• Σχόλιο του χρήστη 'Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών Δήμου Ιεράπετρας' | 18 Ιουνίου 2015, 08:59

    Παρατηρείται το φαινόμενο σε αρκετούς Δήμους της χώρας οι Επίτροποι να αρνούνται να υπογράψουν τα χρηματικά εντάλματα υπαλλήλων ΙΔΑΧ που μετατάσσονται σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας με μεταφορά της θέσης που κατέχουν με την αιτιολογία ότι οι μετατάξεις σύμφωνα με το ΚΚΔΚΥ Άρθρο 183 το προσωπικό του τμήματος αυτού, το οποίο κατέχει ή αποκτά τίτλο σπουδών ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας σε σχέση με την εκπαιδευτική βαθμίδα στην οποία ανήκει η θέση την οποία κατέχει, επιτρέπεται να μετατάσσεται σε κενή θέση αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας του τίτλου σπουδών που κατέχει, εφόσον ο τίτλος σπουδών του προβλέπεται ή αντιστοιχεί σε κλάδο ή ειδικότητα της υπηρεσίας του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κενή θέση, η μετάταξη γίνεται σε συνιστώμενη με την πράξη μετάταξης προσωποπαγή θέση, ειδικότητας αντίστοιχης του τίτλου σπουδών που κατέχει ο μετατασσόμενος ή παρεμφερούς με τους υπάρχοντες κλάδους μόνιμου προσωπικού, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου, με δέσμευση κενής θέσης μόνιμου προσωπικού. Οι προσωποπαγείς θέσεις καταργούνται αυτοδικαίως με την κατά οποιονδήποτε τρόπο αποχώρηση αυτών που τις κατέχουν. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται ανάλογα οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 76 και του άρθρου 79 του παρόντος Κώδικα. Κατά τη διάρκεια εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, όπου ως τέτοιο νοείται το εκάστοτε ισχύον, δεδομένου ότι στη διάταξη της παρ.5 του άρθρου 35 του Ν.4024/2011 δεν υπάρχει συγκεκριμένος περιορισμός, καθιερώθηκε η δυνατότητα μετάταξης των υπαλλήλων των δημοσίων φορέων χωρίς την ύπαρξη κενής οργανικής θέσης στην υπηρεσία, τον κλάδο ή τον φορέα στον οποίο μετατάσσεται ή μετατίθεται, με μεταφορά της θέσης που κατέχει ο μετατασσόμενος. Στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης περιλαμβάνονται, πέραν των μετατάξεων των άρθρων 69, 70 και 72 του Υπαλληλικού Κώδικα, στις οποίες γίνεται ρητή αναφορά, και οι αντίστοιχες κατηγορίες μετατάξεων των άρθρων 75, 76 και 78 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων. Αυτό συνεπάγεται οι μετατάξεις των μονίμων Δημοσίων υπαλλήλων να προχωράνε κανονικά ενώ οι μετατάξεις των υπαλλήλων ΙΔΑΧ των ΟΤΑ να κωλυσιεργούν. Η ειδική αυτή διάταξη του άρθρου 183 σχετικά με τη μετάταξη με τη δέσμευση κενής οργανικής θέσης μόνιμου προσωπικού έπειτα από την κατάργηση των οργανικών θέσεων των φορέων, δεν μπορεί να ισχύει διότι ουσιαστικά ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ τις μετατάξεις προσωπικού ΙΔΑΧ σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα, αντιβαίνει στην αρχή της ισότητας και αποτελεί άνιση μεταχείριση μεταξύ των υπαλλήλων ( Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου) της ίδιας υπηρεσίας με τα ίδια προσόντα. Για τους λόγους αυτούς ζητάμε να αποκατασταθεί αυτή η αδικία και να συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου «Αυτοτελής υπηρεσία ελέγχου νομιμότητας ΟΤΑ –οικονομική βιωσιμότητα και αυτοτέλεια ΟΤΑ – Κανόνες Δημοσιονομικής Διαχείρισης και άλλες διατάξεις θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ειδική διάταξη που να εξομοιώνει σε θέματα μετατάξεων σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ των ΟΤΑ με τους μονίμους υπαλλήλους των ΟΤΑ.