- Υπουργείο Εσωτερικών - http://www.opengov.gr/ypes -

3. ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

3.1. ΓΕΝΙΚΑ

3.1.1. Θα λειτουργεί ομαλά σε εξωτερικό χώρο από 0ο C έως +40ο C και με σχετική υγρασία έως 90%.
3.1.2. Να είναι ικανό να ελέγχει οχήματα και εμπορευματοκιβώτια διαστάσεων (Μήκος X Πλάτος X Ύψος) τουλάχιστον 18,75 x 2.55 x 4 μέτρα και με ικανότητα ελέγχου από ύψος μικρότερο ή ίσο των 25 εκ. από εδάφους.
3.1.3. Ο χρόνος για την πλήρη επιχειρησιακή ενεργοποίηση του Συστήματος να μην υπερβαίνει τα τριάντα (30) λεπτά. Να δηλωθεί ο χρόνος ενεργοποίησης.
3.1.4. Να διαθέτει λειτουργία αυτοελέγχου (self test ή self check) κατά την εκκίνηση από την θέση OFF.
3.1.5. Ο ρυθμός ελέγχου πρέπει να είναι τουλάχιστον 20 έλεγχοι / ώρα για φορτηγά μήκους 18,75 μέτρων.
3.1.6. Ο χρόνος επανόδου από την ολοκλήρωση του ελέγχου-ακτινοσκόπησης στην κατάσταση ηρεμίας να είναι ο συντομότερος δυνατός.

3.2. ΟΧΗΜΑ
3.2.1. Να διαθέτει έγκριση τύπου ισχύον κατά την ημέρα ταξινόμησής του.
3.2.2. Να παρασχεθούν οι διαστάσεις του οχήματος, τις διαστάσεις της πιθανής υπερκατασκευής το συνολικό βάρος του Συστήματος και η διάταξη του εξοπλισμού.
3.2.3. Το μέγιστο ύψος του όταν κυκλοφορεί δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 4 μέτρα.
3.2.4. Ο κυβισμός και η ισχύς του κινητήρα θα πρέπει να είναι επαρκή ώστε να εξασφαλίζουν την άνετη και ασφαλή μετακίνηση του αυτοκινούμενου συστήματος, μέσα στα πλαίσια των ορίων ταχύτητας που επιτρέπει ο ΚΟΚ.
3.2.5. Το όχημα να είναι ικανό, με πλήρες φορτίο, να ξεκινήσει σε δρόμους με κλίσεις τουλάχιστον 10%.
3.2.6. Το όχημα να είναι κατάλληλο για κίνηση σε οδούς με δεξιά κυκλοφορία. Το τιμόνι να έχει υδραυλική υποβοήθηση.
3.2.7. Να διαθέτει σύστημα ελεγχόμενης επιβράδυνσης και αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ABS).
3.2.8. Να διαθέτει αερόσακους πρόσκρουσης (Air Bags).
3.2.9. Όλα τα κρύσταλλα να είναι ασφαλείας.
3.2.10. Να διαθέτει πλαίσιο και φανοποιεία με εργοστασιακή αντιδιαβρωτική προστασία.
3.2.11. Το χρώμα του οχήματος θα είναι λευκό.
3.2.12. Να φέρει σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού στο χώρο του οδηγού και του χειριστού του Συστήματος.
3.2.13. Να διαθέτει όλα τα φώτα που προβλέπονται από τον Κ.Ο.Κ. Επιπλέον, να φέρει φώτα ομίχλης, καθώς και φώτα οπισθοπορείας που θα λειτουργούν αυτόματα μόλις τεθεί η όπισθεν.
3.2.14. Να διαθέτει δεξαμενή καυσίμου με επαρκή χωρητικότητα, ώστε να εξασφαλίζει αυτονομία κινήσεως του οχήματος τουλάχιστον 150 km. Στην περίπτωση όπου από την ίδια δεξαμενή καυσίμου τροφοδοτείται και το Η/Ζ, εφόσον υπάρχει, η χωρητικότητα αυτής πρέπει να εξασφαλίζει επιπροσθέτως και την αυτόνομη λειτουργία του Η/Ζ για ελέγχους τεσσάρων (4) ωρών λειτουργίας τουλάχιστον.
3.2.15. Τα επίπεδα εκπομπής καυσαερίων πρέπει να ικανοποιούν την ισχύουσα κατά τον χρόνο παράδοσης ελληνική και κοινοτική νομοθεσία
3.2.16. Το όχημα πρέπει να φέρει τροχούς με ελαστικά, καθώς και όμοιο εφεδρικό, κατάλληλα για την κίνηση του οχήματος εντός δρόμου. Τα ελαστικά πρέπει να είναι κατασκευής μέχρι δώδεκα (12) μηνών προ της παράδοσης των οχημάτων, τούτου αποδεικνυόμενου από τον αριθμό DOT που αποτυπώνεται επάνω στα ελαστικά, καινούργια, όχι από αναγόμωση, υποχρεωτικά χωρίς αεροθάλαμο.
3.2.17. Να συνοδεύεται τουλάχιστον από μια πλήρη σειρά εργαλείων – παρελκόμενων αμέσου εξυπηρέτησης (γρύλος, εργαλεία, αλλαγής τροχών κλπ) τοποθετημένων σε ειδικό σάκο ή κιβώτιο, ένα (1) αρθρωτό τρίγωνο ασφαλείας, ένα (1) ζεύγος αντιολισθητικών αλυσίδων σε ειδική θέση, δύο (2) πυροσβεστήρες, ένα (1) πλήρες φαρμακείο σε ανάλογο κουτί τοποθετημένο.
3.2.18. Να εγκατασταθεί κατάλληλη θωράκιση για την προστασία από τις ακτίνες Χ στο χώρο του οδηγού και του χειριστή του Συστήματος και να διαθέτει μετρητές ακτινοβολίας με δυνατότητα συνεχούς μέτρησης του επιπέδου ακτινοβολίας.
3.2.19. Τα δύο πρώτα σέρβις των οχημάτων όπως αυτά προβλέπονται από τον κατασκευαστή πρέπει να γίνουν με μέριμνα και δαπάνη του προμηθευτή συμπεριλαμβανομένων των λιπαντικών.

3.3. ΗΛΕΚΤΡΟΠΑΡΑΓΩΓΟ ΖΕΥΓΟΣ (Η/Ζ)
3.3.1. Να τροφοδοτεί με επαρκή ηλεκτρική ισχύ, χωρίς να παρατηρούνται διακυμάνσεις, όλες τις συσκευές που θα εγκατασταθούν στο όχημα ενώ αυτές λειτουργούν ταυτόχρονα.
3.3.2. Να διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα εκκίνησης και τηλεχειρισμό των βασικών λειτουργιών από τον χειριστή.
3.3.3. Να μπορεί να τερματιστεί η λειτουργία της γεννήτριας από τον χειριστή με το πάτημα ενός κουμπιού ή ενός διακόπτη.
3.3.4. Να διαθέτει αυτόματο σύστημα προστασίας από βραχυκύκλωμα, υπέρταση, υπερθέρμανση ή από άλλες δυσλειτουργίες.
3.3.5. Να διαθέτει φίλτρο εισαγωγής αέρα, λαδιού και τροφοδοσίας καυσίμου.
3.3.6. Να βρίσκεται πλήρως ακινητοποιημένη στο δάπεδο του οχήματος.
3.3.7. Να είναι προσβάσιμη και εύκολα επισκευάσιμη.
3.3.8. Να τροφοδοτείται από ντεπόζιτο καυσίμου και κατάλληλη αντλία πετρελαίου (του οχήματος ή εξωτερικού ντεπόζιτου κατασκευασμένο από ανθεκτικό αδρανές υλικό και εγκαταστημένο μέσα σε ανοξείδωτο μεταλλικό κουτί).

3.4. ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΚΤΙΝΩΝ Χ

3.4.1. Να διαπερνά τοίχωμα μεταλλικής πλάκας πάχους τουλάχιστον έξι (6mm) χιλιοστά. Να δηλωθεί το μέγιστο πάχος.
3.4.2. Ο ρυθμός της ακτινοβολίας στις ορισθέντες θέσεις χειριστή και αστυνομικού οδηγού δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 1μSν/h.
3.4.3. Να διακόπτεται η λειτουργία του Συστήματος χειροκίνητα σε περιστατικά έκτακτης ανάγκης και ανωτέρας βίας.
3.4.4. Κατά τη εκπομπή της ακτινοβολίας Χ θα πρέπει να ενεργοποιείται ευδιάκριτη οπτική και ηχητική ένδειξη γεννήτριας οι οποίες θα πρέπει να λειτουργούν ανεξάρτητα μεταξύ τους ώστε πιθανή τεχνική αστοχία του ενός συστήματος ασφαλείας να μην επηρεάζει την απόδοση του άλλου. Η σειρήνα και ο φάρος πρέπει να γίνονται αμέσως αντιληπτά από οποιοδήποτε σημείο της επιβλεπόμενης περιοχής.
3.4.5. Για την γεννήτρια ακτίνων Χ να δοθούν : Ο τύπος και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της καθώς και ο μέγιστος ρυθμός εξόδου ακτινοβολίας σε διάφορες αποστάσεις.
3.4.6. Η πηγή παραγωγής ακτίνων Χ να τοποθετηθεί σε κατάλληλο αντικραδασμικό σύστημα, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα πιθανά προβλήματα από τους κραδασμούς κατά την διαδικασία απεικόνισης ενός αντικειμένου.

3.5. ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗΣ

3.5.1. Η κεντρική μονάδα ελέγχου να έχει επαρκεί υπολογιστική ισχύ, με ελεγχόμενη πρόσβαση για αλλαγή των διαφόρων παραμέτρων του εξοπλισμού και εφοδιασμένο με σύστημα αυτοδιάγνωσης βλαβών. Να διαθέτει σύστημα ψηφιακής καταγραφής και αρχειοθέτησης και τουλάχιστον 1 USB θύρα, για την εξαγωγή καταγεγραμμένων εικόνων. Να διαθέτει ποντίκι, πληκτρολόγιο και κονσόλα χειρισμού.
3.5.2. Τα λογισμικά των υπολογιστικών συστημάτων θα πρέπει να είναι νόμιμα εγκαταστημένα, και να συνοδεύονται από εγχειρίδια και σχετικές άδειες χρήσης.
3.5.3. Λογισμικό να έχει δυνατότητα εισαγωγής στοιχείων δεδομένων που αφορούν τον έλεγχο με πληκτρολόγηση μέσω κατάλληλης φόρμας ή φορμών. Τα σχετικά πεδία στην εφαρμογή θα προσδιοριστούν σε συνεργασία με την Υπηρεσία. Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής: ονοματεπώνυμο χειριστή, ονοματεπώνυμο οδηγού, αριθμός καταχώρησης, αριθμός κυκλοφορίας, είδος του εμπορεύματος , χώρα προέλευσης κλπ.
3.5.4. Λογισμικό να έχει δυνατότητα αναζήτησης/ανάκτησης από τη βάση δεδομένων στοιχείων με χρήση κατάλληλων κριτηρίων αναζήτησης και επιλογή από παρουσίαση συνόλου αποτελεσμάτων που αποτελείται από επιλεγμένα πεδία της εφαρμογής (π.χ. χρονική περίοδο αναζήτησης, αριθμός κυκλοφορίας οχήματος, στοιχεία ελεγχόμενου κ.α. μεμονωμένα ή και συνδυαστικά)
3.5.5. Ο προμηθευτής υποχρεούται εφόσον αναπτυχθεί νέα έκδοση λογισμικού συμβατή με το προσφερόμενο σύστημα να το εγκαταστήσει αδαπάνως, για όσο διαρκεί η περίοδος εγγύησης ή το συμβόλαιο συντήρησης.
3.5.6. Το εξειδικευμένο λογισμικό να παρέχει δυνατότητα επισταμένης εξέτασης του υπό ελέγχου αντικειμένου, προσδιορίζοντας τη θέση και το μέγεθος του και παρέχοντας οπτική μεγέθυνση και φίλτρα, χωρίς αλλοίωση της εικόνας. Να έχει τη δυνατότητα ενοποιημένης απεικόνισης.
3.5.7. Η οθόνη προβολής θα είναι τεχνολογίας “Led”, με διαγώνιο 15 ίντσες τουλάχιστον και ανάλυση τέτοια, ώστε να εξυπηρετείται η πραγματική ανάλυση της τελικής ραδιογραφικής εικόνας και να διαθέτει ρυθμιστικά κομβία φωτεινότητας και αντίθεσης.