• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελής Μήτσιου' | 19 Οκτωβρίου 2009, 19:08

    Κατ' αρχή, μπράβο για τα εγκαίνια της διαβούλευσης. Στην ουσία τώρα. Λείπει από το σχέδιο νόμου η εισηγητική έκθεση η οποία θα ξεκαθάριζε πολλά σημεία και θα μείωνε τα σχόλια. Κατά τη γνώμη μου ο στόχος ενός τέτοιου σχεδίου νόμου δεν είναι η τιμωρία όσων έκαναν κακή χρήση των κρατικών αυτοκινήτων. Οι στόχοι είναι (ή πρέπει να είναι) οι παρακάτω: 1. περιορισμός της σπατάλης δημόσιου χρήματος από την αγορά και τη χρήση των κρατικών αυτοκινήτων χωρίς να μειώνεται η επιχειρησιακή ικανότητα του κρατικού μηχανισμού 2. η προστασία του περιβάλλοντος με την υιοθέτηση και χρήση προδιαγραφών στην προμήθεια κρατικών οχημάτων προς αυτή την κατεύθυνση. Επίσης, ο νομοθέτης δεν μπορεί και δεν πρέπει να νομοθετεί λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα επικαιρότητα ούτε με βάση τη συγκυρία. Πρέπει να συντάσσει το νόμο με τέτιοι τρόπο ώστε να μπορεί να σταθεί και να είναι εφαρμόσιμος σε βάθος χρόνου. Αν έχουμε υπόψη αυτούς τους δύο κανόνες και την τελευταία παρατήρηση, πολλά πράγματα ξεκαθαρίζουν ή γίνονται ευκολότερα. Η άποψή μου, με βάση τα παραπάνω, είναι ότι κριτήρια για την προμήθεια των κρατικών αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι η κατανάλωση καυσίμου, οι εκπομπές ρύπων και η αγοραία αξία του. Για την κατανάλωση καυσίμου, καλό θα είναι να γίνει αναγωγή σε ένα καύσιμο αναφοράς ώστε να είναι δυνατή η σύγκριση ανάμεσα σε διάφορους τύπους καυσίμων. Σε ότι αφορά τον κυβισμό των αυτοκινήτων, ας μπεί μια οροφή ανά κατηγορία που να καλύπτει το λαϊκό αίσθημα περί δικαίου. Πρόβλεψη πρέπει να υπάρξει και για υπηρεσίες που, λόγω της φύσης των, απαιτούν τη χρήση ειδικών οχημάτων ή οχημάτων ειδικών κατηγοριών (π.χ. οχήματα με δυνατότητα κίνησης σε χωμάτινους αγροτικούς ή δασικούς δρόμους). Ευχαριστώ για τη δυνατότητα και περιμένω καλύτερα στο μέλλον.