- Υπουργείο Ανάπτυξης - http://www.opengov.gr/ypoian -

ENOTHTA B : (3) Σύγχρονη Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

Το σχέδιο για την εισαγωγή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στηρίζεται καταρχήν σε ένα πλαίσιο πολιτικών, αρχών και αντίστοιχων παρεμβάσεων, που στοχεύουν να μετασχηματίσουν τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και της σχέσης των πολιτών και της κοινωνίας εν γένει με αυτή.

Η σύγχρονη ηλεκτρονική διακυβέρνηση θα κινηθεί με καθαρή θεματική στόχευση μεταξύ άλλων στους τομείς της Παιδείας, Υγείας, Φορολογίας/Οικονομίας, Κοινωνικής Πρόνοιας, Πολιτισμού/Τουρισμού, Αυτοδιοίκησης, Περιβάλλοντος/Ενέργειας και Δικαιοσύνης προς την κατεύθυνση της υποστήριξης δύο κατηγοριών δράσεων όπως αυτές παρουσιάζονται παρακάτω.

Ανάπτυξη και προσφορά νέων ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών

Προτεραιότητα των νέων Προσκλήσεων του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση» θα αποτελέσει η αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου τομέα και η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω δράσεων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που θα εστιάζουν σε τομείς που εμφανίζουν την υψηλότερη μόχλευση, αναφορικά με τα ακόλουθα κριτήρια:

Συμμετοχή των πολιτών στη διακυβέρνηση και διάχυση της πληροφορίας

Ένας νέος στόχος των Προσκλήσεων του Προγράμματος θα κινείται προς την κατεύθυνση της διασφάλισης της συμμετοχής των πολιτών στις δράσεις της κυβέρνησης και την εφαρμογή των αρχών της διαφάνειας και της λογοδοσίας. Ενδεικτικές δράσεις αποτελούν:

Επιμέρους ερωτήσεις:

  1. Θεωρείτε σημαντικό να υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο με σαφείς στόχους και μεθοδολογία προσέγγισης για την εισαγωγή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (στο πλαίσιο πιο στοχευμένου σχεδιασμού και συγκεκριμένων προσκλήσεων), σε αντίθεση με τη ‘χαλαρή’ και γενική εν πολλοίς προσέγγιση που αποτυπώνεται στις προϋπάρχουσες προσκλήσεις του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση»;
  2. Τι πιστεύτε για τη νέα προτεινόμενη στρατηγική στοχευμένων προσκλήσεων;
  3. Πώς κρίνετε τις παραπάνω κατηγορίες δράσης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης; Εκτιμάτε ότι θα πρέπει να συμπεριληφθούν κάποιες επιπλέον προτεραιότητες/δράσεις/στόχοι που θα συμβάλλουν στην αποδοτικότερη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και στην καλύτερη συνολική «εμπειρία χρήστη» του πολίτη;