• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΙΟΥΒΡΕΚΗ ΟΥΡΑΝΙΑ' | 20 Ιουνίου 2022, 12:28

    Συμμετέχοντας στην αναφερόμενη στο θέμα διαβούλευση του Υπουργείου Εσωτερικών και συγκεκριμένα επί του άρθρου 45, θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα εξής: α) Η αναδρομική ισχύς των διατάξεων του αρθρ. 66 του Ν. 4830/2021 από 1/1/2022 έως 24/3/2022, ημέρα δημοσίευσης του Ν. 4915/2022 (ΦΕΚ 63/τ. Α’/24.03.2022), με επιστροφή των ήδη καταβληθέντων ποσών από τις αιτήσεις που έχουν διεκπεραιωθεί από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου Μυτιλήνης, θα επιβαρύνει την ήδη επιβαρυμένη λειτουργία του Τμήματος Εσόδων με τη διαδικασία των αχρεωστήτως εισπραχθέντων, δεδομένης της υποστελέχωσης του Τμήματος. Πρόταση της υπηρεσίας μας είναι να συμπεριληφθεί στην τροποποίηση ότι τα ήδη καταβληθέντα ποσά δεν αναζητούνται. β) Στην παρ. δ του άρθρου 19 του προαναφερόμενου νόμου ορίζεται ότι η εκκαθάριση της οφειλής ΤΑΠ ανατρέχει σε βάθος πενταετίας χωρίς να διευκρινίζεται αν θα ισχύουν ή όχι πρόστιμα. Δεν γίνεται καμία αναφορά στην εκκαθάριση των δημοτικών τελών και του δημοτικού φόρου. Αυτό συνεπάγεται ότι για τα δημοτικά τέλη και τον δημοτικό φόρο θα εξακολουθήσει να ισχύει η χρέωση σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρ. 32 του Ν. 4304/2014 και του αρθρ. 89 του Ν. 4307/2014, όπως τροποποιήθηκε από τις δια-τάξεις του άρθρ. 61 του Ν. 4483/2017 (εικοσαετία με πρόστιμα πενταετίας). Θεωρούμε ότι αυτό θα πρέπει να τροποποιηθεί καθώς τα μεγάλα ποσά των οφειλών που προκύπτουν από τις εκκαθαρίσεις των αιτήσεων για διόρθωση τετραγωνικών μέτρων, για χορήγηση βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ κλπ. αφορούν στα δημοτικά τέλη και όχι στο ΤΑΠ. γ) Επίσης θα πρέπει να τροποποιηθεί ή και απαλειφθεί η προθεσμία των πέντε (5) ημερών που ορίζεται στο εν λόγω άρθρο για την έκδοση της βεβαίωσης μη οφειλής ΤΑΠ. Καθίσταται αδύνατον να τηρηθεί με τις επικρατούσες συνθήκες λειτουργίας του Τμήματος Εσόδων που αναφέρθηκαν ανωτέρω, τόσο το χρονικό αυτό διάστημα για την έκδοση της βεβαίωσης, όσο και η μετέπειτα παρακολούθηση του φακέλου για την εκκαθάριση εντός τριών (3) μηνών. δ) Το ποσοστό 3%ο επί της αξίας πώλησης ή επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου που αναφέρεται στην παρ. γ του αρθρ. 19 του Ν. 4915/2022 ως εγγύηση μέχρι την εκκαθάριση της οφειλής κρίνουμε ότι θα πρέπει επίσης να τροποποιηθεί ή απαλειφθεί καθώς το Τμήμα Εσόδων δεν να γνωρίζει τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων. Σε περίπτωση δε που εφαρμοστούν οι διατάξεις αυτές, οι συμβολαιογράφοι θα μπορούν να προβούν στη σύνταξη συμβολαίων όπου θα αναγράφεται ότι το ακίνητο θα που μεταβιβαστεί, πωληθεί κλπ είναι ελεύθερο βαρών από φόρους, τέλη και λοιπές υποχρεώσεις ενώ στην πραγματικότητα θα βρίσκεται ακόμα σε εκκρεμότητα η εκκαθάριση της αίτησης. Ευελπιστούμε ότι οι παραπάνω προτάσεις της Υπηρεσίας μας θα ληφθούν υπόψη από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Εσωτερικών και θα λειτουργήσουν θετικά και αποτελεσματικά τόσο ως προς την εύρυθμη κι απρόσκοπτη λειτουργία των οικονομικών υπηρεσιών των δήμων, αλλά και ως προς το συμφέρον των πολιτών που καθημερινά βλέπουν το εισόδημά τους να πλήττεται από τις συνεχείς αυξήσεις του κόστους ζωής τους.