• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΣ' | 20 Νοεμβρίου 2009, 20:55

    Οι αλλαγές που προτείνονται στο Σχέδιο Νόμου για το ΤΕΙΡΕΣΙΑ είναι απόλυτα σωστές και θα συμβάλουν πολύ στη μείωση των επιπτώσεων της κρίσης σε πολλές επιχειρήσεις. Προτείνω να περιληφθούν στον νόμο οι παρακάτω επί πλέον αλλαγές που ομοίως θα συμβάλουν στον παραπάνω στόχο: 1) Να μην επιτρέπεται η διατήρηση των δυσμενών δεδομένων που έχουν εξοφληθεί για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των επτά ετών, ακόμα και αν έχουν καταχωρηθεί νεώτερα δυσμενή δεδομένα. Με το ισχύον καθεστώς ο χρόνος διατήρησης είναι δέκα έτη δηλαδή αν δεν γίνει και αυτή η αλλαγή στον προτεινόμενο νόμο, ο χρόνος διατήρησης των δυσμενών που έχουν εξοφληθεί θα είναι ίδιος με τον χρόνο διατήρησης των δυσμενών που δεν έχουν εξοφληθεί. (παράγραφος 6 του Σχεδίου Νόμου) 2) Ο χρόνος διατήρησης δυσμενών από σφραγισμένες επιταγές, τις απλήρωτες κατά την λήξη τους συναλλαγματικές και τα γραμμάτια εις διαταγή, για τις οποίες δεν έχουν εμπρόθεσμα ασκηθεί ένδικα μέσα για την είσπραξη τους (Διαταγές πληρωμής, κατασχέσεις κλπ), να διαγράφονται από τα δυσμενή μετά από πέντε έτη από την αναγγελία ακόμα και αν δεν έχουν εξοφληθεί. Η πρόβλεψη αυτή στον νόμο θα αποτρέψει τους εκβιασμούς για εξόφληση παραγραμμένων οφειλών με όπλο την εγγραφή που έγινε στα δυσμενή του ΤΕΙΡΕΣΙΑ. 3) Να γίνει πρόβλεψη στον νόμο για άμεση διαγραφή των εγγυητών από τα δυσμενή του ΤΕΙΡΕΣΙΑ, αμέσως μετά την εξόφληση του χρέους είτε από τον πρωτοοφειλέτη είτε από τον ίδιο εγγυητή και για τις κατασχέσεις και τα προγράμματα πλειστηριασμών που ασκήθηκαν κατά της ατομικής του περιουσίας τους. Σήμερα υπάρχει πρόβλεψη για άμεση διαγραφή για τα δυσμενή των εγγυητών μόνο όσο αφορά τις διαταγές πληρωμής. Η ρύθμιση αυτή είναι απαραίτητη διότι δεν είναι δίκαιο να τιμωρείται ο εγγυητής με δυσμενή που παραμένουν στα αρχεία του ΤΕΙΡΕΣΙΑ σε βάρος του, για δέκα και δεκαπέντε χρόνια μετά την εξόφληση του χρέους τα οποία του παρακωλύουν κάθε οικονομική του δραστηριότητα, με πλήρως εξοφλημένα τα χρέη που ανύποπτος πολλές φορές εγγυήθηκε. 4) Να δοθεί η δυνατότητα στον εκπρόσωπο νομικού προσώπου που υπέγραψε επιταγές οι οποίες δεν έχουν εξοφληθεί, να προσφεύγει με την διαδικασία των Ασφαλιστικών Μέτρων στο αρμόδιο Δικαστήριο και να επιτυγχάνει να μην εμφανίζονται στο ΤΕΙΡΕΣΙΑ δυσμενή εναντίον του (του εκπροσώπου ως φυσικό πρόσωπο) αν αποδείξει ότι δεν έχει μετοχές ή εταιρικό μερίδιο στην εταιρεία και στην πράξη δεν ασκούσε ουσιαστική διαχείριση. Το μέτρο αυτό είναι αναγκαίο διότι δεν είναι δυνατόν να προβλέψει κάποιος εκπρόσωπος εταιρείας που πολλές φορές είναι υπάλληλος της , αν οι μεταχρονολογημένες επιταγές που υπέγραψε από την θέση που κατείχε, αν κατά την λήξη τους θα μπορούν να πληρωθούν, αφού είναι γνωστό ότι σε όλες τις εταιρείες την οικονομική διαχείριση την έχουν οι βασικοί μέτοχοι που ενεργούν με το Διοικητικό Συμβούλιο που εκείνοι ορίζουν. Η πρόβλεψη αυτή θα δώσει έστω και δικαστικά την δυνατότητα να αποφύγουν τον ισόβιο οικονομικό μαρασμό εντελώς αμέτοχοι υπάλληλοι που χρησιμοποιήθηκαν σε οικονομικές θέσεις εταιρειών, από επιτήδειους ιδιοκτήτες οι οποίοι κατορθώνουν να μένουν πάντα στο απυρόβλητο.