Άρθρο 10 Βαθμολόγηση υποψηφίων

1. H Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού καθορίζει τον τρόπο βαθμολόγησης και τη στάθμιση των απαντήσεων. Όταν η γραπτή εξέταση γίνεται με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών, η βαθμολόγηση των γραπτών μπορεί να γίνεται με χρήση μέσων ψηφιακής τεχνολογίας χωρίς να απαιτούνται βαθμολογητές.
2. Σε εξέταση με τη μέθοδο της ανάπτυξης κειμένου, τα γραπτά βαθμολογούνται από δύο βαθμολογητές/τριες και έναν αναβαθμολογητή/τρια. Βαθμολογητές/τριες, αναβαθμολογητές/τριες ή υπεύθυνοι/ες για την εποπτεία των διαγωνιζομένων ορίζονται εν ενεργεία καθηγητές/τριες της δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εφόσον ο απαιτούμενος αριθμός δεν καλυφθεί, ορίζονται και συνταξιούχοι καθηγητές/τριες της δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
3. Η βαθμολογία για την εξέταση γνώσεων και για τη δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 για κάθε μία. Με την προκήρυξη δύναται να ορίζεται ορισμένη βαθμολογία ως βάση τόσο στον συνολικό βαθμό της γραπτής εξέτασης όσο και στα επιμέρους στοιχεία αυτής. Δύναται, επίσης, να προβλέπεται αρνητική βαθμολόγηση.
4. Η βαθμολογία των υποψηφίων σταθμίζεται με τους ακόλουθους συντελεστές βαρύτητας:
α) εξέταση γνώσεων: 50%
β) δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας: 50%
Με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Διαγωνισμού δύνανται να καθορίζονται και να ανακοινώνονται τουλάχιστον ένα (1) μήνα πριν την έναρξη του διαγωνισμού, στο πλαίσιο των ανωτέρω συντελεστών βαρύτητας, ειδικότεροι συντελεστές για κάθε επιμέρους στοιχείο.
5. Η βαθμολογία στον γραπτό διαγωνισμό υποψηφίων Ε.Ε.Π., καθώς και των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ αποτελεί το άθροισμα της σταθμισμένης βαθμολογίας που συγκέντρωσαν στα επιμέρους στοιχεία αυτού. Η συνολική βαθμολογία εξάγεται με προσέγγιση δύο (2) δεκαδικών ψηφίων.

  • 30 Νοεμβρίου 2020, 15:32 | ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΕΜΟΣ

    H δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας προτείνω να είναι on/off και όχι βαθμολογούμενο κριτήριο. Σε κάθε περίπτωση ο συντελεστής 50% για την δοκιμασία δεξιοτήτων είναι υπερβολικός.

  • 30 Νοεμβρίου 2020, 10:30 | Ντίνα

    Άρθρο 10.2
    Δεδομένης της ποικιλίας στα προγράμματα εκπαίδευσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τις ποικίλες σχολές και τα τμήματα, με τα διάφορα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης απόκλισης που έχουν οι μεταξύ τους οδηγοί σπουδών, ποιος εγγυάται ότι οι α) εξέταση γνώσεων: 50%
    β) δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας: 50% θα αντικατοπτρίζουν πλήρως τις γνώσεις μας, τις σπουδές μας και την εμπειρία μας, προσόντα που προτείνετε να εξαλειφθούν από πιθανή μοριοδότηση;

  • 30 Νοεμβρίου 2020, 10:30 | Ντίνα

    Άρθρο 10.2 Σε εξέταση με τη μέθοδο της ανάπτυξης κειμένου, τα γραπτά βαθμολογούνται από δύο βαθμολογητές/τριες και έναν αναβαθμολογητή/τρια. Βαθμολογητές/τριες, αναβαθμολογητές/τριες ή υπεύθυνοι/ες για την εποπτεία των διαγωνιζομένων ορίζονται εν ενεργεία καθηγητές/τριες της δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εφόσον ο απαιτούμενος αριθμός δεν καλυφθεί, ορίζονται και συνταξιούχοι καθηγητές/τριες της δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

    Πόσο αντικειμενικά θα κινηθούν οι βαθμολογητές όταν θα πρέπει να βαθμολογούν τόσο απαντήσεις υποψηφίων με διδακτορικά όσο και απαντήσεις υποψηφίων με μεταλυκειακές σπουδές; Θα υπάρξει διαχωρισμός στους βαθμολογητές; Δεν αναφέρεται ρητά ποια βαθμίδα εκπαίδευσης θα βαθμολογεί την κάθε ξεχωριστή βαθμίδα εκπαίδευσης.

  • 29 Νοεμβρίου 2020, 20:56 | Κομμενταρίδης Τρύφων

    Η βαθμολόγηση να γίνεται ως εξής: Υπάρχον σύστημα μοριοδότησης * 50% + νέο σύστημα γραπτού διαγωνισμού * 50%.
    Έτσι, και δεν ακυρώνονται τα πτυχία και η εμπειρία, αλλά και εξετάζονται η γνώση και η καταλληλόλητα για τη θέση.
    Να προσμετρούνται οι ξένες γλώσσες και η επαγγελματική εμπειρία, τουλάχιστον έως 8 έτη. Να οριστεί υποχρεωτική προϋπηρεσία ως εξής: 5 έτη για τις θέσεις Ε.Ε.Π., 3 έτη για τις θέσεις ΠΕ και ΤΕ. Η πραγματική προϋπηρεσία, ειδικά στον ιδιωτικό τομέα, προσδίδει σημαντική προστιθέμενη αξία στην νοοτροπία επαγγελματισμού του εργαζόμενου. Επιπλέον, η μη μοριοδότηση της εμπειρίας, σύμφωνα με το παρόν υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, θα λειτουργήσει αρνητικά στην επίτευξη της πολυπόθητης και πολυδιαφημιζόμενης ανάπτυξης, καθώς το νέο εργατικό δυναμικό, αντί να εργάζεται και να είναι παραγωγικό, θα κάθεται για να διαβάζει και να προετοιμάζεται, με τη βοήθεια φροντιστηρίων, για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
    Η αξιοκρατία στο δημόσιο τομέα επιβάλλει να γίνει επιτέλους αξιολόγηση των τίτλων σπουδών, λαμβάνοντας υπόψη και τον τρόπο και το βαθμό εισαγωγής στο αντίστοιχο Ίδρυμα. Δεν είναι εξίσου άριστος ένας απόφοιτος του Ε.Μ.Π. με βαθμό εισαγωγής 19/20 με το σύστημα των πανελλήνιων εξετάσεων, με έναν κάτοχο ενός τίτλου σπουδών από το παράρτημα/περίπτερο του κολλεγίου του «Uselesshire» με βαθμό εισαγωγής αντιστρόφως ανάλογο του πορτοφολιού της μαμάς και του μπαμπά. Η εν λόγω αξιολόγηση θα πρέπει να αποτυπώνεται με συντελεστές μοριοδότησης στο βαθμό του πτυχίου.

  • 28 Νοεμβρίου 2020, 15:10 | Τραγεα Παναγιώτα

    Να αποσυρθεί

  • 26 Νοεμβρίου 2020, 10:20 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Η κατεύθυνση προς την οποία κινείται το νομοσχέδιο είναι τελείως λάθος κατά τη γνώμη μου.
    Ευτελίζονται προσόντα με τη δικαιολογία ότι δεν κάνουν τον υποψήφιο ιδανικό για τη θέση.
    Έχει αναφερθεί για παράδειγμα ότι εμπειρία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά και ξένες γλώσσες δεν θα πρέπει να συνυπολογίζονται σημαντικά. Μα όποιος έχει κάνει κάτι από αυτά εύκολα καταλαβαίνει ότι από ΌΛΑ κάτι κερδίζεις σε γνώση. Όσο «χαλαρό» και να είναι ένα μεταπτυχιακό κάτι θα σου δώσει, ακόμα κι αν εκείνη τη στιγμή δεν το καταλάβεις θα έρθει η στιγμή που θα χρησιμοποιήσεις αυτή τη γνώση.
    Επιπλέον, όλα όσα προανέφερα σε διαμορφώνουν και σε βελτιώνουν σε αποδοτικότητα, σε κάνουν ικανότερο να αντιμετωπίσεις μια κατάσταση και αν φέρεις σε πέρας κάτι που σου έχει ανατεθεί.
    Πώς μπορούν να αντικατασταθούν όλα αυτά που σου προσφέρουν οι σπουδές και η διαρκής επιμόρφωση (το ουσιαστικό τους κομμάτι και όχι το «χαρτί») με ένα τεστ πολλαπλών επιλογών;
    Το υπάρχον σύστημα ΑΣΕΠ είναι από τα λίγα πράγματα στην Ελλάδα που λειτουργούν επί σειράς ετών και έχουν πλήρη αποδοχή από τους υποψηφίους, χωρίς γκρίνιες και υπονοούμενα για «πλάγιες» μεθόδους, για ποιο λόγο να το πειράξετε;
    Το υπάρχον πρόβλημα στις προσλήψεις δεν ήταν τα κριτήρια διορισμού αλλά η καθυστέρησή τους. Εστιάστε λοιπόν στην ηλεκτρονική διεκπεραίωση των διαδικασιών αλλά χωρίς αλλαγή κριτηρίων (τα οποία έχουν την αποδοχή των υποψηφίων και δεν αφήνουν «παραθυράκια»).
    Το θέμα είναι το σύστημα από αξιοκρατικό (που είναι) και αργό γίνει αξιοκρατικό και γρήγορο, όχι από αξιοκρατικό και αργό να γίνει αναξιοκρατικό και γρήγορο.

  • 25 Νοεμβρίου 2020, 22:31 | ΠΑΤΟΥΛΗΣ Ξ.

    Μη καταργήσετε την σειρά προτεραιότητας(μόρια) όπως είναι λειτουργεί μια χαρά.Οι γραπτοί διαγωνισμοί ήδη υπάρχουν και αυτοί ανάλογα το φορέα γίνεται διεξαγωγή πχ Τραπεζα της Ελλαδος,Εφορία κτλ

  • 25 Νοεμβρίου 2020, 14:01 | Νίκος Αργυρόπουλος

    Κατά την γνώμη μου το άρθρο αυτό είναι εντελώς εκτός εργασιακής πραγματικότητας και δεν λαμβάνει καθόλου υπόψιν το πόση εργασία και μάθηση χωράει από τα 18 έως τα 65 έτη (47έτη) σε καθέναν από εμάς. Αναζητάτε εξειδικευμένο, ικανό προσωπικό για να εργασθεί αποδοτικά και αφαιρείτε την προϋπηρεσία, τους τίτλους σπουδών και βαθμολογία αυτών, τις ξένες γλώσσες και τις γνώσεις Η/Υ. Αντί να εξορθολογήσετε και διορθώσετε τις παθογένειες των παραπάνω κεκτημένων «ικανοτήτων» τις αντικαθιστάτε με αμφίβολης διαφάνειας, αξιοπιστίας και επάρκειας διαγωνισμούς και πριμοδοτείτε κάποιες «ιδιότητες». Με εξαίρεση τα ΑΜΕΑ, για λόγους ισότητας και τις παραμεθόριους περιοχές για λόγους Εθνικού συμφέροντος(και με αντικειμενικές προϋποθέσεις π.χ. καταργήστε το δικαίωμα απόσπασης) η αποδοτικότητα του Δημοσίου δεν είναι τόπος για κοινωνική και επιδοματική πολιτική. Το άρθρο 4 του Συντάγματος αναφέρει τα ίσα δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών, δεν κάνει διακρίσεις σε πολύτεκνους, τρίτεκνους, παλιννοστούντες(μετά από 20 χρόνια!!!), μουσουλμάνους κ.α. μπορείτε να βρείτε άλλους τρόπους ανακούφισης και βοήθειας των κοινωνικών ομάδων αυτών αλλά δεν είναι δυνατόν η «ικανότητα» απόκτησης μεταπτυχιακού τίτλου(προσωπικά δεν διαθέτω) να εξισώνεται με την «ιδιότητα» του πολύτεκνου. Κλείνοντας να διευκρινίσω ότι δεν εξισώνω τις κοινωνικές ομάδες μεταξύ τους καθώς και την προσφορά τους στην κοινωνία και σε καμία περίπτωση δεν επιθυμώ να μειώσω η να προσβάλω κάποια από αυτές.

  • 25 Νοεμβρίου 2020, 11:54 | Χαρά

    1. Με τις βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια να έχουν πεσει στο 3…ο βαθμός πτυχίου θα έπρεπε να μετράει!
    2. Οι εξετάσεις που θα δίνονται δεν θα πρέπει να έιναι γενικών γνώσεων αλλά ειδικοτητας ανάλογα με τη θέση εργασίας. Αν εγώ είμαι μαθηματικός δε σε ενδιαφέρει αν ξέρω γεωγραφία αλλά μαθηματικά που θα διδάξω τα παιδιά σου.
    3. Η εμπειρία είναι απο τα πιο σημαντικά. Καλή η θεωρία αλλά στην πράξη και στον εργασιακό σου βίο αποκτάς τις πιο πολλές γνώσεις.
    4. Το κράτος πρέπει να έχει κοινωνικό χαρακτήρα.
    Α)Αντί να δίνουμε συντάξεις στα ΑΜΕΑ ,να έχουν προτεραιότητα στο δημόσιο ώστε να ενταχθούν στην κοινωνία και να προσφέρουν(γιατί στον ιδιωτικό τομέα δυστυχώς κανένας δε προσλαμβάνει έναν πχ με κινητικά προβλήματα).
    Β)Με ένα δημογραφικό που μας οδηγεί στον αφανισμό ως Εθνος, θα έπρεπε τα παιδιά να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη στο δημόσιο. Γιατί εγώ ως μανούλα χωρίς βοήθεια έμεινα εκτός εργασίας μέχρι τα παιδιά να πάνε σχολείο για να μεγαλώσω τους αυριανούς πολίτες και επιπλεον στερήθηκα πράγματα για να ταίσω τα παιδιά μου , την ώρα που ο άτεκνος έχει να γεμίσει μόνο την κοιλιά του!

  • 24 Νοεμβρίου 2020, 13:24 | Γεωργία

    Προτείνω να διατηρηθεί το υπάρχον σύστημα, δηλαδή και προκηρύξεις με γραπτό διαγωνισμό αλλά και προκηρύξεις με σειρά προτεραιότητας. Έτσι θα δίνονται ΙΣΕΣ ευκαιρίες σε ΟΛΟΥΣ, και στους νέους που δεν έχουν προϋπηρεσία αλλά και στους μεγαλύτερους που δεν έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις!

  • 24 Νοεμβρίου 2020, 12:04 | ΑΘΗΝΑ

    Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να λαμβάνει το δημόσιο υπόψιν του τον βαθμό πτυχίου.Αυτή η λογική της επιβράβευσης με το να καταλαμβάνουν κάποιοι μόνιμη θέση σε εργασία θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει.Εξάλλου νομίζω πως όποιος έχει μεγάλο βαθμό πτυχίου θα γνωρίζει να απαντήσει και στα τέστ…

  • 24 Νοεμβρίου 2020, 10:29 | Γεωργία

    Και ποιος μας διασφαλίζει ότι κάποιοι δεν θα έχουν τα θέματα και τις λύσεις από πριν;

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 20:59 | παπαθανασίου

    Η αξιολόγηση μπορεί ν αφορά μόνον σε γνώσεις σχετικές με το αντικείμενο σπουδών/εργασίας.
    «Δοκιμασίες δεξιοτήτων κι εργασιακής αποτελεσματικότητας» αφορούν σε γενικές δεξιότητες, δεν έχουν επαρκή ευαισθησία ώστε να «προβλέψουν» πραγματικές διαφορές στην αποτελεσματικότητα μεταξύ υποψηφίων σε εξειδικευμένο αντικείμενο εργασίας (ΠΕ και ΤΕ). Σφάλμα η υιοθέτησή τους.

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 19:56 | Anthony

    Από που να ξεκινήσεις?Από τα πτυχία εξωτερικού(κυρίως Ανατολικής Ευρώπης) με βαθμούς που ούτε ο θεός δεν τους παίρνει? Από τους δημόσιους υπάλληλους που έχουν πιστοποιητικά υπολογιστών ή βεβαιώσεις από τις σχολές τους(άλλη γελοιότητα) και δεν έχουν τις βασικές γνώσεις υπολογιστών? Από τους πολύγλωσσους… στα χαρτιά? Από αυτούς τους έμπειρους με πλασματική εμπειρία που το πραγματικό τους αντικείμενο δεν είναι καν άξιο αναφοράς? Όλοι γνωρίζουν τι πάει λάθος και κάποια στιγμή αυτό πρέπει να σταματήσει.

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 12:36 | ΠΑΥΛΟΣ

    Kατ’ εφαρμογή της Σύστασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου, της 23ης Απριλίου του 2008 (2008/C111/01) για την καθιέρωση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων για τη δια βίου μάθηση, του άρθρου 16 παρ. 5 του Συντάγματος και του ισχύοντος Ν. 4485/2017. προτείνεται να απαλειφθεί ο οποιονδήποτε υφιστάμενος διαχωρισμός εντός του εν λόγω Σχεδίου Νόμου μεταξύ των αποφοίτων των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. και Π.Τ. της χώρας, και όπως προχωρήσει στη δημιουργία μιας ενιαίας κατηγορίας υπαλλήλων Ανώτατης Εκπαίδευσης στον δημόσιο τομέα. Ο άδικος διαχωρισμός μεταξύ πτυχιούχων Τ.Ε. και Π.Ε. είναι αναχρονιστικός και η αρχή της ισότητας πρέπει να λάμψει επιτέλους ως προς την άνιση μεταχείριση ίδιων καταστάσεων.

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 12:50 | Δημητρης

    Αραγε ποιος μας διασφαλιζει οτι καποιοι δεν θα εχουν τα θεματα και τις λυσεις τους απο πριν; Και ποιος μας διασφαλιζει οτι η επιτροπη που κανει συνεντευξεις δεν θα περναει οποιον θελει αυτη;

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 10:31 | Γρηγορης

    Οι θεσεις ΠΕ και ΤΕ πρεπει να παιρνουν μορια μονο απο πτυχια. Τα κοινωνικα κριτηρια να μετραν μονο για ΥΕ και ΔΕ.

  • 23 Νοεμβρίου 2020, 09:33 | Γιωργος

    Καλο θ ήταν ν παιζει ρόλο κ η προϋπηρεσία Κ τα ακαδημαϊκά προσόντα ωστε ν μν αδικηθεί κοσμος ακομη κ αν οι θέσεις είναι λίγες

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 18:38 | Γιώργος

    Θα έπρεπε να υπάρχει μοριοδότηση στην προυπηρεσία και μάλιστα να αποδεικνύεται ότι είναι αυτή που χρειάζεται (συμβαση εργασίας, βεβαίωση εργοδότη). Πολύ σωστό η κατάργηση του βαθμού πτυχίου γιατί ήταν πολύ υποκειμενικό προσόν. Επαναφορά της μοριοδότησης της γλώσσας.

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 15:23 | Ioanna

    Απαράδεκτη και ακραία η πλήρης απαξίωση ακαδημαικών προσόντων και προυπηρεσίας. Πολλές ασάφειες που δημιουργούν κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας.

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 13:00 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

    Πρέπει να υπάρξει μεταβατική περίοδος 5 ετών. Είναι άδικο μέσα σε τόσο μικρό διάστημα να αλλάζει το σύστημα.

  • 22 Νοεμβρίου 2020, 12:58 | ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

    Πρέπει να λαμβάνονται υποψιν τα πτυχία μας. Είναι απαράδεκτο να μετράνε σαν να μην υπάρχουν. Απαράδεκτο να μετράει κυρίως ένα τεστ και να εκμηδενίζει προσπάθειες πολλών ετών.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 17:33 | ΞΕΝΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ

    ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ Τ.Ε – Π.Ε
    Με διαδοχικούς νόμους απο το 2001 και μετά Ν.2916/2001, Ν.3549/2007, Ν.4009/2011, Ν.4485/2017 τα ΑΕΙ διακρίνονται σε 2 παράλληλους τομείς τον Πανεπιστημιακό και τον Τεχνολογικό . Παρακαλώ να άρετε την αδικία ετών, σε βάρος 400.000 επιστημόνων του Τεχνολογικού Τομέα που σπούδασαν σε ελληνικά ΑΕΙ Τ.Τ έχοντας παρακολουθήσει προγράμματα σπουδών 8 ετών και 240 ects.
    Ευχαριστώ.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 01:25 | Μαρία

    Δεν είναι σοβαρό να μην μοριοδοτούνται τα ακαδημαϊκά προσόντα και η προϋπηρεσία. Θεωρώ ότι το νομοσχέδιο ακυρώνει τον αγώνα δεκαετιών για πολλούς συμβασιούχους και τους πετά στην ανεργία. Ένα τεστ πολλαπλών επιλογών δεν μπορεί να αποδείξει σε καμία περίπτωση την ικανότητα ενός υπαλλήλου. Ο εκμηδενισμός της εργασιακής συναφούς εμπειρίας και η υποτίμηση των σπουδών δείχνει την λάθος κατεύθυνση του νομοσχεδίου. Η περίπτωση συνεντεύξεων είναι εγκληματική…

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 01:06 | Κατερίνα Νικολάου

    Είναι γεγονός πως ήταν άδικο να προσμετρώνται το ίδιο όλα τα πτυχία. Ωστόσο, θα μπορούσε να καθιερωθεί ένα σύστημα αξιολόγησης και κατάταξης.
    Αλλά, οποιοσδήποτε αποκλεισμός στοιχείων που μετρούσαν ως τώρα για την πρόσληψη, όπως λ.χ. η προϋπηρεσία κ.λπ., θα ήταν δίκαιος μόνο εφόσον η βαθμολογία προέκυπτε αποκλειστικά από τεστ γνώσεων και, σίγουρα, χωρίς να μετράει η όποια συνέντευξη, που είναι ό,τι πιο αναξιοκρατικό θα μπορούσε να προβλεφθεί με το παρόν νομοσχέδιο.

  • 21 Νοεμβρίου 2020, 01:08 | Κατερίνα Νικολάου

    Τι είναι η «δοκιμασία δεξιοτήτων κι εργασιακής αποτελεσματικότητας»;
    Με τι είδους διαγωνιστικές (?) ή άλλου τύπου διαδικασίες θα εξειδικεύονται;
    Είναι άλλος ένας τρόπος, μαζί με τη συνέντευξη, για επιλογή ημετέρων;
    Δυστυχώς, πολλές οι ενδείξεις ότι το παρόν νομοσχέδιο δεν ήρθε να διορθώσει παθογένειες αλλά να δημιουργήσει νέες.

  • 20 Νοεμβρίου 2020, 19:56 | Παναγιώτης

    Η βαθμολογία που θα πετύχει ο υποψήφιος για μια συγκεκριμένη θέση να ισχύει και στον επόμενο χρόνο – διαγωνισμό στο ίδιο αντικείμενο – θέση προκειμένου να αποφύγει επαναληπτικούς διαγωνισμούς εφ όσον το επιθυμεί

  • 20 Νοεμβρίου 2020, 13:10 | ΑΘΗΝΑ

    Στην σωστή κατεύθυνση το νομοσχέδιο.Σωστά δεν μετράει ο βαθμός πτυχίου,μένουν πάντα πίσω οι έχοντες προυπηρεσία.Σωστά δεν μετράει όμως και η προυπηρεσία,μένουν πάντα πίσω και όσοι δεν έχουν εργασιακή εμπειρία.Σωστά δεν μετράνε και οι ξένες γλώσσες,δεν έχουν όλοι τις ίδιες και δεν χρειάζονται και συνήθως πουθενά πέραν των αγγλικών.Ούτε και η γνώση των υπολογιστών,όλοι γνωρίζουν να χρησιμοποιούν το 2020.Σωστός και ο γραπτός διαγωνισμός,τα ψυχομετρικά τεστ,πολλαπλής και προσομίωσης αν θυμάμαι καλά,εκτός απο την συνέντευξη που είδα κάπου η οποία δεν δικαιολογεί την υπάρξη της αφού έχουν προηγηθεί τόσα τεστ και δεν διασφαλίζεται και το αδιάβλητο έτσι.

  • 20 Νοεμβρίου 2020, 11:00 | Αχιλλεας Ζ.

    Τα ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ και τα ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ θα πρέπει να βαθμολογούνται πολύ περισσότερο. Δεν είναι δυνατόν ένα διδακτορικό να λαμβάνει πολύ λιγότερα μόρια από την εντοπιότητα!! Δηλαδή μεταξύ ενός που έχει μεταπτυχιακό και διδακτορικό και γράψει το ίδιο με έναν απλά πτυχιούχο κάτοικο παραμεθορίου, να διοριστεί ο κάτοικος; Δεν είναι αδικία αυτό;

  • 19 Νοεμβρίου 2020, 19:04 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ

    Aφιέρωσα όλη μου τη ζωή για να τελειώσω τη σχολή μου με καλό βαθμό, να πάρω lower, να πάρω δεύτερο πτυχίο, μεταπτυχιακό και τώρα μου τα πετάτε όλα στα σκουπίδια; Δεν θα πρέπει να υπάρξει τουλάχιστον μία μεταβατική περίοδος 5 ετών μέχρι να εφαρμοστεί το νέο σύστημα; Να ξέρουμε και εμείς και οι επόμενοι τι θα μετράει και τι όχι;

  • 19 Νοεμβρίου 2020, 18:54 | Αννα Ξενακη

    Ολο αυτο ειναι μια τεραστια αδικια που συντελειται προς ολους εμας που εχουμε ριξει ιδρωτα να διαβαζουμε να παιρνουμε πτυχια και προσοντα και να εργαζομαστε στον ιδιωτικο τομεα. Αν θελατε να μπει ενα τεστ ας γινοταν ολο αυτο συμπληρωματικα του παλιου συστηματος, δηλαδη 50% πτυχια 50% τεστ. Επισης πρεπει να σταματησει η αδικια με τα τεκνα τριτεκνων και πολυτεκνων. Εμεις που δεν εχουμε πολλα αδερφια ειμαστε αραγε χειροτεροι υπαλληλοι απο οσους εχουν; Το δημοσιο οφειλει να παιρνει τους καλυτερους, ειδικα αμα μιλαμε για θεσεις Πανεπιστημιου. Ας προσλαβει με κοινωνικα κριτηρια μονο σε θεσεις οπου ειναι υποχρεωτικης εκπαιδευσης. Τελος να σταματησει το αισχος με τις συνεντευξεις στο δημοσιο. Καμια επιτροπη δεν ειναι σε θεση να ακυρωσει δεκαετιες διαβασματος και εργασιακης εμπειριας.

    Με εκτιμηση,
    Ξενακη Αννα

  • 19 Νοεμβρίου 2020, 14:10 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΡΤΕΣΗΣ

    Να μην λαμβάνεται υπόψιν ο αριθμός τέκνων ενός υποψηφίου, είναι άδικο για όλους εμάς που δεν είμαστε παιδιά πολύτεκνων ή τρίτεκτων οικογενειών. Δηλαδή τι πάει να πει μοριοδοτώ τα περισσότερα παιδιά; εμείς τι είμαστε δλδ;Δεν ε΄χουμε δικαιώματα ή μπόνους επειδή δεν είμαστε παιδιά πολυτέκνων;

    Δεν δίνετε έτσι το δικαίωμα στο να κριθούμε στα ίσα οι υποψήφιοι..και δημιουργούνται ανισότητες.

    Είναι άδικο αυτό το μέτρο και πρέπει να αποσυρθεί.

  • 19 Νοεμβρίου 2020, 09:10 | Χρήστος Τ

    Θα το δουν το νομοσχέδιο στο εξωτερικό και θα γελάνε.. ΠΕ με γλώσσες μεταπτυχιακά, διδακτορικά, εμπειρία και γνώσεις υπολογιστών να μην θεωρούνται σαφώς καταλληλότεροι από άλλους που πέτυχαν σε multiple choice. Μετά αναρωτιούνται γιατί τα καλύτερα μυαλά φεύγουν έξω..

  • 18 Νοεμβρίου 2020, 22:16 | Αλεξάνδρα

    Ειδικότερα για την κατάργηση της μοριοδότησης του βαθμού πτυχίου, απαξιώνονται οι αριστούχοι/ες, παραδόξως (αλλά όχι και απροσδόκητα) από την κυβέρνηση που υποτίθεται έκανε σημαία την αριστεία. Όσο για την πρόφαση της μη αντιστοιχίας των βαθμών πτυχίων, μεταξύ των ελληνικών σχολών του ίδιου αντικειμένου σπουδών οι διαφορές είναι μικρές, ενώ το ζήτημα των πτυχίων από χώρες εξωτερικού, θα μπορούσε να επιλυθεί εύκολα με στάθμιση του βαθμού πτυχίου βάση της διεθνούς κατάταξης του εκάστοτε πανεπιστημίου του εξωτερικού, όπως έχει προταθεί από κόμμα της αντιπολίτευσης.

    Ψιλά γράμματα σε ένα νομοσχέδιο που είναι προχειρογραμμένο, βαθιά αναξιοκρατικό, πλήρως διαβλητό και πρακτικά ανεφάρμοστο. Εξευτελίζεται πλήρως η ακαδημαϊκή γνώση με την αντικατάστασή της από τεστ μιας ημέρας, και οδηγείται σε διάλυση ο δημόσιος τομέας. Θα είμαστε ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που για να βρεις εργασία είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα δε θα υπολογίζονται ουσιαστικά τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά, ενώ καταργείται η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας (!) και των ξένων γλωσσών.

  • 18 Νοεμβρίου 2020, 20:20 | Στέφανος

    Σε πλήρη αντίθεση «Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση» απαξιώνοντας την επαγγελματική εμπειρία στον βασικό τίτλο σπουδών. Πως είναι δυνατόν ένας που δεν έχει δουλέψει ποτέ στο πτυχίο του να είναι «ο κατάλληλος»;. Αυτός κατά την πρόσληψή του θα δημιουργήσει πρόβλημα στην υπηρεσία του. Ποιός θα του δείξει; Αν ο παλαιότερος στην ειδικότητά του έχει συνταξιοδοτηθεί και πρέπει να τον αντικαταστήσει γιατί δεν υπάρχει άλλος; Επίσης Η απόδειξή της δεν είναι δύσκολη. Από τις συμβάσεις εργασίας ή από τους κωδικούς ενσήμων φαίνεται αν έχεις δουλέψει στο πτυχίο, ενώ για πολύ πιο εξειδικευμένη εμπειρία υπάρχει και η βεβαίωση εργοδότη που είναι πιο αναλυτική.

  • 18 Νοεμβρίου 2020, 19:46 | ΑΚΗΣ

    Το υπάρχον σύστημα προσλήψεων με τα ακαδημαικα κριτήρια και τα απαραίτητα πρόσθετα προσόντα μια χάρα,καθώς ειναι και διάφανο και αντικειμενικό.
    Δηλαδή ένα τεστ δυο ωρών θα υπερτερεί απο την πορεία μιας ζωής στα θρανία και στα βιβλία; Μιας ζωης με θυσίες και καθημερινό αγώνα για την απόκτηση πτυχίων και γνώσεων;
    Και φυσικά αν την ημέρα του τεστ εισαι άρρωστος ή για λόγους ανωτέρας βίας και δεν μπορέσεις να συμμετάσχεις ,χάνεται έτσι απλά μια χρονιά.

    Τελος σε καμια περιπτωση δεν πρεπει να μπει συνεντευξη. Ολοι ξερουμε τι σημαινει συνεντευξη στο δημοσιο. Ποιος μας διασφαλιζει την διαφανεια εκει;;;

  • 18 Νοεμβρίου 2020, 19:40 | Katerina

    Το μονο σωστο συστημα ειναι 50% εξετασεις 50% πτυχια για ΠΕ και ΤΕ. Ουτε κοινωνικα κριτηρια ουτε εντοπιοτητες. Με αυτα που κανετε τωρα ακυρωνεται τους κοπους δεκαετιων Αν θελει το κρατος να βοηθησει ακριτες και πολυτεκνους ας τους παρει ως ΥΕ. Σε θεσεις που απαιτειται πτυχιο τα παιδια και η καταγωγη δεν σε κανουν καλυτερο υπαλληλο. Επισης τα αγγλικα νομιζω πως ειναι απαραιτητα για ολες απο ΔΕ και πανω.

  • 18 Νοεμβρίου 2020, 13:37 | Βασιλικη

    Στους διαγωνισμούς με σειρα προτεραιότητας

    Στις κατηγορίες θέσεων ΠΕ και ΤΕ θεωρώ οσα πτυχία της ανωτερης εκπαίδευσης ανεξάρτητου βασικού τίτλου της θέσης υπάρχουν, να προσμετρώνται με ξεχωριστα μόρια και φυσικά ο βαθμός τους.
    Οι άξιοι ,οι επιμελείς και αυτοι που μορφώνονται διαρκως και που αριστεύουν θα πρεπει να επικροτούνται!
    Επισης ο μεταπτυχιακός τίτλος να προσμετράται με περισσότερα μόρια αν ειναι συναφη της θέσης απο ενα μεταπτυχιακό τίτλο μη συναφή.
    Το ιδιο και στο διδακτορικό τιτλο

    Καθως να υπαρχουν θεσεις ΠΕ ΤΕ που να απαιτούν μεταπτυχιακό τίτλο ως κυριο προσον

    Στην κατηγορία ΥΕ

    -Πολλοί δεν μπορούν να διεκδικησουν θεση στο δημοσιο πχ γιατι δεν έχουν παιδια (άτεκνοι ,Αμεα) η γιατι δεν ειναι μονογονεας επομένως δεν έχουν μόρια αρα προτεινω
    -ξεχωριστη κατανομή θέσεων στην πρόκυρηξη πχ
    Κατανομή συνολικών θέσεων βάση επιμέρων κριτηρίων σε ξεχωριστούς πίνακες και συγκέντρωση μορίων
    πχ πίνακας
    -μονογονεϊκές οικογένειες ανήλικα τέκνα
    -πίνακας χωρίς αποκλειστικά εμπειρία (καποιοι ειναι ατο ξεκινημα τους)
    – ΑμεΑ και μελών ΑμεΑ (παιδιά -αδέρφια -σύζυγος-μητερα η πατέρα Αμεα)
    -Πολύτεκνοι -τρίτεκνοι
    -Πολλοί ενηλικες μακροχρόνιοι άνεργοι ορφανοί και από τους δυο γονείς χωρις καμία στήριξη η ειδικές περιπτώσεις
    Στις περιπτώσεις θέσεων ΥΕ
    η ανεργία όσο μεγαλύτερη θα πρεπει να προσμετράται στον πινακα με εμπειρεια.

    Προτεινω επισης απαραίτητα σε καθε προκυρηξη του ασεπ, θεσεις για ΑμεΑ συγγενεις οχι βάση ζήτησης των συνολικων εγκεκριμένων θέσεων απο τον οργανισμο αλλα τουλάχιστον μια σε καθε οργανισμο,οταν ειναι περισσότερες απο μια.

  • 18 Νοεμβρίου 2020, 12:36 | Μάρκος

    H δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας δεν προκρίνεται.Αυτό είναι λάθος.
    Θα πρέπει να κρίνεται κατά την διάρκεια της θητείας ενός υπαλλήλου.

  • 18 Νοεμβρίου 2020, 08:31 | ΠΑΝΟΣ

    Επειδή προς το παρόν και παρά τις υποσχέσεις της κυβέρνησης, δεν έχει λυθεί το θέμα των inclusive master πενταετούς φοίτησης με πτυχίο εξωτερικού – αλλά και αρκετών πανεπιστημίων του εσωτερικού, θα πρέπει να γίνει μια πρόβλεψη ΣΤΟ ΠΑΡΌΝ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ, ώστε να μην καταρούνται οι κανόνες της ισονομίας και της ισοπολιτείας, δημιουργώντας υποψηφίους δύο ταχυτήτων.

    Άποψη μου είναι ότι μέχρι να λυθεί το θέμα αυτό (και να ψηφιστεί η σχετική διάταξη), η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών συνολικά θα πρέπει να ανασταλεί, έτσι ώστε όλοι οι υποψήφιοι με inclusive master (αναγνωρισμένου ή μη) να λαμβάνουν μέρους στους διαγωνισμούς επί ίσοις όροις.

    Αλλιώς το παρόν νομοσχέδιο θα επικυρώσει αλλά και θα διαιωνίσει απλά μια αδικία που ήδη υφίστανται οι υποψήφιοι διαγωνιζόμενοι με inclusive master με πτυχίο εξωτερικού, που ενώ κατα γενική ομολογία θα έπρεπε, δεν έχει ακόμα αναγνωριστεί, με υπαιτιότητα του κράτους.

  • 18 Νοεμβρίου 2020, 00:38 | Γεωργιος

    Ειναι απλα παραλογο να δινονται κοινωνικα κριτηρια σε θεσεις επιστημονων. Τα κοινωνικα κριτηρια ας δωσουν μορια σε ΥΕ και ΔΕ. Δεν γινεται ομως σε ΠΕ να μου μοριοδοτεις τα παιδια οσο ενα Διδακτορικο. Δηλαδη αυριο μεθαυριο που θα παω σε νοσοκομειο θα με δει ο υποψηφιος που ειχε περισσοτερα παιδια και οχι αυτος που εγραψε καλυτερα στον διαγωνισμο ή αυτος που εχει περισσοτερα πτυχια;;; Το δημοσιο πρεπει να παιρνει τους καλυτερους. Αν το παμε ετσι ας προσλαβετε ρομα που εχουν απο 10 παιδια ο καθενας και ειναι και »φτωχοι»! Επισης τα μορια που δινουν τα πτυχια ειναι για γελια. Το σωστο θα ηταν 50% μοριοδοτηση με γραπτο διαγωνισμο και 50% μοριοδοτηση με προσοντα (πτυχια, μεταπτυχιακα, διδακτορικα)

  • 17 Νοεμβρίου 2020, 17:04 | Σακης

    Η κατάρτιση της τράπεζας θεμάτων δεν θα πρέπει να έχουν ως αναφορά τις ήδη υπάρχουσες τράπεζες θεμάτων του ΕΟΠΠΕΠ γιατί αυτές έχουν καταρτιστεί με σκοπό την πιστοποίηση των γνώσεων που αποτελούν απόρροια μιας ελαφρας κατάρτισης και όχι (με σκοπό) την ανεύρεση του κατάλληλου για τη κατάλληλη θέση.

  • 17 Νοεμβρίου 2020, 13:52 | ΖΑΓΚΑΝΑ ΝΙΚΗ

    Αναφορικά με τη μοριοδότηση πτυχίων, θεωρώ πιο δίκαιο και καλό να αρθεί η μη βαθμολόγηση του 2ου πτυχίου π.χ. ΤΕ, αν ο υποψήφιος υποβάλλει αίτηση για θέση που απαιτεί πτυχίο ΠΕ. Συγκεκριμένα, αν π.χ.ο υποψήφιος υποβάλλει αίτηση για θέση ΠΕ νοσηλευτική και έχει πτυχίο συναφές με το αντικείμενο π.χ. μαιευτική ΤΕ. Τότε αυτό το 2ο πτυχίο, να υπολογίζεται στη βαθμολογία και όχι να απορρίπτεται επειδή το 2ο πτυχίο είναι διαφορετικής βαθμίδας, όπως αναφέρονται σε παλαιότερες προκηρύξεις ΑΣΕΠ. Εξάλλου το πτυχίο ΤΕ, εμπίπτει στην κατηγορία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως και το πτυχίο Π.Ε.

  • 17 Νοεμβρίου 2020, 13:37 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    Δεν υπάρχει μοριοδότηση για τη γνώση ξένων γλωσσών. Με τη λογική αυτή υπάρχει περίπτωση να διοριστεί κάποιος ΠΕ εν έτη 2025 και ο οποίος θα υπηρετήσει μέχρι το 2060 στην υπηρεσία του και να μην ξέρει ξένες γλώσσες.

  • 17 Νοεμβρίου 2020, 12:00 | Μιχαλης

    αναφέρεστε στο ότι » Δύναται, επίσης, να προβλέπεται αρνητική βαθμολόγηση.»
    αν κάποιος υποψήφιος Α είχε 80 % σωστές απαντήσεις ανάπτυξη και 20% λάθος. ΥΠΟ φυσιολογικές συνθήκες βαθμολογείτε στο 80%. Αν υπάρχει αρνητική βαθμολόγηση θα εχει βαθμολογία του γραπτού διαγωνισμού 80 -20 = 60 % ( Α υποψήφιος) . Δηλαδή ο υποψήφιος ενώ είχε προσόντα για 80 % γίνεται αυτομάτως 60%.
    αν κάποιος υποψήφιος Β γράψει 60% αλλά, αφήσει το 40% των απαντήσεων κενές θα έχει 60% επειδή δεν απάντησε αρνητικά στο 40 % . Και κατά αυτόν τρόπο θα είχε ισοβαθμήσει με τον Α υποψήφιο οποίος εχει 60 % ( 80% – 20% αρνητική βαθμολογία) , αλλά στην ουσία ο Α εχει παραπάνω γνώσεις από τον Β.
    στην ουσία ο Β εξισώνεται με τον Α. αν και ο Β είχε καλύτερες γνώσεις
    επίσης λέτε
    . Η βαθμολογία των υποψηφίων σταθμίζεται με τους ακόλουθους συντελεστές βαρύτητας:
    α) εξέταση γνώσεων: 50%

    Ο βαθμού του πτυχίου και η εμπειρία στο αντικείμενο θα βαθμολογείται εξτρά?
    Δεν αναφέρεται κατι

  • 17 Νοεμβρίου 2020, 11:44 | Χαράλαμπος

    Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η εντοπιότητα για δήμους και αντι-περιφέρειες κάτω των 100.000 κατοίκων. Πρέπει να είναι απαραίτητο προσόν. Οι ΟΤΑ αυτοί έχουν πρόβλημα με τους διορισμένους γιατί φεύγουν όλοι κάποια στιγμή και υπάρχουν ελλείψεις στο προσωπικό. Παράδειγμα στην Κρήτη, όπου Ηράκλειο και Χανιά είναι γεμάτα από κόσμο στους ΟΤΑ, ενώ οι άλλοι δύο νομοί έχουν μεγάλες ελλείψεις.

  • 17 Νοεμβρίου 2020, 10:29 | KOSTAS MELAS

    Ειναι απαραδεκτο τα πτυχια μας να παιρνουν τοσο λιγα μορια. Ουσιαστικα ακυρωνονται οι προσπαθειες δεκαετιων. Επισης με ποια λογικη ενας πολυτεκνος παιρνει τα ιδια μορια με εναν διδακτορα; Ειναι απαραδεκτα πραγματα αυτα. Τα κοινωνικα κριτηρια πρεπει να δινουν μορια μονο στις θεσεις ΥΕ. Το δημοσιο χρειαζεται επιστημονες, οχι κομματικο στρατο.

  • 17 Νοεμβρίου 2020, 07:11 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Πρέπει να υπάρχει η μοριοδότηση τυπικών προσόντων ως έχει (μέχρι 2 πτυχία ,2 μεταπτυχιακά και 2 διδακτορικά). Ο βαθμός πτυχίου είναι ορθό να μη λαμβάνεται υπόψη γιατί διαφορετικά πανεπιστήμια έχουν διαφορετικές δυσκολίες.
    Να υπάρχει διαγωνισμός γραπτός με πολλαπλής μόνο στο γνωστικό αντικείμενο έτσι ωστε να μην υπάρχει δυνατότητα για παρεμβάσεις.
    Ουσιαστικά συνίσταται ένα μοντέλο 50% τυπικών προσόντων και 50% ΄γραπτού στο αντικείμενο με πολλαπλής για να μην είναι αμφισβητήσιμα τα αποτελέσματα

  • 17 Νοεμβρίου 2020, 02:18 | ΖΑΓΚΑΝΑ ΝΙΚΗ

    Προτείνεται η τράπεζα θεμάτων και η βαθμολόγηση των υποψηφίων που υποβάλλονται σε γραπτή δοκιμασία να γίνεται πρωτίστως από καθηγητές μεταξύ άλλων και απαραίτητα πιστοποιημένους από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, (ΕΟΠΠΕΠ), ως εκπαιδευτές ενηλίκων ή ακόμα καλύτερα ως εκπαιδευτές των εκπαιδευτών ενηλίκων. Θεωρείται καταλυτικό για την πληρέστερη αξιολόγηση των εξεταζομένων, καθότι η οποιαδήποτε εκπαιδευτική διαδικασία για τους ενήλικες διαφέρει μακράν από την αντίστοιχη για τους ανήλικους και σαφώς εμπεριέχονται πολλές ειδοποιές διαφορές, ειδικά όταν πρόκειται για μείζονος εξεταστικές διαδικασίες ενηλίκων συμμετεχόντων.

  • 16 Νοεμβρίου 2020, 22:29 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    Επιτέλους τέλος στη μη αξιολογική και μη αντικειμενική μοριοδότηση του βαθμού των πτυχίων.
    Όσοι έρχονταν από βαλκανικές χώρες είχαν όλοι δεκάρια και έπαιρναν τις θέσεις των πτυχιούχων από ελληνικά ή ευρωπαϊκά και αμερικάνικα πανεπιστήμια.
    Επιτέλους ΤΕΛΟΣ.