• Σχόλιο του χρήστη 'Ευάγγελος Φουντάς' | 13 Ιουλίου 2017, 12:18

    Οι ρυθμίσεις του άρθρου 5 παραγράφου 6 αναφέρονται στην λειτουργία των αστικών εταιριών, που έχουν ιδρύσει τα επιμελητήρια και τους υπαλλήλους των. Αποδεχόμαστε, ότι ο επιμελητηριακός θεσμός, όπως άλλωστε ο επιμελητηριακός νόμος του έδινε αυτήν την δυνατότητα, χρησιμοποίησε εταιρίες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και τους υπαλλήλους των για την εξυπηρέτηση επιμελητηριακών σκοπών, που άλλωστε η ίδια η πολιτεία έτασσε, χωρίς όμως να παρέχει ταυτόχρονα την δυνατότητα πρόσληψης ανθρώπινου δυναμικού, όπως η λειτουργία του ΓΕΜΗ και της ΥΜΣ. Σίγουρα, αυτή η κατάσταση δεν είναι ορθή και πρέπει τα επιμελητήρια ως ΝΠΔΔ να λειτουργούν με τακτικούς υπαλλήλους. Είναι όμως άκρως απαραίτητο να θεσπισθεί μεταβατικό στάδιο, που θα διατηρεί το ισχύον καθεστώς, τουλάχιστον μέχρι την πρόσληψη όλων των υπαλλήλων των αναπτυξιακών, ως τακτικών υπαλλήλων, με ισχυρή μοριοδοτηση τους σε μελλοντική διαδικασία πρόσληψης. Σε διαφορετική περίπτωση, πολλές από τις καίριες δράσεις των επιμελητηρίων θα διακοπούν ακαριαία, λόγω της έντονης υποστελέχωσης που παρατηρείται στον επιμελητηριακό θεσμό ενώ πολλοί εργαζόμενοι, που για χρόνια προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα επιμελητήρια, θα βρεθούν χωρίς δουλειά . Εναλλακτικά θα μπορούσε να θεσπισθεί μεταβατική εξαίρεση, που θα προβλέπει την οικονομική ενίσχυση των εταιριών αυτών, μόνο για τις δαπάνες μισθοδοσίας. Η υπάρχουσα πρόβλεψη, όπως περιγράφεται στο αρθρ. 35.5 δεν γίνεται κατανοητή, καθώς, σε κάθε περίπτωση, φαίνεται να μην υπάρχει μεταβατικό στάδιο στην ισχύ του Ν.4412/2016, η οποία, δυσχεραίνει τις αναθέσεις υπηρεσιών. Επίσης, η πρόβλεψη για την σύναψη συμβάσεων υπηρεσιών μεταξύ των εταιριών αυτών και των επιμελητηρίων σε αντικατάσταση της δυνατότητας επιχορήγησης, επιβαρύνει τα επιμελητήρια με ένα κόστος τουλάχιστον 25%.(ΦΠΑ, ΕΑΔΗΣΥ κτλ.) ενώ ελλοχεύουν και σοβαροί κίνδυνοι μη τήρησης της νομιμότητας.