• Σχόλιο του χρήστη 'Δήμητρα Παπαδάτου' | 19 Σεπτεμβρίου 2019, 12:24

    Μηδενίζεται ο ρόλος, απαξιώνεται η γνώση και θυσιάζεται η εμπειρία της Δημόσιας Διοίκησης στο βωμό της καταπολέμησης της γραφειοκρατίας, αποκλείοντας την Περιφέρεια (Δ/νσεις Ανάπτυξης) από την άσκηση της κρατικής εποπτείας. Ακριβέστερα, καταργείται η κρατική εποπτεία. Επικρατεί λανθασμένα η θεωρία ότι η κρατική εποπτεία δεν είναι σημαντική διότι αφορούσε πάντοτε την τήρηση του εταιρικού δικαίου και μόνο, ενώ η εποπτεία της τήρησης άλλων διατάξεων (π.χ. της εργατικής νομοθεσίας, της κεφαλαιαγοράς, της προστασίας του περιβάλλοντος, της τήρησης των νόμων για το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, και όποιας άλλης), είναι πιο σημαντική. Σημαντική θα είναι η χαοτική κατάσταση που θα προκύψει, καθώς και η καταστροφή της αξιοπιστίας του Μητρώου ΓΕΜΗ, διότι πλέον θα καταχωρούνται και θα δημοσιεύονται άνευ ελέγχου, στοιχεία και πράξεις των Α.Ε. που κανείς δεν θα ξέρει αν είναι αληθινά ή όχι, λανθασμένα ή όχι. Το σκεπτικό ότι, επειδή οι συμβολαιογράφοι λειτουργούν ως δημόσια αρχή, θα μπορέσει να στηριχθεί σε αυτούς όλο το βάρος της ορθότητας και της αλήθειας των πράξεων που συντάσσουν, και έτσι θα ξεπεραστεί η σκόπελος της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας περί «δημοσίου εγγράφου» όπου απαιτείται, ΔΕΝ ΠΕΙΘΕΙ… Γνωρίζουμε πολύ καλά τα προβλήματα με το εξειδικευμένο Δίκαιο των Ανωνύμων Εταιρειών και το γνωρίζουμε ως ελεγκτές Α.Ε. της Περιφέρειας, διότι από τα χέρια μας περνούν εδώ και μισό αιώνα συμβολαιογραφικές πράξεις. Είναι κοινός τόπος ότι οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας, με την τεχνογνωσία που διαθέτουν, επισημαίνουν τα λάθη που γίνονται με αποτέλεσμα αυτά να διορθώνονται και τελικά να δημοσιεύονται ορθά τα στοιχεία των εταιρειών. Τα ΦΕΚ (ΑΕ-ΕΠΕ) δεν αμφισβητήθηκαν από κανέναν. Θα ισχύσει το ίδιο άραγε για το Μητρώο ΓΕΜΗ σε δύο–τρία χρόνια από τώρα, που θα έχει γίνει μπάχαλο;;; Ακόμα και οι ίδιοι οι επιμελητηριακοί υπάλληλοι το γνωρίζουν αυτό και οι περισσότεροι το απεύχονται. Ένα πολύ μικρό δείγμα των λαθών που εντοπίζουμε και αντιμετωπίζουμε: 1) Κατά την σύσταση εταιρείας με εισφορά ακινήτου, ως αρχικό μετοχικό κεφάλαιο να καταχωρείται η αντικειμενική αξία της εφορίας (2.000.000,00€) αντί της αξίας που έχει προσδιοριστεί στην έκθεση εκτίμησης, η οποία ήταν μικρότερη (1.600.000,00€). 2) Η πράξη σύστασης της εταιρείας να αποστέλλεται στην Περιφέρεια δύο χρόνια μετά την ημερομηνία σύστασης. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία δεν είχε υποβάλει στοιχεία που αφορούσαν αυτό το διάστημα, π.χ. πιστοποίηση καταβολής του αρχικού μετοχικού κεφαλαίου ή εκπροσώπηση. 3) Κατά την σύσταση να ορίζεται ονομαστική αξία μετοχής 1.000,00€ ή 600€ όταν από το νόμο ορίζεται ως ανώτατη ονομαστική αξία μετοχής 100,00€. 4) Συμβολαιογραφικές πράξεις σύστασης Α.Ε. με διατάξεις που ίσχυαν πριν τον Ν. 2339/1995 ο οποίος νόμος είχε επιφέρει αρκετές μεταβολές στον Κ.Ν.2190/1920. 5) Συμβολαιογραφική πράξη σύστασης με εισφορά ακινήτου ενώ η έκθεση εκτίμησης δεν έχει δημοσιευτεί ή δεν είναι σύμφωνη με το νόμο καθώς δεν έχουν ληφθεί υπόψη τα βάρη του ακινήτου. 6) Τροποποίηση καταστατικού που αφορά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και εμπίπτει στην αυθημερόν καταχώρηση, καταχωρείται ενώ εκκρεμεί προηγούμενη αυθημερόν καταχώριση τροποποίησης και ενώ δεν έχει υποβληθεί πρακτικό ΔΣ πιστοποίησης καταβολής της προηγούμενης αύξησης. 7) Αυθημερόν καταχώριση χωρίς να έχει υποβληθεί το τέλος υπέρ της επιτροπής ανταγωνισμού. 8) Σύσταση εταιρείας που καταχωρήθηκε στο ΓΕΜΗ ενώ δεν είχε γίνει από την Υπηρεσία μιας στάσης, και το παραστατικό καταβολής υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού είχε πλαστογραφηθεί και φαινόταν να έχουν καταβληθεί 50.000,00€ ενώ στην πραγματικότητα είχαν καταβληθεί 5,00€. Και άπειρα άλλα... Η πολυετής λειτουργία των Διευθύνσεων Ανάπτυξης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχει δείξει, σε αντίθεση με την εικόνα που πλασάρεται, ότι η κρατική εποπτεία έχει προλάβει προβλήματα και λάθη που μπορεί να δημιουργήσουν μεγαλύτερο γραφειοκρατικό ογκόλιθο, καθυστερήσεις και κατασπατάληση κρατικού χρήματος, αφού πλέον η μόνη δίοδος που μένει ανοιχτή είναι η δικαστική οδός. Με αυτήν την έννοια ο νέος νόμος δεν συμβαδίζει με τις τροποποιήσεις άλλων νόμων όπου η σύγχρονη τάση είναι η αποσυμφόρηση των δικαστηρίων. Χωρίς κρατική εποπτεία, θα δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός, μεταξύ των εταιρειών που θα εφαρμόζουν το νόμο και αυτών που δεν θα τον εφαρμόζουν, αφού δεν προβλέπεται η Υπηρεσία που θα διαπιστώνει τις παραβάσεις και θα τις ανακόπτει. Θα οδηγηθούμε σε ανώνυμες εταιρίες με εικονικά κεφάλαια, αφού οι ίδιοι που υποχρεούνται να καταθέτουν θα πιστοποιούν την καταβολή. Αυτό θα έχει άμεσες συνέπειες στις τράπεζες που δανείζουν, μεταξύ άλλων, και βάσει του κεφαλαίου, στις κρατικές επιδοτήσεις, στις συναλλαγές με προμηθευτές, αλλά και σε όλους τους συναλλασσόμενους, γεγονός που αναπόφευκτα θα επιφέρει μεγάλο πλήγμα στην ασφάλεια των συναλλαγών. Να σημειωθεί ότι η ανάθεση του υποτυπώδους ελέγχου στις Υπηρεσίες ΓΕΜΗ δημιουργεί ασυμβίβαστο καθώς οι επιχειρήσεις θα ελέγχονται (κατασταλτικά;…) από τα Επιμελητήρια στα οποία οι ίδιες είναι μέλη! Και όταν είσαι μέλος, απαιτείς να εξυπηρετούνται τα συμφέροντά σου… Το ίδιο ασυμβίβαστο ισχύει και για την επιβολή προστίμων. Η Δημόσια Διοίκηση επιτελεί πάντα το έργο της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Εάν η αληθινή πρόθεση των νομοθετούντων είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, τότε απλά θα έβαζαν στενά χρονικά όρια στους υπαλλήλους της Περιφέρειας (και δεν θα μεταβίβαζαν αρμοδιότητες στους υπαλλήλους των Επιμελητηρίων) για τον έλεγχο νομιμότητας πράξεων και στοιχείων των Α.Ε. Το γεγονός ότι καταργούν την κρατική εποπτεία, άλλα δηλοί….