- Υπουργείο Εσωτερικών - http://www.opengov.gr/ypes -

Άρθρο 3 Ορισμοί

Για τους σκοπούς του Μέρους Α’, οι κατωτέρω όροι έχουν την ακόλουθη έννοια:
1. «Δραστηριότητα επιρροής»: Κάθε είδους άμεση επικοινωνία εκπροσώπου συμφερόντων με θεσμικούς φορείς, η οποία αποσκοπεί να επηρεάσει τη διαδικασία λήψης απόφασης, και ιδίως το περιεχόμενο νόμου, προεδρικού διατάγματος, υπουργικής απόφασης, εγκυκλίου ή διοικητικής πράξης, και η οποία διεξάγεται με αμοιβή, στο πλαίσιο εκπροσώπησης των συμφερόντων του πελάτη των προσώπων της παρ. 3, ανεξάρτητα από το αν η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, ή έπεται, και ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της επικοινωνίας. Στον ανωτέρω ορισμό δεν εμπίπτει η επικοινωνία που λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο:
(α) πρόσκλησης από θεσμικούς φορείς της παρ. 2 για παροχή ενημέρωσης κατά τη διαδικασία λήψης απόφασης,
(β) συζητήσεων για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης,
(γ) νομικής ή άλλου είδους επαγγελματικής εκπροσώπησης που αποσκοπεί στη διαφύλαξη δικαιωμάτων, όπως τα δικαιώματα πληροφόρησης, ακρόασης και προσφυγής σε κάθε διαδικασία,
(δ) συλλογικών διαπραγματεύσεων με μέλη συνδικαλιστικών οργανώσεων, όπως προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία, εφόσον δρουν υπό την ιδιότητα αυτή,
(ε) συζήτησης με μέλη διπλωματικής αποστολής ή προξενικής αρχής, ή με εκπροσώπους κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ή τρίτων χωρών, ή με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ή άλλων ευρωπαϊκών και διεθνών οργανισμών, εφόσον δρουν υπό την επίσημη ιδιότητά τους.
2. «Θεσμικοί φορείς»: Είναι οι φορείς που ασκούν νομοθετική ή εκτελεστική λειτουργία, τα μέλη ή οι υπάλληλοι αυτών, είτε δρουν ατομικά ή συλλογικά.
3. «Εκπρόσωπος συμφερόντων»: Είναι κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο ασκεί δραστηριότητα επιρροής με αμοιβή, μέσω της επικοινωνίας του με τους θεσμικούς φορείς της παρ. 2, για λογαριασμό και προς όφελος του πελάτη του. Από τον ορισμό εξαιρούνται πρόσωπα που συνδέονται με τον πελάτη με σχέση εργασίας έμμισθης εντολής.
4. «Πελάτης»: Είναι το φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο έχει αναθέσει στον εκπρόσωπο συμφερόντων να εκπροσωπήσει με αμοιβή τα συμφέροντά του ενώπιον των θεσμικών φορέων.
5. «Επικοινωνία»: Είναι οποιαδήποτε προφορική, γραπτή ή ηλεκτρονική επαφή του εκπροσώπου συμφερόντων κατόπιν δικής του πρωτοβουλίας με τους θεσμικούς φορείς της παρ. 2, που έχει ως στόχο την άσκηση επιρροής στο πλαίσιο που ορίζεται στην παρ. 1.
6. «Μητρώο Διαφάνειας»: Είναι η ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην οποία οι εκπρόσωποι συμφερόντων καταχωρούν τα στοιχεία τα οποία προβλέπονται στις διατάξεις του Μέρους Α’.
7. «Εποπτεύουσα Αρχή»: Είναι η Εθνική Αρχή Διαφάνειας.