• Σχόλιο του χρήστη 'Χαραλαμπος Καραμπελας' | 8 Μαρτίου 2010, 16:01

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΥΠΟΙΚ/ΓΓΠΣ μέσω συγκέντρωσης και μετάδοσης των δεδομένων εισροών-εκροών από την κεντρική μονάδα (κονσόλα). Είναι κοινή, πλέον, η πεποίθηση ότι οι σύγχρονες τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής πρέπει να αξιοποιηθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό από την Εποπτική Αρχή, ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα του ελεγκτικού μηχανισμού. Ειδικότερα στον τομέα διακίνησης καυσίμων, οι απώλειες δημοσίων εσόδων είναι πραγματικά τεράστιες. Έτσι, το μέτρο της ηλεκτρονικής παρακολούθησης των καυσίμων κρίνεται ως Εθνικώς αναγκαίο. Προκειμένου να μην επαναληφθούν οι γνωστές «αστοχίες» του παρελθόντος (όπου λογισμικά παραδόθηκαν χωρίς να λειτουργούν), προτείνεται η μετάδοση των δεδομένων εισροών-εκροών από την κεντρική μονάδα (κονσόλα) σε Κεντρική Βάση Δεδομένων (ΚΒΔ) να γίνει με την μέθοδο παροχής υπηρεσίας (outsourcing). Η προτεινόμενη υπηρεσία πρέπει να διασφαλίζει την μη πλαστότητα των δεδομένων και συγκεκριμένα: 1. Πρέπει να εξασφαλίζεται με απόλυτα ασφαλή και απαραβίαστο τρόπο η ροή δεδομένων από όλα τα σημεία συγκέντρωσης δεδομένων στα κεντρικά συστήματα αδιάλειπτα και σε πραγματικό χρόνο. 2. Πρέπει να εξασφαλίζεται η λειτουργία του συστήματος σε Πανελλαδικό επίπεδο με το χαμηλότερο δυνατό κόστος τόσο για το Δημόσιο όσο και για τους χρήστες της υπηρεσίας (πρατηριούχους, εταιρείες εμπορίας καυσίμων, διυλιστήρια και τελωνεία) με κάλυψη μέχρι και του τελευταίου πρατηρίου στην πιο απόμακρη γωνιά της χώρας. 3. .Πρέπει να εξασφαλίζεται ότι τα κανάλια μεταφοράς της πληροφορίας διαθέτουν αποδεδειγμένα εγγυημένη χωρητικότητα για να ανταπεξέλθουν σε τεράστιο όγκο ημερήσιων συναλλαγών 4. Πρέπει να προσφέρει τη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής και ένταξής της στο ήδη υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, χωρίς να επηρεάζει καθόλου τις υφιστάμενες διαδικασίες έκδοσης των φορολογικών στοιχείων του Κ.Β.Σ. Από το σύνολο των διαθέσιμων φορέων μεταφοράς των φορολογικών δεδομένων επιστημονικές έρευνες έχουν αναδείξει τη χρήση sms μέσω δικτύου GSM ως τη ΒΕΛΤΙΣΤΗ τεχνο-οικονομικά λύση, διότι ο συνδυασμός αυτός προσφέρει τα παρακάτω ΜΟΝΑΔΙΚΑ ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα: 1. Μεταδίδει μόνο τα κρίσιμα δεδομένα οικονομικού ενδιαφέροντος (πχ στάθμες δεξαμενών, δεδομένα αποδείξεων λιανικής πώλησης, στοιχεία διακίνησης καυσίμων, κτλ), διασφαλίζοντας το χαμηλότερο κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας. 2. Χρησιμοποιεί ένα απόλυτα απαραβίαστο και ασφαλή φορέα μεταφοράς δεδομένων, δηλαδή το sms. 3. Επιτρέπει την μετάδοση δεδομένων σε συνθήκες «πραγματικού χρόνου», δηλαδή τη στιγμή «γένεσης» της συναλλαγής. 4. Διαθέτει ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ εγγυημένη χωρητικότητα να ανταπεξέλθει σε τεράστιο όγκο συναλλαγών (την Πρωτοχρονιά του 2009 διεκπεραιώθηκαν σε μία μόνον ημέρα πάνω από 63 εκ. SMS, ενώ την τελευταία εβδομάδα του 2008 στάλθηκαν περισσότερα από 311 εκ. SMS). 5. Επιτρέπει την άμεση εφαρμογή σε Πανελλαδική κλίμακα χωρίς απαιτήσεις σε ακριβό εξοπλισμό, διότι χρησιμοποιεί sms μέσω GSM (Πανελλαδική κάλυψη GSM > 99,9%). Για την υλοποίηση της προτεινόμενης υπηρεσίας: • Εγκαθίστανται ειδικές ηλεκτρονικές συσκευές (παρόμοιες με ένα απλό κινητό τηλέφωνο ειδικού τύπου) σε κάθε σημείο διακίνησης και πώλησης καυσίμου (από τα διυλιστήρια και τελωνεία, τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων, μέχρι τους πρατηριούχους στις βενζιναντλίες, πετρέλαιο θέρμανσης, κτλ - όπου ήδη υπάρχουν ηλεκτρονικοί υπολογιστές, υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με αυτούς). • Για κάθε διακίνηση-πώληση καυσίμου εκδίδεται η σχετική ΑΠΟΔΕΙΞΗ. • Οι ειδικές ηλεκτρονικές συσκευές αποστέλλουν την πληροφορία αυτή στη κεντρική βάση δεδομένων του Υπουργείου με γραπτό μήνυμα μέσω δικτύου GSM, δηλαδή τα γνωστά σε όλους μας sms, με κρυπτογραφημένο τρόπο (μέγιστη ασφάλεια, απλότητα τεχνολογίας, άμεση εφαρμοσιμότητα σε όλη την Ελλάδα). • H κεντρική βάση δεδομένων παρέχει, on-line, στα ενδιαφερόμενα Υπουργεία όλη την συσσωρεμένη ηλεκτρονική πληροφορία των συναλλαγών, σε μορφή που μπορεί ΑΜΕΣΑ να ενσωματωθεί με τα υπάρχοντα συστήματα και να αξιοποιηθεί. Παράλληλα, η προτεινόμενη υπηρεσία εφαρμοζόμενη στον τομέα της διανομής πετρελαίου θέρμανσης, προσφέρει την ON-LINE λύση στη διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης με τα εξής 4 απλά βήματα: 1. Ο καταναλωτής-υπεύθυνος του ακινήτου παρουσιάζεται ΑΠΑΞ στην ΔΟΥ και ζητά να του χορηγηθεί «ΚΩΔΙΚΟΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗ», υποβάλλοντας μία απλή υπεύθυνη δήλωση με τα εξής τουλάχιστον 3 στοιχεία: a. Διεύθυνση ακινήτου. b. Επιφάνεια ακινήτου(μ2). c. ΑΦΜ ή ΑΔΤ υπευθύνου (φυσικό ή νομικό πρόσωπο). • Προαιρετικά, αριθμό τραπεζικού λογαριασμού ακινήτου για τις επιστροφές του φόρου. 2. Κάθε φορά που αγοράζει πετρέλαιο για θέρμανση, δηλώνει τον ώς άνω χορηγηθέντα «ΚΩΔΙΚΟ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗ» και ζητά από τον πρατηριούχο-πωλήτή να εκδόσει «ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ» μέσω του μηχανισμού «i-Tax». 3. O πρατηριούχος εκδίδει την σχετική «ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ» και αποστέλλει κρυπτογραφημένο SMS με όλα τα στοιχεία στην ΓΓΠΣ (160 χαρακτήρες). 4. Η ΓΓΠΣ, αφού ελέγξει και διασταυρώσει την ορθότητα των υποβληθέντων στοιχείων (ΑΦΜ εκδότη, ΚΩΔΙΚΟ ΑΚΙΝΗΤΟΥ, κτλ) προβαίνει στις κάτωθι 2 ενέργειες: a. Ενημερώνει με SMS τον μηχανισμό i-Tax του πρατηριούχου εκδότη ότι η συναλλαγή έγινε αποδεκτή. b. Προαιρετικά, μέσω on-line σύνδεσης με τo διατραπεζικό σύστημα ΔΙΑΣ, πιστώνει τον λογαριασμό του ακινήτου με το ποσόν επιστροφής φόρου. Η όλη διαδικασία διαρκεί λιγότερο από μισό λεπτό !!!. Η προτεινόμενη υπηρεσία είναι άμεσα υλοποιήσιμη και δεν επιβαρύνει καθόλου τον πρατηριούχο-πωλητή με περιττή γραφειοκρατία. Επίσης δεν απαιτεί κανένα επιπρόσθετο εξοπλισμό ή σύνδεση με Internet ή ιδιαίτερες γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, για τον απλούστατο λόγο ότι επικοινωνεί με το γνωστό σε όλους μας SMS !!! Έτσι μπορεί να εγκατασταθεί άμεσα σε όλη την Ελλάδα και να χρησιμοποιηθεί απρόσκοπτα από όλους τους πρατηριούχους – πωλητές. Τα πλεονεκτήματα της μεθόδου αυτής είναι πολλά. Ενδεικτικά αναφέρουμε: 1. Άμεση πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού του ακινήτου με το ποσό επιστροφής φόρου (Ο λογαριασμός τραπέζης είναι σταθερός και αφορά ΠΑΝΤΑ το ίδιο ακίνητο, απλά αλλάζουν κατά περίπτωση οι εκάστοτε δικαιούχοι - δηλαδή ο "ΚΩΔΙΚΟΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗ" παραμένει σταθερός και αμετάβλητος, ανεξαρτήτως του ποιος είναι ο εκάστοτε διαχειριστής ή ιδιοκτήτης (πχ η πολυκατοικία αλλάζει διαχειριστή, η μονοκατοικία πωλείται σε άλλο ιδιοκτήτη, αλλά το ακίνητο έχει ΠΑΝΤΑ τον ίδιο κωδικό). 2. Εάν η αγορά-πληρωμή γίνει με πιστωτική κάρτα , ο καταναλωτής ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ - η χρέωση της κάρτας συνήθως έρχεται σε 20-30 ημέρες, ενώ η πίστωση της επιστροφής φόρου γίνεται αμέσως !!! 3. Επιτρέπει πώληση πετρελαίου θέρμανσης με πίστωση (δόσεις μέσω πιστωτικής κάρτας). 4. Καταργεί την συνεχή προσέλευση-ταλαιπωρία του καταναλωτή στις ΔΟΥ-Τράπεζες (τεράστιο κέρδος σε άνθρωπο-ώρες, ανταγωνιστικότητα). 5. Διασφαλίζει την ΜΗ-ΠΛΑΣΤΟΤΗΤΑ των αποδείξεων θέρμανσης. 6. Άμεση εφαρμογή-υλοποίηση σε ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ κλίμακα χωρίς απαιτήσεις σε ακριβό εξοπλισμό. 7. Αποδεδειγμένα εγγυημένη ικανότητα να ανταπεξέλθει στο φορτίο συναλλαγών. 8. Άμεση ηλεκτρονική καταχώρηση όλων των συναλλαγών θέρμανσης ΧΩΡΙΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ και ανάλωση ανθρωπίνων πόρων του Δημόσιου τομέα (ΥΠΟΙΟ, ΥΠΟΙΚ, κτλ). 9. Όλα τα στοιχεία είναι αυτομάτως διαθέσιμα προς διασταύρωση, εντοπισμό υπερκαταναλώσεων, κτλ. Η ιδιαιτερότητα της προτεινόμενης υπηρεσίας σε σχέση με όσα προτείνονται μέχρι σήμερα έγκειται στο ότι επιτυγχάνει την ΑΜΕΣΗ μεταφορά των φορολογικών δεδομένων εν τη γεννέσει τους σε κεντρική βάση δεδομένων, ενώ ταυτόχρονα: • Επιτρέπει την διανομή-διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με ενιαία τιμή. • Δεν επιβαρύνει οικονομικά τον τελικό καταναλωτή, ο οποίος είναι και ο δικαιούχος της έκπτωσης. • έχει δυνατότητα εφαρμογής στο σύνολο των επιτηδευματιών σε όλη την επικράτεια ανεξαρτήτως του τρόπου έκδοσης των φορολογικών στοιχείων (μηχανογραφικά ή χειρόγραφα) χωρίς ουδεμία απαιτούμενη αλλαγή στο υπάρχον οικονομοτεχνικό θεσμικό πλαίσιο, και χωρίς να επιβαρύνει τους πρατηριούχους-πωλητές με επιπρόσθετες διαδικασίες, • είναι άμεσα και γρήγορα εφαρμόσιμο, καθώς υπάρχουν διαθέσιμες όλες οι βασικές υποδομές, ενώ δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις πληροφορικής, internet, ή ειδικού λογισμικού από τους επιτηδευματίες. Είναι προφανής η χρησιμότητα του συστήματος καθώς και η βέβαιη εξυπηρέτηση του Δημόσιου Συμφέροντος και του Πολίτη, μέσω της αξιοποίησής της προτεινόμενης υπηρεσίας. Η προτεινομενη υπηρεσία ειναι συμβατή με το εγγεκριμένο Π.Σ.Α. Με εκτίμηση Χ.Γ.Καράμπελας ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. i-TAX A.E.