• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΖΩΩΝ Κ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ' | 20 Μαΐου 2021, 21:07

    ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΖΩΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ Η στάση μας απέναντι στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο είναι θετική, όμως χρειάζονται κάποιες σημαντικές διορθώσεις σε κάποια άρθρα, όπως αναφέρονται παρακάτω • Άρθρο 39 , παράγραφος 3 Ενώ θεσπίζεται η υποχρεωτική στείρωση το άρθρο αυτό αφήνει “ανοιχτό παράθυρο” για ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή σε συγκεκριμένες ομάδες στις οποίες θα έπρεπε ρητά και κατηγορηματικά να απαγορεύεται. Ζητάμε να οριστούν πιο συγκεκριμένοι κανόνες και προϋποθέσεις για την ηθική και νόμιμη εκτροφή. Τα αδέσποτα δεν πέφτουν από τον ουρανό και η συντριπτική τους πλειοψηφία προέρχεται από δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς. Για να σταματήσει λοιπόν η πηγή , πρέπει να κλείσουμε τη βρύση για κάποια χρόνια , αλλιώς δε θα τελειώσουμε ποτέ με τα εκατομμύρια αδέσποτα στους δρόμους και τα χιλιάδες εγκλωβισμένα σε κλουβιά . Επιπλέον είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσει το μέτρο της υποχρεωτικής στείρωσης με την εφαρμογή του παρόντος νόμου, χωρίς την καθυστέρηση των 2 ετών και χωρίς κανένα περιθώριο αναπροσαρμογής του χρόνου εφαρμογής του σύμφωνα με την απόφαση του εκάστοτε υπουργού. • Αρθρο 18 Η Λεϊσμανίαση χαρακτηρίζεται ζωοανθρωπονόσος αλλά με την εξέλιξη της κτηνιατρικής καθίσταται ιάσιμη για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ζώων. Με την κατάλληλη θεραπεία και διαχείριση τα ζώα δεν την μεταδίδουν. Η ιδιαίτερη αναφορά στο άρθρο 18 θα πρέπει να είναι ενημερωτική ως προς τον τρόπο θεραπείας και διαχείρισης και όχι εκφοβιστική χαρακτηρίζοντας την ασθένεια ως επικίνδυνη. • Άρθρο 2 – παράγραφος 11 & 12 Ζητάμε να αρθεί ο περιορισμός για ύπαρξη αδειοδοτημένου καταφυγίου από τα φιλοζωικά σωματεία και οργανισμούς , ώστε αυτά να μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν το έργο τους σε συνεργασία με τις αρχές και το κράτος. Η υποχρεωτική προϋπόθεση αδειοδοτημένου καταφυγίου απαγορεύει στη συντριπτική πλειοψηφία των φιλοζωικών σωματείων και οργανισμών να συνεχίσουν το έργο τους και με τα νέα δεδομένα να μπορούν να οριστούν προσωρινοί ιδιοκτήτες των ζώων που περιθάλπουν. Ουσιαστικά τα καθιστά εκτός νόμου μια και δεν είναι ξεκάθαρη η δυνατότητα των σωματείων ως νομικά πρόσωπα να γίνουν ανάδοχοι ή προσωρινοί ιδιοκτήτες για να παρέχουν τη περίθαλψη, φροντίδα και φιλοξενία τους στα ζώα που τη χρειάζονται. Η πλειοψηφία των οργανώσεων με ελάχιστες εξαιρέσεις , δεν διαθέτουν καταφύγιο και φιλοξενούν ζώα σε σπίτια αναδόχων και εθελοντών, ενώ συνεργάζονται επίσης με επιλεγμένα ενδιαιτήματα. Είναι πολύ σημαντική λοιπόν η βελτιστοποίηση και ο επαναπροσδιορισμός των δυο ορισμών 11 & 12 στο άρθρο 2, αφού με την υπάρχουσα διατύπωση καθιστά αδύνατη τη συνεισφορά των φιλοζωικών σωματείων στη διάσωση και μετέπειτα φιλοξενία ενός ζώου από αυτά. • Άρθρο 5 Η διαμονή ζώων σε ταράτσες αποτελεί μία σοβαρότατη κακοποίηση που τα φιλοζωικά σωματεία αντιμετωπίζουν καθημερινά. Ζώα παρατημένα , σε αντίξοες καιρικές συνθήκες , αποξενωμένα , υποσιτισμένα με έντονα προβλήματα κοινωνικοποίησης και πάντα άρρωστα.. Ζώα που ζουν και πεθαίνουν μακριά από κάθε βλέμμα. Η δυνατότητα διαμονής σε αυτές έρχεται σε αντίθεση με τους κανόνες ευζωίας που θεσπίζονται σε άλλα άρθρα. Το ίδιο ακριβώς αντιμετωπίζουμε και με τα ζώα συντροφιάς που διαβιούν ουσιαστικά σε βεράντες. Και αδυνατούμε να αποδείξουμε την μόνιμη παραμονή τους καθώς ο συνήθης ισχυρισμός του ιδιοκτήτη είναι πως η παραμονή είναι προσωρινή. Επειδή όλοι ξέρουμε πως ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, προτείνουμε να απαγορευθεί η παραμονή κατοικίδιων σε εξωτερικούς χώρους χωρίς την παρουσία ιδιοκτήτη. Επιπλέον οι λέξεις μόνιμο δέσιμο όπως και στον προηγούμενη νόμο επέφεραν παρερμηνείες και δυσκολία στην απόδειξη της παθητικής κακοποίησης. Συνεπώς οι λέξεις αυτές δεν πρέπει να υπάρχουν στο νόμο. Προτείνουμε τη συνολική απαγόρευση του δεσίματος κατοικιδίων εντός ιδιοκτησίας. Επιπλέον, θα πρέπει η μεταφορά ζώου να επιτρέπεται μόνο εντός του οχήματος και να απαγορευθεί η μεταφορά του μέσα σε οποιαδήποτε κατασκευή προσαρτώμενη επί του αμαξώματος. • Αρθρο 9 Επιθυμούμε ένα σαφές και ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο για τη διαδικασία υιοθεσίας ζωών στο εξωτερικό και μετακίνησης τους, ώστε να μην υπόκειται κάθε φορά στις ερμηνείες, παρερμηνείες , προσωπικές απόψεις και διαθέσεις του εκάστοτε κρατικού υπαλλήλου. Εκατοντάδες αδέσποτα ζώα της Ελλάδος έχουν κερδίσει μια δεύτερη ευκαιρία ζωής σε χώρες της Ευρώπης υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη των ελληνικών φιλοζωικών οργανώσεων σε συνεργασία με αναγνωρισμένες οργανώσεις του εξωτερικού. • Άρθρο 7 – Παράγραφος 2 και παράγραφος 5 ενότητα (βαβ) Ο δήμος θα πρέπει να υποχρεούται σε συνεργασία με τα φιλοζωικά σωματεία και να μην είναι στη διακριτική του ευχέρεια να το πράξει. Προτείνουμε λοιπόν να αντικατασταθεί η λέξη Δύναται με τη λέξη Οφείλει. Η ευθανασία ενός ζώου δεν μπορεί να είναι απόφαση ενός και μόνο κτηνιάτρου όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εν λόγω παράγραφος. Παρ’ όλο που σε επόμενο άρθρο σε θέματα απόφασης ευθανασίας επικαλείται η 5μελής και 3μελής επιτροπή στο σημείο αυτό του νομοσχεδίου φαίνεται ότι δεν υπάρχει. Επισημαίνουμε την παράλειψη και επιμένουμε στη συμπλήρωση του άρθρου προκειμένου να αποφευχθούν παρερμηνείες