• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Κοντοέ' | 18 Ιουνίου 2015, 11:17

    Είναι άμεσης ανάγκης η τροποποίηση-συμπλήρωση του άρθρου 276 του ν. 3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων ) που αφορά τις φορολογικές απαλλαγές και ατέλειες των ΟΤΑ ,προκειμένου να διευκρινιστεί στο εδ.2 της παρ.1 ότι οι απαλλαγές και ατέλειες των ΟΤΑ αφορούν και τους άμισθους υποθηκοφύλακες . Στο άρθρο 19, παραγ. 8 του Ν. 4071/2012 (ΦΕΚ 85, τ.Α΄/1-4-1912), προβλέπεται ότι για την μεταβίβαση των Δημόσιων σχολικών κτιρίων στους Δήμους εκδίδονται από τον κατά τόπο αρμόδιο Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοικήσεως του Κράτους και τον οικείο Δήμαρχο διαπιστωτικές αποφάσεις με τις οποίες «διαπιστώνεται» η μεταβίβαση της κινητής και ακίνητης περιουσίας των δημόσιων σχολικών κτιρίων στους Δήμους του Κράτους. Η μεταγραφή των ανωτέρω διαπιστωτικών αποφάσεων, κατά το μέρος τους που αφορούν στη μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας, γίνεται στα οικεία υποθηκοφυλακεία ατελώς κατ’ επιταγήν του νόμου (υπ’ αριθ. ΣΤ/13/1994 Υπουργική απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ 40/Β΄/1994 περί μεταβίβασης κινητής και ακίνητης περιουσίας των σχολείων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α). Σε πολλές, εντούτοις, περιπτώσεις, άμισθοι Υποθηκοφύλακες αρνούνται να προβούν στην μεταγραφή των ως άνω διαπιστωτικών αποφάσεων και ζητούν την καταβολή πλήρων αναλογικών δικαιωμάτων με βάση τις σημερινές αντικειμενικές αξίες των μεταβιβαζομένων σχολικών κτιρίων, κατά παράβαση και του άρθρου 8 του Ν. 325/1976 , αλλά και των διατάξεων του Ν.Δ 31/1968, παραγ. 3 και 4 με τις οποίες οι Δήμοι εξομοιώνονται πλήρως με το Δημόσιο ως προς τα ουσιαστικά και δικονομικά προνόμια, που αυτό απολαύει. (βλ. στην από 15-10-12 απορριπτική πράξη της Υποθηκοφύλακα Καλλιθέας Αττικής, η οποία επικαλείται προς επίρρωση των απόψεών της και τη διάταξη του άρθρου 276&1, του Δ.Κ.Κ .). ΙΙ. 1. Με την προτεινομένη ρύθμιση σκοπείται: α. Η άρση της αμφισβητήσεως ως προς το ύψος των δικαιωμάτων, που εισπράττουν οι άμισθοι υποθηκοφύλακες επί μεταγραφής, που γίνεται με αίτηση του Δημοσίου ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου που εξομοιώνεται προς το Δημόσιο από την άποψη προνομίων δικαστικής, διοικητικής ή οικονομικής φύσεως ή απολαύει τις ατέλειες του Δημοσίου, όπως είναι αναμφισβήτητα οι Ο.Τ.Α. Και β. Η προστασία των Ο.Τ.Α κατά την ενάσκηση των αρμοδιοτήτων τους οι οποίοι δεν θα επιβαρύνονται εφεξής με υπέρογκα αναλογικά δικαιώματα για την μεταγραφή των σχολικών κτιρίων και των εν γένει ακινήτων τους . 2. Ακολουθεί το κείμενο της προτεινόμενης τροποποιήσεως: α. «Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 276 του ν. 3463/06(Δ.Κ.Κ) αναδιατυπώνεται εξής: «Απαλλαγές που προβλέπονται υπέρ του Δημοσίου από το παράβολο για άσκηση ένδικων μέσων, για την εισφορά υπέρ του ταμείου χρηματοδότησης δικαστικών κτιρίων, για το δικαστικό ένσημο αντιγράφων και για τα δικαιώματα υπέρ των έμμισθων και άμισθων υποθηκοφυλάκων, ισχύουν και για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα δημοτικά και κοινοτικά ιδρύματα και λοιπά νομικά πρόσωπα, τους Συνδέσμους Δήμων και Κοινοτήτων, τις Τοπικές Ενώσεις και την Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας». β. Μετά το β΄ εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 276 του ν. 3463/06(Δ.Κ.Κ) προστίθεται γ' εδάφιο , τα οποίο έχει ως εξής: «Ειδικότερα επί μεταγραφής που γίνεται με αίτηση Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, δημοτικών και κοινοτικών ιδρυμάτων και λοιπών νομικών προσώπων, των Συνδέσμων των Δήμων , των Τοπικών Ενώσεων και της Κεντρικής Ενώσεως Δήμων Ελλάδας, εάν μεν πρόκειται για διαπιστωτικές αποφάσεις σχολικών κτιρίων οι έμμισθοι και άμισθοι υποθηκοφύλακες δεν εισπράττουν αναλογικά δικαιώματα, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση οι άμισθοι υποθηκοφύλακες εισπράττουν τα δικαιώματα, που ορίζονται στο άρθρο 5 του ν. 325/1976 σε συνδυασμό προς το άρθρο 8 του ίδιου νόμου , τα οποία μπορούν να αναπροσαρμόζονται με αποφάσεις των αρμοδίων καθ’ ύλην Υπουργών».