• Σχόλιο του χρήστη 'Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος & Πολιτισμού' | 17 Νοεμβρίου 2021, 15:04

    Άρθρο 14 παρ. 1 - (να αναδιατυπωθεί, διότι δεν βγαίνει νόημα, και προκειμένου να περιορίσουμε τον κίνδυνο εξαρτημένης εργασίας) «Ο Φορέας Παροχής Εθελοντικής Απασχόλησης υποχρεούται να μεριμνά για την λήψη όλων των μέτρων προστασίας των οικειοθελώς απασχολουμένων εθελοντών του, να τηρεί κατ΄αναλογία όλες τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας που αφορούν στην παροχή μέσων ατομικής προστασίας με βάση την φύση της απασχόλησης, καθώς και τα μέτρα υγειονομικής ασφάλειας.» - Έχει αφαιρεθεί η τήρηση ωραρίου, διότι έρχεται σε αντίθεση με εθελοντική απασχόληση. Άρθρο 14 παρ. 2 περ. α (έχει αφαιρεθεί η λέξη εργαζομένων, αφού θα βγει ειδική ΥΑ για τον τρόπο δήλωσης εθελοντών/προσθήκη με κόκκινο) «Υποχρεούται να αναγγέλλει τους εθελοντές στην ειδική εφαρμογή του πληροφοριακού συστήματος καταγραφής του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου με ενδεικτικό ωράριο εθελοντικής απασχόλησης» Άρθρο 14 2β Προτείνεται η διαγραφή ως περιττής της φράσης «με εξαίρεση…εθελοντικής απασχόλησης». Άρθρο 14 παρ. 2 δεύτερο β - (θα πρέπει καταρχάς να γίνει γ) Η κάλυψη δαπανών από ατύχημα ή ασθένεια ίσως να μην πρέπει να περιοριστεί σε συγκεκριμένο ποσό, αφενός διότι μπορεί ο Φορέας να θέλει να πληρώσει περισσότερα, αφετέρου διότι μπορεί ο εθελοντής να υποστεί σοβαρή βλάβη από ατύχημα ή ασθένεια που να συνδέεται με την εθελοντική απασχόληση, πολύ μεγαλύτερης αξίας -καταλαβαίνουμε ότι είναι άδικο. - Μια εναλλακτική θα μπορούσε να είναι η πρόβλεψη αναλογικής εφαρμογής της νομοθεσίας σχετικά με το εργατικό ατύχημα. Εφόσον ασφαλίζεται στον e-ΕΦΚΑ, δεν υπάρχει υποχρέωση αποζημίωσης, παρά μόνο αν το ατύχημα οφείλεται σε δόλο του εργοδότη. Όμως, στην περίπτωση αυτή, λογική παρεπόμενο (αν όχι προϋπόθεση) είναι η καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, τουλάχιστον για ασθένεια ή ατύχημα. Αν το επιλέξετε, θα προτείναμε αναδιατύπωση ως εξής: «Για την περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειας, που τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την εθελοντική απασχόληση εφαρμόζεται αναλογικά το άρθρο 34 παρ. 2 του α.ν. 1846/1951, κατά την αληθή έννοια αυτού σύμφωνα με το άρθρο 212 του ν. 4512/2018. Σε περίπτωση μη ασφάλισης του εθελοντή είτε άμεσα είτε έμμεσα τυγχάνει αναλογικής εφαρμογής το άρθρο 33 του ν. 4368/2016.» - Άλλη εναλλακτική θα ήταν να τροποποιηθεί το άρθρο 33 του ν. 4368/2016 (υγειονομική κάλυψη ανασφαλίστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων) και να υπάρξει ειδική ρύθμιση για τους εθελοντές. Άρθρο 14 παρ. 2 περ. γ Πρέπει να γίνει δ. Στην περίπτωση αυτή προβλέπεται πλήρη κάλυψη δαπάνης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, αλλά όχι νοσοκομειακής. Μήπως να διαγραφεί η πρόβλεψη αυτής και να προστεθεί στην κατωτέρω διάταξη; Άρθρο 14 παρ. 3 Προβλέπεται ότι δαπάνες διαμονής, μετακίνησης ή διατροφής ή άλλες δαπάνες που σχετίζονται με την εθελοντική απασχόληση του εθελοντή δύνανται να καλύπτονται από τον Φορέα Παροχής Εθελοντικής Απασχόλησης και να εκπίπτουν από τα ακαθάριστα φορολογητέα έσοδά του. Μήπως να περιλαμβανόταν σε αυτή την διάταξη η ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή δαπάνη, εφόσον πραγματοποιηθεί τέτοια και σχετίζεται με την εθελοντική απασχόληση;