- Υπουργείο Ανάπτυξης - http://www.opengov.gr/ypoian -

Άρθρο 52: Κυρώσεις

1. Κάθε παράβαση των όρων λειτουργίας υδατοδρομίου και των από τις οικείες διατάξεις καθοριζομένων θεμάτων Αερολιμενικού Ελέγχου, Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, Ασφάλειας Πτήσεων και Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, Δημόσιας Ασφάλειας, Τελωνειακού και Δασμολογικού Ελέγχου, Εθνικής Άμυνας και προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς και κάθε μη σύννομη ενέργεια του υδατοδρομίου επιφέρει τις νόμιμες κυρώσεις και βαρύνει απευθείας και αποκλειστικά τον Φορέα Λειτουργίας Υδατοδρομίου ή τον αερομεταφορέα ή τον χειριστή του αεροσκάφους κατά περίπτωση παράβασης. Σε βάρος του παραβάτη επιβάλλεται, ανεξαρτήτως τυχόν συντρέχουσας αστικής, ποινικής ή διοικητικής ευθύνης, πρόστιμο από πεντακόσια (500) έως εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ, καθώς και προσωρινή ή οριστική αφαίρεση της άδειας υδατοδρομίου, ανάλογα με το είδος της παραβάσεως και τις δυσμενείς συνέπειες που προκλήθηκαν. Σε περίπτωση υποτροπής εντός του ίδιου ημερολογιακού έτους, τα ανωτέρω πρόστιμα μπορεί να προσαυξάνονται στο διπλάσιο και πάντως όχι πέραν του ανώτατου ποσού και η προσωρινή αφαίρεση της άδειας να καθίσταται οριστική. Το πρόστιμο επιβάλλεται κατά περίπτωση με απόφαση του Διοικητή της ΥΠΑ ή του Αρχηγού του Λ.Σ./Λ.Α.. Τα όρια του προστίμου μπορούν να τροποποιούνται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κατόπιν εισήγησης της Δ.Π.Σ.Α.Α.Α..
Τα πρόστιμα επιβάλλονται σωρευτικά με τυχόν άλλα πρόστιμα, διοικητικές ή άλλες κυρώσεις που τυχόν προβλέπονται από άλλες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.

2. Κατά της απόφασης επιβολής πορστίμου, επιτρέπεται προσφυγή ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού πρωτοδικείου μέσα σε εξήντα (60) ημέρες από την ημερομηνία κοινοποίησης της απόφασης επιβολής του.

3. Τα πρόσωπα που έχουν τη διακυβέρνηση πλοίων που διαπλέουν ή κινούνται πλησίον υδατοδρομίου, καθώς και όποιος τηρεί τις καθοριζόμενες απαγορεύσεις ή δεν συμμορφώνεται με τις καθοριζόμενες υποχρεώσεις ή περιορισμούς δραστηριοτήτων, ανεξάρτητα από τις συντρέχουσες ποινικές ή αστικές ευθύνες, υπόκεινται και στις κυρώσεις του άρθρου 157 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, όπως κυρώθηκε με το Ν.Δ. 187/1973 (ΦΕΚ 261 Α’).