• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ' | 20 Ιουνίου 2022, 15:37

    Ως προς τις συναρμοδιότητες με τους ΟΤΑ (παρ. 3) : Οι ΦοΔΣΑ δεν αποτελούν ξένο σώμα σε σχέση με τους ΟΤΑ. Είναι νομικά πρόσωπα στα οποία εκπροσωπούνται όλοι οι ΟΤΑ κάθε Περιφέρειας. Η σύσταση των ΦοΔΣΑ κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να υπάρξει ένα ενιαίο κέντρο λήψης αποφάσεων για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη λειτουργία των έργων διαχείρισης αποβλήτων σε μια Περιφέρεια, δεδομένου ότι η λήψη των σχετικών αποφάσεων από τους 20-30 ΟΤΑ κάθε Περιφέρειας είναι μια δύσκολη και ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία. Αν οι ΟΤΑ καταστούν συναρμόδιοι σε αυτά τα ζητήματα, τότε, για τη λήψη απόφασης για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη λειτουργία κάθε έργου, θα απαιτείται η απόφαση όχι μόνο των οργάνων διοίκησης των ΦοΔΣΑ, αλλά και η απόφαση των Δημοτικών Συμβουλίων των ΟΤΑ κάθε Περιφέρειας (συνυπολογιζομένων των πιθανών προσφυγών για τον έλεγχο νομιμότητας σε α’ και β’ βαθμό) που θα οδηγήσουν σε αδυναμία έγκαιρης λήψης αποφάσεων. Ποια ακριβώς είναι η σκοπιμότητα μιας τέτοιας διάταξης, και πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί; Για παράδειγμα, πόσοι ΟΤΑ πρέπει να συμφωνήσουν για να ληφθεί μια απόφαση; Θα ισχύουν απόλυτα αριθμητικά κριτήρια (πλειοψηφία – μειοψηφία ΟΤΑ) ή θα υπάρχουν και κριτήρια πληθυσμιακά, ποσοτήτων αποβλήτων κλπ ; Η διάταξη αυτή είναι παντελώς αδύνατο να εφαρμοστεί. Θα οδηγήσει σε πλήρη αδυναμία λήψης αποφάσεων. Προς διευκόλυνση της κατασκευής και λειτουργίας των εγκαταστάσεων των Φο.Δ.Σ.Α. προτείνεται οι εγκαταστάσεις επεξεργασίας αστικών αποβλήτων ευθύνης των Φο.Δ.Σ.Α. να υπάγονται στην κατηγορία των «Κτιρίων κοινής ωφελείας» του άρθρου 7 του Π.Δ. 24/31-5-1985 (ΦΕΚ 270/Δ/31-05-1985) «Όροι δόμησης γηπέδων εκτός σχεδίου πόλεων-εκτός ορίων προ 1923 οικισμών» και να τυγχάνουν εφαρμογής των παρεκκλίσεων των παρ. 3 και 4 του άρθρου αυτού.