• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΔΕΜΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ' | 13 Οκτωβρίου 2012, 22:20

    Η χρονική καθυστέρηση στην εξέταση των αιτημάτων ενδιάμεσων και τελικών ελέγχων είναι γνωστό τοις πάσει ότι δεν οφείλεται σε έλλειψη προσωπικού των αρμόδιων υπηρεσιών αλλά στην έλλειψη χρημάτων για την πληρωμή των επενδυτών. Στο μητρώο ελεκτών του 3908 ΕΜΠΕ έχουν επιλεγεί σύμφωνα με την ΑΔΑ:Β49ΨΦ-ΒΧ2/10095/2-3-2012 απόφαση 207 ελεκτές μετά από εξετάσεις (απόφαση αναρτημένη στη Διαύγεια). Αρμοδιότητα των ελεγτών είναι η υλοποίηση ενδιάμεσων και τελικών ελέγχων των επενδυτικών σχεδίων του 3908. Σύμφωνα με τον νόμο και τις συνοδευτικές αποφάσεις (ΚΥΑ και ΠΔ) τα αιτήματα ενδιάμεσης και τελικής πιστοποίσηης υποβάλλονται ηλεκτρονικά και η διαδικασία θα ολοκληρώνονται ηλεκτρονικά. Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει εκδοθεί η ΚΥΑ για τον καθορισμό της διαδικασίας ενδιάμεσων και τελικών ελέγχων, του τύπου και του περιεχομένου των εκθέσεων και των συνοδευτικών δικαιολογητικών. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η καθυστέρηση δεν οφείλεται στην έλλειψη ανθρώπινων πόρων άλλα υποδομών. Η παροχή δυνατότητας σε ιδωτικές εταιρίες να ελέγχουν αιτήματα ενδιάμεσης και τελικής πιστοποίησης επενδυτικών σχεδίων δεν θα προσθέσει τίποτα στην μείωση της καθυστέρησης αν δεν ολοκληρωθούν τα εργαλεία αξιολόγησης και δεν υπάρχουν τα χρήματα για την καταβολή της επιδότησης. Τέλος το κόστος ελέγχου από τις ιδιωτικές εταιρίες ποιός θα το επιβαρυνθεί; Ο κρατικός προϋπολογισμός ή ο επενδυτής. Το κόστος ελέγχου σήμερα είναι σύμφωνα με την ΚΥΑ μεταξύ 80-120€ για επιτόπιους ελέγχους και 40€ για διοικητικούς ελέγχους. Προτείνεται να παραμείνει η διαδικασία ελέγχου όπως προβλέπεται σήμερα (μητρώο ελεγτών, αροδιότητα περιφερειών και Υπουργείου) και να τεθούν δεσμευτικά χρονικά όρια για την ολοκλήρωση κάθε ελέγχου πχ 2 μήνες από την ανάθεση.