• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Τζούλιας' | 7 Δεκεμβρίου 2020, 09:38

    Παρατήρηρη 1: Στο άρθρο 27 παρ. 5 του Ν. 4412/2016 καθορίζονται οι προθεσμίες για την δημοσίευση των διαγωνιστικών διαδικασιών. Στην ανοικτή διαδικασία, η ελάχιστη προθεσμία παραλαβής προσφορών ανέρχεται σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την ημερομηνία δημοσίευσης της προκήρυξης της σύμβασης στο ΚΗΜΔΗΣ. Αντίστοιχα στο άρθρο 361 καθορίζονται οι προθεσμίες άσκησης των προδικαστικών προσφυγών. Ειδικά για την άσκηση προσφυγής κατά προκήρυξης, η πλήρης γνώση αυτής τεκμαίρεται μετά την πάροδο δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση στο ΚΗΜΔΗΣ.(άρθρο 361 παρ.1 του Ν.4412/2016) Σύμφωνα με τα ανωτέρω, υπάρχει δυνατότητα ο οικονομικός φορέας να ασκήσει προσδικαστική προσφυγή κατά της διακήρυξης ακόμα και την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών. Θεωρούμε ότι παραμένοντας οι ανωτέρω προθεσμίες θα προκύπτουν προβλήματα στην διαχείρηση των διαγωνιστικών διαδικασιών, καθώς σε περίπτωση άσκησης προδικαστικής προσφυγής κατά της διακήρυξης την τελευταία ημέρα της προθεσμίας, οι αναθέτουσες αρχές θα προβαίνουν στην αποσφάγιση των υποβληθέντων προσφορών την στιγμή που θα εκρεμμεί η έκδοση απόφασης από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών πολύ σε περισσότερο όταν έχουν ζητηθεί προσωρινά μέτρα. Παρατήρηση 2: Θεωρούμε ότι θα πρέπει να αποσαφηνισθεί το ύψος της εγγυητικής συμμετοχής επί του οποίου η αναθέτουσα αρχή θα πρέπει να προβεί στην κατάπτωση,όταν ο προσωρινός ανάδοχος δεν υποβάλει τα δικαιολογητικά κατακύρωσης σύμφωνα με το άρθρο 103 του Ν. 4412/2016, στην περίπτωση που ο διαγωνισμός διαιρείται σε τμήματα. Ειδικότερα σε περίπτωση που ο οικονομικός φορέας έχει υποβάλει προσφορά π.χ. σε πέντε (5) τμήματα εκ των οποίων αναδεικνύεται προσωρινός ανάδοχος για ένα (1) τμήμα για το οποίο δεν υπέβαλε τα ορθά δικαιολογητικά κατακύρωσης, πρέπει να αποσαφηνισθεί εαν η κατάπτωση της εγγυητικής θα γίνεται επί του συγκεκριμμένου τμήματος ή επί του συνόλου των τμημάτων. Παρατήρηση 3: Θεωρούμε ότι θα πρέπει να αποσαφινησθεί και νομοθετικά (υπάρχει αναλυτική κατeυθυντήρια οδηγία της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ) η διαδικασία εφαρμογής του άρθρου 6 παρ. 10 του Ν. 4412/2016, καθώς σε πολλές περιπτώσεις επικρατεί η άποψη ότι για να προσφύγει η αναθετουσα αρχή στην ανωτέρω διαδικασία θα πρέπει να έχει προηγηθεί διαγωνιστική διαδικασία η οποία κατέστη άγονη. Παρατήρηση 4: Θεωρούμε ότι η πλατφόρμα του ΕΣΗΔΗΣ θα πρέπει να αναμορφωθεί για να υποστηρίξει την νέα διαδικασία που αφορά τον τρόπο ενημέρωσης των συμμετεχόντων ως προς τα δικαιολογητικά που υποβλήθηκαν στην διαγωνιστική διαδικασία.