• Σχόλιο του χρήστη 'Δημητρης Δ.' | 18 Νοεμβρίου 2009, 23:36

    Απο την απαραδεκτη, οπως γινοταν, γαλαζια συνεντευξη παμε στην παντοκρατορια των μεταπτυχιακων και διδακτορικων, και μαλιστα μη συναφων με την συγκεκριμενη θεση διορισμου. Αυτο ειναι αδικο για πολλους και σε πολλες περιπτωσεις μη αξιοκρατικο. Σιγουρα αυτα δεν πρεπει να απαξιωθουν, πρεπει να μετρουν. Οχι ομως να διοριζονται μονο ανθρωποι με μεταπτυχιακα και μαλιστα ασχετα με τη θεση εργασιας τους. Γιατι αυτο που θα συμβει ειναι οτι δεν θα μενουν θεσεις για αλλους ή αυτες θα ειναι ελαχιστες. Υπαρχουν παιδια που θελουν και εχουν δυνατοτητες για μεταπτυχιακα αλλα δεν κανουν ειτε για οικονομικους λογους ειτε γιατι δεν εχουν τις αναγκαιες γνωριμιες για να μπουν σε αυτα. Επισης οι βαθμοι πτυχιων, απολυτηριων κ.λ.π. για πολλους γνωστους λογους δεν ειναι παντα αδιαβλητοι, αντικειμενικοι και συγκρισιμοι μεταξυ των πτυχιουχων διαφορων σχολων. Αδιαβλητη και αντικειμενικη σε μεγαλο βαθμο ειναι η βαθμολογια του τεστ δεξιοτητων και γενικων γνωσεων του ΑΣΕΠ και οι βαθμοι των πανελληνιων εξετασεων της Γ' Λυκειου. Με δεδομενο οτι το ζητουμενο απο την πληρωση με προσωπικο θεσεων του δημοσιου ειναι να εχουμε ικανους και αξιους ανθρωπους, που εχουν καλη επαφη με το σημερινο γιγνεσθαι και ειναι πολυπλευρα ενημερωμενοι και γνωστες της ελληνικης και διεθνους πραγματικοτητας, πιστευω οτι η μοριοδοτηση των τυπικων προσοντων τους δε θα πρεπει να υπερβαινει το 50% περιπου (βαθμος πτυχιου, μεταπτυχιακα κλπ), ενω το υπολοιπο 50% περιπου να προκυπτει απο αντικειμενικες βαθμολογιες που σημερα ειναι το τεστ γενικων γνωσεων και δεξιοτητων του ΑΣΕΠ και οι βαθμολογιες σε ενα ή περισσοτερα μαθηματα των πανελληνιων της Γ' Λυκειου. Συγκεκριμενα με βαση τις προτεινομενες αλλαγες στο υπαρχον συστημα, προτεινω: 1) Για τις γενικες θεσεις ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ προαπαιτουμενα να ειναι μονο οι αντιστοιχοι βασικοι τιτλοι σπουδων, πιθανον καποια γλωσσα και η γνωση Η/Υ και το βαρος του βαθμου του βασικου τιτλου σπουδων, των μεταπτυχιακων και διδακτορικων για τη μοριοδοτηση να γινει το μισο απο το προτεινομενο και μονο για τα συναφη μεταπτυχιακα και διδακτορικα. Για τα μη συναφη το 1/4 του προτεινομενου. Το τεστ δεξιοτητων να γινεται καθε 2 χρονια, να εχει βαση π.χ. το 60 και να βαθμολογουνται οι μοναδες πανω απο τη βαση επι 10. 2) Για ειδικους επιστημονες και για θεσεις που απαιτουνται ειδικες γνωσεις, αυτες να ειναι προαπαιτουμενες και η επιλογη να γινεται παλι με βαση το τεστ δεξιοτητων. 3) Εχουμε σοβαρο δημογραφικο προβλημα. Οι πολυτεκνοι εχουν αναγκη βοηθειας. Οι ιδιοι και οχι τοσο τα παιδια τους. Προτεινω: - Για τους γονεις με 3 παιδια επιπλεον μοριοδοτηση π.χ. 20% του συνολου. - Για τους γονεις με 4 παιδια να διοριζεται ο ενας γονεας χωρις διαγωνισμο (αναλογα με τα προσοντα του και μεχρι ενος ποσοστου των κενων θεσεων διαφορων υπηρεσιων). - Για γονεις με 5 παιδια και ανω να διοριζονται και οι δυο γονεις ή ο ενας και ενα παιδι.