• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Ιγνατίου' | 2 Μαΐου 2018, 11:27

    Πολιτικά δικαιώματα στους δημοτικούς υπαλλήλους. Η δυνατότητα συμμετοχής στις δημοκρατικές διαδικασίες των πολιτών, προάγει την Δημοκρατία και θα πρέπει να βρίσκεται στην καρδιά της ιδεολογίας ενός αριστερού κόμματος όπως ο ΣΥΡΙΖΑ. Κάπως έτσι φαντάζομαι ότι διαμορφώθηκε το προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την τοπική αυτοδιοίκηση, όπου απλά και ξεκάθαρα αναφέρεται: « Τα υπάρχοντα κωλύματα για τους δημοσίους υπαλλήλους καταργούνται» βλέπε: https://drive.google.com/file/d/0B7ZZM-OmCoXbak14YmJBcjR6bU0/edit σελίδα 3 παρ. 1.2 και http://syriza-aftodioikisi.blogspot.gr/search/label/%CE%98%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82 ανάρτηση Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2014. Με το παρόν νομοσχέδιο αναπαράγονται αυτολεξεί όλα τα απαρχαιωμένα κωλύματα που προβλέπονταν από τα προηγούμενα εκλογικά συστήματα με μια ασήμαντη εξαίρεση των υπαλλήλων με σύμβαση ορισμένου χρόνου. Η διατήρηση των κωλυμάτων δείχνει ότι δεν υπάρχει πρόθεση για εκσυγχρονισμό και εκδημοκρατισμό της τοπικής αυτοδιοίκησης και πλήρη μεταστροφή και συντήρητικοποίηση του κυβερνόντος κόμματος. Η πρόβλεψη της παραγράφου 2β αποκλείει την υποψηφιότητα σε εργάτες πρασίνου, αποκομιδής απορριμμάτων, διοικητικών, οικονομολόγων, μηχανικών, γεωπόνων, τεχνικών υπαλλήλων των δήμων κλπ, την ίδια στιγμή που μπορούν να μετέχουν στις εκλογές ως υποψήφιοι εφοριακοί, τελωνιακοί, αστυνομικοί, εκπαιδευτικοί και πολλοί άλλοι υπάλληλοι που υπηρετούν στα όρια του Δήμου και σε θέσεις που προφανώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν το εκλογικό σώμα, εάν αυτός είναι ο φόβος. Αφαιρείται έτσι το δικαίωμα στη συμμετοχή στην Δημοκρατία σε χιλιάδες πολίτες σε όλη την Ελλάδα χωρίς πραγματικό όφελος. Το κώλυμα της παρ. 1ε είναι αρκετό και εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία των υπαλλήλων που πραγματικά ασκούν εξουσία με μικρή έκπτωση στο δικαίωμα των πολιτών να εκλέγονται. Έτσι επιβάλλεται η απαλοιφή του πρώτου εδαφίου της παρ.2β. Η πρόβλεψη του δεύτερου εδαφίου της παρ.2β περί παραιτήσεως του υπαλλήλου πριν τις εκλογές και η επαναπρόσληψη τους μετά το τέλος της θητείας τους είναι άνευ ουσίας, γιατί είναι αντιγραφή της αντίστοιχης νομοθεσίας για την εκλογή των βουλευτών αλλά δεν λαμβάνει υπ’ όψη το γεγονός ότι η βουλευτική θητεία είναι αμειβόμενη, ενώ το σύνολο των αιρετών στους Δήμους – πλην του Δημάρχου- είναι μη αμειβόμενες. Έτσι υποχρεούται ο δημοτικός υπάλληλος που επιθυμεί να εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος να μείνει άνεργος –μη αμειβόμενος για τέσσερα χρόνια. Προφανώς η άνω πρόβλεψη δεν πρόκειται να εφαρμοστεί ποτέ και θα παραμείνει κενό γράμμα. Αντίθετα μπορεί εδώ να θεσμοθετηθεί –εφ’ όσον παραμείνουν τα κωλύματα της παρ.2β - αντίστοιχη διαδικασία με αυτήν της παρ.7 του άρθρου 93 του ν.3852/2010- Καλλικράτης- με αντίστροφη κατεύθυνση. Δηλαδή ενώ στο ν.3852/2010 διευκολύνονται δημόσιοι υπάλληλοι που εκλέγονται αιρετοί σε κάποιο Δήμο με απόσπαση από την υπηρεσία τους σε αντίστοιχη υπηρεσία εντός του Δήμου –για το χρονικό διάστημα που έχουν εκλεγεί- προκειμένου να μπορούν να ασκούν τα καθήκοντα του αιρετού, μπορεί να προβλεφθεί ότι δημοτικός υπάλληλος που παραιτείται σύμφωνα με το ως άνω εδάφιο και εκλέγεται σε θέση αιρετού εκτός αυτή του Δημάρχου, να επανέρχεται σε υπηρεσία αμέσως μετά τις εκλογές –και όχι μετά τη λήξη της θητείας- και ταυτόχρονα να αποσπάται σε άλλη υπηρεσία (περιφέρειας, υπουργείου κλπ) εντός του Δήμου, η σε έλλειψη τέτοιας θέσης σε υπηρεσία όμορου Δήμου. Με αυτό τον τρόπο και εξασφαλίζεται το να μην συντρέχουν στο ίδιο πρόσωπο οι ιδιότητες του αιρετού και υπαλλήλου και δίνονται πολιτικά δικαιώματα στους δημοτικούς υπαλλήλους. Τολμήστε το. Είναι απλό και βαθιά Δημοκρατικό.