• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΔΡΟΓΑΛΑΣ' | 24 Δεκεμβρίου 2010, 23:36

    ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΣΕΡΡΩΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2010 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ Ν/Σ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ Γ. Σχετικά με τα είδη των ενισχύσεων (Επιχορήγηση, Φορολογικές Απαλλαγές, Χρηματοδοτική Μίσθωση, Κεφάλαια Κίνησης, Φορολογική Σταθερότητα, Κίνητρα για επαναπατρισμό επιχειρήσεων, ενίσχυση της αγοράς οικοπέδου) : • Διαπιστώνουμε ότι στο Ν/Σ για το νέο επενδυτικό Νόμο υπάρχει μια στόχευση προς τις κερδοφόρες επιχειρήσεις, δηλαδή οι ενισχύσεις μέσω αφορολογήτων αποθεματικών εις βάρος της επιχορήγησης. Τα αφορολόγητα αποθεματικά λειτουργούν σαν μια μορφή χρηματοδότησης μόνο όταν υπάρχουν κέρδη. Σε μια κοινότητα που η επιχειρηματικότητα και δη στην περιφέρεια παρουσιάζει συχνά κέρδη και ή πολλές φορές ελάχιστα κέρδη ή καθόλου κέρδη και ακόμα και ζημίες πιστεύουμε ότι σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο χρηματοδότησης, το κίνητρο αυτό είναι ως μη υφιστάμενο. Αυτό μπορεί να ισχύσει για τα μελλοντικά κέρδη σε μακροπρόθεσμο επίπεδο. Το θέμα της ρευστότητας που είναι το ζητούμενο σε μία αρχική, σ’ ένα αρχικό επίπεδο επένδυσης, σαφώς δεν αντιμετωπίζεται μ’ αυτή τη φιλοσοφία. Πιστεύουμε ότι η ενίσχυση των επιχορηγήσεων εις βάρος των αφορολόγητων αποθεματικών στο Νομό Σερρών ειδικά, σε συνδυασμό και με τα ανώτατα ποσοστά ενίσχυσης θα βοηθήσουν πραγματικά την ανάπτυξή του, καθώς και την προσέλκυση μεγάλων επενδυτικών σχεδίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Νομό Σερρών οι μεγαλύτερες επενδύσεις που έγιναν, πραγματοποιήθηκαν όταν με τον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο (Ν. 3299/04), τα ποσοστά επιχορήγησης του Νομού Σερρών έφταναν το ύψιστο ποσοστό του 55%. • Εναλλακτικά προτείνουμε, στους 10 νομούς με το χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ να υπάρχει μεγαλύτερη ενίσχυση στο κίνητρο της επιχορήγησης έναντι της φορολογικής απαλλαγής. • Στο θέμα αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι μας βρίσκει σύμφωνους η άποψη του ΣΒΒΕ, την οποία και παραθέτουμε: «Η ελκυστικότητα του Νέου Νόμου για την υλοποίηση επενδύσεων στην περιφέρεια παραμένει ζητούμενο. Το κείμενο του Σχεδίου Νόμου που έχει δοθεί στη δημόσια διαβούλευση δημιουργεί την εντύπωση της στόχευσης προς την ενίσχυση κερδοφόρων επιχειρήσεων αφού περιορίζει τις επιχορηγήσεις και γενικεύει τις φορολογικές απαλλαγές. Είναι γνωστό ότι οι φορολογικές απαλλαγές αφορούν κατά κύριο λόγο τις επιχειρήσεις με υψηλή κερδοφορία. Δυστυχώς όμως η συντριπτική πλειοψηφία των κερδοφόρων επιχειρήσεων της χώρας δεν είναι εγκατεστημένες στην Περιφέρεια αλλά στο Κέντρο. Έτσι υπάρχει ο κίνδυνος η πλειονότητα των επιχειρήσεων της Περιφέρειας που δεν παρουσιάζουν σημαντικά κέρδη να μην μπορέσουν να επωφεληθούν από τις ευεργετικές διατάξεις του Νόμου, τόσο για τον παραγωγικό τους εκσυγχρονισμό όσο και για την παραγωγή νέων προϊόντων. Το γεγονός αυτό μπορεί να δημιουργήσει ουσιαστικά προβλήματα ελκυστικότητας του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου ενώ είναι δυνατόν εν δυνάμει να οδηγήσει στη συρρίκνωση της παραγωγικής βάσης της χώρας με έδρα την ελληνική Περιφέρεια» • Σε σχέση με το κίνητρο της φορολογικής απαλλαγής, ιδιαίτερη βαρύτητα θεωρούμε ότι έχει η ύπαρξη φορολογικής σταθερότητας για ένα χρονικό ορίζοντα ικανοποιητικό τέτοιον που να θεωρεί ο επενδυτής ότι θα μπορέσει να κάνει την απόσβεση της επένδυσης, και να μην υφίσταται τις οποιεσδήποτε επιβαρύνσεις, που ενδεχομένως θα προκύψουν από μελλοντικούς νόμους. • Μια επιχείρηση χρειάζεται κεφάλαια κίνησης με εγγυοδοσία του ελληνικού δημοσίου έως τη τελική εξόφληση της επιδότησης. Θα μπορούσε το ελληνικό δημόσιο να δώσει την εγγύησή του στις Τράπεζες για να μπορεί να αντλεί κεφάλαιο κίνησης η επιχείρηση έχοντας την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να καθοριστούν ειδικά επενδυτικά χαμηλά επιτόκια για τις επιχειρήσεις και μέσω των νέων χρηματοδοτικών εργαλείων που εξήγγειλε το Υπουργείο. • Πάνω από 100 βορειοελλαδίτικες επιχειρήσεις είναι στη γείτονα χώρα, τη Βουλγαρία. Δεδομένης της πραγματικής πρόθεσης της Κυβέρνησης για προσέλκυση επενδύσεων, προτείνουμε να υπάρχουν ειδικά κίνητρα (π.χ. φορολογικές απαλλαγές, αυξημένο ποσοστό επιχορήγησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης) για τον επαναπατρισμό αυτών των επιχειρήσεων, όχι μόνο των σερραϊκών, προκειμένου να μετεγκαθίστανται στην Ελλάδα και ειδικά σε παραμεθόριους νομούς, όπως στο Νομό Σερρών, που λόγω και της γεωγραφικής του θέσης, αποτελεί την κύρια είσοδο της χώρας στην Ε.Ε μέσω της Βουλγαρίας. • Προτείνουμε την ενίσχυση και της αγοράς οικοπέδου, ιδιαίτερα σε ΒΙ.ΠΕ. και ΒΙΟ.ΠΑ. (σε ποσοστό μέχρι 10% του κόστους, όπως ίσχυε στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο 3299/04).