ΜΕΡΟΣ Β’ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΙΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Άρθρο 7 Πεδίο εφαρμογής

1. Με τα άρθρα 7 έως και 14 ρυθμίζονται οι διαδικασίες σύστασης εταιρειών και ειδικότερα:
α) της Ανώνυμης Εταιρείας (Α.Ε.) του ν. 4548/2018 (Α΄ 104),
β) της Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (Ε.Π.Ε.) του ν. 3190/1955 (Α΄ 91),
γ) της Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας (Ι.Κ.Ε.) του ν. 4072/2012 (Α΄ 86),
δ) της Ομόρρυθμης και Ετερόρρυθμης (απλής ή κατά μετοχές) Εταιρείας του ν. 4072/2012,
ε) του Αστικού Συνεταιρισμού του ν. 1667/1986 (Α΄ 196), στον οποίο περιλαμβάνονται ο Αλληλασφαλιστικός, ο Πιστωτικός, ο Οικοδομικός Συνεταιρισμός και η Ενεργειακή Κοινότητα,
στ) της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης (Κοιν.Σ.ΕΠ.) και του Συνεταιρισμού Εργαζομένων του ν. 4430/2016 (Α΄ 205),
ζ) του Κοινωνικού Συνεταιρισμού Περιορισμένης Ευθύνης (Κοιν.Σ.Π.Ε.) του άρθρου 12 του ν. 2716/1999 (Α΄ 96),
η) της Αστικής Εταιρίας με οικονομικό σκοπό του άρθρου 784 ΑΚ και του άρθρου 270 του ν. 4072/2012,
θ) του Ευρωπαϊκού Ομίλου Οικονομικού Σκοπού του Κανονισμού 2137/1985/ΕΟΚ (L 199, διορθωτικό L 247) που έχει την έδρα του στην ημεδαπή,
ι) της Ευρωπαϊκής εταιρείας του Κανονισμού 2157/2001/ΕΚ (L 294) που έχει την έδρα της στην ημεδαπή,
ια) της Ευρωπαϊκής Συνεταιριστικής εταιρείας του Κανονισμού 1435/2003/ΕΚ (L 207) που έχει την έδρα της στην ημεδαπή, και
ιβ) της Κοινοπραξίας του άρθρου 293 του ν. 4072/2012.
2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρ. 1 εξαιρούνται:
α) οι εταιρείες, η σύσταση των οποίων προέρχεται από κάθε είδους μετασχηματισμό, δηλαδή σύσταση νέας εταιρείας κατόπιν διάσπασης ή συγχώνευσης υπαρχουσών εταιριών, και
β) οι εταιρείες για τις οποίες ο νόμος απαιτεί την έγκριση της σύστασης από αρμόδια διοικητική αρχή.

  • 5 Φεβρουαρίου 2022, 13:20 | Βασιλης

    Μπράβο είμαι υπερ του ΥΜΣ

  • 4 Φεβρουαρίου 2022, 15:12 | ΕΒΕΘ

    Άρθρο 7 παρ. 1 η: να εμπλουτιστεί το άρθρο αναφορικά με τις προϋποθέσεις που κατατάσσουν μια αστική εταιρία υπόχρεη σύστασης μέσω της ΥΜΣ, ήτοι πως καθορίζεται ο οικονομικός σκοπός της.

    Άρθρο 7 παρ. 2 α)
    Να διευκρινιστεί ρητά ότι εξαιρείται από το πεδίο εφαρμογής της σύστασης μέσω ΥΜΣ η περίπτωση μετατροπής εταιρίας σε άλλη νομική μορφή, διότι, παρότι κατά τη μετατροπή δεν ιδρύεται νέο ν.π., μπορεί να προκληθεί σύγχυση για τους ακόλουθους λόγους:
    α) το άρθρο 105 του ν. 4601/2019 προβλέπει επί λέξει ότι «Με την επιφύλαξη των διατάξεων του παρόντος για τη μετατροπή εφαρμόζεται ανάλογα, στο μέτρο που είναι αναγκαίο, η διαδικασία ίδρυσης της νέας νομικής μορφής».
    β) το νομοσχέδιο στην παρ. 2 α) αναφέρει «οι εταιρείες, η σύσταση των οποίων προέρχεται από κάθε είδους μετασχηματισμό…», στο δε άρθρο 1 του ν. 4601/2019 προβλέπονται οι εξής τρεις μορφές μετασχηματισμών α. συγχώνευση, β. διάσπαση, γ. μετατροπή.

  • 3 Φεβρουαρίου 2022, 09:06 | Παναγιώτης Γουμενίδης

    Πρέπει να προστεθούν και οι Ενεργειακές Κοινότητες στη λίστα των εταιρειών που μπορούν να συσταθούν μέσω Υ.Μ.Σ.

  • 31 Ιανουαρίου 2022, 17:51 | ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΦΥΣΣΕΑ

    Στο πεδίο εφαρμογής του 4441/2016 ρητά εξαιρούνταν κάποιες περιπτώσεις σύστασης: (α) οι εταιρείες της παρ. 8 του άρθρου 7β του κ.ν. 2190/ 1920 (Α΄ 37) (τράπεζες, ανώνυμες ασφαλιστικές εταιρείες, ανώνυμες εταιρείες του ν.δ. 608/1970 «περί εταιρειών επενδύσεων χαρτοφυλακίου και αμοιβαίων κεφαλαίων»),
    β) οι αθλητικές ανώνυμες εταιρείες, γ) οι εταιρείες οι οποίες συστήνονται με νόμο, δ) οι εταιρείες των οποίων η σύσταση προέρχεται από μετατροπές, συγχωνεύσεις και διασπάσεις υπαρχουσών εταιρειών, ε) οι εταιρείες των οποίων η ειδική νομοθεσία που διέπει τη σύσταση τους απαιτεί την έγκριση της σύστασης από αρμόδια διοικητική αρχή,στ) άλλες περιπτώσεις που ρητά εξαιρούνται από ειδικές διατάξεις νόμων).
    Δεν είναι σαφές αν αυτές οι περιπτώσεις καλύπτονται από την περίπτωση β της παραγράφου 2. Αν πρόκειται για διάταξη που καλύπτει ακριβώς αυτές τις περιπτώσεις ίσως θα ήταν καλύτερο να γίνεται πιο σαφής αναφορά.

  • 26 Ιανουαρίου 2022, 19:19 | Θανάσης Κανελλόπουλος

    Μία διαδικασία που θα έπρεπε να αναλάβει η Υπηρεσία της μίας στάσης είναι και το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού που δεν έχει εισαχθεί με την παρούσα πρωτοβουλία. Ήταν κατανοητό σε εμάς ότι η τροποποίηση που έγινε στον ν.4635/2019 από τον ν.4801/21 αφορούσε την μετάδοση δεδομένων στις τράπεζες και για τον σκοπό αυτό. Μήπως θα πρέπει να γίνει και αυτό. Η ταλαιπωρία μας είναι πολύ μεγάλη 10-20 εργάσιμες ημέρες για άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού που είναι χρόνος εξαιρετικά μεγάλος. Θα πρέπει το Υπουργείο να αναλάβει πρωτοβουλία προς τον σκοπό αυτό. Είναι εξαιρετικά σημαντικό γιατί η εταιρεία δραστηριοποιείται μετά το άνοιγμα του λογαριασμού.