• Σχόλιο του χρήστη 'Σωματείο CULTURE FOR CHANGE' | 17 Νοεμβρίου 2021, 14:43

    Παράγραφος 1 ε : Δεδομένου του ότι ο χρόνος που αφιερώνουν σε μία ΟΚοιΠ τα μέλη της είναι αφενός εθελοντικός και αφετέρου πολύτιμος για το ουσιαστικό εργο τους, θα πρέπει να ληφθεί μέγιστη μέριμνα για την ελαχιστοποίηση των χρονοβόρων γραφειοκρατικών διαδικασιών. Όπου είναι δυνατή η ανεύρεση στοιχείων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπ.Εσωτερικών όπως π.χ. τα ανωτέρω φορολογικά στοιχεία, θα ήταν σκόπιμο να προβλέπεται η αναζήτησή τους από την υπηρεσία και όχι προσαγωγή τους από τις ΟΚοιΠ. Προτείνουμε λοιπόν την σύνδεση του μητρώου με τις φορολογικές αρχές. Παράγραφος 1 ζ : Οι ΟΚοιΠ μάχονται καθημερινά για την εξασφάλιση των πόρων μέσω των οποίων θα μπορέσουν να προσφέρουν αποτελεσματικό έργο και υποστήριξη στις τοπικές (και όχι μόνο ) κοινότητές τους. Ακόμα και το παραμικρό ποσό είναι σημαντικό για το έργο τους. Ως εκ τούτου η στέρηση οποιουδήποτε ποσού από τους ήδη πολύ περιορισμένους προϋπολογισμούς τους δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Δημιουργεί επιπλέον την εντύπωση ότι η Πολιτεία αντιμετωπίζει τις ΟΚοιΠ ως κερδοσκοπικούς φορείς, ή φορείς που ασκούν εμπορική δραστηριότητα - και μάλιστα με καχυποψία - αντί για οργανώσεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς. Επί της ουσίας το ποσό αμοιβής ορκωτού λογιστή για τους ετήσιους ισολογισμούς όπως και όσα στη συνέχεια προβλέπονται δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ως έξοδο καλυπτόμενο από επιχορήγηση και θα πρέπει να καλύπτεται από τις ίδιες συνεισφορές των μελών. Προτείνουμε η υποχρέωση αυτή να αφορά οικονομικές χρήσεις που η ΟΚοιΠ έχει λάβει χρηματοδότηση ποσού άνω των 200.000 ευρώ και να εξαιρεθεί από την υποχρέωση έκθεσης ορκωτού λογιστή η κρατική χρηματοδότηση σε είδος. Παράγραφος 1 ι : Κρίνουμε ως εντελώς αντιφατική με τα παραπάνω την υποχρέωση καταβολής παραβόλου. Οι ΟΚοιΠ μάχονται καθημερινά για την εξασφάλιση των πόρων μέσω των οποίων θα μπορέσουν να προσφέρουν αποτελεσματικό έργο και υποστήριξη στις τοπικές (και όχι μόνο ) κοινότητές τους. Ακόμα και το παραμικρό ποσό είναι σημαντικό για το έργο τους. Ως εκ τούτου η στέρηση οποιουδήποτε ποσού από τους ήδη πολύ περιορισμένους προϋπολογισμούς τους δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Δημιουργεί επιπλέον την εντύπωση ότι η Πολιτεία αντιμετωπίζει τις ΟΚοιΠ ως κερδοσκοπικούς φορείς, ή φορείς που ασκούν εμπορική δραστηριότητα (και ως εκ τούτου οφείλουν να καταβάλουν παράβολα) αντί για οργανώσεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς. Επί της ουσίας το ποσό αυτό όπως και όσα στη συνέχεια προβλέπονται δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ως έξοδο καλυπτόμενο από επιχορήγηση και θα πρέπει να καλύπτεται από τις ίδιες συνεισφορές των μελών. Σημειώνεται ότι οι ΑΜΚΕ έχουν ήδη καταβάλει ποσό 100 ευρώ κατά την καταχώρησή τους στο ΓΕΜΗ. Επιπρόσθετα, η καταβολή ενός υψηλού παραβόλου προκαλεί εμπόδια εγγραφής στο Ειδικό Μητρώο των ΟΚοιΠ μικρής κλίμακας, ειδικά αυτές που έχουν έδρα στην περιφέρεια, γεγονός που τις αποκλείει από μελλοντικές κρατικές χρηματοδοτήσεις, περιορίζοντας κατά πολύ το αντίκτυπο τους στις τοπικές κοινωνίες. Προτείνουμε λοιπόν την κατάργηση της ανωτέρω υπό ι πρόβλεψης. Παράγραφος 5 : Κρίνουμε ως εντελώς αντιφατική με τα παραπάνω την υποχρέωση καταβολής παραβόλου. Οι ΟΚοιΠ μάχονται καθημερινά για την εξασφάλιση των πόρων μέσω των οποίων θα μπορέσουν να προσφέρουν αποτελεσματικό έργο και υποστήριξη στις τοπικές (και όχι μόνο ) κοινότητές τους. Ακόμα και το παραμικρό ποσό είναι σημαντικό για το έργο τους. Ως εκ τούτου η στέρηση οποιουδήποτε ποσού από τους ήδη πολύ περιορισμένους προϋπολογισμούς τους δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Δημιουργεί επιπλέον την εντύπωση ότι η Πολιτεία αντιμετωπίζει τις ΟΚοιΠ ως κερδοσκοπικούς φορείς, ή φορείς που ασκούν εμπορική δραστηριότητα (και ως εκ τούτου οφείλουν να καταβάλουν παράβολα) αντί για οργανώσεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς. Επί της ουσίας το ποσό αυτό όπως και όσα στη συνέχεια προβλέπονται δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ως έξοδο καλυπτόμενο από επιχορήγηση και θα πρέπει να καλύπτεται από τις ίδιες συνεισφορές των μελών. Σημειώνεται ότι οι ΑΜΚΕ έχουν ήδη καταβάλει ποσό 100 ευρώ κατά την καταχώρησή τους στο ΓΕΜΗ. Προτείνουμε λοιπόν την κατάργηση της ανωτέρω υπό 5 πρόβλεψης.