• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΖΟΥΡΜΑΚΛΙΩΤΗΣ ΝΙΚΟΣ' | 2 Μαΐου 2018, 17:14

    Η πραγματικότητα καταγράφει σε μικρές ΥΔΟΜ (Δήμων με πληθυσμό < 30.000 κατοίκους) τρομερές ελλείψεις τόσο σε προσωπικό αριθμητικά όσο και πλουραλισμό ειδικοτήτων. Το γεγονός ότι ο Καλλικράτης αλλάζει μέσω του ''Κλεισθένη'' πιστοποιεί ατέλειες ίσως σε μεγάλο βαθμό. Το επιχείρημα που ακούγεται όλον αυτό τον καιρό της κρίσης...... ότι " επειδή δεν υπάρχει πολλή δουλεία και άδειες, επαρκεί η υπάρχουσα στελέχωση της πολεοδομίας", είναι σαφές ότι είναι ανακριβές διότι και φόρτος εργασίας υπάρχει στις ΥΔΟΜ και η υποστελέχωση είναι πέρα από εμφανής. Μεσολάβησε η αβεβαιότητα που προκάλεσαν ορισμένες νομοθετικές ρυθμίσεις όπως οι αλλαγές στο συνταξιοδοτικό όπου ‘’έσπρωξαν’’ προς συνταξιοδότηση πολλούς υπαλλήλους. Επιπρόσθετα οι προγενέστεροι νόμοι κινητικότητας Δημοτικών υπαλλήλων κατέστησαν κάποιες ΥΔΟΜ ''ακρωτηριασμένες''. Όμως η μεγαλύτερη αμέλεια είναι ότι τόσα χρόνια δεν έχουν τεθεί οι λεγόμενες '' Ελάχιστες Προδιαγραφές Λειτουργίας των ΥΔΟΜ'' παρόλο που πολλές φορές το έχουν επισημάνει οι Ανεξάρτητες Αρχές διαπιστώνοντας κακοδιοίκηση λόγω της προφανής υποστελέχωσης. Για παράδειγμα θα μπορούσε επί Καλλικράτη να είχε τεθεί ρητή απαγόρευση λειτουργίας τμήματος ΥΔΟΜ στις Δομές των Δήμων αλλά αναγκαστικά αυτοτελής Δ/νση με ελάχιστα τμήματα (π.χ. 3 τμήματα τουλάχιστον), ελάχιστο αριθμό Μηχανικών (2 σε κάθε τμήμα και τις Ειδικότητες που θα τα απαρτίζουν με διαζευτικό....δηλαδή ή......) καθώς και τον ελάχιστο αριθμό Διοικητικών (1 τουλάχιστον). Η ενσωμάτωση ειδικοτήτων περάν των κλασσικών της Σημειακής Δόμησης (Πολιτικών, Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων, Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων ΠΕ ή ΤΕ) όπως Μηχανικών Πολεοδομίας - Χωροταξίας θεωρώ ότι είναι απαραίτητες για τα τμήματα του Σχεδίου Πόλεως και Πολεοδομικών Εφαρμογών  Ως εκ τούτου και δεδομένης της αριθμητικής ήδη έλλειψης του συνόλου των υπηρετούντων Μηχανικών των Δήμων θα πρέπει, αρχικά τουλάχιστον, να υπάρξει μια ανοχή για τις ειδικότητες μέσω εναλλακτικών προτάσεων στο προεδρικό διάταγμα που θα εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 31 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), δίνοντας παράλληλο χρονικό διάστημα προσαρμογής μέσω της μετακίνησης των Μηχανικών που απασχολούνται σε άλλες δομές, δυνατότητα εξπρές μετάταξης Διοικητικών - Μηχανικών (που υπάρχει δυνατότητα μετάταξης αλλά και υποδοχής) και αλλαγής των Οργανογραμμάτων (ΟΕΥ).  Τέλος το ζήτημα της Διοικητικής υποστήριξης απ' τις ΥΔΟΜ των Μητροπολιτικών Δήμων σε κάθε Π.Ε. είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά παράλληλα εξόχως σοβαρό και χρίζει ιδιαίτερης προσοχής διότι πρέπει να υπάρχουν επίσης οι προδιαγραφές (Προδιαγραφές έδρας Π.Ε.). Συνεπώς θα πρέπει να ορίζονται ελάχιστες προδιαγραφές με διαβάθμιση σε κάθε Δήμο (ανάλογα με τον πληθυσμό, τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του, την προσβασιμότητά του κλπ) όπου θα προκύπτει ο απαιτούμενος αριθμός των Μηχανικών λαμβάνοντας υπόψη και πιθανές εξαιρέσεις (μικρές ΥΔΟΜ πιθανόν λόγω προσβασιμότητας και γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών). Μια γρήγορη λύση θα μπορούσε να είναι η μετακίνηση του προσωπικού των ήδη υποστελεχωμένων ΥΔΟΜ στις Δομές των Μητροπολιτικών Δήμων (ίσως και σε θέση αντίστοιχου ιεραρχικού επιπέδου).  Γεννάται το ερώτημα τι θα γίνει με τους υπαλλήλους ειδικότητας Μηχανικού Π.Ε. ή Τ.Ε. που ήδη υπηρετούν στις μικρές και υποστελεχωμένες ΥΔΟΜ εφόσον δεν καταφέρει τελικά να συσταθεί ΥΔΟΜ; Κλείνοντας θεωρώ Πολύ σημαντική την ολοκλήρωση του Άρθρου 24 παρ. 2 του Εθνικού μας Συντάγματος. Δεν είναι δυνατή η αξιολόγηση των Προϊσταμένων και Δ/των των ΥΔΟΜ απ' τους Πολιτικούς Προϊσταμένους αλλά από Μόνιμα στελέχη της Διοίκησης και βάσει στοιχείων.