Άρθρο 30 Δικαιολογητικά για τη χορήγηση και τη διατήρηση της άδειας για δραστηριοποίηση

1. Προκειμένου να συμμετάσχουν στην προκήρυξη χορήγησης άδειας με τις αντίστοιχες θέσεις δραστηριοποίησης και πλανόδιας δραστηριοποίησης στο υπαίθριο εμπόριο, απαιτείται σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης, η ηλεκτρονική υποβολή από τον υποψήφιο πωλητή:
α) αίτησης στην οποία αναφέρονται: αα) τα στοιχεία ταυτότητας, αβ) ο αριθμός φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) του υποψηφίου, αγ) τα πωλούμενα είδη, αδ) οι ποσότητες των προς πώληση ειδών (αφορά τον παραγωγό πωλητή), αε) ο αριθμός κυκλοφορίας του προς χρήση οχήματος και αστ) οι θέσεις άσκησης δραστηριοποίησης (λαϊκές αγορές, στάσιμο εμπόριο), ή η πλανόδια δραστηριοποίηση (πλανόδιο εμπόριο).
β) των δικαιολογητικών που καθορίζονται από την προκήρυξη για την απόδειξη της συνδρομής των κριτηρίων μοριοδότησης, τα οποία είναι για τον παραγωγό πωλητή, η ηλικία, η πολυτεκνία και οι τίτλοι σπουδών σύμφωνα με τη μοριοδότηση του παραρτήματος 1, και για τον επαγγελματία η ανεργία, η ηλικία, οι τίτλοι σπουδών και η πολυτεκνία, σύμφωνα με τη μοριοδότηση του παραρτήματος 2.
γ) υπεύθυνης δήλωσης ότι κατέχουν τα δικαιολογητικά της παρ. 3, τα οποία αναζητούνται αυτεπάγγελτα, όπου είναι δυνατόν, από την αρμόδια αρχή χορήγησης θέσης δραστηριοποίησης και του δικαιώματος για πλανόδια δραστηριοποίηση.
δ) υπεύθυνης δήλωσης για τις παραγόμενες ποσότητες, για όσα προϊόντα δεν αναφέρονται στον κατάλογο του Οργανισμού Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ) ή για προϊόντα ζωικής προέλευσης και αλιείας, η οποία θεωρείται από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, ως προς τη συσχέτιση της δηλούμενης ποσότητας με τα στοιχεία της Ενιαίας Δήλωσης Ενίσχυσης ή των δηλώσεων παραγωγής στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αλιείας, κατά περίπτωση (αφορά τον παραγωγό πωλητή).
ε) άδειας κυκλοφορίας σε ισχύ, βεβαίωσης υγειονομικής καταλληλότητας από την Υγειονομική Υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας όπου ανήκει η Διεύθυνση Μεταφορών όπου θα γίνεται ή ταξινόμηση ή η έκδοση άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, καθώς και Δελτίο Καταλληλότητας Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) σε ισχύ, του δηλούμενου προς χρήση οχήματος.
στ) οικονομικής προσφοράς, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και τους όρους της διακήρυξης.
2. Για τα νομικά πρόσωπα, που δραστηριοποιούνται στις βραχυχρόνιες αγορές επιπλέον των όσων προβλέπονται στις περ. α’, γ’, δ’, ε’ (αφορά τα πρόσωπα που θα δηλωθούν ως πωλητές) και στ’ της παρ. 1’, απαιτείται η υποβολή κωδικοποιημένου ισχύοντος καταστατικού, με την τελευταία εκπροσώπηση και ο αριθμός ΓΕΜΗ του νομικού προσώπου, εφόσον είναι υπόχρεο εγγραφής στο ΓΕΜΗ.
Ειδικά: α. για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς συνυποβάλλονται:
αα. βεβαίωση εγγραφής στο Εθνικό Μητρώο Αγροτικών Συνεταιρισμών και άλλων συλλογικών φορέων του άρθρου 19 του ν. 4384/2016 (Α’ 78),
αβ. πράξη συγκρότησης Διοικητικού Συμβουλίου,
αγ. κατάσταση μελών, στην οποία αναφέρεται και ο ΑΦΜ κάθε παραγωγού,
αδ. βεβαίωση ταμειακής μηχανής δηλωμένης και συνδεδεμένης στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ (TAXIS).
β. Για τις ομάδες και οργανώσεις παραγωγών συνυποβάλλεται κατάσταση μελών, αρμοδίως υπογεγραμμένη από το όργανο που εκπροσωπεί την ομάδα ή οργάνωση, στην οποία αναφέρεται και ο ΑΦΜ κάθε παραγωγού.
Τα δικαιολογητικά αυτά σε κάθε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων τους, προσκομίζονται αμελλητί εκ νέου στην αδειοδοτούσα αρχή.
Το μητρώο μελών για τους συνεταιρισμούς και οι αποφάσεις αναγνώρισης από τις αρμόδιες επιτροπές του άρθρου 2 της υπ’ αρ. 397/18235/16.2.2017 απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β΄ 601), για τις ομάδες και τις οργανώσεις παραγωγών, αναζητούνται αυτεπαγγέλτως, εφόσον είναι δυνατόν, από την αδειοδοτούσα αρχή.
3. Ο πωλητής προκειμένου να αιτηθεί άδεια με τις αντίστοιχες θέσεις δραστηριοποίησης ή άδεια πλανόδιας δραστηριοποίησης (για πρώτη φορά ή ανανέωση αυτής), καθώς και κατά τη διάρκεια του χρόνου δραστηριοποίησής του, όπως και για τη χορήγηση θέσεων δραστηριοποίησης και άδειας πλανόδιας δραστηριοποίησης, οφείλει να διατηρεί σε ισχύ και επικαιροποιημένα τα ακόλουθα στοιχεία-δικαιολογητικά, καθώς και τα δικαιολογητικά της παρ. 4, τα οποία αναζητεί σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτα, εφόσον είναι δυνατόν, η αρμόδια αρχή χορήγησης της θέσης και δραστηριοποίησης:
α) Έναρξη δραστηριότητας στην αρμόδια φορολογική αρχή με χρήση ΚΑΔ από τους οριζόμενους στις διατάξεις του παρόντος και ταμειακής μηχανής δηλωμένης και συνδεδεμένης στο πληροφοριακό σύστημα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (TAXIS) (μετά την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων και πριν την έναρξη δραστηριοποίησης του πωλητή).
β) Αποδεικτικό ενημερότητας του άρθρου 12 του ν. 4174/2013 (Α΄ 170).
γ) Βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων του ν. 3874/2010 (Α΄ 151), στην οποία αναγράφεται ότι ο ενδιαφερόμενος είναι επαγγελματίας αγρότης (για τον παραγωγό πωλητή).
δ) Δήλωση στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου τόσο της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης όσο και της τελευταίας Ενιαίας Δήλωσης Καλλιέργειας/Εκτροφής ΕΛΓΑ (για τον παραγωγό πωλητή).
ε) Τα ειδικά δικαιολογητικά της παρ. 4, ανάλογα με τα είδη εμπορίας (για τον παραγωγό πωλητή).
στ) Βεβαίωση ανεργίας του Ο.Α.Ε.Δ. (εφόσον είναι άνεργος και μόνο για την αρχική χορήγηση θέσης-δραστηριοποίησης) (για τον επαγγελματία πωλητή).
η) Βεβαίωση που εκδίδεται από τις Υγειονομικές Επιτροπές των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), στην οποία αναγράφεται το ποσοστό της αναπηρίας (για τον επαγγελματία πωλητή).
Το ανωτέρω υπό στοιχείο η) δικαιολογητικό αφορά μόνο τους επαγγελματίες πωλητές στάσιμου εμπορίου και προσκομίζονται από τους υποψήφιους μαζί με την αίτηση συμμετοχής τους.
4. Επιπροσθέτως των ανωτέρω δικαιολογητικών, όταν η δραστηριοποίηση του παραγωγού πωλητή έχει ως αντικείμενο τη διάθεση των κάτωθι ειδών, απαιτείται να είναι σε ισχύ:

α. Για τη διάθεση αυγών : άδεια λειτουργίας ή άδεια προέγκρισης ή άδεια εγκατάστασης της πτηνοτροφικής μονάδας ή νόμιμη απαλλαγή από τη σχετική διαδικασία αδειοδότησης, σύμφωνα με τον ν. 4056/2012 (Α΄ 52), καθώς και βεβαίωση ωοσκοπικού ελέγχου, σύμφωνα με τους Κανονισμούς 853/2004 (L 139/55) και 589/2008 (L 163/6). Σε κάθε περίπτωση απαιτείται επίσης η γνωστοποίηση του κωδικού εκμετάλλευσης.
β. Για τη διάθεση μελιού: επικυρωμένο φωτοαντίγραφο μελισσοκομικού βιβλιαρίου, νομίμως θεωρημένου σύμφωνα με την υπ’ αρ. 370910/14.5.2001 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας (Β΄ 642).
γ. Για τη διάθεση πουλερικών και κονίκλων: άδεια λειτουργίας ή άδεια προέγκρισης ή άδεια εγκατάστασης της μονάδας σύμφωνα με τον ν. 4056/2012 (Α΄ 52). Ειδικά οι παραγωγοί, που η ετήσια παραγωγή τους δεν υπερβαίνει τα 10.000 πουλερικά ή λαγόμορφα και οι οποίοι δεν υποχρεούνται στη σφαγή σε εγκεκριμένα πτηνοσφαγεία ή σε εγκεκριμένα σφαγεία λαγομόρφων αντίστοιχα, ακολουθούν τις υποχρεώσεις που θέτει η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της περιφερειακής ενότητας στην οποία βρίσκεται η εκμετάλλευση.
δ. Για τη διάθεση προϊόντων αλιείας: βεβαίωση σε ισχύ του Τμήματος Αλιείας της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικείας περιφερειακής ενότητας, στην οποία αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία του αλιευτικού σκάφους, το ιδιοκτησιακό του καθεστώς, τα χρησιμοποιούμενα αλιευτικά εργαλεία, τα είδη ψαριών που αλιεύονται, οι συνολικές ποσότητες ανά είδος, καθώς και ότι το σκάφος βρίσκεται σε λειτουργία.
ε. Για τη διάθεση αλιευμάτων υδατοκαλλιεργειών: βεβαίωση του Τμήματος Αλιείας της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικείας περιφερειακής ενότητας, από την οποία προκύπτει ότι η μονάδα είναι σε λειτουργία και στην οποία αναφέρονται τα είδη και οι ποσότητες των παραγόμενων αλιευμάτων.
στ. Για τη διάθεση προϊόντος απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (διήμερων): άδεια απόσταξης του αρμόδιου τελωνείου σύμφωνα με τις παρ. Ε.3 και Ε.8 του άρθρου 7 του ν. 2969/2001 (Α΄ 281).
ζ. Για τη διάθεση των προϊόντων οικοτεχνίας του άρθρου 3 της υπ’ αρ. 4912/120862/5.11.2015 απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β΄ 2468): βεβαίωση του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Οικοτεχνίας (Κ.Η.Μ.Ο.) σε ισχύ.
η. Για τη διάθεση πολλαπλασιαστικού υλικού καλλιεργούμενων φυτικών ειδών : βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων, όπως προβλέπεται στην παρ. 3 του άρθρου 4 της υπ’ αρ. 2078/80743/25.7.2017 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β’ 2679), εκτός των περιπτώσεων παραγωγής πολλαπλασιαστικού υλικού ανθοκομικών ειδών που καθορίζονται με την υπουργική απόφαση του τετάρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 1564/1985 (Α’ 164).
θ. Για τη διάθεση εμφιαλωμένου οίνου: δήλωση συγκομιδής, δήλωση παραγωγής οίνων και γλευκών, δήλωση αποθεμάτων προηγούμενου έτους, αν υπάρχει, και αντίγραφο της δήλωσης του μικρού οινοπαραγωγού που υποβάλλεται στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 4 της υπό στοιχεία ΔΕΦΚΦΒ-5026381 ΕΞ 2015/16.12.2015 (Β΄2785) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών.
ι. Για τη διάθεση μεταποιημένων προϊόντων που δεν μεταποιούνται σε εγκατάσταση του παραγωγού, αλλά σε μη ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, άδεια λειτουργίας ή άδεια προέγκρισης της εγκατάστασης. Επιπλέον, ο παραγωγός πρέπει ανά πάσα στιγμή να έχει διαθέσιμα τα παραστατικά στοιχεία από τα οποία προκύπτουν οι ποσότητες του προϊόντος που παραδόθηκαν στην εγκατάσταση μεταποίησης και αντίστοιχα οι τελικές ποσότητες των προϊόντων που παρέλαβε.
ια. Για τη διάθεση γαλακτοκομικών προϊόντων:
ιαα) Για τους κτηνοτρόφους που αξιοποιούν τα εθνικά μέτρα για την ιδιοπαραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων στην κτηνοτροφική τους εκμετάλλευση, σύμφωνα με το άρθρο 6 της υπ’ αρ. 3724/162303/22.12.2014 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:
i) Βεβαίωση της κτηνιατρικής υπηρεσίας για την καταχώριση της εν λόγω δραστηριότητας,
ii) Βεβαίωση εγγραφής στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Οικοτεχνιτών (Κ.Η.Μ.Ο.) για τα εν λόγω προϊόντα, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 4912/120862/5.11.2015 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
ιαβ) Για τους κτηνοτρόφους που διαθέτουν ιδιόκτητη ή μισθωμένη εγκεκριμένη εγκατάσταση:
i) Βεβαίωση της καταχώρισης της εγκατάστασης παραγωγής στη λίστα των εγκεκριμένων εγκαταστάσεων του Ενιαίου Φορέα Ελέγχων Τροφίμων (ΕΦΕΤ),
ii) αν πρόκειται για μισθωμένη εγκατάσταση, μισθωτήριο καταχωρημένο στο πληροφοριακό σύστημα της ΑΑΔΕ-TAXIS.
ιαγ) Για τους κτηνοτρόφους που δεν διαθέτουν ιδιόκτητη ή μισθωμένη εγκατάσταση, αλλά παραδίδουν το γάλα σε εγκεκριμένη μονάδα, λαμβάνοντας τελικό μεταποιημένο προϊόν:
i) Βεβαίωση της καταχώρισης της εγκατάστασης μεταποίησης του γάλακτος στη λίστα των εγκεκριμένων εγκαταστάσεων του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (Ε.Φ.Ε.Τ.) και
ii) Ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ του κτηνοτρόφου και της εγκατάστασης μεταποίησης του γάλακτος.
ιαδ) Για τους ιδιοκτήτες «μικρών επιχειρήσεων» παραγωγής τυροκομικών προϊόντων – μη κτηνοτρόφους:
i) Βεβαίωση του ΕΦΕΤ για τον αριθμό έγκρισης της εγκατάστασης,
ii) έναρξη επιτηδεύματος με τις μεταβολές της και
iii) υπεύθυνη δήλωση, στην οποία ο ενδιαφερόμενος δηλώνει υπεύθυνα ότι δεν διαθέτει εμπορικό κατάστημα λιανικής πώλησης των παραγόμενων προϊόντων.

ιβ) Για τη διάθεση οποιουδήποτε βιολογικού προϊόντος, οι απαραίτητες πιστοποιήσεις, σύμφωνα με τους Κανονισμούς αρ. 834/2007 (L 189), 889/2008 (L 250) και 1235/2008 (L 334) και την υπ’ αρ. 2543/103240 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β΄3229). Στην περίπτωση αυτή και μόνο επιτρέπεται να προσθέσει την ένδειξη «βιολογικό» στην πινακίδα του.

5. Για τη χορήγηση θέσεων δραστηριοποίησης ή δικαιώματος για πλανόδια δραστηριοποίηση, ο αδειούχος υποβάλλει στην αρχή έκδοσης της προκήρυξης, αίτηση με τα στοιχεία της άδειάς του, τα στοιχεία α, γ, δ, ε και στ της παρ. 1, της παρ. 3 πλην των δικαιολογητικών των στοιχείων στ και η της παρ. 4, κατά περίπτωση, καθώς και των δικαιολογητικών που καθορίζονται από την προκήρυξη για την απόδειξη της συνδρομής των κριτηρίων μοριοδότησης, σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης.

  • 29 Απριλίου 2021, 15:57 | Σύλλογος Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Γ’ Πειραιά

    Παρ. 3
    Όχι στη προσκόμιση Φορολογικής – Ασφαλιστικής Ενημερότητας.
    Ο Συνήγορος του Πολίτη με την από 22/03/2018 γνωμοδότηση του έκρινε ΠΑΡΑΝΟΜΗ την Υποχρεωτική Προσκόμιση Φορολογικής
    και Ασφαλιστικής Ενημερότητας για την Ανανέωση της Άδειας Πωλητή. Υπάρχει και σχετική Γνωμοδότηση
    του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

  • 29 Απριλίου 2021, 12:05 | Σύλλογος Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Δ’ Αθηνών

    Παρ. 3
    Όχι στη προσκόμιση Φορολογικής – Ασφαλιστικής Ενημερότητας.
    Ο Συνήγορος του Πολίτη με την από 22/03/2018 γνωμοδότηση του έκρινε ΠΑΡΑΝΟΜΗ την Υποχρεωτική Προσκόμιση Φορολογικής
    και Ασφαλιστικής Ενημερότητας για την Ανανέωση της Άδειας Πωλητή. Υπάρχει και σχετική Γνωμοδότηση
    του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

  • 29 Απριλίου 2021, 12:27 | Σύλλογος Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Στ’ Αθηνών

    Παρ. 3
    Όχι στη προσκόμιση Φορολογικής – Ασφαλιστικής Ενημερότητας.
    Ο Συνήγορος του Πολίτη με την από 22/03/2018 γνωμοδότηση του έκρινε ΠΑΡΑΝΟΜΗ την Υποχρεωτική Προσκόμιση Φορολογικής
    και Ασφαλιστικής Ενημερότητας για την Ανανέωση της Άδειας Πωλητή. Υπάρχει και σχετική Γνωμοδότηση
    του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

  • 29 Απριλίου 2021, 12:17 | Σύλλογος Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Α’ Πειραιά

    Παρ. 3
    Όχι στη προσκόμιση Φορολογικής – Ασφαλιστικής Ενημερότητας.
    Ο Συνήγορος του Πολίτη με την από 22/03/2018 γνωμοδότηση του έκρινε ΠΑΡΑΝΟΜΗ την Υποχρεωτική Προσκόμιση Φορολογικής
    και Ασφαλιστικής Ενημερότητας για την Ανανέωση της Άδειας Πωλητή. Υπάρχει και σχετική Γνωμοδότηση
    του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

  • 29 Απριλίου 2021, 12:50 | Ομοσπονδία Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Θεσσαλίας

    Παρ. 3
    Όχι στη προσκόμιση Φορολογικής – Ασφαλιστικής Ενημερότητας.
    Ο Συνήγορος του Πολίτη με την από 22/03/2018 γνωμοδότηση του έκρινε ΠΑΡΑΝΟΜΗ την Υποχρεωτική Προσκόμιση Φορολογικής
    και Ασφαλιστικής Ενημερότητας για την Ανανέωση της Άδειας Πωλητή. Υπάρχει και σχετική Γνωμοδότηση
    του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

  • 29 Απριλίου 2021, 09:42 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΝΤΕΡΑΚΗ

    Παρ. 1
    Ποιες αγορές αφορά; Σχετικά με τις εμποροπανηγύρεις δημιουργείτε πρόβλημα. Αρκετοί δεν έχουν γνώσεις για τέτοιου είδους χειρισμούς αλλά ούτε και τον ανάλογο εξοπλισμό (υπολογιστή , σκάνερ κ.ά)
    Παρ. 1 στ
    Να διευκρινιστεί ότι δεν αφορά τις εμποροπανηγύρεις όπου σύμφωνα με το αρ. 13 παρ. 1 και 2 οι δήμοι αποφασίζουν με κανονιστική απόφαση δημοτικού συμβουλίου. Στο αρ. 39 παρ. 2 αναφέρεται ότι για τους πωλητές βραχυχρόνιων αγορών καταβάλλονται τέλη σύμφωνα με τα οριζόμενα στον κανονισμό λειτουργίας αγοράς από τον αρμόδιο φορέα.
    Παρ. 3β
    Να φύγει. Κανένας άλλος κλάδος του εμπορίου δεν χρειάζεται ενημερότητα για να ασκήσει το επάγγελμα του παρά μόνο να εισπράξει χρήματα από δημόσιο φορέα.

  • 29 Απριλίου 2021, 01:59 | ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΠΩΛΗΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ Ν. ΛΑΣΙΘΙΟΥ

    Όχι στην ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα. Δεν ζητείται σε κανένα άλλο κλάδο γιατί να επιβληθεί στο δικό μας? Να διαγραφούν από το άρθρο.

  • 28 Απριλίου 2021, 16:40 | ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΝΤΕΡΑΚΗ

    παρ. 1
    Ποιές αγορές αφορά; Αφορά και τις εμποροπανηγύρεις; Αν ναι τότε δημιουργείται πρόβλημα. Αρκετοί (ειδικότερα οι μεγαλύτεροι) δεν έχουν γνώσεις για τέτοιους χειρισμούς αλλά ούτε και τον ανάλογο εξοπλισμό ( υπολογιστή, σκάνερ κλπ). Να υπάρχει η δυνατότητα και υποβολής φυσικού αιτήματος στους φορείς που διοργανώνουν τέτοιους είδους αγορές.
    παρ. 1 στ
    Να διευκρινιστεί ότι δεν αφορά τις εμποροπανηγύρεις. Εξάλλου τα αρ. 13 παρ. 1 και 2 αναφέρουν ότι οι δήμοι αποφασίζουν με κανονιστική απόφαση και το αρ. 39 παρ. 2 αναφέρει ότι οι πωλητές βραχυχρόνιων αγορών καταβάλλονται τέλη σύμφων με τα οριζόμενα στον κανονισμό λειτουργίας αγοράς από τον αρμόδιο φορέα.

    παρ. 3β
    Να φύγει ο όρος ενημερότητα (φορολογική και ασφαλιστική). Κανένας άλλος κλάδος του εμπορίου δεν χρειάζεται ενημερότητα για να ασκήσει το επάγγελμα του, παρά μόνο για να εισπράξει χρήματα από το δημόσιο.

  • 28 Απριλίου 2021, 14:25 | Δανιήλογλου Χρήστος

    Υπό την αίρεση της συμπερίληψης στην προωθούμενη ρύθμιση των προσθηκών και αναδιατυπώσεων που προαναφέρθηκαν στο άρθρο 29, η περίπτωση β της παραγράφου 1 προτείνεται σύστοιχα να διαμορφωθεί (προσθήκες με υπογράμμιση και έντονη γραμματοσειρά), ως ακολούθως:
    «β) των δικαιολογητικών που καθορίζονται από την προκήρυξη για την απόδειξη της συνδρομής των κριτηρίων μοριοδότησης, τα οποία είναι για τον παραγωγό πωλητή, η ηλικία, η πολυτεκνία και οι τίτλοι σπουδών σύμφωνα με τη μοριοδότηση του παραρτήματος 1, και για τον επαγγελματία η ανεργία, η ηλικία, οι τίτλοι σπουδών, και η πολυτεκνία και η ιδιότητα γονέων – νόμιμων κηδεμόνων ανηλίκων τέκνων με αναπηρία τουλάχιστον 50% ή ατόμων με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και πολλαπλές ανάγκες εξάρτησης, σύμφωνα με τη μοριοδότηση του παραρτήματος 2.

  • Στο πλαίσιο της συμπερίληψης στη ρύθμιση των τροποποιήσεων και συμπληρώσεων που προαναφέρθηκαν στο άρθρο 29, προτείνεται να διαμορφωθεί (προσθήκες με έντονη γραμματοσειρά), ως ακολούθως:
    «β) των δικαιολογητικών που καθορίζονται από την προκήρυξη για την απόδειξη της συνδρομής των κριτηρίων μοριοδότησης, τα οποία είναι για τον παραγωγό πωλητή, η ηλικία, η πολυτεκνία, η αναπηρία και οι τίτλοι σπουδών σύμφωνα με τη μοριοδότηση του παραρτήματος 1, και για τον επαγγελματία η ανεργία, η ηλικία, οι τίτλοι σπουδών, η πολυτεκνία, η αναπηρία και η ιδιότητα γονέων – νόμιμων κηδεμόνων ανηλίκων τέκνων με αναπηρία τουλάχιστον 50% ή ατόμων με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και πολλαπλές ανάγκες εξάρτησης, σύμφωνα με τη μοριοδότηση του παραρτήματος 2.

  • 28 Απριλίου 2021, 13:04 | ΕΝΩΣΗ ΜΙΚΡΟΠΩΛΗΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ, ΕΙΔΩΝ ΕΝΔΥΣΗΣ, ΥΠΟΔΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ «ΓΟΡΔΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ»

    Αρ. Πρωτ. Ένωσης 368/28-04-2021

    Άρθρο 30 παρ.3 εδ. Β. αποδεικτικό ενημερότητας του άρ.12 ν.4174/2013 (φορολογική ενημερότητα”).
    Δυστυχώς η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης συνεχίζει να επιμένει στο τραγικό λάθος της ευθείας επαναφοράς της φορολογικής ενημερότητας, από το παράθυρο δε επαναφέρει και την ασφαλιστική ενημερότητα, για τη θεώρηση των αδειών μας, παρότι είχαν καταργηθεί με το άρθρο 84 του ν. 4582/2018 και μάλιστα μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη μετά από Προσφυγή της Ομοσπονδίας πωλητών Λαϊκών Αγορών Δυτικής Μακεδονίας «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» . Και μόνο λοιπόν η απλή σκέψη από την πλευρά του Υπουργείου να επαναφέρει την ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, για τη θεώρηση των αδειών μας, μετά μάλιστα και από την παρέμβαση της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη περί της αντισυνταγματικότητας της υποχρέωσης για τη θεώρηση τουλάχιστον υφισταμένων αδειών, αποτελεί κατά την άποψή μας «νομικό πραξικόπημα», καταπάτηση κάθε έννοιας οικονομικής και επαγγελματικής ελευθερίας όπως αυτή την προασπίζει το άρθρο 5 παρ. 2 του Συντάγματος καθώς και με τις αρχές της ισότητας και αναλογικότητας, δεδομένου μάλιστα ότι απαίτηση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για θεώρηση αδείας λειτουργίας δεν απαιτείται από κανένα άλλο επαγγελματικό κλάδο. Στην ίδια αναφορά του μάλιστα η Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη προτρέπει την Πολιτεία να καταβάλει κάθε προσπάθεια, ώστε στα νοµοθετικά κείµενα να αποφεύγεται η ταύτιση του δηµοσιονοµικού – ταµειακού συµφέροντος του δηµοσίου, µε την έννοια του δηµόσιου συµφέροντος, το οποίο αποτελεί θεµελιώδη έκφανση της δηµοκρατικής αρχής και του κράτους δικαίου.
    Γίνεται λοιπόν απόλυτα κατανοητό ότι η όποια σκέψη επαναφοράς της υποχρέωσης προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για την θεώρηση των αδειών μας βρίσκει αντίθετους.
    Ομοίως όμως,την ίδια ακριβώς προβληματική εμφανίζει και το άρθρο 285 του «Κώδικα Δήμων & Κοινοτήτων» . 3463/2006 ΦΕΚ Α΄114/30.6.2006. , όπου στο άρθρο 285 «Ενημερότητα οφειλών» προβλέπεται το εξής επίσης αντισυνταγματικό και απαράδεκτο. : «Προϋπόθεση για τη χορήγηση οποιασδήποτε μορφής αδειών από Δήμους και Κοινότητες είναι η μη ύπαρξη, εις βάρους του ενδιαφερομένου, βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς αυτούς, με εξαίρεση τις περιπτώσεις εκκρεμοδικίας και του διακανονισμού καταβολής αυτών, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία».
    Επ΄αυτού επίσης, μετά από προσφυγή σωματείου μας προκλήθηκε ερώτημα προς το ΝΣΚ το οποίο με την υπ΄αρίθ. 145/2018 γνωμοδότηση του, γνωμοδοτεί ομόφωνα μεταξύ άλλων ότι η ανυπαρξία βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους Δήμους, αφορά το χρόνο χορηγήσεως της άδειας και όχι τη διάρκεια ισχύος της. Θεωρούμε ότι καθίσταται επιβεβλημένη η τροποποίηση του άρθρου 285 του Ν. 3463/2006 ΦΕΚ Α΄114/30.6.2006 μετά την πλήρη αποδοχή της γνωμοδότησης του ΝΣΚ από το αρμόδιο Υπουργείο.
    Προς αποφυγή κάθε παρερμηνείας επιτρέψτε μας να τονίσουμε ότι, εμείς οι άνθρωποι που δραστηριοποιούμαστε και μοχθούμε καθημερινά στο χώρο των Λαϊκών Αγορών, επιθυμούμε να είμαστε απολύτως νόμιμοι και να εκπληρώνουμε στο ακέραιο όλες τις φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις μας απέναντι στη Πολιτεία.
    Η κατάφορη αυτή αδικία και δυσμενή εις βάρος μας διάκριση όπως προαναφέραμε, εξαλείφθηκε μετά από προσφυγή μας στην Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Πολίτη, ο οποίος παρενέβη προς τα αρμόδια υπουργεία, τονίζοντας ότι η επιβολή a priori φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας ως προϋπόθεση άσκησης υπαιθρίου εμπορίου, δεν βρίσκεται σε αρμονία με το δικαίωμα οικονομικής και επαγγελματικής ελευθερίας σύμφωνα με το άρθρο 5 του Συντάγματος, καθώς και με τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας, αφού η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα δεν είναι προαπαιτούμενο για τη θεώρηση-ανανέωση της άδειας σε κανέναν άλλο επαγγελματικό κλάδο.
    Στο πόρισμά του, το οποίο απέστειλε σε όλους τους συναρμόδιους Υπουργούς τονίζει επίσης ότι « η ελευθερία ανάπτυξης της προσωπικότητας και συµµετοχής στη ζωή της χώρας, σύµφωνα µε το άρθ. 5 παρ. 1 του Συντάγµατος1 περιλαµβάνει και την ελευθερία της εργασίας και του επαγγέλµατος, στην οποία προέχει κυρίως το στοιχείο της προσφοράς προσωπικών υπηρεσιών και όχι το στοιχείο της επένδυσης κεφαλαίου. Στο πλαίσιο αυτό ο καθένας µπορεί να επιλέγει και να ασκεί το επάγγελµα που επιθυµεί, ακόµη και αν η άσκηση του επαγγέλµατος αυτού προϋποθέτει την έκδοση προηγούµενης διοικητικής άδειας, υπό τους ειδικότερους όρους και προϋποθέσεις που έχει επιβάλλει ο νοµοθέτης ο οποίος µπορεί να θέτει και άλλους περιορισµούς προκειµένου να διασφαλίσει άλλα συνταγµατικά αγαθά. Όπως όµως γίνεται δεκτό από τη θεωρία και νοµολογία «οι όροι και προϋποθέσεις είναι συνταγµατικά ανεκτοί, εφόσον ορίζονται γενικώς κατά τρόπο αντικειµενικό και δικαιολογούνται εξ αποχρώντων λόγων γενικότερου δηµοσίου ή κοινωνικού συµφέροντος. Ειδικότερα, ως τέτοια αντικειµενικά κριτήρια, των οποίων η εκπλήρωση είναι αναγκαία για την άσκηση ορισµένου επαγγέλµατος νοούνται µόνο όροι και προϋποθέσεις, οι οποίες να ανταποκρίνονται στην απορρέουσα από την αρχή του κράτους δικαίου, αρχή της αναλογικότητας, κατά την οποία οι εκ µέρους του νοµοθέτη και της διοικήσεως επιβαλλόµενοι περιορισµοί στην άσκηση των ατοµικών δικαιωµάτων πρέπει να είναι µόνο οι αναγκαίοι και να συνάπτονται προς τον υπό του νόµου επιδιωκόµενο σκοπό» (βλ. ΣτΕ 2112/1984). Ακολούθως, οι όροι σε κάθε περίπτωση πρέπει να βρίσκονται σε συνάφεια προς το αντικείµενο και το χαρακτήρα του επαγγέλµατος και να µη συνέχονται µε στοιχεία συµπτωµατικά λαµβανόµενα υπόψη ή άσχετα προς το αντικείµενο της επαγγελµατικής δραστηριότητας, ότι η φορολογική ενημερότητα θεσπίστηκε για μια σειρά συναλλαγών και δραστηριοτήτων αμιγώς οικονομικού περιεχομένου ώστε να εξασφαλίζεται, µε τρόπο πρόσφορο, αναγκαίο και αποτελεσµατικό η εξυπηρέτηση του δηµοσίου συµφέροντος σκοπού. Ότι οι διατάξεις που ορίζουν ως απαιτούµενα δικαιολογητικά, για την έκδοση και ανανέωση των αδειών άσκησης υπαίθριου εµπορίου, την φορολογική και ασφαλιστική ενηµερότητα, αφενός είναι ξένες και µη συναπτόµενες µε τους επιδιωκόµενους σκοπούς του νοµοθέτη, όπως εξειδικεύονται στην αιτιολογική έκθεση και αναφέρθηκαν πιο πάνω, αφετέρου συνεπάγονται σαφώς µεγαλύτερη βλάβη των διοικουµένων, δεδοµένου ότι οδηγούν τα πρόσωπα που δε διαθέτουν στον παρόντα χρόνο τα δικαιολογητικά αυτά, στον πλήρη αποκλεισµό από την πρόσβαση στο συγκεκριµένο επάγγελµα, κατά παράβαση της αρχής της αναλογικότητας. Η επιδίωξη διασφάλισης της καταβολής κάθε ληξιπρόθεσµης φορολογικής ή ασφαλιστικής οφειλής των ενδιαφεροµένων συνιστά µεν θεµιτό σκοπό καθεαυτό, άσχετο δε και ξένο µε τους εν γένει σκοπούς του Ν. 44979/2017 και δυσανάλογα επαχθέστερο σε σχέση µε τον επιδιωκόµενο, µέσω του περιορισµού σκοπού. Έτσι, η δυνατότητα άρνησης έκδοσης ή ανανέωσης των αδειών υπαίθριου εµπορίου από τους δήµους, όταν δεν προσκοµίζεται η φορολογική και ασφαλιστική ενηµερότητα των αιτούντων πρέπει να επανεξετασθεί ως προς τη συνταγµατικότητά της. Επιπρόσθετα, ο ανωτέρω περιορισµός είναι αµφίβολο εάν στην εξεταζόµενη περίπτωση αποτελεί αναγκαίο και κατάλληλο µέτρο για την πραγµατοποίηση των ταµειακών σκοπών του Κράτους, καθώς αποτελεί το πλέον επαχθές µέτρο, το οποίο επιβαλλόµενο στο στάδιο της έναρξης µιας επαγγελµατικής αρµοδιότητας, εκµηδενίζει κάθε προοπτική οικονοµικής εξέλιξης ή ανάπτυξης των ενδιαφεροµένων και κατ’ επέκταση της εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους. Αντιθέτως, η φορολογική και ασφαλιστική διοίκηση διαθέτουν πλήθος άµεσων και έµµεσων µέτρων αναγκαστικής ικανοποίησης των απαιτήσεών τους και σε χρόνο προσφορότερο από αυτόν της έναρξης µιας επαγγελµατικής δραστηριότητας. Επίσης, εξέφρασε προβληµατισµός σχετικά µε τη γενικότερη εναρµόνιση των των επίµαχων περιορισµών προς την αρχή της ισότητας, κατ’ άρθρ. 4 παρ. 1 του Συντάγµατος σύµφωνα µε την οποία «οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον το νόµου», στο πλαίσιο της οποίας η Πολιτεία οφείλει να αντιµετωπίζει µε όµοιο τρόπο οµοειδείς καταστάσεις……….…και ότι η προσκόµιση ασφαλιστικής και φορολογικής ενηµερότητας εισάγουν διακριτική µεταχείριση της συγκεκριµένης επαγγελµατικής κατηγορίας, η οποία δεν είναι νοµικά και ηθικά ανεκτή»

    Έτσι η Πολιτεία, εισακούγοντας την θέση της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη, έκανε δεκτή τη θέση αυτή και με το άρθρο 84 του Ν. 4582/2018 κατήργησε την υποχρέωση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για τη θεώρηση – ανανέωση των αδειών των πωλητών Λαϊκών αγορών, με την κατάργηση της περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 22 και της διαγραφής της παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 4497/2017.
    Κατά τα ανωτέρω, και μόνο η απλή σκέψη από πλευράς του Υπουργείου να επαναφέρει την φορολογική ενημερότητα για τη θεώρηση – ανανέωση των αδειών μας συνιστά νομική αυθαιρεσία, προσβολή του Θεσμού της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη και καταπάτηση κάθε έννοιας οικονομικής και επαγγελματικής μας ελευθερίας όπως αυτή την προασπίζει το άρθρο 5 παρ. 2 του Συντάγματος και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας, από τη στιγμή μάλιστα που ήδη η Πολιτεία έχει κάνει δεκτή τη θέση – άποψη και παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη. Ακόμη όμως και να αγνοήσετε το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη – παρότι κατά την γνώμη μας επιβάλλεται να συνεχίσετε να αποδέχεστε όπως η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου διότι το Κράτος διέπεται από την Αρχή της συνέχειας, δεν μπορείτε να αγνοήσετε και να εντάξετε αναλόγως στο Νομοσχέδιο την υπ΄αρίθμ. 145/2018 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

  • 28 Απριλίου 2021, 10:50 | Μόσχος Παντελής

    Παρ. 3
    Όχι στη προσκόμιση Φορολογικής – Ασφαλιστικής Ενημερότητας.
    Ο Συνήγορος του Πολίτη με την από 22/03/2018 γνωμοδότηση του έκρινε ΠΑΡΑΝΟΜΗ την Υποχρεωτική Προσκόμιση Φορολογικής
    και Ασφαλιστικής Ενημερότητας για την Ανανέωση της Άδειας Πωλητή. Υπάρχει και σχετική Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

  • Παρ. 3
    Όχι στη προσκόμιση Φορολογικής – Ασφαλιστικής Ενημερότητας.
    Ο Συνήγορος του Πολίτη με την από 22/03/2018 γνωμοδότηση του έκρινε ΠΑΡΑΝΟΜΗ την Υποχρεωτική Προσκόμιση Φορολογικής
    και Ασφαλιστικής Ενημερότητας για την Ανανέωση της Άδειας Πωλητή. Υπάρχει και σχετική Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

  • Υπό την αίρεση της συμπερίληψης στην προωθούμενη ρύθμιση των προσθηκών και αναδιατυπώσεων που προαναφέρθηκαν στο άρθρο 29, η περίπτωση β της παραγράφου 1 προτείνεται σύστοιχα να διαμορφωθεί (προσθήκες με υπογράμμιση και έντονη γραμματοσειρά), ως ακολούθως:
    «β) των δικαιολογητικών που καθορίζονται από την προκήρυξη για την απόδειξη της συνδρομής των κριτηρίων μοριοδότησης, τα οποία είναι για τον παραγωγό πωλητή, η ηλικία, η πολυτεκνία και οι τίτλοι σπουδών σύμφωνα με τη μοριοδότηση του παραρτήματος 1, και για τον επαγγελματία η ανεργία, η ηλικία, οι τίτλοι σπουδών, και η πολυτεκνία και η ιδιότητα γονέων – νόμιμων κηδεμόνων ανηλίκων τέκνων με αναπηρία τουλάχιστον 50% ή ατόμων με νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, εγκεφαλική παράλυση, βαριές και πολλαπλές αναπηρίες και πολλαπλές ανάγκες εξάρτησης, σύμφωνα με τη μοριοδότηση του παραρτήματος 2.

  • 22 Απριλίου 2021, 17:03 | Στεφανιδης Αναστασιος

    Ύστερα από μια παρατεταμένη περίοδο υγειονομικής κρίσης που είχε ως αποτέλεσμα και την οικονομική κρίση διότι όλο αυτό το διάστημα οι λαϊκές δουλεύουν στο 50/50 και έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν πολύ μικροί τζίροι .Αποτέλεσμα αυτής τις κατάστασης είναι να δημιουργηθούν χρέη στο δημόσιο και στα ταμεία , Θα πρέπει να δωθεί η δυνατότητα σε αυτούς τους ανθρώπους να μπορέσουν να δουλέψουν για να μπορέσουν να ξοφλήσουν τα χρέη . Αν δεν τους δωθεί η δυνατότητα να ανανεώσουν την άδεια τους δυστυχώς δεν θα μπορέσουν αυτά τα χρήματα να εξοφληθούν . Να διαγραφεί το αποδεικτικό ενημερότητας .

  • 20 Απριλίου 2021, 17:18 | κωνσταντινος καουνας

    να διαγραφει το αποδεικτικο ενημεροτητας[ασφαλιστικη-φορολογικη],σε κανενα παρομοιο επαγγελμα δεν ισχυει κατι τετοιο

  • 19 Απριλίου 2021, 23:19 | διαμαντης γιωργος

    οι ποσοτητες που αναφερει ο ΕΛΓΑ δεν εχουν καμια σχεση με την πραγματικοτητα ! . ο κ ΤΑΒΟΥΛΑΡΗΣ ΓΕΩΠΟΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ δημοσιευσε μια μελετη το 2012 την οποια να την παρετε στα σοβαρα http://www.minagric.gr/images/stories/agropol/Greek/Agro_pol/Works/Yield_GR.pdf !

  • 19 Απριλίου 2021, 22:04 | διαμαντης γιωργος

    ειναι απαραδεκτο να ζητειται η φορολογικη ενημεροτητα ! θελω να δουλεψω για να πληρωνω τις υποχρεωσεις μου ! για ολα τα επαγγελματα δεν ισχυει κατι τετοιο ! ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ

  • 19 Απριλίου 2021, 14:01 | Ομοσπονδία Συλλόγων Επαγγελματιών και Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας Θράκης Θεσσαλίας

    Άρθρο 30 παρ.3 εδ. Β. Να διαγραφεί το αποδεικτικό ενημερότητας του άρ.12 ν.4174/2013 (φορολογική ενημερότητα”), το οποίο δικαιολογητικό έχει ούτως ή άλλως κριθεί με την από 22-3-2018 γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη παράνομη και αντισυνταγματική.