- Υπουργείο Ανάπτυξης - http://www.opengov.gr/ypoian -

Digi-retail – 6. Επενδύσεις που ενισχύονται

Οι  δικαιούχοι των ενισχύσεων που θα επιλεγούν θα λάβουν επιχορήγηση για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου που θα υποβάλουν.

6.1 Κατηγορίες Ενεργειών που ενισχύονται

Κάθε δικαιούχος που θα συμμετάσχει στη δράση digi-retail μπορεί να υποβάλει επενδυτική πρόταση στο πλαίσιο των ακόλουθων ενεργειών (ενδεικτικά, με παράθεση και των αγγλικών όρων προς διευκόλυνση των ενδιαφερόμενων):

E (1): Αναδιοργάνωση και εξοικονόμηση πόρων, με αξιοποίηση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών

Ενδεικτικά Παραδείγματα:

–   Πλήρης αυτοματοποίηση και ηλεκτρονική παρακολούθηση προϊόντων και αποθεμάτων, με ηλεκτρονική έκδοση παραστατικών μέσω χρήσης φορολογικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ) ή και φορολογικών εκτυπωτών (ΑΔΗΜΕ).

–   Ηλεκτρονική τιμολόγηση (e-invoicing) ή/και έκδοση αποδείξεων λιανικής με ταυτόχρονη ηλεκτρονική αρχειοθέτηση σύμφωνα με την οδηγία 2001/115/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Ελληνικό ΚΒΣ

–   Υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών (e-payments)

–   Αυτοματοποιημένη ανταλλαγή πληροφοριών για τη διακίνηση και διαθεσιμότητα προϊόντων μεταξύ υποκαταστημάτων, μέσω online επικοινωνίας

–   Ηλεκτρονικός καθορισμός τιμών και σήμανσης (e-pricing) και δυναμική τιμολόγηση προϊόντων

–   Ηλεκτρονική σήμανση ραφιού (electronic shelf tags)

–   Εφαρμογές RFID (π.χ. έξυπνο καλάθι προϊόντων κλπ)

–   Υπηρεσίες ολοκληρωμένης διαχείρισης λιανικής (διαχείριση πελατολογίου, αυτοματοποίηση εφοδιαστικής αλυσίδας, διασύνδεση με ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα)

–   Εφαρμογές Business Intelligence για τη βελτίωση της ανάλυσης της καταναλωτικής συμπεριφοράς και την αποτελεσματικότερη  εσωτερική οργάνωση.

Ε(2): Εξωστρέφεια – προώθηση – διεύρυνση κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών

Ενδεικτικά Παραδείγματα:

–   Έξυπνες κάρτες επιβράβευσης πελατών (loyalty schemes και smart loyalty cards) για προσωποποιημένο marketing

–   Ψηφιακή Σήμανση για την προβολή προϊόντων (Digital signage)

–   Αυτόματες/ Έξυπνες προϊοντικές ετικέτες (smart tagging)

–   Εφαρμογές και υπηρεσίες διαδραστικής επικοινωνίας και προώθησης που αξιοποιούν νέα τεχνολογικά εργαλεία και πλατφόρμες (διαδραστικές βιτρίνες, μέθοδοι marketing που αξιοποιούν συσκευές κινητής επικοινωνίας, Διαδικτυακές καμπάνιες ενημέρωσης και προβολής, Βελτιστοποίηση παρουσίας σε μηχανές αναζήτησης κλπ.)

–   Υπηρεσίες Προώθησης, Προβολής και Διαφήμισης μέσω της αξιοποίησης μέσων εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης για τη διεύρυνση του πελατολογίου

–   Δυναμική/ εξατομικευμένη προώθηση προϊόντων με ηλεκτρονικά μέσα

–   Υπηρεσίες κατάρτισης εξατομικευμένων προτάσεων προς τους καταναλωτές, αξιοποιώντας παρελθούσες καταναλωτικές προτιμήσεις

–   Εφαρμογές προώθησης συνδυασμένες με γεωγραφική πληροφόρηση (geo-location services)

–   Ηλεκτρονικά κουπόνια, ή κουπόνια μέσω συσκευών κινητής επικοινωνίας (e-coupons, m-coupons).

Ο συνδυασμός των παραπάνω ενεργειών είναι υποχρεωτικός.

Επισημαίνεται ότι τα παραπάνω παραδείγματα ενεργειών μπορούν να αφορούν είτε σε μεμονωμένα καταστήματα, είτε σε ανταλλαγή δεδομένων με περισσότερα υποκαταστήματα, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς υλοποίησης που θα τεθούν στη δράση.

Μέσα από το πρόγραμμα θα χρηματοδοτείται η κατασκευή Ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) μόνο υπό την προϋπόθεση ότι αυτή είναι εμπλουτισμένη με ολοκληρωμένες συναλλαγές και εξυπηρετεί λύσεις από την Κατηγορία Ενεργειών Ε(2): Εξωστρέφεια – προώθηση – διεύρυνση κύκλου εργασιών με χρήση προηγμένων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξασφαλίσουν την ολοκλήρωση των ενεργειών που θα υλοποιήσουν στο πλαίσιο της δράσης, με τις υπάρχουσες διαδικασίες και τα συστήματα της επιχείρησης.

Σημεία προς διαβούλευση:

Δ6. Βάσει της κατηγοριοποίησης των Ενεργειών, παραθέσατε επιπρόσθετες τεχνολογικές κατηγορίες και προτάσεις που πιστεύετε ότι θα πρέπει να συμπεριληφθούν στη δράση. Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, γίνονται δεκτοί και σύνδεσμοι (links) σε ηλεκτρονικές σελίδες που παρουσιάζουν διεθνείς καλές περιπτώσεις προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών σε επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στην ΕΕ, τις ΗΠΑ και αλλού.

Δ7. Ποιες διαφοροποιήσεις θα πραγματοποιούσατε, αναλόγως της κατηγορίας της επιχείρησης;

6.2 Κατηγορίες Δαπανών

Οι Κατηγορίες Δαπανών (Κ.Δ.) που είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση στο πλαίσιο της δράσης, είναι οι ακόλουθες:

Κ.Δ. (1): «Δαπάνες Προμήθειας Εξοπλισμού» -0% έως 40%

Κ.Δ.(2): «Δαπάνες Προμήθειας Λογισμικού και Υπηρεσιών Λογισμικού με τη μορφή Software as a Service» – 30% έως 50%

Κ.Δ. (3): «Δαπάνες Υπηρεσιών Υλοποίησης, προπληρωμένων και/ ή συνδρομητικών υπηρεσιών τεχνολογικού περιεχομένου για την υλοποίηση των Ενεργειών Ε(1) και Ε(2) και ψηφιακών υπηρεσιών ενημέρωσης-προβολής» – 40% έως 60%

Σημεία προς διαβούλευση:

Δ8. Για να πετύχει τους στόχους των δύο κατηγοριών Ενεργειών Ε(1) και Ε(2), η δράση digi-retail δίνει ιεραρχικά μεγαλύτερη έμφαση σε Κατηγορίες Δαπανών που αφορούν στις Υπηρεσίες Υλοποίησης, ακολούθως στο Λογισμικό και τελικά στις δαπάνες Προμήθειας Τεχνολογικού Εξοπλισμού. Θα προτείνατε διαφορετική κατανομή, και αν ναι με πιο σκεπτικό;