• Σχόλιο του χρήστη 'Κορωναίος Κωνσταντίνος' | 15 Ιουνίου 2020, 10:37

    Αξιότιμη Κυρία/ Κύριε, Είναι ιδιαίτερα αισιόδοξο να βλέπουμε την ελληνική πολιτεία να κάνει μεταρρυθμίσεις που αφορούν την Έρευνα και Ανάπτυξη (Ε&Α) δίνοντας επιπλέον κίνητρα για περαιτέρω επενδύσεις . Άλλωστε εμείς στη Nokia, όντας μακράν ο μεγαλύτερος ιδιώτης επενδυτής Ε&Α στην Ελλάδα, πιστεύουμε ότι οι επενδύσεις σε Ε&Α ταιριάζουν απόλυτα στο προφίλ του Έλληνα μηχανικού και επιστήμονα και μπορούν να λειτουργήσουν σαν πολλαπλασιαστής ισχύος για την οικονομία και την αγορά εργασίας προστατεύοντας από το Brain-Drain. Κατά συνέπεια, αγκαλιάζουμε τη συγκεκριμένη μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία και παραθέτουμε τις παρακάτω επισημάνσεις στο άρθρο 37 που πιστεύουμε είναι απαραίτητες για να ενισχύσει σημαντικά το τελικό αποτέλεσμα και να προσελκύσει περισσότερες και μεγαλύτερες επενδύσεις σε Ε&Α. H αύξηση του ποσοστού αναγνώρισης των εξόδων από 30% σε 100% είναι σημαντική αλλά από μόνη της όχι αρκετή καθώς ευνοεί μόνο εκείνες τις εταιρείες που έχουν ισοβαρή επιχειρηματική παρουσία (εμπορική σε σχέση με Ε&Α) στην Ελλάδα. Όμως, για τις εταιρείες εκείνες που έχουν την εμπορική τους παρουσία σε άλλη χώρα και θα επιθυμούσαν να ανοίξουν στην Ελλάδα κέντρο Ε&Α δεν υπάρχει κάποιο κίνητρο με αποτέλεσμα τέτοιες επενδύσεις να πηγαίνουν σε άλλες χώρες. Για παράδειγμα, μια εταιρία όπως η Nokia έχει μόλις 10% του προσανατολισμού της στην ελληνική αγορά και το υπόλοιπο 90% στην Ε&Α. Το αντίστοιχο ποσοστό για άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται ήδη στην Ελλάδα είναι 100%-0% και το ίδιο περίπου θα ισχύσει με όσες πολυεθνικές αποφασίσουν να μεταφέρουν τμήματα Ε&Α στην Ελλάδα. Για να μη χαθούν τέτοιες επενδύσεις θα βοηθούσε σημαντικά η δυνατότητα το αντίστοιχο οικονομικό όφελος του νόμου να μεταφερθεί σαν μείωση των εργοδοτικών εισφορών μειώνοντας έτσι το εμφανιζόμενο κόστος ανά εργαζόμενο. Όπως είναι γνωστό, αυτό είναι ένα από τα βασικά κριτήρια για την επιλογή της χώρας που θα φιλοξενήσει επενδύσεις Ε&Α. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 22α του Ν. 4172/2013 Εναλλακτικά του της προσαύξησης από 30% σε 100%, η επιχείρηση μπορεί να επιλέξει ότι από το σύνολο του ποσού των δαπανών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας που πιστοποιούνται κατά τα κατωτέρω αναφερόμενα, ποσοστό 30% αυτών να συμψηφίζεται με τις εργοδοτικές εισφορές της προς τον ΕΦΚΑ και τους λοιπούς φορείς κοινωνικής ασφάλισης. Ο συμψηφισμός θα πραγματοποιείται με ισόποση πίστωση στο μητρώο της επιχείρησης στον ΕΦΚΑ, προς συμψηφισμό με μελλοντικές εργοδοτικές εισφορές μέχρι 5 χρόνια από το έτος που αφορούν οι δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας. Σε περίπτωση που εντός της ως άνω πενταετίας το ποσό των εργοδοτικών εισφορών που καταλογισθούν στην επιχείρηση είναι μικρότερο από το ποσό που πιστώθηκε προς συμψηφισμό, για οποιονδήποτε λόγο, το υπόλοιπο ποσό δεν καταβάλλεται στην εταιρεία, αλλά μεταφέρεται μέχρι εξάντλησης της πενταετίας. Από τις εισφορές με τις οποίες συμψηφίζεται το ως άνω ποσοστό δαπανών, εξαιρούνται εργοδοτικές εισφορές που επιδοτούνται από οποιοδήποτε εθνικό ή κοινοτικό πρόγραμμα επιδότησης εργοδοτικών εισφορών. Για τους σκοπούς της φορολογίας εισοδήματος της επιχείρησης, το ποσό της έκπτωσης δεν προσμετράται ως έσοδο και η δαπάνη των εργοδοτικών εισφορών εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα της μειωμένη κατά το ποσό που συμψηφίζεται Για στατιστικούς λόγους και για κάθε άλλη επιμέτρηση, η έκπτωση των εργοδοτικών εισφορών κατά τα ως άνω δεν επηρεάζει την κατάταξη της επιχείρησης ως προς το ύψος των εργοδοτικών εισφορών που καταβάλλει το εκάστοτε έτος. Λεπτομέρειες για την εφαρμογή της έκπτωσης και για τη διαδικασία εκκαθάρισης του ποσού και πίστωσης στους αντίστοιχους λογαριασμούς του ΕΦΚΑ καθορίζονται με κοινή απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών υποθέσεων.