ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ Άρθρο 28 Αναστολή μείωσης προσωπικής διαφοράς κατά την μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων

 

Αναστέλλεται από 1ης.6.2022 και μέχρι τις 31.5.2024, η εφαρμογή του τέταρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176). Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να αναπροσαρμόζεται η καταληκτική ημερομηνία αναστολής.

  • 11 Μαΐου 2022, 16:49 | Stefanos K.

    Κ. Υπουργέ,
    Με την εν λόγω ρύθμιση ενισχύεται ευθέως η υφιστάμενη (και διοικητικά καταστροφική) μισθολογική ανισότητα εις βάρος όσων δεν λαμβάνουν έτσι κι αλλιώς την προσωπική διαφορά.
    Παράλληλα, το ΥΠΟΙΚ έχει καταφέρει να απασχολεί και ελεγκτές-προανακριτικούς υπαλλήλους καθώς και άλλους υπαλλήλους με εξίσου σημαντικά καθήκοντα (από δημοσιονομική άποψη, και όχι μόνο), που εξαιρούνται τόσο από την προσωπική διαφορά όσο και από κάθε πρόσθετη οικονομική παροχή μεταξύ των θεσμοθετημένων για την άσκηση τέτοιων καθηκόντων (π.χ. ελεγκτική αποζημίωση ή/και απευθείας προώθηση σε ανώτερο κλιμάκιο).
    Από τον αριθμό και μόνο των σχολίων στο παρόν άρθρο, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι πρόκειται για μεγάλη αστοχία.

  • 11 Μαΐου 2022, 16:36 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΡΤΖΟΣ

    Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΦΟΡΕΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΗΔΗ ΤΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ

  • 11 Μαΐου 2022, 16:18 | Γιώργος

    Πώς είναι δυνατόν να παλεύουμε κάθε λίγο και λιγάκι για πράγματα, για τα οποία έχει παρθεί απόφαση στο παρελθόν;

    Οι υπάλληλοι του υπουργείου οικονομικών δεν είναι οι μόνοι που αδικουνται από αυτήν την απόφαση.
    Η ΓΓΠΣΔΔ αποτελεί κινητήριο μοχλό για την Ελλάδα 2.0, όμως άνθρωποι με τυπικά και ουσιαστικά προσόντα ανώτερα παλιών υπαλλήλων, αμοίβονται αισχρά.

    Να αποδοθεί η προσωπική διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους, όχι μόνο σε αυτούς πριν το 2018.

  • 11 Μαΐου 2022, 16:42 | Δέσποινα Χουτου

    Η μη καταβολή της προσωπικής διαφοράς σε όσους υπαλλήλους έχουν μεταταχθεί ή προσλήφθηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών και στους εποπτευόμενους σε αυτό φορείς από τον Οκτώβριο 2018 μέχρι σήμερα, είναι αντισυνταγματική και άδικη, αφού για ίση εργασία καταβάλλονται χαμηλότερες αποδοχές! Κατά τη διαδικασία της κινητικότητας αξιολογηθήκαμε και επιλεχθήκαμε ως καταρτισμένοι και έμπειροι ούτως ώστε να διεκπεραιώνουμε καθήκοντα αυξημένων απαιτήσεων. Εάν δεν αμοιβόμαστε με ίσες αποδοχές για ίσης αξίας εργασία είναι οξύμωρο να θεσπίζετε κίνητρα επίτευξης στόχων αλλά και η αξιολόγηση δεν έχει καμία αξία… Το παρόν άρθρο διογκώνει την ανισότητα! Πρώτο μέλημα πρέπει να είναι η εξάλειψη της ανισότητας με την απόδοση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους υπαλλήλους του Υπ.Οικονομικών.

  • 11 Μαΐου 2022, 16:44 | Μαρία Βλασερού

    Η συγκεκριμένη διάταξη έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω διεύρυνση, του ήδη αγεφύρωτου μισθολογικού χάσματος μεταξύ παλαιών και νέων υπαλλήλων στο Υπουργείο Οικονομικών και τους Φορείς αυτού.
    Λαμβάνοντας υπόψη την μισθολογική ανισότητα και αδικία που συντελείται εις βάρος μας, σε σχέση με τους συναδέλφους με τους οποίους εργαζόμαστε υπό τα ίδια περιγράμματα θέσεων, με τις ίδιες αρμοδιότητες, τις ίδιες ευθύνες και το ίδιο έργο, έχοντας τα ίδια (ή και αυξημένα) τυπικά προσόντα παρακαλούμε για την άμεση τροποποίηση του άρθρου το οποίο να συμπεριλαμβάνει και την χορήγηση της ΠΔ στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν, για να επιλυθεί οριστικά η πλέον τρίχρονη για κάποιους εξ ημών οικονομική ομηρία και άρση της άδικης κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε.

    Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η μη χορήγηση της προσωπικής διαφοράς στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν οδηγεί ολοένα και περισσότερους από αυτούς στο να αναζητούν νέες θέσεις εργασίας μέσω μετακινήσεων, αποσπάσεων, κινητικότητας δημιουργώντας, κατά τη γνώμη μου, πρόβλημα στο ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών (έλλειψη προσωπικού και κανένα κίνητρο για να παραμείνει κάποιος σε αυτό). Αν μη τι άλλο εγώ προσωπικά προτιμώ να απασχολούμαι σε μια υπηρεσία που να αισθάνομαι αλλά και να αντιμετωπίζομαι ισότιμα μισθολογικά σε σχέση με τους υπόλοιπους συναδέλφους.

  • 11 Μαΐου 2022, 15:18 | Γιώργος Καλλιαμπάκος

    Η Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης που συνοδεύει το εν λόγω νομοσχέδιο αναφέρει σχετικά με το Μέρος Δ (άρθρα 24-28):

    Ποιο ζήτημα αντιμετωπίζει η ρύθμιση;
    Εισάγεται σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής υπαλλήλων, το οποίο λειτουργεί ως
    μηχανισμός επιβράβευσής τους, αποτελώντας, ως εκ τούτου, ένα διοικητικό
    εργαλείο που παρέχεται στον προϊστάμενο της οργανικής μονάδας, όπως αναλύεται
    στο Μέρος Β, για την κινητοποίηση και κινητροδότηση των υπαλλήλων της ομάδας
    του για την υλοποίηση των στόχων της.
    Ποιο κίνητρο και ποια ανταμοιβή προκύπτει για τους υπαλλήλους του ΥΠΟΙΚ και των εποπτευόμενων φορέων, που από τον 10/2018 μέχρι σήμερα δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά (άρθρο 28), σε αντίθεση με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους;

    Ποιοι είναι οι στόχοι της ρύθμισης;
    Μακροπρόθεσμος στόχος των αξιολογούμενων ρυθμίσεων είναι η ενίσχυση της λειτουργικότητας και της παραγωγικότητας των δημοσίων υπηρεσιών, ώστε οι πολίτες αφενός μεν να λαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, αφετέρου δε οι δημόσιοι υπάλληλοι να είναι πραγματικά εκτελεστές της βούλησης του λαού, εκπληρώνοντας τη σχετική συνταγματική επιταγή.

    Πως ενισχύεται η παραγωγικότητα των δημόσιων υπηρεσιών, όταν οι υπάλληλοι του ΥΠΟΙΚ και των εποπτευόμενων φορέων, που έχουν διοριστεί ή μεταταγεί μετά τον 10/2018, δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά (άρθρο 28), οπότε έχουμε στην ίδια υπηρεσία και συχνά στο ίδιο τμήμα υπαλλήλους δύο ταχυτήτων;

    Έκθεση νομιμότητας της ρύθμισης:
    Τηρούνται οι συνταγματικές αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας.
    Δεν αναφέρεται όμως αν τηρείται η αρχή της ισότητας και του ίσου δικαιώματος στην εργασία (άρθρα 4 και 22 του Συντάγματος), όταν υπάλληλοι που εκτελούν τα ίδια καθήκοντα και με τα ίδια ή και περισσότερα προσόντα, αμείβονται εντός της ίδιας υπηρεσίας με λιγότερα χρήματα, επειδή δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά εδώ και περίπου 4 χρόνια.

    ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΟΙΚ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ – ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 28

  • 11 Μαΐου 2022, 15:34 | Ντίνα

    Η Προσωπική Διαφορά δεν αφορά μόνον στους υπαλλήλους του ΥΠΟΙΚ αλλά στους υπαλλήλους όλου του Δημόσιου Τομέα. Αντίστοιχα στα άλλα Υπουργεία υπάρχουν υπάλληλοι δύο ταχυτήτων, με μικρότερη μεν ΠΔ, πλην όμως υπαρκτή. Η παραβίαση του άρθρου 22 παρ. 1β του Συντάγματος αφορά σε όλο το Δημόσιο τομέα.

  • 11 Μαΐου 2022, 15:29 | Βασίλης Θανασουλόπουλος

    Όσον αφορά το άρθρο 28 είναι αδιανόητο η πολιτική ηγεσία(ΥΠΟΙΚ) να μην αντιλαμβάνεται το μέγεθος της αδικίας και της ανισότητας που υφίσταται πλέον εντός των υπηρεσιών του Υπουργείου.
    Άμεση συμπλήρωση του άρθρου 28 – κατάθεση τροπολογίας για χορήγηση της ΠΔ στους υπαλλήλους που δεν την λαμβάνουν, για να επιλυθεί οριστικά το μείζον αυτό θέμα ανισότητας και αδικίας που έχει καταστήσει μεγάλο αριθμό υπαλλήλων να ζουν στα όρια της φτώχειας με μισθούς 800-900 ευρώ.
    Όλοι οι υπάλληλοι τους οποίους θα αφορά η εν λόγω διάταξη, έχουν στελεχώσει υπηρεσίες πρώτης γραμμής του ΥΠΟΙΚ και επιτελούν κρίσιμο και αναγκαίο έργο για την εύρυθμη λειτουργία του Υπουργείου ενώ έχουν αυξημένες αρμοδιότητες και ευθύνες.
    Πιστεύουμε ότι οι πολιτικοί μας προϊστάμενοι κατανοούν πλήρως το δίκαιο αίτημά μας και θα κάνουν ότι είναι απαραίτητο, για να επιλυθεί οριστικά, ώστε να συνεχίσουμε να υπηρετούμε με αφοσίωση και συγκέντρωση από τις θέσεις εργασίας μας το Υπουργείο μας και τους εποπτευόμενους φορείς.

  • 11 Μαΐου 2022, 15:21 | ΓΚΟΥΜΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Το ίδιο και στην Ελληνική Στατιστική αρχή που είμαστε περίπου 40 άτομα. Δεν λαμβάνουμε τη προσωπική διαφορά, το εργατικό δυναμικό μειώνεται, ο όγκος εργασίας αυξάνεται με το καιρό διότι το έργο που επιτελείτε αφορά όλους μας βλ. απογραφή. 2 χρόνια το κυνηγάμε και δεν έχουμε δει την παραμικρή διάθεση ή κίνηση από τη κυβέρνηση. ΟΧΙ στην αδικία. ΟΧΙ στην ανισότητα.

  • 11 Μαΐου 2022, 15:09 | Τσιαφη Φανη

    Απο Ελεγκτικο Συνεδριο:
    Κατ’ εφαρμογή της αρχής της ισότητας, η οποία επιβάλλει να αμείβονται με ίσες απολαβές υπάλληλοι, που παρέχουν ίδιας αξίας υπηρεσίες.

    Ειδικότερα, οι μετατασσόμενοι υπάλληλοι από οποιονδήποτε φορέα σε άλλον φορέα του δημόσιου τομέα, δικαιούνται να λάβουν τόσο ποσό υπερβάλλουσας μείωσης όσο δικαιούνται και οι υπάλληλοι της θέσης του φορέα υποδοχής με τα ίδια έτη υπηρεσίας που ανήκουν στην ίδια κατηγορία.

  • 11 Μαΐου 2022, 15:53 | ΣΤΕΦΑΝΟΣΒ

    Ως γνωστόν, σε όσους υπαλλήλους τοποθετήθηκαν στη ΓΓΠΣΔΔ, με οποιοδήποτε καθεστώς, μετά την 11η Οκτωβρίου 2018, υπάρχει μισθολογική διαφοροποίηση. Το γεγονός αυτό, όπου υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας, αμείβονται με διαφορετικό τρόπο, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση, μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων.
    Η μη ισχύς των διατάξεων του ανωτέρου άρθρου του Ν.4569/2018 για τους νέους υπαλλήλους, όπως σαφώς προβλέφθηκε στην περίπτωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού «Η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς για το ανωτέρω προσωπικό που έχει ήδη προσληφθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος γίνεται από το χρόνο της δημοσίευσης, ενώ για εκείνο που προσλαμβάνεται μετά τη δημοσίευση, η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς γίνεται από το χρόνο της πρόσληψης.» παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας και την αρχή της χρηστής διοίκησης εφόσον δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων στην υπηρεσία, προκαλεί εντάσεις και συγκρούσεις ως προς την εκτέλεση των όμοιων καθηκόντων τους και σαφώς οδήγησε στην αποχώρηση νέων συναδέλφων. Επιπλέον, αντιτίθεται μεταξύ άλλων και στο άρθρο 22 παρ. 1β του Συντάγματος, όπου ρητά αναφέρεται ότι «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας».
    Η οριστική τακτοποίηση της μισθολογικής εξομοίωσης των νέων συναδέλφων, οι οποίοι εξαιτίας του καθεστώτος που έχει δημιουργηθεί έχουν επέλθει σε δυσχερή οικονομική θέση σε σχέση με τους παλαιότερους υπηρετούντες στην Υπηρεσία, αποτελεί βασική προτεραιότητα για την εξασφάλιση κλίματος καλής συνεργασίας και αποκλιμάκωση τυχόν εντάσεων καθώς και κίνητρο για την προσέλκυση και παραμονή αξιόλογων στελεχών στην Υπηρεσία.

  • 11 Μαΐου 2022, 15:27 | Ιωάννης

    Αυτή την στιγμή όσοι υπάλληλοι μετατάχθηκαν ή διορίστηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών και τα εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα μετά τον Οκτώβριο 2018 δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά. Αποτέλεσμα είναι η ύπαρξη υπαλλήλων δύο μισθολογικών ταχυτήτων που εκτελούν τα ίδια καθήκοντα και έχουν τα ίδια προσόντα. Επιπλέον λόγω της ακρίβειας και με τους μειωμένους μισθούς λόγω των περικοπών όλα αυτά τα χρόνια πολλοί συνάδελφοι αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Η θεσμοθέτηση της προσωπικής διαφοράς σε όλους τους συναδέλφους θα δώσει λύση στα οικονομικά προβλήματα και θα θέσει τέλος σε αυτή την μισθολογική ανισότητα.

  • 11 Μαΐου 2022, 15:53 | Δήμητρα Φώτη

    Άκρως απογοητευτικό και στενάχωρο το περιεχόμενο του παρόντος νομοσχεδίου, ενός νομοσχεδίου που όφειλε πρωτίστως και κατ’ ελάχιστον να ρυθμίζει τα θέματα ανισότητας που αναφέρουν οι συνάδελφοι.
    Παρακαλούμε πολύ για την άμεση τροποποίησή του στην κατεύθυνση εξομάλυνσης των διαφορών και επίλυσης του σοβαρού θέματος άνισης μισθολογικής μεταχείρισης των στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης.

  • 11 Μαΐου 2022, 15:28 | Γιώργος.Κ

    Στο πόστο μου είμαστε πέντε άτομα που κάνουμε την ίδια δουλειά!Οι συνάδελφοι μου έχουν τριπλάσιες αποδοχές από μένα..με το ξεπαγωμα τις Π.Δ. οι αποδοχές τους θα τετραπλασιαστουν κ καλώς θα κάνουν!που είναι η αρχή της ισότητας στις οικονομικές απολαβές στον δημόσιο τομέα;; Πρέπει να καταβληθεί η Π.Δ. σε όλους τους υπαλλήλους του υπουργείου οικονομικών.Εκτος από ηθικό είναι κ θέμα επιβίωσης!!Με 561 € δεν επιβιώνεις σήμερα!!!

  • 11 Μαΐου 2022, 15:11 | Γιώργος Καλλιαμπάκος

    Η μη απόδοση της προσωπικής διαφοράς σε όσους υπαλλήλους έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018 είναι απόλυτα άδικη και άνιση αντιμετώπιση μεταξύ συναδέλφων που υπηρετούν στην ίδια υπηρεσία, ενώ έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις επιταγές του Συντάγματος (άρθρο 22).
    Πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί η αδικία, με το να αποδοθεί η προσωπική διαφορά και σε όσους υπαλλήλους του ΥΠΟΙΚ δεν την λαμβάνουν, ειδικά τώρα με την τεράστια ακρίβεια που σε πολλούς προκαλεί ακόμα και προβλήματα διαβίωσης.
    Αν η πολιτική ηγεσία θεωρεί ότι προκαλείται δημοσιονομική επιβάρυνση, θα μπορούσε να επανακατανείμει το κονδύλι που διατίθεται σε ετήσια βάση για προσωπική διαφορά σε ΟΛΟΥΣ τους υπαλλήλους και να μην ξεχωρίζει παλιούς-νέους, ώστε να επιλυθεί δίκαια και με συναδελφική αλληλεγγύη το σοβαρό αυτό ζήτημα που υφίσταται από τον 10/2018.

  • 11 Μαΐου 2022, 15:53 | Νίκος Πατ

    Για ακόμη φορά γινόμαστε μάρτυρες διαιώνισης οικονομικών ανισοτήτων ακόμα κι εντός του ίδιου φορέα. Η διαφορετική μισθολογική αντιμετώπιση υπαλλήλων που προσφέρουν ίδια υπηρεσία είναι απαράδεκτη και το συγκεκριμένο άρθρο θα πρέπει να τροποποιηθεί και να συμπεριλάβει το σύνολο των υπαλλήλων του ΥΠΟΙΚ αλλά και όσων άλλων υπαλλήλων άλλων υπηρεσιών βρίσκονται στην ίδια κατάσταση.

  • 11 Μαΐου 2022, 14:02 | Βασιλικη Ανεστοπουλου Φραγκη

    Πρέπει να αρθεί η αδικία που υπάρχει στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών το οποίο δημιούργησε υπαλλήλους δυο ταχυτήτων. Εργαζόμενοι στο ίδιο υπουργείο με τα ίδια προσόντα τυπικά και ουσιαστικά να ανοίγονται διαφορετικά. Για να υπάρξει πραγματικό κίνητρο και ίση μεταχείριση σε όλους τους υπάλληλους του υπουργείου οικονομικών, θα πρέπει αυτή η αντισυνταγματική άνιση μισθολογική μεταχείριση των μεταταχθέντων ή διορισθέντων υπάλληλων μετά τον Οκτώβριο 2018, να αλλάξει, με την απόδοση της προσωπικής διαφοράς σε όλους αδιακρίτως.

  • 11 Μαΐου 2022, 14:52 | Νικόλαος Καρατσιώλης

    Πρωτίστως, θα έπρεπε να τεθεί το θέμα της χορήγησης της προσωπικής διαφοράς της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α` 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α’ 226) και στους υπόλοιπους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων του που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.9.2018 οι οποίοι δεν την λαμβάνουν, για να σταματήσει επιτέλους η άνιση μεταχείριση μεταξύ υπαλλήλων που ασκούν τα ίδια καθήκοντα και που με τα ίδια τυπικά προσόντα, πολλές φορές μάλιστα στο ίδιο γραφείο, αμείβονται διαφορετικά.

  • 11 Μαΐου 2022, 14:43 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΩΡΟΣ – ΜΑΥΡΙΑΣ

    Στο παρόν άρθρο (28) ή σε σχετική τροπολογία θα πρέπει να δοθεί λύση στο θέμα της χορήγησης της Προσωπικής Διαφοράς σε εργαζομένους του Υπουργείου Οικονομικών που ανέλαβαν υπηρεσία μετά τον Οκτώβριο 2018. Τα συστήματα αμοιβών που εφαρμόζονται σε κάθε Οργανισμό που σέβεται το έργο του αλλά και τους εργαζόμενους του που το υλοποιούν, πόσο μάλλον για το πρώτο εν τη τάξει Υπουργείο, έχουν ως βάση την ίση μισθολογική μεταχείριση και εξέλιξη των υπαλλήλων που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και βασίζεται σε συγκεκριμένη μισθολογική πολιτική και διαδικασίες που έχουν θεσμοθετηθεί. Το κριτήριο του όποιος πρόλαβε να μετακινηθεί στο ΥΠΟΙΚ έως τον 10/2018 να λαμβάνει μεγαλύτερη αμοιβή από αυτούς που προσλήφθηκαν έως και σήμερα στερείται κάθε λογικής και είναι ανασταλτικός παράγοντας στην εργασιακή απόδοση των εργαζομένων αυτών που βιώνουν το αίσθημα αδικίας και μη πραγματικής ένταξης τους στον Οργανισμό. Συνεπώς έως ότου θεσμοθετηθούν τα όποια συστήματα αμοιβών που θα συνδέουν το τρίπτυχο θέση- απόδοση- αμοιβή και εφαρμόζονται στους περισσοτέρους Οργανισμούς Ιδιωτικού αλλά και Δημοσίου τομέα επιβάλλεται η μισθολογική εξομοίωση όλων των υπηρετούντων υπαλλήλων στο Υπουργείο Οικονομικών. Το παρόν θέμα αφορά άνω των 450 συναδέλφων.

  • 11 Μαΐου 2022, 14:47 | Χαρίκλεια Κάτσινου

    Όλοι οι υπάλληλοι που τοποθετήθηκαν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), με οποιοδήποτε καθεστώς, μετά την 11η Οκτωβρίου 2018, έχουν σημαντική μισθολογική διαφοροποίηση. Το γεγονός αυτό, όπου υπάλληλοι της ίδιας Υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα και το ίδιο αντικείμενο εργασίας, αμείβονται με διαφορετικό τρόπο, με μοναδικό κριτήριο τον χρόνο τοποθέτησής τους στην υπηρεσία, δημιουργεί μια άδικη μισθολογική διάκριση, μεταξύ νέων και παλαιών υπαλλήλων.
    Η μη ισχύς των διατάξεων του αρ. 45 τουΝ.4569/2018 για τους νέους υπαλλήλους, όπως σαφώς προβλέφθηκε στην περίπτωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού «Η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς για το ανωτέρω προσωπικό που έχει ήδη προσληφθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος γίνεται από το χρόνο της δημοσίευσης, ενώ για εκείνο που προσλαμβάνεται μετά τη δημοσίευση, η χορήγηση της προσωπικής διαφοράς γίνεται από το χρόνο της πρόσληψης.» παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας και την αρχή της χρηστής διοίκησης εφόσον δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, ενώ αντιτίθεται μεταξύ άλλων και στο άρθρο 22 παρ. 1β του Συντάγματος, όπου ρητά αναφέρεται ότι «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας»..
    Για τους ανωτέρω λόγους, αιτούμαστε επιτακτικά πλέον τη διευθέτηση της εις βάρος μας διακριτικής μεταχείρισης και την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισότητας μέσω της νομοθετικής τακτοποίησης της εκκρεμότητας της μισθολογικής εξομοίωσης των συναδέλφων που εντάχθηκαν στη δύναμη των υπηρεσιών της ΓΓΠΣΔΔ, μετά την ισχύ του αρ. 45 του ν. 4569/2018.

  • 11 Μαΐου 2022, 14:38 | Ψαρογιάννης Θανάσης

    Το άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί, ώστε η Προσωπική Διαφορά να αποδοθεί στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων αυτού φορέων, που διορίστηκαν ή μετατάχθηκαν μετά τον 10.2018 και δεν την λαμβάνουν.
    Η ΠΔ αποδόθηκε τελευταία με τις διατάξεις του Ν. 4569/2018 κατ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, όπως ρητά αναφέρεται στη σχετική αιτιολογική έκθεση. Για τους ίδιους ακριβώς λόγους πρέπει να αποδοθεί και στους υπαλλήλους που διορίστηκαν/μετατάχθηκαν μετά τον 10.2018.
    Η παρούσα διατύπωση παρεκκλίνει περαιτέρω από τη συνταγματική αρχή της ισότητας, καθώς ενισχύει τη μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων με ίδια καθήκοντα και τυπικά προσόντα.

  • 11 Μαΐου 2022, 14:49 | Δημήτρης

    Οι υπάλληλοι που δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά διαθέτουν αυξημένα προσόντα (μεταπτυχιακά ή διδακτορικά), έχουν επιλεγεί από τον φορέα υποδοχής και επιτελούν σημαντικές εργασίες. Πρόκειται για εργαζόμενους που ανήκουν στους κλάδους των εφοριακών, τελωνειακών, δημοσιονομικών, νομικών, διοικητικών, πληροφορικής, χημικών, μηχανικών, οι οποίοι επειδή ανέλαβαν υπηρεσία μετά τις 11/10/2018 οπότε και αποδόθηκε η Προσωπική Διαφορά για τελευταία φορά, δεν υπάγονται στο καθεστώς της όπως όλοι οι άλλοι συνάδελφοί τους, παρόλο που εργάζονται στον ίδιο χώρο, σε διπλανά γραφεία ή στα ίδια συνεργεία ελέγχου. Το συγκεκριμένο άρθρο επαυξάνει την ήδη υπάρχουσα διάκριση ενάντια του άρθρου 22 παρ. 1β του Συντάγματος όπου όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας

  • 11 Μαΐου 2022, 14:01 | ΗΡΑΚΛΗΣ

    Το συγκεκριμένο άρθρο χρήζει τροποποίησης ώστε να απαλειφθεί η ύπαρξη δύο κατηγοριών υπαλλήλων (αυτών που δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά και αυτών που την λαμβάνουν, με ημερομηνία διαχωρισμού την 11/10/2018 και τον νόμο 4569/2018) σε υπηρεσίες όπως η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.), Υπουργείο Οικονομικών κτλ.

  • 11 Μαΐου 2022, 14:30 | Βασίλης Ζιάκας

    ΥΠΆΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΏΝ ΟΙ ΟΠΟΊΟΙ ΜΕΤΑΤΆΧΘΗΚΑΝ Η ΔΙΟΡΊΣΤΗΚΑΝ ΜΕΤΑ ΤΟΝ 10/2018 ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ. ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΙΔΙΕΣ Η ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ,ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΟΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕ ΥΨΗΛΑ ΤΥΠΙΚΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΡΙΝ ΤΟΝ 10/2018

  • 11 Μαΐου 2022, 14:10 | Γιάγκου Αικατερίνη

    Προκειμένου να σταματήσει η μισθολογικη ανισότητα στους υπαλλήλους του Υπουργείου οικονομικών πρέπει να χορηγηθεί η προσωπική διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους που μετατάχθηκαν/διορίστηκαν μετά τον Οκτώβριο του 2018. Προτείνεται η επίλυση του ζητήματος με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας

  • 11 Μαΐου 2022, 14:43 | Ευα

    Το άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί όπως αρχικά είχε προταθεί και είχε αντιμετωπιστεί θετικά απο την ηγεσία, ώστε η ΠΔ να αποδοθεί στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων αυτού φορέων, οι οποίοι έχουν διορισθεί ή μεταταχθεί μετά τον 10.2018 και δεν την λαμβάνουν.
    Σε αντίθετη περίπτωση που η διατύπωση θα παραμείνει ως έχει καθίσταται σαφές οτι παρεκκλίνει ακόμα περισσότερο από τη συνταγματική αρχή της ισότητας αφού όχι μόνο δεν ρυθμίζει το συγκεκριμένο θέμα, αλλά ενισχύει τη μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων με ίδια καθήκοντα και αντίστοιχα τυπικά προσόντα.
    Συνέπεια της μη ρύθμισης του εν λόγω ζητήματος για ακόμα μια φορά θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αποδυνάμωση των ήδη υππστελεχωμένων υπηρεσιών του ΥΠΟΙΚ καθώς όλοι όσοι συνεχίζουν να αντιμετωπίζονται ανισα, θα αναζητήσουν να μετακινηθούν σε πιο αξιοπρεπεις υπηρεσίες!

  • 11 Μαΐου 2022, 14:22 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    Δε παίρνουν τη προσωπική διαφορά Υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών που μετατάχθηκαν μετά τον τις 11/10/2018, κάτι το οποίο είναι άδικο καθώς οι προηγούμενοι την πήραν με τον Ν.4569/2018 (ΦΕΚ 179Α/11-10-2018). Αυτό δημιουργεί ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων που εργάζονται στις ίδιες συνθήκες με τα ίδια τυπικά προσόντα και το ίδιο έργο με τους υπόλοιπους συναδέλφους.
    Και ουσιαστικά μιλάμε όχι για νεοεισερχόμενους αλλά για υπαλλήλους που έχουν προϋπηρεσία σχεδόν 20 έτη στη Δημόσια Διοίκηση με εμπειρία σε διαφορετικές θέσεις.
    Η αδικία αυτή πρέπει να ρυθμιστεί το συντομότερο δυνατόν με τροπολογία ώστε να αποκατασταθεί η ανισότητα αυτή.

  • 11 Μαΐου 2022, 14:12 | Γεώργιος Κατέχης

    Είναι τουλάχιστον παράλογο και άδικο 2 υπάλληλοι με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας, με τα ίδια προσόντα στην ίδια υπηρεσία να αμείβονται διαφορετικά (η διαφορά της Π.Δ.) επειδή ο ένας έτυχε να μεταταχθεί 1 ημέρα μετά τη δημοσίευση του Ν. 4569/18! Φυσικά και μπορεί να ρυθμιστεί με τροπολογία.

  • 11 Μαΐου 2022, 13:53 | Αναστασία-Μαρία Παπαδημητρίου

    Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους ιθύνοντες που με τις πράξεις ή παραλείψεις τους φροντίζουν ώστε να μη λαμβάνω την προσωπική διαφορά, προκειμένου να παραμένω διαρκώς χαμηλότερα αμειβόμενη από συναδέλφους με ανάλογα προσόντα, χρόνια υπηρεσίας κλπ. και να πραγματώνω καθημερινά την ταπείνωση, με την προσδοκία της θέωσης.

  • 11 Μαΐου 2022, 13:40 | ΣΤΕΦΑΝΙΑ

    H Αναστολή της μείωσης προσωπικής διαφοράς που είναι συναρτώμενη με την μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων, είναι ένα δευτερογενές μέτρο.
    Ως εκ τούτου θα πρέπει να πηγάζει από την πρωτογενή ρύθμιση της αναγνώρισης της προσωπικής διαφοράς στο σύνολο των εργαζομένων ενός φορέα και όχι σε περιορισμένο εύρος αυτού.
    Δεν αποτελεί άλλωστε, συμπληρωματικό HR εργαλείο όπως είναι η απόδοση στόχων.
    Η μη πρωτογενής πρόβλεψη της υιοθέτησης ενός δευτερογενούς μέτρου, συνιστά θεμελιώδη παραβίαση α) του Συντάγματος, β) των αρχών της καλής νομοθέτησης και γ) ουσιωδώς, της δομής λειτουργίας ενός φορέα στο εσωτερικό του.
    Το δε δημοσιονομικό κόστος είναι κατά πολύ μικρότερο των οικονομικών ορίων της θέσπισης κινήτρων απόδοσης στόχων.

  • 11 Μαΐου 2022, 13:25 | ΧΡΥΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ

    Η Προσωπική Διαφορά (ΠΔ) αποδόθηκε με τρεις νομοθετικές ρύθμισεις στους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους του ΥΠ.ΟΙΚ, ( ν.4024/2011 (Α’ 226), ν.4354/2015 (Α ́ 176) και τελευταία του ν.4569/2018 (Α’ 179), κατ ́ εφαρμογή της συνταγματικής αρχής της ισότητας, διευθετώντας το πρόβλημα της άνισης μισθολογικής αντιμετώπισης. Το νομοθετικό σώμα αποδέχθηκε ρητά την ανάγκη επίλυσης των θεμάτων μισθολογικής αντιμετώπισης επί τη βάσει της αρχής της ισότητας.
    Προτείνεται είτε η αλλαγή τίτλου του αρθ. 28 ή η προσθήκη νέου, όπου θα γίνεται θεσμοθέτηση & εισαγωγή της ΠΔ, (της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) και επεκτάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 παρ.1 του ν.4569/2018), από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ΥΠΟΙΚ με λοιπές μισθολογικές διευκρινήσεις & εξειδικεύσεις, κατά αναλογία του άρθρου 45 του ν.4569/2018.
    Αν δεν τροποποιηθεί η τρέχουσα μισθολογική κατάσταση, διατηρείται μία κατάφωρη μισθολογική ανισότητα που λαμβάνει χώρα εις βάρος όσων υπηρετούν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον Οκτώβριο του 2018.

  • 11 Μαΐου 2022, 13:26 | Χρήστος

    Προκειμένου να σταματήσει η μισθολογική ανισότητα στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, πρέπει να χορηγηθεί η Προσωπική Διαφορά σε όλους τους υπαλλήλους που μετατάχθηκαν/διορίστηκαν στο Υπουργείο μετά τον Οκτώβριο του 2018.
    Προτείνεται η επίλυση του ζητήματος με την κατάθεση σχετικής τροπολογίας.

  • 11 Μαΐου 2022, 13:33 | ΞΥΠΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

    Είμαι υπάλληλος της Κτηματικής Υπηρεσίας Ηρακλείου του Υπουργείου Οικονομικών, και ανέλαβα υπηρεσία μετά την 11η Οκτωβρίου 2018, ημερομηνία κατά την οποία χορηγήθηκε για τελευταία φορά η Προσωπική Διαφορά (Ν.4569/2018). Με το παρόν, αίτημα διαμαρτυρία θέλω να θίξω το γνωστό θέμα της άνισης μισθολογικής μεταχείρισής μας σε σχέση με τους υπόλοιπους συναδέλφους μας – οι οποίοι λαμβάνουν την Προσωπική Διαφορά – καθώς καθημερινά παρέχουμε την ίδια ακριβώς εργασία, στις ίδιες συνθήκες με τα ίδια προσόντα, αλλά με διαφορετικές απολαβές, δημιουργώντας κατά αυτόν τον τρόπο διάκριση μεταξύ των εργαζομένων και υπαλλήλους δύο κατηγοριών.
    Επίσης, υπάρχει το οξύμωρο, εμείς που μεταταχθήκαμε μετά την 11-10-2018 να λαμβάνουμε μικρότερο μισθό, σε σχέση με άλλους συναδέλφους μας, που έχουν είτε λιγότερα τυπικά προσόντα είτε λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας, αντιμετωπίζοντας τις ίδιες ή ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες.
    Επειδή παραβιάζονται σαφώς οι αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.
    Επειδή η συνέχιση αυτής της μισθολογικής ανισότητας είναι αντίθετη σε κάθε αίσθημα Δικαίου.
    Επειδή αυτή η συνεχιζόμενη διάκριση δεν συμβάλλει στη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα του Δημόσιου Τομέα, με συνθήκες εργασιακής ηρεμίας με ίσες αμοιβές για εργασία ίσης αξίας.
    ΖΗΤΑΩ την εξάλειψη αυτής της μισθολογικής διαφοροποίησης που υφιστάμεθα (η οποία πανελλαδικά αφορά περίπου 450 υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών), εξομοιώνοντάς μας με τους λοιπούς συναδέλφους μας, μέσω της απόδοσης και σε εμάς της Προσωπικής Διαφοράς

  • 11 Μαΐου 2022, 13:17 | Κώστας Καλαθάκης

    Είμαι υπάλληλος της Κτηματικής Υπηρεσίας Ηρακλείου του Υπουργείου Οικονομικών, και ανέλαβα υπηρεσία μετά την 11η Οκτωβρίου 2018, ημερομηνία κατά την οποία χορηγήθηκε για τελευταία φορά η Προσωπική Διαφορά (Ν.4569/2018). Με το παρόν, αίτημα διαμαρτυρία θέλω να θίξω το γνωστό θέμα της άνισης μισθολογικής μεταχείρισής μας σε σχέση με τους υπόλοιπους συναδέλφους μας – οι οποίοι λαμβάνουν την Προσωπική Διαφορά – καθώς καθημερινά παρέχουμε την ίδια ακριβώς εργασία, στις ίδιες συνθήκες με τα ίδια προσόντα, αλλά με διαφορετικές απολαβές, δημιουργώντας κατά αυτόν τον τρόπο διάκριση μεταξύ των εργαζομένων και υπαλλήλους δύο κατηγοριών.
    Επίσης, υπάρχει το οξύμωρο, εμείς που μεταταχθήκαμε μετά την 11-10-2018 να λαμβάνουμε μικρότερο μισθό, σε σχέση με άλλους συναδέλφους μας, που έχουν είτε λιγότερα τυπικά προσόντα είτε λιγότερα χρόνια προϋπηρεσίας, αντιμετωπίζοντας τις ίδιες ή ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες.
    Επειδή παραβιάζονται σαφώς οι αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.
    Επειδή η συνέχιση αυτής της μισθολογικής ανισότητας είναι αντίθετη σε κάθε αίσθημα Δικαίου.
    Επειδή αυτή η συνεχιζόμενη διάκριση δεν συμβάλλει στη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα του Δημόσιου Τομέα, με συνθήκες εργασιακής ηρεμίας με ίσες αμοιβές για εργασία ίσης αξίας.
    ΖΗΤΑΩ την εξάλειψη αυτής της μισθολογικής διαφοροποίησης που υφιστάμεθα (η οποία πανελλαδικά αφορά περίπου 450 υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών), εξομοιώνοντάς μας με τους λοιπούς συναδέλφους μας, μέσω της απόδοσης και σε εμάς της Προσωπικής Διαφοράς

  • 11 Μαΐου 2022, 13:26 | ΜΠΗΤΡΟΥ ΜΑΡΙΑ

    Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α` 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α` 226), να χορηγηθεί, σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.9.2018, ημερομηνία εφαρμογής του άρθου 45 του ν.4569/2018 , στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.).

  • 11 Μαΐου 2022, 13:46 | ΣΙΜΟΣ

    Υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών οι οποίοι μετατάχθηκαν ή διορίστηκαν μετά τον 10/2018 ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ. ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΙΔΙΕΣ Η ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ,ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΟΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕ ΥΨΗΛΑ ΤΥΠΚΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΡΟ ΤΗΣ 10/2018 !!!! ΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ!

  • 11 Μαΐου 2022, 13:29 | ΞΥΠΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

    Πέραν της άνισης μεταχείρισης και της αδικίας που συντελείται εις βάρος συναδέλφων που υπηρετούν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018, σε σχέση με τους παλαιότερους συναδέλφους του ΥΠΟΙΚ που λαμβάνουν την ΠΔ με τους οποίους εργαζόμαστε υπό τα ίδια περιγράμματα θέσεων, έχοντας τα ίδια ή και αυξημένα τυπικά – ουσιαστικά προσόντα και παράγοντας όπως και αυτοί πολύτιμο έργο, θα ήθελα να θίξω το θέμα της προσέλκυσης και διατήρησης μέσω παροχής κατάλληλων κινήτρων προσωπικού αυξημένων τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, όπως μεταπτυχιακά και μακρόχρονη εμπειρία σε πολυεθνικές και μεγάλες Ελληνικές εταιρίες του Ιδιωτικού τομέα.

    Με το ενιαίο μισθολόγιο παρέχονται μισθοί πείνας σε ανθρώπους με μεταπτυχιακά, πολύχρονη εμπειρία και όρεξη για δουλειά. Εφόσον ως ΥΠΟΙΚ επιθυμούμε να συνεχίσουμε να παρέχουμε υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τους συμπολίτες μας ο μόνος τρόπος είναι μέσω της παροχής αυτών από στελέχη που γνωρίζουν το αντικείμενο με εξειδικευμένες γνώσεις και πολύχρονη εμπειρία ενδεικτικά σε πληροφοριακά συστήματα και πλατφόρμες, λογιστικές συμβουλευτικές, χρηματοοικονομικές και νομικές υπηρεσίες, διαχείριση έργων και εκπόνηση μελετών. Υπηρεσίες όπως η ΑΑΔΕ και η Αρχή διαφάνειας, είτε με ειδικό μισθολόγιο, είτε με ειδικές διατάξεις έχουν προσελκύσει το κατάλληλο προσωπικό για να παρέχουν υπηρεσίες και έλεγχο υψηλών προδιαγραφών.

    Επιπρόσθετα, η παροχή της προσωπικής διαφοράς στους υπηρετούντες στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018 συναδέλφους αποτελεί κατάλληλο κίνητρο για τον περιορισμό του υψηλού δείκτη αποχώρησης προσωπικού που ταλανίζει το ΥΠΟΙΚ είτε λόγω συνταξιοδοτήσεων, είτε λόγω αποχωρήσεων μέσω κινητικότητας σε άλλες υπηρεσίες.

  • 11 Μαΐου 2022, 13:53 | Αντώνης

    Το άρθρο πρέπει να τροποποιηθεί ώστε η ΠΔ να αποδοθεί στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων αυτού φορέων, οι οποίοι έχουν διορισθεί ή μεταταχθεί μετά τον 10.2018 και δεν την λαμβάνουν.
    Τουναντίον, η παρούσα διατύπωση παρεκκλίνει περαιτέρω από τη συνταγματική αρχή της ισότητας αφού όχι μόνο δεν ρυθμίζει το συγκεκριμένο θέμα, αλλά ενισχύει τη μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων με ίδια καθήκοντα και αντίστοιχα τυπικά προσόντα.

  • 11 Μαΐου 2022, 13:30 | Ιωάννης

    Σύμφωνα με τη νομολογία (577/2021 ΔΕΦ ΑΘ, 2368/2017 ΣΤΕ, 25/2016 ΕΣ, κ.ά.) η άνιση μισθολογική μεταχείριση των υπαλλήλων που έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών και η μη καταβολή σε αυτούς της προβλεπόμενης (πάλιν και πολλάκις νομοθετημένης) προσωπικής διαφοράς, παρότι εργάζονται στην ίδια οργανική οντότητα, προσκρούει στη αρχή της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων (άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος), που κατοχυρώνεται επιπλέον και σε ενωσιακό (άρθρο 157 της Σ.Λ.Ε.Ε., άρθρα 21-23 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε.) και διεθνές επίπεδο (άρθρο 23 παρ. 2 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 1948, άρθρο 7 του Διεθνούς Συμφώνου των Ηνωμένων Εθνών για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Μορφωτικά Δικαιώματα, που κυρώθηκε με τον ν. 1532/1985, Α΄ 45, άρθρο 4 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης, που κυρώθηκε με τον ν. 1426/1984, Α΄ 32, άρθρο 1 του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου στον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη, που κυρώθηκε με τον ν. 2595/1998, Α΄ 63, άρθρο 4 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, που κυρώθηκε με τον ν. 1424/1984, Α΄ 29, και 111 Διεθνή Σύμβαση Εργασίας της 4.6.1958 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας, που κυρώθηκε με τον ν. 1424/1984), δεδομένου ότι τα καθήκοντά τους δεν υπολείπονται σε σπουδαιότητα από εκείνα των συναδέλφων τους στην ίδια υπηρεσία, προς τους οποίους τελούν σε ταυτόσημες συνθήκες εργασίας και οι οποίοι λαμβάνουν την εν λόγω παροχή.

    Είναι η πρώτη Κυβέρνηση μετά την καθιέρωση του ενιαίου μισθολογίου, που εξωθεί εκαντοντάδες εργαζόμενους και τις οικογένειές τους σε πολυετείς και πολυδάπανους δικαστικούς αγώνες, εν μέσω οικονομικής κρίσης, γνωρίζοντας ότι θα δικαιωθούν. Θύματα της προκαλούμενης στρέβλωσης δεν είναι μόνο οι εν λόγω οικονομικά εξαρτώμενοι πολίτες, αλλά και η δημόσια υπηρεσία, καθώς η διοικητική ανεπέρκεια της εκάστοτε Κυβέρνησης προκαλεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας και της δημόσιας διοίκησης εν γένει.

  • 11 Μαΐου 2022, 12:00 | Χαράλαμπος Κουστό

    Πέραν της άνισης μεταχείρισης και της αδικίας που συντελείται εις βάρος συναδέλφων που υπηρετούν στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018, σε σχέση με τους παλαιότερους συναδέλφους του ΥΠΟΙΚ που λαμβάνουν την ΠΔ με τους οποίους εργαζόμαστε υπό τα ίδια περιγράμματα θέσεων, έχοντας τα ίδια ή και αυξημένα τυπικά – ουσιαστικά προσόντα και παράγοντας όπως και αυτοί πολύτιμο έργο, θα ήθελα να θίξω το θέμα της προσέλκυσης και διατήρησης μέσω παροχής κατάλληλων κινήτρων προσωπικού αυξημένων τυπικών και ουσιαστικών προσόντων, όπως μεταπτυχιακά και μακρόχρονη εμπειρία σε πολυεθνικές και μεγάλες Ελληνικές εταιρίες του Ιδιωτικού τομέα.

    Με το ενιαίο μισθολόγιο παρέχονται μισθοί πείνας σε ανθρώπους με μεταπτυχιακά, πολύχρονη εμπειρία και όρεξη για δουλειά. Εφόσον ως ΥΠΟΙΚ επιθυμούμε να συνεχίσουμε να παρέχουμε υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τους συμπολίτες μας ο μόνος τρόπος είναι μέσω της παροχής αυτών από στελέχη που γνωρίζουν το αντικείμενο με εξειδικευμένες γνώσεις και πολύχρονη εμπειρία ενδεικτικά σε πληροφοριακά συστήματα και πλατφόρμες, λογιστικές συμβουλευτικές, χρηματοοικονομικές και νομικές υπηρεσίες, διαχείριση έργων και εκπόνηση μελετών. Υπηρεσίες όπως η ΑΑΔΕ και η Αρχή διαφάνειας, είτε με ειδικό μισθολόγιο, είτε με ειδικές διατάξεις έχουν προσελκύσει το κατάλληλο προσωπικό για να παρέχουν υπηρεσίες και έλεγχο υψηλών προδιαγραφών.

    Επιπρόσθετα, η παροχή της προσωπικής διαφοράς στους υπηρετούντες στο ΥΠΟΙΚ μετά τον 10/2018 συναδέλφους αποτελεί κατάλληλο κίνητρο για τον περιορισμό του υψηλού δείκτη αποχώρησης προσωπικού που ταλανίζει το ΥΠΟΙΚ είτε λόγω συνταξιοδοτήσεων, είτε λόγω αποχωρήσεων μέσω κινητικότητας σε άλλες υπηρεσίες.

  • 11 Μαΐου 2022, 12:46 | Χρήστος Βήτα

    Προφανώς ο αριθμός όσων δεν παίρνουν την προσωπική διαφορά είναι πολύ μικρός ώστε να ασχοληθεί η πολιτική ηγεσία μαζί τους. στα πλαίσια των επικείμενων εκλογών, επιχειρείται να ικανοποιηθεί ο κύριος όγκος των εργαζόμενων διότι αντιπροσωπεύουν πολύ περισσότερες ψήφους από τους λίγους που δεν παίρνουν καθόλου την προσωπική διαφορά. ποιος νοιάζεται αν δημιουργούνται εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων. όπως ποιος νοιάζεται για το «ίση αμοιβή για ίδια εργασία». ποιος νοιάζεται για τη θεμελιώδη συνταγματική αρχή της ισότητας. όλα είναι ασήμαντα μπροστά στο εκλογικό συμφέρον. πόσο κρίμα..

  • 11 Μαΐου 2022, 12:00 | Θωμάς Πασχάλης

    Πρωτίστως θα πρέπει να χορηγηθεί η προσωπική διαφορά σε όλους ανεξαιρέτως τους υπαλλήλους του υπουργείου οικονομικών για να σταματήσει οριστικά η αντισυνταγματική άνιση μισθολογική μεταχείριση μεταξύ υπαλλήλων του ίδιου φορέα που παρέχουν την ίδια εργασία αλλά με μικρότερες αποδοχές.

  • 11 Μαΐου 2022, 12:40 | ΧΑΡΗΣ

    Υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών οι οποίοι μετατάχθηκαν ή διορίστηκαν μετά τον 10/2018 ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ. ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΑΝΙΣΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΙΔΙΕΣ Η ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ,ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΟΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ. ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕ ΥΨΗΛΑ ΤΥΠΚΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΡΟ ΤΟΝ 10/2018 !!!! ΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ Η ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΑΝΙΣΣΟΤΗΤΑ!

  • 11 Μαΐου 2022, 12:43 | Νίκος

    ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΑΔΙΚΙΑΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ:
    Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α` 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α` 226), να χορηγηθεί, σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.9.2018, ημερομηνία εφαρμογής του άρθου 45 του ν.4569/2018 , στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς επίσης και ως διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελ.Συν.).

  • 11 Μαΐου 2022, 10:55 | Γιώργος Καλλιαμπάκος

    Η μη καταβολής προσωπικής διαφοράς σε όσους υπαλλήλους έχουν προσληφθεί ή μεταταχθεί στο Υπουργείο Οικονομικών και στους εποπτευόμενους σε αυτό φορείς από τον Οκτώβριο 2018 μέχρι σήμερα είναι αντισυνταγματική διοικητική πράξη, προκαλεί άνιση μεταχείριση μεταξύ των υπαλλήλων, δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων ακόμα και στο ίδιο Τμήμα και αποτελεί σοβαρό αντικίνητρο για νέες προσλήψεις ή μετατάξεις υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες.
    Για την αποκατάσταση αυτής της συνεχιζόμενης αδικίας εις βάρος των υπαλλήλων, αλλά και για να μην επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον, προτείνω να τροποποιηθεί το άρθρο ως ακολούθως:

    Ως ΑΡΘΡΟ 28 να μπει ο τίτλος «Καταβολή προσωπικής διαφοράς στους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων» και να εισαχθεί η ακόλουθη διάταξη:
    «Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α΄ 226) και επεκτάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 παρ.1 του ν.4569/2018, από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος νόμου χορηγείται σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, συμπεριλαμβανομένων των αποφοίτων της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.), που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.11.2011 καθώς και σε αυτούς που αντιστοίχως προσλαμβάνονται ή μετατάσσονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, καθώς επίσης και ως διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελ.Συν.). Για την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης εφαρμόζονται αναλογικά οι διατάξεις των παραγράφων 2, 3 και 4 της του άρθρου 45 του ν.4569/2018.»

    Η διάταξη που αφορά το τωρινό ΑΡΘΡΟ 28 να εισαχθεί στη συνέχεια ως ΑΡΘΡΟ 28Β και να παραμείνει ως έχει.

  • 11 Μαΐου 2022, 08:32 | ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΛΔΗΣ

    Πολύ σωστή παρέμβαση, απλά θα πρέπει να διευρυνθεί ο χρόνος ισχύος καθώς είναι πολύ άδικο για κάποιους που αλλάζουν κλιμάκιο μέσα στο Μάιο και θα μείνουν εκτός ρύθμισης.

  • 11 Μαΐου 2022, 08:17 | Δημήτριος

    Το άρθρο αυτό δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων. Αυτή την στιγμή στο υπουργείο οικονομικών και τους εποπτευομενους φορείς υπηρετούν εκατοντάδες υπάλληλοι που μετατάχθηκαν ή διοριστηκαν μετά τον Οκτώβριο του 2018 και δεν λαμβάνουν την προσωπική διαφορά του νόμου 4569/18 άρθρο 45. Ενώ όσοι υπηρετούσαν πριν την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου την λαμβάνουν κανονικά. Οπότε δημιουργείται μια μισθολογική ανισότητα μεταξύ υπαλλήλων με ίδια προσόντα και χρόνο υπηρεσίας στο δημόσιο και με ίδια καθήκοντα, σε αντίθεση με τις προβλέψεις του Συντάγματος περί ισότητας.

  • 11 Μαΐου 2022, 07:31 | Αθανάσιος Δημόπουλος

    Η πολιτική ηγεσία εξακολουθεί να κωφεύει στην κατάφωρη παραβίαση της Συνταγματικής επιταγής της ίσης αμοιβής για ίση εργασία.
    Έτσι, σε υπηρεσίες αιχμής όπως η ΓΓΠΣΔΔ υπάρχουν υπάλληλοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης που εργάζονται σε project αιχμής και αμείβονται, ελλείψει «προσωπικής διαφοράς» ή «υπερβάλλουσας μείωσης», 30% λιγότερο από υπαλλήλους χαμηλότερων εκπαιδευτικών βαθμίδων και με αντικείμενα εργασίας λιγότερο απαιτητικά, με μοναδικό κριτήριο την ημερομηνία ένταξή τους σε οργανογράμματα που δεν υφίστανται πλέον.
    Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την υποστελέχωση (ενδεικτικά το ποσοστό κάλυψης σε προσωπικό του κλάδου ΠΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στην συγκεκριμένη υπηρεσία είναι μικρότερο του 65%) και την έλλειψη πολιτικής βούλησης για την διενέργεια οποιασδήποτε ουσιαστικής, και με το ανάλογο αντίκρισμα, αξιολόγησης δομών και περιγραμμάτων εργασίας, δεν είναι δυνατόν παρά να έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία τοξικού εργασιακού κλίματος με τα αυτονόητα δυσμενή αποτελέσματα στο παραγόμενο έργο.
    Οι όποιες προσπάθειες προσωρινής κάλυψης των κενών, είτε μέσω εργαζομένων που φαίνεται να απασχολούνται με συμβάσεις με την Κοινωνία της Πληροφορίας, είτε με αποσπασματικές αναθέσεις τμημάτων έργων σε εταιρείες μέσω πρόχειρων διαγωνισμών όπου εμφανίζεται ένας υποψήφιος ανάδοχος, αφενός δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνουν, αφετέρου εγείρουν πολλά ερωτηματικά για την χρηστή οικονομική διαχείριση, η οποία προβάλλεται από την πολιτική ηγεσία ως η βασική δικαιολογία άρνησης της μισθολογικής εξομοίωσης υπαλλήλων με τα ίδια τυπικά προσόντα, τον ίδιο χρόνο υπηρεσίας, τα ίδια περιγράμματα εργασίας και τα ίδια καθήκοντα.

    Για λόγους πληρότητας του σχολίου παραθέτω το δεύτερο χωρίο της πρώτης παραγράφου του άρθρου 22 του Συντάγματος, το οποίο υποτίθεται ότι υπηρετείται από τους νομοθέτες άρθρων σαν το υπό σχολιασμό και τα αναφερόμενα σε αυτό.

    «Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας.»

  • 11 Μαΐου 2022, 07:10 | Πέτρος Καπλερής

    Η προσωπική διαφορά της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α` 176), όπως αυτή διαμορφώθηκε κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4024/2011 (Α` 226), να χορηγηθεί, σε όλους τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που έχουν διοριστεί ή μεταταχθεί μετά την 1.9.2018, ημερομηνία εφαρμογής του άρθου 45 του ν.4569/2018 , στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευομένων από αυτό νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.), του Ελληνικού Δημοσιονομικού Συμβουλίου, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), καθώς επίσης και ως διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Ελ.Συν.).

  • 10 Μαΐου 2022, 23:09 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    ΔΛΔ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΜΕ ΙΔΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ. ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ….
    ΑΔΙΚΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ!!