Άρθρο 01 – Τεχνικές Προδιαγραφές έργου «Έξυπνη Αστυνόμευση – Smart Policing»

Μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες κείμενο εδώ

  • 17 Μαρτίου 2017, 09:14 | Νίκος Χαιρετάκης

    Πίνακας Συμμόρφωσης C.4.1, απαίτηση 35:
    H υποστήριξη θυρών FibreChannel 4-8-16Gbps δεν προσφέρεται από όλους τους κατασκευαστές στο επίπεδο Core/Aggregation και θα πρέπει να γίνει προαιρετική. Αν οι 8 απαιτούμενες FC θύρες μπορούν να αντικατασταθούν με 8 FCoE θύρες, όπως άλλωστε γίνεται αναφορά στην προδιαγραφή, η απαίτηση αυτή θα πρέπει να διατυπωθεί ξεκάθαρα, ότι πρόκειται για FCoE θύρες και όχι για FC θύρες που θα συμπεριλαμβάνονται στις GE/10G/FCoE.
    Επίσης στην συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να διατυπωθεί αν πρόκειται για 48+8 θύρες ή 40 GE/10G/FCoE + 8 FCoE.

  • 17 Μαρτίου 2017, 09:49 | Νίκος Χαιρετάκης

    Αναφορικά με τις υπηρεσίες Δικτυακής Διασύνδεσης (C.3) παρακαλούμε να αναλυθεί λεπτομερώς η αρχιτεκτονική και η χρήση τους.

  • 17 Μαρτίου 2017, 09:35 | Νίκος Χαιρετάκης

    Στα πλαίσια του έργου προβλέπεται η προμήθεια μεγάλου μέρους κεντρικού δικτυακού εξοπλισμού (C.4), για τον οποίον δεν είναι σαφές πως ακριβώς θα αξιοποιηθεί.
    Παρακαλούμε να παρασχεθεί μια ενδεικτική αρχιτεκτονική δικτύου στην οποία να απεικονίζονται κατ’ ελάχιστον:
    • Η προτεινόμενη αρχιτεκτονική του νέου δικτύου και οι γενικές αρχές υλοποίησης.
    • η μετάπτωση λειτουργιών του υφιστάμενου δικτύου και το migration υφιστάμενων υπολογιστικών πόρων στην νέα δικτυακή υποδομή.
    Τέλος, να εξεταστεί αν το κόστος του migration των υφιστάμενων υποδομών έχει συνυπολογιστεί στον προϋπολογισμό του έργου.

  • Μέρος Β.6.1 σελίδα 54

    Αν και ζητείται οι τέσσερεις εκπαιδευτές να είναι πιστοποιημένοι συνεργάτες των επιμέρους κατασκευαστών οι υπεύθυνοι των ομάδων έργων δεν ζητείται να έχουν κάποια πιστοποίηση ή να αποδεικνύεται η συμμετοχή σε σεμινάρια και εκπαιδεύσεις.

    Κατά την άποψή μας, ή θα πρέπει όλοι να είναι πιστοποιημένοι σε κάποιο βαθμό από τους κατασκευαστές ή και οι εκπαιδευτές να μην είναι πιστοποιημένοι.

    Εξαίρεση θεωρούμε τον Υπεύθυνο Ασφαλείας όπου θα πρέπει τουλάχιστον να έχει σχετική πιστοποίηση με το 27001 πρότυπο ή άλλα σχετικά standards ή πιστοποιήσεις των κατασκευαστών (π.χ. CCNP-Security, CCSΕ κ.ο.κ)

    Έλλειψη επίσης θεωρούμε να μην υπάρχει στην ομάδα έργου ρόλος υπευθύνου Διασφάλισης Ποιότητας.

  • Μέρος Β.6.1 σελίδα 53

    Ο Υπεύθυνος έργου ζητείται να διαθέτει Πανεπιστημιακό Δίπλωμα Σπουδών (Πληροφορικής, Θετικών Επιστημών, Μηχανικής, Διοίκηση Επιχειρήσεων) με επαγγελματική εμπειρία τουλάχιστον 8 ετών στη διαχείριση έργων.

    Η συγκεκριμένη απαίτηση δίνει το δικαίωμα να χρησιμοποιηθεί ως Υπεύθυνος έργου ένας απόφοιτος Μηχανολόγος Μηχανικός με 8 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας στη διαχείριση έργων πολιτικού μηχανικού και χωρίς καθόλου εμπειρία σε έργα πληροφορικής κάτι που φαίνεται εξαιρετικά παράδοξο.

    Παράλληλα, ένας απόφοιτος Τεχνολογικού Ιδρύματος Πληροφορικής, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος τμήματος πληροφορικής με 10 χρόνια εμπειρία σε έργα πληροφορικής και παράλληλα κάτοχος της πλέον αναγνωρισμένης πιστοποίησης διαχείρισης έργων Project Management Professional του Project Management Institute, θεωρείται ως μη επαρκής.

    Οι ίδιες παρατηρήσεις ισχύουν και για τον Αναπληρωτή Υπεύθυνο έργου.

    Προτείνεται τα ζητούμενα προσόντα και εμπειρίες να διαμορφωθούν ως παρακάτω :

    «Υπεύθυνος έργου με ένα από τα ακόλουθα προσόντα

    Απόφοιτός Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης σε ένα από τα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα : Πληροφορική (και συναφείς επιστήμες), Θετικές Επιστήμες, Διοίκηση Επιχειρήσεων, με εμπειρία 8 ετών σε διαχείριση έργων Πληροφορικής.

    Απόφοιτος Τεχνολογικού Ιδρύματος σε ένα από τα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα : Πληροφορική (και συναφείς επιστήμες), Διοίκησης Επιχειρήσεων, κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Πληροφορικής (και συναφών επιστημών) ή Διασφάλισης Ποιότητας ή Διοίκησης Επιχειρήσεων, με εμπειρία 8 ετών σε διαχείριση έργων Πληροφορικής.

    Απόφοιτος Τεχνολογικού Ιδρύματος σε ένα από τα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα : Πληροφορική (και συναφείς επιστήμες), Διοίκησης Επιχειρήσεων , με εμπειρία 10 ετών σε διαχείριση έργων Πληροφορικής.

    »

    Αντίστοιχα θα πρέπει να διαμορφωθούν και για τον Αναπληρωτή Υπεύθυνο έργου, αν θέλουμε να μείνουμε σε αυτά που ο δημόσιος τομέας παραδοσιακά ζητάει.

    Όμως σε ένα έργο σαν αυτό που προωθεί νέες τεχνολογίες και θέτει την ΕΛΑΣ στην αιχμή της τεχνολογίας και της καινοτομίας, πιστεύουμε ότι θα πρέπει ο Υπεύθυνος έργου τουλάχιστον να είναι κάτοχος της πιστοποίησης PMP και να έχει τουλάχιστον 4-5 χρόνια εμπειρίας σε έργα Πληροφορικής.

    Να σημειωθεί ότι το PMI απαιτεί επαγγελματική εμπειρία 3 ετών για να δώσει στον υποψήφιο τη δυνατότητα να συμμετάσχει στις εξετάσεις πιστοποίησης καθώς επίσης να έχει παρακολουθήσει συγκεκριμένα σεμινάρια στα τελευταία έτη και να έχει συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση στη διαχείριση έργων .

  • Μέρος Β.8 Περίοδος Εγγύησης – Συντήρησης

    Σελίδα 59.

    Το προσδιοριζόμενο κόστος συντήρησης (προ ΦΠΑ) ορίζεται στο 10%.

    Η διαβούλευση όμως δεν λαμβάνει υπόψη της ότι το κόστος συντήρησης των προσφερόμενων αδειών, λογισμικών, λειτουργικών καθώς επίσης όλων των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν στο παρόν έργο, δεν κρατούν σταθερή τιμή και μεταβάλλονται από τους κατασκευαστές ανά πάσα ώρα και στιγμή.

    Ιδιαίτερα δε, όταν ζητείται

    1) να καλύπτει όλες τις απαραίτητες άδειες χρήσης για τη νόμιμη χρήση όλων των λογισμικών (σελίδα 62) και κατά την περίοδο της συντήρησης για να παρέχονται όλες οι λειτουργίες καθώς και η αδιάληπτη υποστήριξη.

    2) να προσφέρονται και οι υπηρεσίες διασύνδεσης με το δίκτυο του παρόχου κινητής τηλεφωνίας και των κεντρικών διασυνδέσεων όπου ένας επιπλέον φόρος της Ελληνικής Κυβέρνησης (όπως έγινε πρόσφατα) μπορεί να αλλάξει δραματικά τα προσυπολογισμένα ποσά εγγύησης συντήρησης

    3) να ζητηθεί από τον Αγοραστή να αποροφηθεί κάθε νέα αύξηση του ΦΠΑ ή άλλης εισφοράς που θα επιβληθεί στο μέλλον

    τότε το ποσοστό του 10% κρίνεται εξαιρετικά μικρό.

    Προτείνεται να γίνει τουλάχιστον 15%

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 25, 26 σελίδα 83

    Δυνατότητες απομείωσης, επαύξησης

    Το 30% θεωρείται ποσοστό που μπορεί να αλλάξει δραματικά τις προυπολογισμένες χρηματικές ροές για την παροχή συντήρησης του έργου μετά την περίοδο εγγύησης (σε περίπτωση μείωσης).

    Αντίστοιχα σε περίπτωση αύξησης κατά 30% (π.χ. αν αυτό συμβεί δύο φορές μέσα στα 5 χρόνια της ζητούμενης εγγύησης), θα οδηγήσει σε αύξηση των απαιτήσεων και όλων των υπολοίπων υποσυστημάτων που μπορεί σε τελική ανάλυση να μην μπορούν να ανταποκριθούν σε εκείνη τη χρονική περίοδο στις αυξημένες ανάγκες.

    Η διαβούλευση δεν θα αναφέρει το πως θα καλυφθεί τόσο η συντήρηση στην περίπτωση της μείωσης, όπως επίσης η μη επάρκεια διαφόρων υποσυστημάτων σε περίπτωση αύξησης των χρηστών.

    Προτείνεται η δυνατότητα μείωσης και αύξησης να αφαιρεθεί.

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 20, σελίδα 82

    «Να μην επιτρέπεται διεθνής περιαγωγή (international roaming), εξαιρουμένης της περιαγωγής εντός κρατών μελών της ΕΕ, η οποία θα παρέχεται εντός του προσφερόμενου μηνιαίου όγκου μετάδοσης δεδομένων ανά κάρτα τηλεπικοινωνιακής σύνδεσης.»

    Θα πρέπει να αναφερθεί ρητά η ανάγκη σε ΜΒ για χρήση δεδομένων στο εξωτερικό, πχ πόσα MB ζητούνται ανά σύνδεση για χρήση στην ΕΕ.

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 16, σελίδα 82

    «Να υπάρχει η δυνατότητα ορισμού από τον Αγοραστή του ονόματος χρήστη και του συνθηματικού για την πιστοποίηση της κάθε πρόσβασης στο APN.»

    Tα πεδία username & password δεν χρησιμοποιούνται από το δίκτυο για την πιστοποίηση των χρηστών στο APN και θα πρέπει να είναι κενά.

    H πιστοποίηση της πρόσβασης στο APN γίνεται μέσω της SIM κάρτας.

    Προδιαγραφή πρέπει να αφαιρεθεί

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 14, σελίδα 82

    «Να δίνεται στον Αγοραστή η δυνατότητα απόδοσης IPaddress από private class subnet σε κάθε πρόσβαση κάρτας SIM.»

    H απόδοση IP γίνεται σε κάθε περίπτωση από το δίκτυο του παρόχου και αφορά συνδρομητικό δεδομένο. Δεν υπάρχει δυνατότητα να αποδίδονται IP διευθύνσεις από συστημα του Αγοραστή. Σε κάθε περίπτωση μπορεί να προσυμφωνηθεί το address space από το οποίο θα αποδίδονται οι IP διευθύνσεις.

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 14, σελίδα 82

    «Η Ελληνική Αστυνομία θα έχει το δικαίωμα να προβαίνει, καθ’ όλη τη χρονική διάρκεια παροχής υπηρεσιών τηλεπικοινωνιακής διασύνδεσης, σε ανακατανομή των προσφερόμενων SIM από τις προαναφερόμενες φορητές συσκευές σε όσες υφιστάμενες ή τυχόν νέες φορητές συσκευές κρίνει σκόπιμο να εντάξει στη λειτουργία του έργου, γενικότερα, καθώς και του περεχόμενου APN, ειδικότερα.»

    Να διευκρινιστεί ποιος θα κάνει αυτή την ανακατανομή σε φυσικό επίπεδο (ο Ανάδοχος ή η ΕΛΑΣ;).

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 13, σελίδα 82

    «Τύπος διασύνδεσης με το δίκτυο της Ελληνικής Αστυνομίας τουλάχιστο Ethernet1000, RJ45, καθώς και δυνατότητα σύνδεσης και με οπτικές ίνες.
    Να αναφερθούν πρόσθετοι τύποι διεπαφών που μπορούν να εξυπηρετηθούν.»

    Θα πρέπει να αναφέρεται ξεκάθαρα ποια είναι η ζητούμενη διεπαφή διασύνδεσης (οπτική ή ηλεκτρική).

    Ως επι το πλείστων, οι δρομολογητές μπορούν να εξυπηρετήσουν και τις δύο επαφές, το κόστος όμως αλλάζει ανάλογα με τη ζητούμενη επαφή.

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 12, σελίδα 82

    «Να παρασχεθεί και εγκατασταθεί όλος ο αναγκαίος εξοπλισμός με το απαραίτητο λογισμικό για τη διασύνδεση με το δίκτυο της ΕΛΑΣ»

    Αν και ο συγκεκριμένος εξοπλισμός αποτελεί εξοπλισμός του παρόχου, και εμπίπτει στο παρεχόμενο SLA θα πρέπει να προβλεφθούν τουλάχιστον τα παρακάτω για να διασφαλιστεί η ΕΛΑΣ και η ασφάλεια που το νέο δίκτυο θα προσφέρει στον Έλληνα πολίτη.

    Ο εξοπλισμός αυτός να είναι ικανός και αναγκαίος για τη δρομολόγηση της κίνησης του νέου δικτύου, σύμφωνα με αυτά που αναφέρονται στη διαβούλευση και των προδιαγραφών C.3.2 C.3.26. Για το λόγω αυτό θα πρέπει να δοθούν ελάχιστες προδιαγραφές σε Mpps και δυνατότητας δρομολόγησης κίνησης (IMIX traffic)

    Να προσφέρει υψηλή διαθεσιμότητα και να περιγραφεί ο τρόπος που αυτή επιτυγχάνεται.

    Να συνεργάζεται με τον υπόλοιπο εξοπλισμό που ζητείται. Ιδανικά θα πρέπει να είναι από τον ίδιο κατασκευαστή της συσκευής ασφαλείας C.5 για την αποφυγή προβλημάτων ή της γρήγορης επίλυσής τους.

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 10, σελίδα 81

    «Να προσφερθεί όλος ο απαιτούμενος εξοπλισμός για τη διασύνδεση των υφιστάμενων συσκευών με τα κεντρικά συστήματα πληροφορικής του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας.»

    Θα πρέπει να περιγραφούν όλες οι υφιστάμενες συσκευές, ο κατασκευαστής, το μοντέλο και το λογισμικό που έχουν.

    Επίσης θα πρέπει αναλυθεί διεξοδικά ο τρόπος διασύνδεσης των πολλαπλών έργων που έχουν υλοποιηθεί στο δίκτυο της ΕΛΑΣ καθώς και το πως αυτά ζητείται να συνδεθούν στον νέο έργο.

    Είναι αδύνατον να ζητείται να προσφερθεί απαιτούμενος εξοπλισμός χωρίς να αναλύονται διεξοδικά τα υφιστάμενα έργα παρά μόνο παραθέτοντας παραπομπές σε προηγούμενα έργα.

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 10, σελίδα 81

    «Να υπάρχει δυνατότητα, εφόσον το αποφασίζει ο Αγοραστής, διακοπής πρόσβασης του συγκεκριμένου APN σε οποιοδήποτε άλλο δίκτυο (π.χ. διαδίκτυο-internet) και αντιστρόφως.»

    Θα πρέπει να αναφερθεί ρητά η υποχρέωση του αναδόχου σχετικά με την υλοποίηση πρόσβασης σε κλειστό δίκτυο APN ή/και στο Internet.

    Επίσης, στην περίπτωση που ζητείται πρόσβαση στο internet θα πρέπει να γίνει να διευκρινιστεί αν αυτή θα παρέχεται μέσω του κεντρικού datacenter της αστυνομίας ή απευθείας μέσω του παρόχου και ενός τρίτου APN για την πρόσβαση στο Internet.

    Στην περίπτωση αυτή η επιλογή του APN (για VPN ή για Internet) θα πρέπει να γίνεται από τον χρήστη με ρυθμίσεις στην συσκευή ή από την προς υλοποίηση εφαρμογή ;

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 3, σελίδα 80

    «Εναλλακτικά, σε περίπτωση που δεν προταθεί αναβάθμιση της υφιστάμενης υποδομής, θα πρέπει να προσφερθεί τεχνική λύση που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον την παροχή, μέσω κλειστού APN, των απαραίτητων συνδέσεων για την κάλυψη (τόσο σε πλήθος και σε επί μέρους απαιτήσεις):
    α) Της λειτουργίας των υπο προμήθεια smartphone της παρούσας διακήρυξης.
    β) Της υφιστάμενης κατάστασης όπως αυτή περιγράφεται»

    Θα πρέπει να περιγραφεί ρητά το αντικείμενο του έργου. Αν αυτό αφορά υπηρεσίες για «την υφιστάμενη κατάσταση» αυτές θα πρέπει να περιγραφούν αναλυτικά και στους πίνακες συμμόρφωσης.

    Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπάρχει η τεχνική δυνατότητα να λειτουργούν παράλληλα (ακόμη και σε επίπεδο παρόχου) δυο ή περισσότερα APN χωρίς η λειτουργία του ενός APN να επηρεάζει την λειτουργία του άλλου.

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 2, σελίδα 80

    «Το απαιτούμενο εύρος ταχύτητας αποτελεί αντικείμενο προσδριορισμού κατά τη μελέτη εφαρμογής και εφόσον προκύψει αναγκαιότητα αναβάθμισης της προαναφερόμενης ταχύτητας διασύνδεσης, προκειμένου να επιτυγχάνονται οι απαιτούμενοι χρόνοι απόκρισης που προβλέπονται από την παρούσα, τότε ο Ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να προβεί σε αναβάθμιση της προαναφερόμενης ταχύτητας διασύνδεσης.»

    Θα πρέπει να οριστεί ένα άνω όριο ταχύτητας σύμφωνα με τις ανάγκες της αστυνομίας για την διακίνηση δεδομένων

  • Μέρος C.3 Υπηρεσίες δικτυακής διασύνδεσης

    Παράγραφος 1, σελίδα 80

    «Αναβάθμιση της υφιστάμενης υποδομής κυκλώματος APN σε δύο (2) κεντρικές γραμμές διασύνδεσης συμμετρικής πρόσβασης τουλάχιστο 100 Mbps έκαστη, οι οποίες θα βρίσκονται σε διάταξη failover. Οι προαναφερόμενες γραμμές θα παρέχουν την κεντρική σύνδεση από το δίκτυο του τηλεπικοινωνιακού παρόχου μέχρι τα κεντρικά συστήματα.»

    Η αναβάθμιση της υφιστάμενης υποδομής μπορεί να γίνει μόνο από τον υφιστάμενο πάροχο. Οποιοσδήποτε άλλος πάροχος θα πρέπει να κατασκευάσει νέα γραμμή. Αυτό θα πρέπει να διευκρινιστεί στις ζητούμενες προδιαγραφές του έργου.

    Επίσης, θα πρέπει να διευκρινιστεί η λειτουργία του failover. Πχ αρκεί η γραμμή πρόσβασης με διπλή όδευση στο backbone του παρόχου; Θα πρέπει να ενεργοποιηθεί πρωτόκολλο BGP για την διασύνδεση με 2 τερματικές συσκευές της ΕΛ.ΑΣ .; ποιες τελικά είναι οι προδιαγραφές για το failover;

  • Μέρος C.2 Φορητές Συσκευές

    Παράγραφος 45, σελίδα 79

    «Σε τουλάχιστο 500 εκ των συσκευών θα πρέπει να είναι εφικτή η λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων ή εναλλακτικά θα πρέπει να προσφερθούν για το σκοπό αυτό και 500 κατάλληλες πρόσθετες συσκευές.»

    Αφορά πρόσθετο λογισμικό και δεν παρέχεται συνήθως από τον κατασκευαστή συσκευών.

    Προτείνεται για όλες τις προδιαγραφές της συσκευής δακτυλικών αποτυπωμάτων ή της αντίστοιχης εφαρμογής να γίνει ξεχωριστός πίνακας

  • Μέρος C.2 Φορητές Συσκευές

    Παράγραφος 41, σελίδα 78

    «Δυνατότητα ανάγνωσης MRZ χαρακτήρων καθώς και εντύπων τύπου ID1 & ID3 σύμφωνα με απαιτήσεις ICAO (για αυτόματη ανάγνωση στοιχείων από σύγχρονα έγγραφα ασφαλείας, όπως διαβατήρια, άδειες ικανότητας οδήγησης, άδειες διαμονής, ταυτότητες κλπ.)»

    Αφορά πρόσθετο λογισμικό και δεν παρέχεται συνήθως από τον κατασκευαστή συσκευών.

    Προτείνεται για τις προδιαγραφές του λογισμικού που θα πρέπει να συνοδεύει τη συσκευή να γίνει ξεχωριστός πίνακας.

  • Μέρος C.2 Φορητές Συσκευές

    Παράγραφος 39, σελίδα 78

    «Ενσωμάτωση PDF Viewer»

    Αφορά πρόσθετο λογισμικό και δεν παρέχεται συνήθως από τον κατασκευαστή συσκευών.

  • Μέρος C.2 Φορητές Συσκευές

    Παράγραφος 38, σελίδα 78

    «Ενσωμάτωση Document Viewer για αρχεία τύπου doc, xls, ppt»

    Αφορά πρόσθετο λογισμικό και δεν παρέχεται συνήθως από τον κατασκευαστή συσκευών.

  • Μέρος C.2 Φορητές Συσκευές

    Παράγραφος 37, σελίδα 78

    «Λογισμικό πλοήγησης με φωνητικές οδηγίες στα Ελληνικά και ενσωματωμένους χάρτες της ελληνικής επικράτειας.»

    Αφορά πρόσθετο λογισμικό και δεν παρέχεται συνήθως από τον κατασκευαστή συσκευών. Θα πρέπει να αναφέρεται η ζήτηση του λογισμικού και των αδειών χρήσης αυτού.

  • Μέρος C.2 Φορητές Συσκευές

    Παράγραφος 24, σελίδα 77

    «Ενσωματωμένος δέκτης GPS ο οποίος θα αποστέλλει κεντρικά το γεωγραφικό στίγμα, με δυνατότητα ρύθμισης: α) αυτόματη (ανά τακτά χρονικά διαστήματα, π.χ. ανά λεπτό), β) είτε μόνο μετά από αίτημα το οποίο θα έρχεται στη φορητή συσκευή από τα κεντρικά συστήματα-εφαρμογές που θα παρασχεθούν στο πλαίσιο του έργου»

    Οι παραπάνω λειτουργίες αφορούν την προς υλοποίηση εφαρμογή και όχι το τηλέφωνο. Οι λειτουργίες αυτές θα πρέπει να αναφέρονται στο μέρος Β.1.2 και να υλοποιηθούν από τον ανάδοχο.

    Η συσκευή θα πρέπει να έχει δέκτη GPS.

  • Μέρος Β.1.2 Παρεχόμενη λειτουργικότητα στις φορητές συσκευές (smart phones)

    Παράγραφος 7 σελίδα 31,

    «Ομαδοποίηση των συσκευών smartphones σε νοητές ομάδες (π.χ. ανά Αστυνομική Υπηρεσία, Επιχειρησιακή Ομάδα κλπ.)»

    Να διευκρινιστεί με οποίο τρόπο θα γίνεται η ομαδοποίηση και τι θα περιλαμβάνει αυτή σε σχέση με τα smartphones, τις εφαρμογές και την χρήση αυτών.

  • Μέρος Β.1.2 Παρεχόμενη λειτουργικότητα στις φορητές συσκευές (smart phones)

    Παράγραφος 11 σελίδα 31,

    «Όλες οι δυνατότητες στις φορητές συσκευές smart phones θα δίνονται μέσω μιας ενιαίας mobile εφαρμογής η οποία θα χωρίζεται σε υποεφαρμογές για τις επιμέρους απαιτούμενες λειτουργικότητες»

    Συνεπώς η εφαρμογή που θα υλοποιηθεί θα παρέχει όλες τις λειτουργίες της Β.1.2 μέσω πολλαπλών εφαρμογών που θα μπορούν τελικά να χρησιμοποιούν επιμέρους υποσυστήματα άλλων εφαρμογών ή clients του τηλεφώνου ;

  • Μέρος Β.1.2 Παρεχόμενη λειτουργικότητα στις φορητές συσκευές (smart phones)

    Παράγραφος 5 σελίδα 30, «ομιλία – φωνή με χρήση τεχνολογίας VoIP»

    Σε περίπτωση που προσφερθεί client VoIP στα προσφερόμενα smart phones άλλου κατασκευαστή εκτός της χρησιμοποιούμενης υποδομής, θα πρέπει να προσφερθούν όλα τα απαραίτητα υλικά και λογισμικά έτσι ώστε οι συσκευές να ενταχθούν στο υφιστάμενο τηλεφωνικό δίκτυο της ΕΛΑΣ.

  • Μέρος Β.1.2 Παρεχόμενη λειτουργικότητα στις φορητές συσκευές (smart phones)

    Παράγραφος 5 σελίδα 30, «ομιλία – φωνή με χρήση τεχνολογίας VoIP»

    Η εφαρμογή VoIP για μετάδοση φωνής και Video της χρησιμοποιούμενης κεντρικής υποδομής της ΕΛΑΣ απαιτεί συγκεκριμένο μοντέλο αδειοδότησης η οποία δεν αναφέρεται και δεν ζητείται.

    Θα πρέπει να επικαιροποιηθεί η παράγραφος 5 σύμφωνα με την τρέχουσα αδειοδότηση του κατασκευαστή.

  • Μέρος Β.1.2 Παρεχόμενη λειτουργικότητα στις φορητές συσκευές (smart phones)

    Παράγραφος 5 σελίδα 30

    «για την οποία δε θα υπάρχει κάποια χρέωση υπηρεσιών φωνής από τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο αλλά τα διακινούμενα δεδομένα θα συμπεριλαμβάνονται στο συνολικό όγκο διακινούμενων δεδομένων».

    Να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει εμπορικά διαθέσιμο πρόγραμμα για απεριόριστη χρήση δεδομένων. Τα διαθέσιμα προγράμματα προσφέρουν ένα αρκετά μεγάλο όγκο δεδομένων ανά μήνα και μετά εφαρμόζεται πολιτική ορθής χρήσης.

    Σε περίπτωση που γίνει αποστολή SMS, MMS, Video κλήση ή φωνητική κλήση από το δίκτυο του τηλεπικοινωνιακού παρόχου, τότε υπάρχει η αντίστοιχη χρέωση σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο που θα έχει προσφερθεί.

    Αν για τις παραπάνω επικοινωνίες γίνει χρήση ειδικής εφαρμογής που κάνει χρήση πακέτων δεδομένων, τότε αυτές θα χρεώνονται σύμφωνα με το πακέτο δεδομένων που θα ενεργοποιηθεί σε κάθε σύνδεση.

    Υφιστάμενες συμφωνίες που μνημονεύονται στη διαβούλευση και που οδηγούν σε έναν συγκεκριμένο πάροχο αποκλείουν άλλους παρόχους και οδηγούν σε μονοπολιακές καταστάσεις.

  • Στον πίνακα C.9.3, το μόνο σύστημα που έχει θύρα FICON και συνδυάζει και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά είναι διαφορετικού κατασκευαστή από το 9.1, 9.2.

    Το Ficon είναι πρωτόκολλο που χρησιμοποιείται σε IBM Mainframe , δεν χρησιμοποιείται και δεν υποστηρίζεται ι σε OPEN συστήματα , και απαιτεί την χρήση FICON Directors.

    Παρακαλούμε όπως διαμορφωθεί η εν λόγω προδιαγραφή σε FC ή /και σε FCoE– διότι αποκλείεται η συμμετοχή αρκετών κατασκευαστών όπως προαναφθέρθηκε.

    Προτέινουμε να ληφθεί υπ’οψιν η προσθήκη της δυνατότητας προσφοράς συστημάτων αντίστοιχης δυναμικότητας (CPU-Mem-I/O ) , τα οποία μπορούν να συμπεριλαμβάνουν δυνατότητες Ι/Ο Virtualization, μεγαλύτερες ταχύτητες διασύνδεσης , Ι/Ο Modulesκαι μοντέρνα εργαλεία διαχείρισης και εποπτείας ενσωματωμένα σε Blade ή RackMounted συστήματα.

  • Στον πίνακα C.9.2 πρέπει να σημειωθεί ότι σήμερα, δεν υπάρχουν συστήματα με 12 επεξεργαστές E5-4667. Αναγκαστικά πρέπει να προσφερθούν συστήματα ίδια με το C.9.1 μιας και ο E7-8890 είναι καλύτερος από τον E5-4667.

    Όπερ, αυτό οδηγεί σε έναν και μόνο κατασκευαστή και θα πρέπει η προδιαγραφή αυτή να αλλαχθεί.

    Επιπλέον θα πρέπει να εξηγηθεί τι σημαίνουν οι παρακάτω παράγραφοι :

    Παράγραφος 1,

    «Να παρέχονται 3+2 εξυπηρετητές (rack mount) με δυνατότητα συστάδας (clustering) και με χρήση αρχιτεκτονικής Cloud/Virtualization ώστε να απλοποιείται η πρόσθεση ή αφαίρεση φυσικών πόρων κατά τις επιχειρησιακές ανάγκες.»

    Παρακαλώ να διευκρινιστεί ο όρος 3+2.

    Παράγραφος 3,

    «Έκαστος εκ των ανωτέρω εξυπηρετητών να φέρει το λιγότερο δώδεκα (12) επεξεργαστές προδιαγραφών ίσων ή ανώτερων από IntelXeonE5-4667-v4 (2.2GHz και 18 πυρήνων)»

    Προτείνουμε την αλλαγή τις συγκεκριμένης προδιαγραφής σε 2 επεξεργαστές Ε5 με το ρολόι και τον αριθμό των πυρήνων που επιθυμείτε , καθώς αυτή είναι η ενδεδειγμένη σειρά που προτείνεται για χρήση σε Hypervisor , με τα καλύτερα αποτελέσματα επίδοσης /κόστους .

    Παράγραφος 5,

    «Αποθηκευτικό χώρο 2x 8TBSAS 15000 rpm (SerialAttachedSCSI) με δυνατότητα αντικατάστασης σκληρών δίσκων σε περίπτωση βλάβης χωρίς απενεργοποίηση του συστήματος (hotswap)»

    Εκτός του γεγονότος ότι δεν υπάρχουν δίσκοι 8TB 15000 rpm, αλλά 7200 rpm, προτείνουμε να διαμορφωθεί η προδιαγραφή σε απαίτηση για ωφέλιμη χωρητικότητα με την επιθυμητή διάταξη RAID , και την ταχύτητα των δίσκων όπως και τον τύπο αυτών.

    Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, αποκλείονται κατασκευαστές και οδηγούμαστε σε κλειστά συστήματα.

    Η προδιαγραφή αν διαμορφωθεί όπως προτείνουμε δίνεται η δυνατότητα να μπορούμε να προσφερθεί σύστημα στο ίδιο κόστος με πολύ καλύτερες επιδόσεις.

  • 16 Μαρτίου 2017, 18:10 | Antonis Oikonomou

    Απαίτηση C.9.2: Κεντρικά συστήματα Βάσεων Δεδομένων και αποθηκευτικού χώρου

    A/A 12: Σε ό,τι αφορά στο λειτουργικό σύστημα, και προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η επένδυση που θα πραγματοποιήσει η Αστυνομία, προτείνουμε να προστεθούν οι παρακάτω προδιαγραφές:
    • Το λογισμικό θα πρέπει να προσφερθεί σε μορφή συνολικής κυβερνητικής άδειας με δυνατότητα μεταφοράς του σε οποιοδήποτε παλαιό ή νέο υπολογιστικό σύστημα του Φορέα και με δυνατότητα εγκατάστασης και χρήσης προηγούμενων εκδόσεών του.
    • Ενσωματωμένη υπηρεσία καταλόγου συμβατής με το πρότυπο LDAPv3, χωρίς τη χρήση λογισμικού τρίτου κατασκευαστή.
    • Υποστήριξη κατανεμημένου συστήματος αρχείων (Distributed File System) με τρόπο διαφανή προς τους χρήστες. Δυνατότητα διαχείρισης από γραφικό εργαλείο.
    • Υποστήριξη κατανεμημένου συστήματος συγχρονισμού (replication) αρχείων μεταξύ διαφορετικών file servers. Υποστήριξη ειδικών αλγορίθμων για τον συγχρονισμό μόνο των αλλαγών (delta) και όχι ολόκληρων των αρχείων.
    • Ενσωματωμένος WEB/Application Server, χωρίς τη χρήση λογισμικού τρίτου κατασκευαστή, για τη φιλοξενία τόσο δυναμικών σελίδων και n-tier κατανεμημένων εφαρμογών όσο και απλών WEB Sites με χρήση στατικών σελίδων.
    • Ενσωματωμένος μηχανισμός Network Load Balancing, χωρίς τη χρήση λογισμικού τρίτου κατασκευαστή, για τον διαμοιρασμό του φόρτου των εφαρμογών μεταξύ πολλαπλών εξυπηρετητών με το ίδιο λειτουργικό σύστημα.
    • Ενσωματωμένο ειδικό εργαλείο αυτοματοποίησης διαδικασιών διαχείρισης των πόρων του συστήματος (resource allocation) όπως χρήση CPU ή μνήμης ανά συγκεκριμένη επεξεργασία (process) ή χρήστη, με υποστήριξη ορισμού εξελιγμένων επιχειρησιακών πολιτικών για την κατανομή των υπολογιστικών πόρων.
    • Για διάστημα τουλάχιστον 5 ετών μετά την ημερομηνία κυκλοφορίας του λειτουργικού συστήματος, θα πρέπει να παρέχεται από τον κατασκευαστή υπηρεσία επιδιόρθωσης προβλημάτων ασφαλείας (security updates and fixes). Να δοθεί η σχετική τεκμηρίωση και οι σχετικές τοποθεσίες του Διαδικτύου (URLs) στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του κατασκευαστή.

    Επίσης, προκειμένου να πραγματοποιηθεί σωστή επιλογή της έκδοσης του προσφερόμενου Λειτουργικού Συστήματος, και επομένως να εξασφαλιστεί η σωστή αδειοδότηση του Οργανισμού σας, παρακαλούμε να αναφερθεί ο μέγιστος αριθμός εικονικών μηχανών ανά φυσικό εξυπηρετητή, ή να προσδιοριστεί ότι αυτό θα αφεθεί στη διακριτική ευχέρεια του Αναδόχου.

    A/A 13: Επειδή η πλήρης αδειοδότηση όλης της υποδομής των 5 εξυπηρετητών (5*12*18=1.080 cores!!!), δεν αποτελεί προφανώς σκοπό του Έργου, ούτε είναι πρακτικά εφικτή ή πραγματιστική, προτείνουμε να καθοριστεί ο αριθμός των πυρήνων της Β.Δ. που θα πρέπει να αδειοδοτηθούν.
    Ενδεικτικά κατά την εκτίμησή μας θα πρέπει να ζητηθεί η αδειοδότηση 16 πυρήνων, που θα δύνανται να καλύψουν τις ανάγκες της λύσης με ένα εύλογο κόστος.

    Επιπλέον, προκειμένου η Υπηρεσία σας να προμηθευτεί πραγματικά μια λύση Επιχειρησιακού επιπέδου, θα πρέπει να ζητηθεί η προσφορά Βάσεως Δεδομένων με τα παρακάτω χαρακτηριστικά που καλύπτονται πρακτικά από το σύνολο των υψηλού επιπέδου λύσεων της αγοράς:
    • Το προσφερόμενο σχήμα αδειοδότησης να υποστηρίζει πολλαπλές εφαρμογές χωρίς περιορισμούς, έτσι ώστε να υποστηρίζονται επιπλέον εφαρμογές που θα υλοποιηθούν στο μέλλον από τον φορέα και οι οποίες θα μπορούν κάνουν χρήση του προσφερόμενου RDBMS, χωρίς την ανάγκη προμήθειας επιπλέον αδειών χρήσης από τον Φορέα.
    • Υποστήριξη μεθόδων Change Data Capture για την προοδευτική (incremental) ενημέρωση αλλαγών σε πηγές δεδομένων εισόδου.
    • Ενσωματωμένη δυνατότητα κατάτμησης (partitioning) μεγάλων πινάκων, indexes ή κύβων (OLAP cubes) για την αύξηση της απόδοσης του συστήματος, με τη χρήση οπτικών οδηγών (wizards). Διαφανής διαμοιρασμός των δεδομένων σε ενότητες που μπορεί να μοιράζονται μεταξύ διαφορετικών ομάδων αρχείων της βάσης δεδομένων.
    • Δυνατότητα συμπίεσης των πινάκων (tables) και δεικτών (indexes) της Βάσης Δεδομένων για εξοικονόμηση χωρητικότητας δίσκων (disk capacity). Η συμπίεση να πραγματοποιείται με τρόπο εντελώς διάφανο ως προς την εφαρμογή.
    • Υποστήριξη Replication. Να αναφερθούν οι υποστηριζόμενες μέθοδοι (π.χ. snapshot, merge, transactional replication).
    • Υποστήριξη in-memory OLTP (On-Line Transaction Processing) λειτουργιών για βελτιστοποίηση της απόδοσης.
    • Υποστήριξη in-memory ColumnStore Indexes για την εξαιρετικά γρήγορη εκτέλεση data warehouse queries αλλά και τη σημαντική εξοικονόμηση χώρου από την ενδογενή δυνατότητα συμπίεσης (compression).
    • Ενσωματωμένες δυνατότητες υλοποίησης λειτουργιών εξόρυξης δεδομένων (Data Mining) για την ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων με χρήση διαδεδομένων ειδικών αλγορίθμων του είδους, συμπεριλαμβανομένων των decision trees, clustering, logistic και linear regression, neural network, naive bayes, association, sequence clustering, time series. Ύπαρξη εξειδικευμένων εργαλείων (editors, wizards, ειδικών query builders).
    • Εγγενής υποστήριξη αποθήκευσης χωρικών δεδομένων και ειδικών μηχανισμών δεικτοδότησης αυτών (π.χ. Spatial Indexes) με τη χρήση εξειδικευμένου υποσυστήματος Spatial. Υποστήριξη Geometry και Geography data types.
    • Υποστήριξη ασφαλείας σε επίπεδο γραμμής πίνακα (row level security), για περιορισμό της πρόσβασης σε γραμμές ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του χρήστη που εκτελεί ένα query.
    • Δυνατότητα δυναμικής απόκρυψης δεδομένων (data masking) ώστε χρήστες να βλέπουν μέρος ή καθόλου από επιλεγμένα εμπιστευτικά δεδομένα, χωρίς την ανάγκη χρήσης προγραμματιστικού κώδικα.
    • Να περιγραφούν οι δυνατότητες Auditing για επιτυχείς και ανεπιτυχείς ενέργειες σε επίπεδο πρόσβασης στη Βάση και στα Δεδομένα. Υποστήριξη auditing κατά C2.
    • Για διάστημα τουλάχιστον 5 ετών μετά την ημερομηνία κυκλοφορίας της Βάσης Δεδομένων, θα πρέπει να παρέχεται από τον κατασκευαστή υπηρεσία επιδιόρθωσης προβλημάτων ασφαλείας (security updates and fixes). Να δοθεί η σχετική τεκμηρίωση και οι σχετικές τοποθεσίες του Διαδικτύου (URLs) στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του κατασκευαστή.

  • 16 Μαρτίου 2017, 18:40 | Antonis Oikonomou

    Απαίτηση C.9.1: Κεντρικά συστήματα εξυπηρετητών εφαρμογών αναζητήσεων

    A/Α 13: Σε ό,τι αφορά στο λειτουργικό σύστημα, και προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η επένδυση που θα πραγματοποιήσει η Αστυνομία, προτείνουμε να προστεθούν οι παρακάτω προδιαγραφές:
    • Το λογισμικό θα πρέπει να προσφερθεί σε μορφή συνολικής κυβερνητικής άδειας με δυνατότητα μεταφοράς του σε οποιοδήποτε παλαιό ή νέο υπολογιστικό σύστημα του Φορέα και με δυνατότητα εγκατάστασης και χρήσης προηγούμενων εκδόσεών του.
    • Ενσωματωμένη υπηρεσία καταλόγου συμβατής με το πρότυπο LDAPv3, χωρίς τη χρήση λογισμικού τρίτου κατασκευαστή.
    • Υποστήριξη κατανεμημένου συστήματος αρχείων (Distributed File System) με τρόπο διαφανή προς τους χρήστες. Δυνατότητα διαχείρισης από γραφικό εργαλείο.
    • Υποστήριξη κατανεμημένου συστήματος συγχρονισμού (replication) αρχείων μεταξύ διαφορετικών file servers. Υποστήριξη ειδικών αλγορίθμων για τον συγχρονισμό μόνο των αλλαγών (delta) και όχι ολόκληρων των αρχείων.
    • Ενσωματωμένος WEB/Application Server, χωρίς τη χρήση λογισμικού τρίτου κατασκευαστή, για τη φιλοξενία τόσο δυναμικών σελίδων και n-tier κατανεμημένων εφαρμογών όσο και απλών WEB Sites με χρήση στατικών σελίδων.
    • Ενσωματωμένος μηχανισμός Network Load Balancing, χωρίς τη χρήση λογισμικού τρίτου κατασκευαστή, για τον διαμοιρασμό του φόρτου των εφαρμογών μεταξύ πολλαπλών εξυπηρετητών με το ίδιο λειτουργικό σύστημα.
    • Ενσωματωμένο ειδικό εργαλείο αυτοματοποίησης διαδικασιών διαχείρισης των πόρων του συστήματος (resource allocation) όπως χρήση CPU ή μνήμης ανά συγκεκριμένη επεξεργασία (process) ή χρήστη, με υποστήριξη ορισμού εξελιγμένων επιχειρησιακών πολιτικών για την κατανομή των υπολογιστικών πόρων.
    • Για διάστημα τουλάχιστον 5 ετών μετά την ημερομηνία κυκλοφορίας του λειτουργικού συστήματος, θα πρέπει να παρέχεται χωρίς χρέωση από τον κατασκευαστή υπηρεσία επιδιόρθωσης προβλημάτων ασφαλείας (security updates and fixes). Να δοθεί η σχετική τεκμηρίωση και οι σχετικές τοποθεσίες του Διαδικτύου (URLs) στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του κατασκευαστή.

    Επίσης, προκειμένου να πραγματοποιηθεί σωστή επιλογή της έκδοσης του προσφερόμενου Λειτουργικού Συστήματος, και επομένως να εξασφαλιστεί η σωστή αδειοδότηση του Οργανισμού σας, παρακαλούμε να αναφερθεί ο μέγιστος αριθμός εικονικών μηχανών ανά φυσικό εξυπηρετητή, ή να προσδιοριστεί ότι αυτό θα αφεθεί στη διακριτική ευχέρεια του Αναδόχου.

  • 16 Μαρτίου 2017, 18:43 | Antonis Oikonomou

    Η Microsoft διαθέτει τεχνολογίες που μπορούν να καλύψουν με ολοκληρωμένο, ασφαλή και διεξοδικό τρόπο τις ανάγκες του έργου C.8 Υποσύστημα Ασφαλούς Διασύνδεσης – Διαχείρισης Έξυπνων Φορητών Συσκευών (Enterprise Mobility Management).

    Θέλοντας να συμβάλουμε στην επιτυχή υλοποίηση του Έργου και στη μεγιστοποίηση των επιχειρησιακών οφελών για την Αστυνομία, σας υποβάλουμε τις κάτωθι παρατηρήσεις για την βελτίωση των τεχνικών προδιαγραφών του έργου πάνω στο προαναφερθέν κομμάτι:

    Απαίτηση C.8.1: H προσφερόμενη λύση θα πρέπει να εγκατασταθεί on-premises στο προσφερόμενο υλικό σε εικονικό περιβάλλον (virtual environment) που θα δημιουργηθεί από τον Ανάδοχο για το σκοπό αυτόν
    Παρακαλούμε για την τροποποίηση της παραπάνω απαίτησης, ώστε να ζητείται: «H προσφερόμενη λύση θα πρέπει είτε να εγκατασταθεί on-premises στο προσφερόμενο υλικό σε εικονικό περιβάλλον (virtual environment) που θα δημιουργηθεί από τον Ανάδοχο για το σκοπό αυτό ή να παρέχεται μέσω cloud υπηρεσιών.»

    Μια υπηρεσία βασισμένη στο cloud παρέχει ξεκάθαρα πλεονεκτήματα σε σχέση με μια on-premises λύση τα οποία συνοψίζονται ως εξής:
    – Μειωμένο κόστος εξοπλισμού (hardware) καθώς η λύση δεν φιλοξενείται από on-premises εξυπηρετητές αλλά από τη Microsoft στο cloud
    – Μειωμένο κόστος λογισμικού καθώς η λύση είναι άμεσα προσβάσιμη ανά πάσα στιγμή στην τελευταία της έκδοση και δεν απαιτεί εργασίες εγκατάστασης και ανανέωσης (update) λογισμικού
    – Ολοκλήρωση και καλύτερη συνεργασία με άλλες υπηρεσίες φιλοξενούμενες στο cloud που αποτελούν μέρος της προτεινόμενης λύσης και παρέχουν λειτουργίες που καλύπτουν τις ανάγκες της Ελληνικής Αστυνομίας συμπεριλαμβανομένων των παρακάτω:
    • Ελεγχόμενη απομακρυσμένη πρόσβαση σε ευαίσθητες εφαρμογές και πληροφορίες μόνο αν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις (Conditional Access) π.χ. η συσκευή πρέπει να είναι enrolled στην ΕΜΜ λύση και compliant σε ορισμένες πολιτικές ασφαλείας, αλλιώς η πρόσβαση σε προκαθορισμένες τοποθεσίες και εφαρμογές περιορίζεται
    • Multi-factor authentication για αυξημένο έλεγχο της ταυτότητας του χρήστη πριν επιτραπεί η πρόσβασή του σε ευαίσθητες εφαρμογές
    • Ευκολότερη, αποτελεσματικότερη και πιο ασφαλής πρόσβαση στις εφαρμογές ιστοσελίδων (Police Online) μέσω της κεντρικής ιστοσελίδας (http://elas.ydt) και στις υπόλοιπες web εφαρμογές χωρίς την ανάγκη για VPN σύνδεση
    • Δυνατότητα ευκολότερης εφαρμογής Bring Your Own Device πολιτικής
    • Δυνατότητα για Self-Service Password Reset με password write-back
    • Ταξινόμηση, κρυπτογράφηση και προστασία αρχείων που αποτελεί επιτακτική ανάγκη δεδομένου του εμπιστευτικού χαρακτήρα προσωπικών πληροφοριών που διατηρούνται και για λόγους συμμόρφωσης με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR)

    Να σημειωθεί πως μια cloud υπηρεσία παρέχεται με όλες τις εγγυήσεις (SLAs) όσον αφορά το χρόνο ορθής λειτουργίας (uptime) ο οποίος πολύ συχνά ξεπερνά τον αντίστοιχο χρόνο μιας on-premises υπηρεσίας.

    Απαίτηση C.8.2: Να εγκατασταθεί και να λειτουργεί στα προσφερόμενα κεντρικά συστήματα
    Παρακαλούμε για την τροποποίηση της παραπάνω απαίτησης, ώστε να ζητείται: «Να εγκατασταθεί και να λειτουργεί στα προσφερόμενα κεντρικά συστήματα εκτός της περίπτωσης που η υπηρεσία προσφέρεται μέσω του cloud» καθώς στη δεύτερη περίπτωση δεν υπάρχει ανάγκη εγκατάστασης στα υπάρχοντα συστήματα.
    Όπως αναφέρθηκε, ένα από τα προτερήματα μιας λύσης βασισμένης στο cloud είναι πως δεν υπάρχει ανάγκη εγκατάστασης και συντήρησης σε φυσικά μηχανήματα που φιλοξενούνται από τον οργανισμό.

    Απαίτηση C.8.3: Να προσφερθεί το λογισμικό EMM (Enterprise Mobility Management) με όλες τις άδειες (licenses) που είναι απαραίτητες για τη διαχείριση του απαιτούμενου αριθμού των φορητών συσκευών
    Παρακαλούμε για την τροποποίηση της παραπάνω απαίτησης, ώστε να ζητείται: «Να προσφερθεί το λογισμικό EMM (Enterprise Mobility Management) με όλες τις άδειες (licenses) που είναι απαραίτητες για τη διαχείριση του απαιτούμενου αριθμού των φορητών συσκευών σε περίπτωση on-premises υλοποίησης της λύσης» καθώς μια cloud υπηρεσία απαλλάσσει από την ανάγκη διατήρησης λογισμικού.

    Απαίτηση C.8.3: Αριθμός προσφερόμενων αδειών χρήσης του λογισμικού για φορητές συσκευές
    Παρακαλούμε για την τροποποίηση της παραπάνω απαίτησης, ώστε να ζητείται: «Αριθμός προσφερόμενων αδειών χρήσης του λογισμικού ή της υπηρεσίας για φορητές συσκευές».

    Απαίτηση C.8.51: Να παρέχεται δυνατότητα συγχρονισμού αρχείων
    Παρακαλούμε για την τροποποίηση της παραπάνω απαίτησης, ώστε να ζητείται: «Να παρέχεται δυνατότητα συγχρονισμού αρχείων εγγενώς μέσω της λύσης ή μέσω συνεργαζόμενης υπηρεσίας».

  • Πίνακας C.9.1

    Τα μόνα συστήματα που ανταποκρίνονται στην προδιαγραφή των 12 επεξεργαστών Ε7-8890, είναι ενός και μόνον κατασκευαστή.

    Παρακαλούμε όπως οι εν λόγω προδιαγραφές να αφαιρεθούν ή και να τροποποιηθούν αναλόγως διότι αποκλείουν την συμμετοχή μας.

    Προτείνουμε , επιπλέον των παρακάτω σχολίων, να επιτρέψετε στους υποψηφίους αναδόχους να προτείνουν και εναλλακτικά συστήματα αντίστοιχης δυναμικότητας (CPU-Mem-I/O), τα οποία μπορούν να συμπεριλαμβάνουν
    Δυνατότητες Ι/Ο Virtualization, μεγαλύτερες ταχύτητες διασύνδεσης , Ι/Ο Modulesκαι μοντέρνα εργαλεία διαχείρισης και εποπτείας ενσωματωμένα στο σύστημα Blade ή RackMounted.

    Συγκεκριμένα στην παράγραφο 1 αναφέρεται

    «Να παρέχονται 2+2 εξυπηρετητές (rack mount) με δυνατότητα συστάδας (clustering) και με χρήση αρχιτεκτονικής Cloud/Virtualization ώστε να απλοποιείται η πρόσθεση ή αφαίρεση φυσικών πόρων κατά τις επιχειρησιακές ανάγκες.»

    Παρακαλώ να διευκρινιστεί ο όρος 2+2.

    Και στην παράγραφο 2 αναφέρεται

    «Έκαστος εκ των ανωτέρω εξυπηρετητών να φέρει το λιγότερο δώδεκα (12) επεξεργαστές προδιαγραφών ίσων ή ανώτερων από Intel Xeon E7-8890-v4 (3.2GHz και 24 πυρήνων)»

    Ο συγκεκριμένος επεξεργαστής είναι 2.2GHz και όχι 3.2GHz.

    Στους γνωστούς κατασκευαστές δεν υπάρχει σύστημα με 12 επεξεργαστές.

    Παρακαλούμε όπως διαμορφωθεί η συγκεκριμένη προδιαγραφή σε μέχρι 4 επεξεργαστές (αν παραμείνουν E7) ανά εξυπηρετητή διότι αποκλείει την συμμετοχή κατασκευαστών.

    Επιπλέον προτείνουμε την αλλαγή τις συγκεκριμένης προδιαγραφής σε 2 επεξεργαστές Ε5 με το ρολόι και τον αριθμό των πυρήνων που επιθυμείτε , καθώς αυτή είναι η ενδεδειγμένη σειρά που προτείνεται για χρήση σε Hypervisor , με τα καλύτερα αποτελέσματα επίδοσης /κόστους .

  • Οι προδιαγραφές των βασικών κεντρικών συστημάτων όπως αυτές διατυπώνονται στην διαβούλευση, δεν είναι εφικτό να απαντηθούν ως έχουν καθώς παραπέμπουν σε συστήματα κλειστής αρχιτεκτονικής ενός και μόνου κατασκευαστή που δεν είναι καν δυνατό να αναγνωριστούν με σιγουριά.

    Οι προδιαγραφές του τύπου :

    > «3+2 εξυπηρετητές»
    > «κάθε εξυπηρετητής να έχει 12 CPU»
    > «κάρτα Fiber channel 4×4 GBs»
    > «Αποθηκευτικό χώρο 2x 8TB SAS 15000 rpm»

    δείχνουν ότι έχουν χρησιμοποιηθεί αποσπάσματα άλλων διαγωνισμών και παραπέμπουν σε συστήματα που πιθανά να μην υπάρχουν την ώρα της διαγωνιστικής διαδικασίας.

    Θα ήταν επιθυμητό να δοθεί μεγαλύτερη ανάλυση της επιθυμητής αρχιτεκτονικής των συστημάτων αλλά και της υποδομής με την ευρύτερη έννοια.

    Σε κάθε περίπτωση, εφόσον η προδιαγραφόμενη υποδομή θα υποστηρίξει μία ομάδα συγκεκριμένων εφαρμογών, με συγκεκριμένες λειτουργίες και συγκεκριμένους δείκτες απόδοσης, πιστεύουμε ότι οι προδιαγραφές των συστημάτων, ότι για το καλύτερο αποτέλεσμα θα έπρεπε να δίνουν κατευθύνσεις ως προς την επιθυμητή αρχιτεκτονική των συστημάτων, ή την επιτιμητή πλατφόρμα των υπολογιστικών συστημάτων και του αποθηκευτικού χώρου, παρά να παραπέμπουν σε συγκεκριμένα στοιχεία του εξοπλισμού και ποσότητες.

    Έτσι ο ανάδοχος του έργου θα είναι εξοκλήρου εκείνος υπεύθυνος για την αρχιτεκτονική που θα επιλέξει και θα υλοποιήσει, σύμφωνα με τα KPI που θα έχει ορίσει η ΕΛΑΣ.

    Παράλληλα δε, ο κύριος του έργου θα λάβει βέλτιστη υποδομή για τη συγκεκριμένη δράση και όχι γενικού τύπου αρχιτεκτονική που πιθανά ίσως «κάνει» και για άλλες δράσεις.

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:03 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος Β.6.1 σελίδα 54
    Τουλάχιστο τέσσερις (04) εκπαιδευτές οι οποίοι θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον τριετή (3ετή) επαγγελματική εμπειρία στην εκπαίδευση και να είναι πιστοποιημένοι συνεργάτες-εκπαιδευτές των επιμέρους κατασκευαστών (vendors) εξοπλισμού και λογισμικού (Certified Learning Partners).
    Λόγω του μεγάλου αριθμού διαφορετικών κατασκευαστών εξοπλισμού και λογισμικού που απαιτούνται για το συγκεκριμένο έργο εισηγούμαστε όπως η απαίτηση για πιστοποιημένους συνεργάτες – εκπαιδευτές των επιμέρους κατασκευαστών (vendors) εξοπλισμού και λογισμικού (Certified Learning Partners) αφαιρεθεί.

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:13 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος Β.6.1 σελίδα 53
    Εισηγούμαστε όπως η απαίτηση του σημείου β) της Παραγράφου Β.6.1 τροποποιηθεί ως ακολούθως:
    «O υποψήφιος ανάδοχος ή εταιρεία/ες που συμμετέχει/ουν στο σχήμα του υποψηφίου αναδόχου, θα πρέπει να έχει υλοποιήσει τουλάχιστο ένα (1) έργο σε Αρχή επιβολής του Νόμου που να περιλαμβάνει βέλτιστες αναζητήσεις σε βάσεις δεδομένων τουλάχιστο πέντε εκατομμυρίων (5.000.000) εγγραφών.

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:35 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος Β.6.1 σελίδα 53
    Το σύστημα αναγνώρισης φωτογραφιών προσώπου (facial recognition) που αναφέρεται στο σημείο α) της Παραγράφου Β.6.1, αποτελεί ένα από τα πολλά συστατικά που θα πρέπει να περιληφθούν στη λύση των προσφερόντων. Με βάση τη συγκεκριμένη απαίτηση, είναι υποχρεωτικό να περιληφθεί στο σχήμα του υποψηφίου αναδόχου εταιρεία που να έχει προηγούμενη εμπειρία στο σύστημα αναγνώρισης φωτογραφιών προσώπου. Οι εταιρείες αυτές είναι δύσκολο να αποδεχθούν τη συμπερίληψη τους στο σχήμα του υποψηφίου αναδόχου.
    Κατανοούμε ότι είναι σημαντικό όπως το προσφερόμενο σύστημα να έχει υλοποιηθεί σε τουλάχιστο ένα παρόμοιο έργο. Εισηγούμαστε επομένως όπως ζητηθεί η προηγούμενη επιτυχής υλοποίηση του προτεινόμενου συστήματος αναγνώρισης φωτογραφιών προσώπου, αλλά όχι κατ’ ανάγκη από εταιρεία που συμμετέχει στο σχήμα του υποψηφίου αναδόχου.

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:50 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος Β.6.1 σελίδα 53
    Στο σημείο γ) της Παραγράφου Β.6.1 αναφέρεται ότι:
    «O υποψήφιος ανάδοχος ή εταιρεία/ες που συμμετέχει/ουν στο σχήμα του υποψηφίου αναδόχου, θα πρέπει να έχει υλοποιήσει έργο που περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση κινητών τηλεφώνων πελάτη-αποδέκτη για τουλάχιστο 500 συσκευές, μέσω ειδικών mobile εφαρμογών που αναπτύχθηκαν για την εξυπηρέτηση του.»
    Εισηγούμαστε όπως επιτραπούν έργα το οποία αξιοποιούν κινητές φορητές συσκευές τύπου mobile computers / handheld devices (όχι κατ’ ανάγκη τηλέφωνα). Σημειώστε ότι η συγκεκριμένη εισήγηση, δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την ικανότητα του προσφέροντα.
    Με βάση το πιο πάνω, εισηγούμαστε όπως η πιο πάνω απαίτηση τροποποιηθεί ως ακολούθως:
    «O υποψήφιος ανάδοχος ή εταιρεία/ες που συμμετέχει/ουν στο σχήμα του υποψηφίου αναδόχου, θα πρέπει να έχει υλοποιήσει έργο που περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση κινητών φορητών συσκευών (mobile computers / handheld devices) πελάτη-αποδέκτη για τουλάχιστο 500 συσκευές, μέσω ειδικών mobile εφαρμογών που αναπτύχθηκαν για την εξυπηρέτηση του.»

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:25 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος C, Κεφάλαιο Β.6, «Υλοποίηση Μέτρων Πληροφόρησης- επικοινωνίας και δημοσιότητας με το κοινό», σελίδα 53
    Στην παράγραφο Β.6 στο Τεύχος Διαβούλευσης των Τεχνικών Προδιαγραφών, υπάρχει μία ειδική απαίτηση με τίτλο «Υλοποίηση Μέτρων Πληροφόρησης- επικοινωνίας και δημοσιότητας με το κοινό» στην οποία αναφέρονται τα εξής: Περαιτέρω, στο πλαίσιο των υποχρεώσεών του, ο Ανάδοχος οφείλει να υλοποιήσει εγχειρίδιο διαδικασιών διαχείρισης ελέγχου, Ταμείου Μετανάστευσης και Ένταξης και Εσωτερικής Ασφάλειας. Δεν είναι κατανοητό πως η υλοποίηση εγχειριδίου σχετίζεται με μέτρα πληροφόρησης- επικοινωνίας και δημοσιότητας με το κοινό.

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:00 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος C, Πίνακας C.1, σημείο 14, σελίδα 72
    Στον Πίνακα C.1 στο σημείο 14 αναφέρεται «Θα πρέπει να προσφέρεται ο απαραίτητος αριθμός παρεχόμενων υπηρεσιών και ανθρωποωρών, πλέον και των ποσοτήτων που κατ’ ελάχιστο ενδεχομένως ζητούνται σε επί μέρους απαιτήσεις της παρούσας, ώστε να καλύπτεται πλήρως οποιαδήποτε επαύξηση των ποσοτήτων που περιγράφεται στο κεφάλαιο Β.11.1»
    Προτείνουμε να διευκρινιστεί εάν αυτές οι υπηρεσίες θα πρέπει να αναφέρονται στον Πίνακα Οικονομικής Προσφοράς χωρίς τιμές και εάν θα πρέπει να κοστολογηθούν στον Πίνακα Οικονομικής προσφοράς, δεδομένου ότι είναι στην διακριτική ευχέρεια της Αναθέτουσας Αρχής η επαύξηση της προκηρυχθείσας ποσότητας των ειδών που αναφέρονται στην παράγραφο Β.11.1. με την οποία συνδέονται οι ως άνω αναφερόμενοι Α/Μ.

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:23 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος Β, υποκεφάλαιο Β.4.2, σελίδα 48 και σελίδα 54
    Στο υποκεφάλαιο Β.4.2. του Τεύχους Διαβούλευσης των Τεχνικών Προδιαγραφών, στη σελίδα 48, στην παράγραφο που αφορά στα Μέλη της Ομάδας Έργου, στο πέμπτο bullet point αναφέρεται «Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα, με αναφορά στην εργασιακή εμπειρία των αναλυτών – προγραμματιστών, που θα διατεθούν από τον ανάδοχο , με σκοπό…..».
    Από τη συγκεκριμένη διατύπωση, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι πέραν του Υπεύθυνου Έργου του Αναπληρωτή Υπεύθυνου Έργου, των Υπευθύνων σχεδιασμού, διαχείρισης δεδομένων, διαχείρισης ασφάλειας και των εκπαιδευτών που αναφέρονται στην Παράγραφο Β.6.1 , σελίδα 54, τρίτο bullet point, απαιτείται η προσφορά από τον υποψήφιο ανάδοχο αναλυτών –προγραμματιστών, επιπλέον των ως άνω αναφερόμενων ρόλων.
    1.Α. Υπάρχει συγκεκριμένη απαίτηση για τον αριθμό των προσφερόμενων αναλυτών – προγραμματιστών, ή ο αριθμός τους θα προσδιοριστεί βάσει των απαιτήσεων σε Α/Μ της τεχνικής λύσης που θα προσφέρει ο ανάδοχος ;.
    1. Β. Η εμπειρία αναλυτών – προγραμματιστών δεν προσλαμβάνεται ως απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής του υποψήφιου αναδόχου ως προς το να διαθέτει προσωπικό επαρκές σε πλήθος και δεξιότητες για την ανάληψη του έργου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο Β.6.1, σελίδα 54 του Τεύχους Διαβούλευσης των Τεχνικών Προδιαγραφών ;

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:36 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος Β, Κεφάλαιο Β.1.4 «Δομικά μέρη του έργου», σελίδα 34.
    Να αριθμηθεί το υποσύστημα ασφαλούς διασύνδεσης – διαχείρισης έξυπνων φορητών συσκευών (Εnterprise Mobility Management – EMM), στη σελίδα 34.

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:10 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος C, Κεφάλαιο C.9.2, Σελίδα 113
    Στο σημείο 3, απαιτείται όπως κάθε εξυπηρετητής διαθέτει κατ’ ελάχιστον δώδεκα (12) επεξεργαστές σειράς E5-4600v4. Για τους επεξεργαστές της σειράς αυτής, με βάση την τεκμηρίωση του κατασκευαστή (Intel), υποστηρίζεται κλιμάκωση μέχρι τέσσερεις (4) επεξεργαστές.
    https://ark.intel.com/products/93807/Intel-Xeon-Processor-E5-4667-v4-45M-Cache-2_20-GHz
    Εισηγούμαστε όπως η προδιαγραφή διορθωθεί για να αναφέρεται σε τέσσερεις (4) επεξεργαστές.

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:39 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος C, Κεφάλαιο C.9.2, Σελίδα 113
    Στο σημείο 3, απαιτείται όπως κάθε εξυπηρετητής διαθέτει κατ’ ελάχιστον δώδεκα (12) επεξεργαστές σειράς E5-4600v4. Για τους επεξεργαστές της σειράς αυτής, με βάση την τεκμηρίωση του κατασκευαστή (Intel), υποστηρίζεται κλιμάκωση μέχρι τέσσερεις (4) επεξεργαστές.
    https://ark.intel.com/products/93807/Intel-Xeon-Processor-E5-4667-v4-45M-Cache-2_20-GHz

  • 6 Μαρτίου 2017, 11:05 | Δημήτρης Αγγέλης

    Μέρος C, Κεφάλαιο C.9.1, Σελίδα 112
    Στο σημείο 3, απαιτείται όπως κάθε εξυπηρετητής διαθέτει κατ’ ελάχιστον δώδεκα (12) επεξεργαστές σειράς E7-8800v4. Για τους επεξεργαστές της σειράς αυτής, με βάση την τεκμηρίωση του κατασκευαστή (Intel), υποστηρίζεται κλιμάκωση μέχρι οκτώ (8) επεξεργαστές.
    https://ark.intel.com/products/93790/Intel-Xeon-Processor-E7-8890-v4-60M-Cache-2_20-GHz
    https://ark.intel.com/products/96900/Intel-Xeon-Processor-E7-8894-v4-60M-Cache-2_40-GHz
    Εισηγούμαστε όπως η προδιαγραφή διορθωθεί για να αναφέρεται σε οκτώ (8) επεξεργαστές.

  • 3 Μαρτίου 2017, 15:12 | Antonis Valakas

    Σχετικά με τον πίνακα C.8:

    1. Θα ήταν επιθυμητή η επιπλέον απαίτηση για ασφαλές μοίρασμα (encrypted sharing) ψηφιακών αρχείων μεταξύ φορητών συσκευών και υπάρχοντων σταθμών εργασίας της υπηρεσίας;
    2. Θα ήταν επιθυμητή η 24ωρη υποστήριξη του συστήματος ΕΜΜ απευθείας από τον κατασκευαστή του;

  • 3 Μαρτίου 2017, 14:58 | Antonis Valakas

    Σχετικά με τις παραγράφους 14 & 15 του πίνακα C.7: Εφόσον απαιτούνται 2 x 10 GbE θύρες δικτύου, η απαίτηση για τις επιπλέον 8 θύρες GbE παρέχει μόνο 8 GbE παραπάνω χωρητικότητα. Προτείνουμε είτε χρήση πιο οικονομικών θυρών copper και μείωση του αριθμού τους (4 ή 6) για χρήση πχ για περιβάλλοντα δοκιμών, είτε αναβάθμιση των 8 x GbE ports σε 8 x 10 GbE SFP+ προκειμένου να υποστηριχθούν πολύ μεγαλύτερα φορτία (throughput) στο μέλλον.

  • 3 Μαρτίου 2017, 14:01 | Antonis Valakas

    Σχετικά με τον πίνακα C.7: Εφόσον οι συσκευες Load balancing – application acceleration θα χρησιμοποιηθούν και για το σύστημα ΕΜΜ του πίνακα C.8, τότε θα πρέπει να φέρουν την έγκριση ή πιστοποίηση του κατασκευαστή του συστήματος ΕΜΜ.