρθρου 265, Ν. 3463/06), δ.δεν υπάγονται στους φορείς του Δημόσιου Τομέα της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του Ν. 1256/1982, ε.λειτουργούν με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και διέπονται από τον Νόμο περί Α.Ε. (Ν. 2190/20 όπως ισχύει) με ανώτατα όργανα διοίκησης την Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.) των μετόχων και το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.). Με βάση την ανωτέρω αιτιολόγηση το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 225 του ν. 3852/10 προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής : «Επίσης αποστέλλονται προς έλεγχο νομιμότητας οι αποφάσεις των κοινωφελών επιχειρήσεων, των ΔΕΥΑ και των μονομετοχικών ανωνύμων εταιρειών ΟΤΑ που αφορούν α) αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, β) εκποίηση παγίων περιουσιακών στοιχείων και γ) λήψη δανείων». Παράλληλα η παράγραφος 1 του άρθρου 226 του ν. 3852/10 προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής : 1. Ο Ελεγκτής Νομιμότητας μπορεί αυτεπαγγέλτως να ακυρώσει οποιαδήποτε απόφαση των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων και των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών και των κοινωφελών επιχειρήσεων, των ΔΕΥΑ και των μονομετοχικών ανωνύμων εταιρειών ΟΤΑ καθώς και των συνδέσμων για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δύο μηνών αφότου η απόφαση έχει δημοσιευθεί ή εκδοθεί.