• Σχόλιο του χρήστη 'ΡΑΔΙΟΛΕΣΧΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ SZ2RCK' | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 13:46

    Αξιότιμοι κύριοι, Σας παραθέτουμε την θέση του συλλόγου που ταυτίζεται απόλυτα με το μέλος μας που προσυπογραφει την επιστολή. Άρθρο 26 Οι ραδιοερασιτέχνες ή «Υπηρεσία ερασιτέχνη» ή «υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη» είναι υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας που έχει ως σκοπό την αυτοδιδασκαλία, την αλληλοεπικοινωνία, την τεχνολογική έρευνα και την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη επιχειρήσεων βοήθειας σε περιπτώσεις καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και καταστροφών που διεξάγεται από ερασιτέχνες, δηλαδή από πρόσωπα κατάλληλα εξουσιοδοτημένα που ασχολούνται με τη ραδιοηλεκτρική τεχνική αποκλειστικά για προσωπικό σκοπό και χωρίς οικονομικό όφελος (παρ.3, άρθρο 2, ΥΑ 38200/1136/2011). Μέχρι σήμερα η Πολιτεία αναγνώριζε τα οφέλη, που προκύπτουν από την υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη, και είχε εντάξει τις κεραίες των ραδιοερασιτεχνών στο άρθρο 1 του ν. 2801/2000, με το οποίο τις εξαιρούσε από κάθε υποχρέωση μαζί με τις κεραίες Υπουργείων, Πρεσβειών κλπ. 1) Η παράγραφος γγ εισηγούμαστε να διαμορφωθεί ως εξής: γγ) έχει υποβληθεί δήλωση προς την ΕΕΤΤ, που περιλαμβάνει το ονοματεπώνυμο του αδειούχου ραδιοερασιτέχνη, τον αριθμό και την κατηγορία πτυχίου του (σύμφωνα με την Υ.Α. 68000/763/9-12-2002 και με την Σύσταση CEPT T/R 61-02 (HAREC), το χαρακτηριστικό κλήσης που του έχει απονεμηθεί κατά την απόκτηση της άδειας λειτουργίας ερασιτεχνικού σταθμού, αντίγραφα αυτών, καθώς και οι διευθύνσεις της κύριας και των εναλλακτικών θέσεων εγκατάστασης του σταθμού. Η δήλωση αυτή θα αναρτάται στην σχετική ιστοσελίδα keraies.eett.gr.Το σκεπτικό της γγ είναι να υπάρξει επιτέλους ένα μητρώο με GIS για τους ραδιοερασιτέχνες και των κεραιοσυστημάτων μέσω της ιστοσελίδας keraies.eett.gr. Αυτό, εκτός της διαφάνειας που προσδίδει η ανάρτηση, θα περιορίσει και τα προς την ΕΕΤΤ σχετικά αιτήματα ελέγχων για κεραιοσυστήματα ραδιοερασιτεχνών, δεδομένου ότι ο πολίτης αλλά και οι Δημόσιες Υπηρεσίες θα έχουν την δυνατότητα ενημέρωσης μέσα από αυτή την ιστοσελίδα. Επίσης, θεωρούμε ότι η παρακάτω διατύπωση «έχει υποβληθεί δήλωση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κεραιοσυστήματος, με ενημέρωση του ΣΗΛΥΑ» δεν θα εφαρμοστεί στην πράξη, δεδομένου ότι η φύση της ραδιοερασιτεχνικής υπηρεσίας και όπως προβλέπεται στον νόμο, είναι η εξάσκηση πειραματισμού κυρίως σε κεραιοσυστήματα. Αυτό θα απαιτεί κάθε φορά, που ο ραδιοερασιτέχνης τροποποιεί το κεραιοσύστημα, να επικαιροποιεί την υποβληθείσα δήλωση, κάτι που είναι αδύνατον να υλοποιηθεί για διάφορους λόγους, με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.Οι προδιαγραφές ενός ραδιοερασιτεχνικού σταθμού, όπως ισχύς εκπομπής ανά ζώνη συχνοτήτων κλπ., προβλέπονται λεπτομερώς από το ισχύον ΦΕΚ που καθορίζει την υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη και παρέχει οποιαδήποτε άλλη δήλωση τεχνικών χαρακτηριστικών.Η πρόταση στην παράγραφο γγ: «Με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, ύστερα από εισήγηση της Ε.Ε.Α.Ε. και της Ε.Ε.Τ.Τ., καθορίζεται η διαδικασία υποβολής, η μορφή και το περιεχόμενο της ανωτέρω δήλωσης, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.» αφήνει το περιθώριο, ενδεχομένως εκ παραδρομής ή αγνοίας του αντικειμένου, είτε να ζητούνται στοιχεία, που μπορεί να προϋποθέτουν μελέτες, είτε να επιβληθούν άλλες περιοριστικές διατάξεις για την άσκηση της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη, μη λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ραδιοερασιτεχνικές κεραίες δεν είναι εμπορικές. 2) Τα αναφερόμενα στην παράγραφο «Για τη νόμιμη εγκατάσταση και λειτουργία κατασκευών κεραιών αδειούχων ραδιοερασιτεχνών σε κοινόχρηστους χώρους οικοδομών, συμπεριλαμβανομένων και των υφιστάμενων κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου κατασκευών, απαιτείται και η συμμόρφωση με τον κανονισμό πολυκατοικίας και σε περίπτωση έλλειψής του με τις διατάξεις περί οροφοκτησίας και περί συνιδιοκτησίας που προστατεύουν τα δικαιώματα συνιδιοκτητών.» ισχύουν σε άλλη νομοθεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης και στον Αστικό Κώδικα και ΑΦΟΡΟΥΝ ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΕΡΑΙΩΝ, που τοποθετούνται σε κτήρια με κοινόχρηστους χώρους. Εδώ όμως ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ (γγ) και όχι στις λοιπές κεραίες (π.χ. κεραίες CB, ειδικά ραδιοδίκτυα κλπ.), δίνοντας την εντύπωση ότι μόνο αυτούς αφορά και περιορίζει. Αφού λοιπόν ισχύει σε άλλη νομοθεσία, προτείνεται είτε να απαλειφθεί τελείως από το άρθρο 26 που αφορά τους ραδιοερασιτέχνες είτε, για ισονομία, να μην αναφέρεται στην παράγραφο γγ, αλλά να προστεθεί σε ξεχωριστή παράγραφο, που θα αναφέρεται ότι ισχύει και για τις λοιπές κατασκευές κεραιών που τοποθετούνται σε κοινόχρηστους χώρους κτιρίων. Τέλος, θα αναμέναμε από την πολιτεία την προστασία της ανιδιοτελούς υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη που παρέχει σημαντική προσφορά στο κοινωνικό σύνολο και στην τεχνική έρευνα, παρέχοντας την δυνατότητα εγκατάστασης κεραιών ακόμα και με άρνηση των συνιδιοκτητών, όπως ισχύει για τις εγκαταστάσεις συστήματος θέρμανσης φυσικού αερίου (παρ. 2, άρθρο 127, ν. 4495/2017). Άρθρο 32 Σχετικά με την διάταξη να «έχει υποβληθεί και εγκριθεί από την ΕΑΕΕ μελέτη ραδιοεκπομπών», ως προς τους ραδιοερασιτέχνες η απαίτηση αυτή είναι επιστημονικά ατεκμηρίωτη και πρακτικά ανεφάρμοστη. Προτείνεται η σαφέστατη αναφορά εξαίρεσης για τους ραδιοερασιτέχνες η απαίτηση υποβολής μελέτης ραδιοεκπομπών, εκτός των περιπτώσεων χορήγησης ειδικών πειραματικών αδειών και εφόσον απαιτείται από την ΕΕΑΕ. Σύμφωνα με σχετικές μελέτες στην Ευρώπη, η διάρκεια εκπομπής του μέσου ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κυμαίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις κατά μέγιστο από 1-5 λεπτά την ημέρα και μερικές ώρες το μήνα. Δηλαδή, κατά την συντριπτική πλειοψηφία του χρόνου >99% είναι σταθμός λήψης σημάτων και ΔΕΝ εκπέμπει. Ουσιαστικά λειτουργεί ως σταθμός λήψης σημάτων, οπότε θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως σταθμός λήψης και ως εκ τούτου δεν απαιτείται ειδική μελέτη στην ΕΕΑΕ. Επιπλέον, η μέση ισχύς της εκπομπής είναι μόλις 30-50% της μέγιστης που διαθέτει ο πομποδέκτης (λόγω του τύπου της ραδιοερασιτεχνικής εκπομπής). Σημαντική επισήμανση, τα όρια ισχύος που αναφέρονται για την έκθεση σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία είναι σε μέση ενεργό ισχύ. Οπότε λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο λειτουργίας (εκπομπής) και την μέση ισχύ εκπομπής, η τελική συνολική ισχύς είναι αμελητέα, αρκετές τάξεις μικρότερη από τα όρια έκθεσης (και από αυτά που αναφέρονται στην παράγραφο 4) και δεν απαιτείται η υποβολή μελέτης σύμφωνα με όσα ορίζονται στην ΚΥΑ 53571/3839/2000. Οι παραπάνω παράμετροι σχεδόν εκμηδενίζουν την περιβαλλοντική επιβάρυνση ενός ραδιοερασιτεχνικού σταθμού. Η τεχνολογική έρευνα απαιτεί τον διαρκεί πειραματισμό, τροποποιήσεις και δοκιμές νέων κεραιών. Οι ραδιοερασιτέχνες δεν είναι εταιρίες ή επαγγελματίες των επικοινωνιών για να μπορέσουν να επωμιστούν το σημαντικό κόστος σύνταξης της μελέτης από ειδικευμένους επιστήμονες και την χρονική καθυστέρηση μέχρι την έγκρισή της από την ΕΕΑΕ. Οι διαδικασίες αυτές και η υπερβολική αύξηση της γραφειοκρατίας θα καθιστούσαν πρακτικά αδύνατη κάθε τροποποίηση ή εγκατάσταση κεραίας. Επίσης αντιδρούμε εντόνως στην πρόθεση και αντίληψη του νομοθέτη να εξισώσει τους ραδιοερασιτέχνες που δεν έχουν οικονομικό όφελος, επιδιώκουν την τεχνολογική έρευνα και υποστήριξη σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης με εταιρίες και επαγγελματίες με σκοπό το κέρδος. Δρ. Κων/νος Ζαχαρίας, Msc Ηλ/γος Μηχ. & Μηχ. Η/Υ Ραδιολέσχη Καστοριάς. sz2rck