1. Οι Επιτελικές Δομές ΕΣΠΑ των Υπουργείων έχουν κυρίως τις ακόλουθες ειδικότερες αρμοδιότητες:
α) Συνεργάζονται με τις υπηρεσίες του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του για το σχεδιασμό και την εξειδίκευση των Τομεακών πολιτικών του Υπουργείου, την αποτύπωση και ιεράρχηση των αναγκών τους και τη σύνταξη Επιχειρησιακού Σχεδίου για τους τομείς πολιτικής του, καθώς και την παρακολούθηση και αναθεώρηση αυτού.
β) Διατυπώνουν προτάσεις και συμμετέχουν στην εξειδίκευση των αξόνων προτεραιότητας ή των ειδικών στόχων ή των κατηγοριών δράσης των ΕΠ που αντιστοιχούν στις Τομεακές πολιτικές του Υπουργείου καθώς και στην τροποποίηση ή αναθεώρηση αυτών.
γ) Διατυπώνουν προτάσεις για το περιεχόμενο προσκλήσεων για πράξεις που εμπίπτουν στον τομέα πολιτικής του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του, προκειμένου να δημοσιοποιηθούν από την αντίστοιχη Διαχειριστική Αρχή.
δ) Υποστηρίζουν τις υπηρεσίες του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων κατά το σχεδιασμό των έργων που εναρμονίζονται με τον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό του Υπουργείου.
ε) Υποστηρίζουν τους δικαιούχους στην ωρίμανσή των εν δυνάμει επιλέξιμων έργων τους και μετά την ένταξη αυτών, στην υλοποίησή τους.
στ) Υλοποιούν ως Δικαιούχοι πράξεις του Υπουργείου, συμπεριλαμβανομένων πράξεων τεχνικής βοήθειας και δύναται σε περιπτώσεις αδύναμων δικαιούχων να τους υποκαθιστά στο ρόλο τους.
ζ) Παρέχουν υπηρεσίες «διοίκησης έργου» προς στο Υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς για τα έργα τους.
η) Παρακολουθούν τη συνολική πρόοδο των συγχρηματοδοτούμενων πράξεων του Επιχειρησιακού Σχεδίου του Υπουργείου και την πρόοδο επίτευξης των δεικτών τους που συμβάλλουν στους στόχους του αντίστοιχου ΕΠ και συντάσσουν περιοδικές εκθέσεις προόδου, στις οποίες περιλαμβάνονται και μέτρα αντιμετώπισης τυχόν προβλημάτων.
Άρθρο 17: Αρμοδιότητες Επιτελικών Δομών Υπουργείων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 01: Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02: Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 02: Πεδίο Εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 03: Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 04: Αρμόδιες αρχές
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 05: Διαχειριστικές Αρχές Τομεακών ΕΠ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06: Σύσταση Ειδικών Γραμματειών Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών ΠρογραμμάτωνΆρθρο 06: Σύσταση Ειδικών Γραμματειών Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07: Διαχειριστικές Αρχές Περιφερειακών Επιχειρησιακών προγραμμάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08: Αρμοδιότητες Διαχειριστικής Αρχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κατανομή αρμοδιοτήτων των Διαχειριστικών Αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10: Αρχή ΠιστοποίησηςΆρθρο 10: Αρχή Πιστοποίησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11: Αρχή ΕλέγχουΆρθρο 11: Αρχή Ελέγχου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12: Έλεγχοι Αρχής Ελέγχου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13: Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14: Εθνική Αρχή Συντονισμού – Αρμοδιότητες
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 15: Οργανωτική Δομή των Ειδικών Υπηρεσιών της ΕΑΣ – Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16: Επιτελικές Δομές ΥπουργείωνΆρθρο 16: Επιτελικές Δομές Υπουργείων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 17: Αρμοδιότητες Επιτελικών Δομών Υπουργείων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ένταξη Ειδικών Υπηρεσιών Υπουργείων στις Επιτελικές Δομές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Δομή του Συστήματος ΔιοίκησηςΆρθρο 19: Δομή του Συστήματος Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20: Συντονισμός δράσεων στον τομέα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 20: Συντονισμός δράσεων στον τομέα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21: Θεματικό Δίκτυο Συντονισμού στον τομέα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής ΔιακυβέρνησηςΆρθρο 21: Θεματικό Δίκτυο Συντονισμού στον τομέα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22: Εξειδίκευση ΕΠ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23: Ένταξη πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24: Επαλήθευση πράξεωνΆρθρο 24: Επαλήθευση πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25: Δημοσιονομικές Διορθώσεις και ανακτήσειςΆρθρο 25: Δημοσιονομικές Διορθώσεις και ανακτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26: Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 2014 – 2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27:Επιτροπές Παρακολούθησης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28: Θεματικά Δίκτυα Συντονισμού
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29: Χρηματοδοτήσεις και πληρωμές από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 30: Επιτάχυνση της εκτέλεσης υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων πράξεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 31: Προσωπικό έργων εκτελουμένων δι’ αυτεπιστασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32: Συμβάσεις Μίσθωσης Έργου σε συγχρηματοδοτούμενες πράξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33: Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων(κ.ν. 2882/2001)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34:Πληρωμές στους Δικαιούχους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35:Μέτρα περιορισμού επιβάρυνσης Εθνικών πόρων στα ΕΔΕΤΆρθρο 35:Μέτρα περιορισμού επιβάρυνσης Εθνικών πόρων στα ΕΔΕΤ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 36:Κατηγορίες προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 37: Ενιαία διοίκηση του προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Aρθρο 38:Aρθρο 38:
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Θέματα κινητικότητας του προσωπικού των Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40:Υπηρεσιακή κατάσταση προσωπικού αποσπασμένου στις Ειδικές Υπηρεσίες
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 41:Τρόπος Επιλογής Προϊσταμένων Ειδικών Υπηρεσιών και των μονάδων τους.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42:Νομική προστασία υπαλλήλων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43:Στελέχωση Κοινών Γραμματειών (ΚΓ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 44: Διαχείριση Επιχειρησιακών Προγραμμάτων στο πλαίσιο του στόχου Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45: Ειδικά θέματα του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ)Άρθρο 45: Ειδικά θέματα του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46: Διαχείριση Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους ΑπόρουςΆρθρο 46: Διαχείριση Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 47:Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Βιώσιμης Ανάπτυξης και Υποδομών ΣΔΙΤ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48:Εφαρμογή κρατικών ενισχύσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49: Τεχνική Βοήθεια
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Δικαιώματα και Υποχρεώσεις δικαιούχων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50Α Διοικητική και επιχειρησιακή ικανότητα δικαιούχων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Μέσα χρηματοδοτικής τεχνικής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 Μέτρα πρόληψης και καταπολέμησης της απάτης στις διαρθρωτικές δράσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Αναδιάρθρωση Ειδικών Υπηρεσιών και συγχώνευση Μονάδων Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ 2007-2013Άρθρο 53 Αναδιάρθρωση Ειδικών Υπηρεσιών και συγχώνευση Μονάδων Ειδικών Υπηρεσιών ΕΣΠΑ 2007-2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Ενιαίο σύστημα παρακολούθησης δεικτών ΕΣΠΑ 2014-2020Άρθρο 54 Ενιαίο σύστημα παρακολούθησης δεικτών ΕΣΠΑ 2014-2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ΟΠΣ – ΠΔΕ (e-pde).Άρθρο 56 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ΟΠΣ – ΠΔΕ (e-pde).
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 57 Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) και Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 58 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 59 Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 60 Μονάδα Οργάνωσης της Διαχείρισης – ΜΟΔ ΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 ΟρισμοίΆρθρο 61 Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Ορισμός ΑρχώνΆρθρο 62 Ορισμός Αρχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Ειδικές ΥπηρεσίεςΆρθρο 63 Ειδικές Υπηρεσίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αγροτικής Ανάπτυξης και ΕΠΑλΘΆρθρο 64 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αγροτικής Ανάπτυξης και ΕΠΑλΘ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης Πράξεων ΠΑΑ και ΕΠΑλΘ.Άρθρο 65 Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης Πράξεων ΠΑΑ και ΕΠΑλΘ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Ένταξη πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Επαλήθευση πράξεωνΆρθρο 67 Επαλήθευση πράξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 Επιτροπές ΠαρακολούθησηςΆρθρο 68 Επιτροπές Παρακολούθησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Εφαρμογή ενίσχυσης στο ΠΑΑΆρθρο 69 Εφαρμογή ενίσχυσης στο ΠΑΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 70 Τεχνική Βοήθεια του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης και ΕΠΑλΘ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Δημοσιονομικές Διορθώσεις και ανακτήσειςΆρθρο 71 Δημοσιονομικές Διορθώσεις και ανακτήσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Επιτροπές Παρακολούθησης Προγραμμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Χρηματοδοτήσεις και πληρωμές από το Πρόγραμμα Δημοσίων ΕπενδύσεωνΆρθρο 73 Χρηματοδοτήσεις και πληρωμές από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 74 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Νοεμβρίου 2014, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Δεκεμβρίου 2014, 12:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
11 Σχόλια 196 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14616 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2464 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, για την τροποποίηση του Κανονισμού (ΕΕ) 537/2014...
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ «ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΥΘΜΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ...
- Σχέδιο νόμου με τίτλο: "Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027"
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: "Δίκαιη Αναπτυξιακή μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης"
- Αναμόρφωση του πλαισίου για την επαγγελματική κατάρτιση υπαλλήλων που χειρίζονται δημόσιες συμβάσεις, του πλαισίου για την προετοιμασία και την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων...
- Βιώσιμη ανάπτυξη, παραγωγικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας – Τροποποίηση διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου 4887/2022 Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη- και λοιπές διατάξεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2101 ... άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1151 ...
- Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία (ΕΕ) 2019/2161
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/2121 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 27ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/1132
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας ΕΕ-2020/1828 του ΕΚ και του Συμβ. της 25ης Νοεμβρ.2020 σχετικά με τις αντιπροσωπευτικές αγωγές για την προστασία των καταναλωτών,ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/882 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 σχετικά με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας προϊόντων και υπηρεσιών
- Ίδρυση, ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων -Ενιαίο πλαίσιο ρύθμισης για τους φορείς Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων
- Κανονισμός Απονομής Ελληνικού Σήματος στον ζύθο
- Δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο «Εξυγίανση Ναυπηγείων Ελευσίνας»
- Ενσωμάτωση Κεφαλαίου III της Οδηγίας (ΕΕ)2017/1132,όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2019/1151 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019
- Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη
- Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο:«Ρυθμίσεις για τις Εταιρείες - Τεχνοβλαστούς»
- Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου ανταγωνισμού για την ψηφιακή εποχή-Τροποποίηση ν. 3959/2011 & ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018
- Δημόσια διαβούλευση για την "Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων"
- Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου
- Σχέδιο νόμου για την παραγωγή, εξαγωγή και διάθεση τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L
- Δημόσια διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων"
- Απλούστευση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:"ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"
- Συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/1150-δίκαιη μεταχείριση και της διαφάνειας για τους επιχειρηματικούς χρήστες επιγραμμικών υπηρεσιών διαμεσολάβησης (L 186)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την προώθηση των Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων (2020 – 2023)
- Διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021 - 2025
- Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, διατάξεις για την ανάπτυξη, την έρευνα και την καινοτομία»
- Σχέδιο διατάξεων για το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης
- ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο
- ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
- Διατάξεις για την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
- Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2015/2436 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
- Νόμος για την προσέλκυση Στρατηγικών Επενδύσεων
- Εναρμόνιση νομοθετικού πλαισίου για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο Δημοσίων Συμβάσεων.
- Σχέδιο νόμου «Περί εταιρικών μετασχηματισμών»
- Διαδικασίας καθορισμού, οριοθέτησης και οργάνωσης, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, του τρόπου λειτουργίας και διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας (ΕΠΜΜΜ)
- Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο
Στην παρ. 1β) προτείνουμε να προστεθεί «και για τη μεθοδολογία και τα κριτήρια επιλογής των αντίστοιχων πράξεων».
Στο Άρθρο 17 να προστεθεί εδάφιο: ι) Δύναται να αναλαμβάνει αρμοδιότητες Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης για πράξεις κρατικών ενισχύσεων του τομέα πολιτικής του Υπουργείου
Στο άρθρο 17 να προστεθεί εδάφιο θ) Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξειδίκευσης των κατηγοριών δράσης των ΕΠ και ΠΕΠ που αντιστοιχούν στις τομεακές πολιτικές του Υπουργείου, καταρτίζεται Επιχειρησιακή Συμφωνία Υλοποίησης (Ε.Σ.Υ.)μεταξύ της Επιτελικής Δομής και της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής. Στην ΕΣΥ – μεταξύ άλλων- προβλέπονται: ενδεικτικός προϋπολογισμός που θα δεσμεύεται καταρχήν για την ένταξη δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, ενδεικτικός κατάλογος δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, στοιχεία για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, υλοποίηση, παρακολούθηση και χρηματοδότηση των δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, κ.α. Η ΕΣΥ δύναται να τροποποιείται/ συμπληρώνεται σε ετήσια βάση.
Προτείνουμε στο Άρθρο 17 παρ. 1γ)να προστεθεί εδάφιο ως εξής: «και συμμετέχει στην εξειδίκευση των κριτηρίων επιλογής πράξεων που εμπίπτουν στον τομέα πολιτικής του Υπουργείου».
Δεδομένου του θεσμικού ρόλου των κοινωνικών εταίρων προτείνεται η συνέργεια αυτών, με την ακόλουθη τροποποίηση της περ. α) της παραγράφου 1 ως ακολούθως: «Συνεργάζονται με τις υπηρεσίες του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του, καθώς και τους κατά περίπτωση αρμόδιους κοινωνικούς εταίρους, για το σχεδιασμό και την εξειδίκευση των Τομεακών πολιτικών του Υπουργείου, την αποτύπωση και ιεράρχηση των αναγκών τους και τη σύνταξη Επιχειρησιακού Σχεδίου για τους τομείς πολιτικής του, καθώς και την παρακολούθηση και αναθεώρηση αυτού.»
Προτείνουμε να προστεθεί νέο σημείο ως εξής:
Θ) Δύναται να ορίζονται Ενδιάμεσοι Φορείς με βάση το άρθρο 13 παρ 5(γ) και παρ 7 του παρόντος.
Γενικό Σχόλιο για τα άρθρα 16,17
Άρθρο 16-17:
Δεν ορίζεται η κατ’ ελάχιστον διάρθρωση σε Μονάδες και οι σχετικές αρμοδιότητες τους των Επιτελικών δομών ΕΣΠΑ των Υπουργείων.
Προτείνουμε το άρθρο ως εξής:
«Άρθρο 17
Αρμοδιότητες Επιτελικών Δομών Υπουργείων
1. Οι Επιτελικές Δομές ΕΣΠΑ των Υπουργείων είναι υπηρεσίες σχεδιασμού της στρατηγικής, συντονισμού και υποστήριξης της εφαρμογής της στρατηγικής του τομέα για τον οποίο συστήνονται και έχουν κυρίως τις ακόλουθες ειδικότερες αρμοδιότητες:
α) Συνεργάζονται με τις υπηρεσίες του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του για το σχεδιασμό και την εξειδίκευση των Τομεακών πολιτικών του Υπουργείου, την αποτύπωση και ιεράρχηση των αναγκών τους και τη σύνταξη Επιχειρησιακού Σχεδίου για τους τομείς πολιτικής του, καθώς και την παρακολούθηση και αναθεώρηση αυτού. Αποστέλλουν το Επιχειρησιακό Σχέδιο και τα επιμέρους τυχόν αποσπάσματα του για ενσωμάτωση στο κείμενο κάθε Ε.Π., και αντίστοιχα τις αναθεωρήσεις τους στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή. Συμμετέχουν από κοινού με τις Δ.Α. σε διαδικασίες διαβούλευσης με τις αρμόδιες Υπηρεσίες της ΕΕ για τις ως άνω αναθεωρήσεις. Συμμετέχουν σε τεχνικές συναντήσεις παρακολούθησης προόδου των Εθνικών Αρχών με την Ε.Ε. όταν αφορούν θέματα εφαρμογής των πολιτικών του τομέα τους.
β) Συμμετέχουν στην εξειδίκευση των αξόνων προτεραιότητας εξειδικεύουν τους ειδικούς στόχους , τις κατηγορίες δράσης των Ε.Π. που αντιστοιχούν στις Τομεακές πολιτικές του Υπουργείου τους καθώς και στις τροποποιήσεις ή αναθεωρήσεις αυτών.
γ) Διατυπώνουν προτάσεις για το περιεχόμενο προσκλήσεων και ειδικότερα εξειδικεύουν πράξεις που εμπίπτουν στον τομέα πολιτικής του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του, και περιγράφουν τυχόν ειδικά κριτήρια που πρέπει να πληρούν οι προτάσεις πράξεων και οι δικαιούχοι φορείς προκειμένου αυτά να δημοσιοποιηθούν από την αντίστοιχη Διαχειριστική Αρχή.
δ) Υποστηρίζουν τις υπηρεσίες του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων κατά το σχεδιασμό των έργων που εναρμονίζονται με τον Επιχειρησιακό Σχεδιασμό του Υπουργείου.
ε) Υποστηρίζουν τους δικαιούχους στην ωρίμανσή των εν δυνάμει επιλέξιμων έργων τους και μετά την ένταξη αυτών, στην υλοποίησή τους.
στ) Υλοποιούν ως Δικαιούχοι πράξεις του Υπουργείου, συμπεριλαμβανομένων πράξεων τεχνικής βοήθειας και σύνθετα έργα μηχανισμών υποστήριξης μεταρρυθμίσεων και δύναται σε περιπτώσεις αδύναμων δικαιούχων να τους υποκαθιστούν στο ρόλο τους.
ζ) Παρέχουν υπηρεσίες «διοίκησης έργου» προς στο Υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς για τα έργα τους. Κοινοποιούν τα χρονοδιαγράμματα που συντάσσουν για την σταδιακή εφαρμογή του Επιχειρησιακού Σχεδίου στις αρμόδιες Διαχειριστικές Αρχές προκειμένου να λαμβάνονται υπ όψιν για τον προγραμματισμό έκδοσης των σχετικών προσκλήσεων για υποβολή προτάσεων.
η) Παρακολουθούν τη συνολική πρόοδο των συγχρηματοδοτούμενων πράξεων του Επιχειρησιακού Σχεδίου του Υπουργείου και την πρόοδο επίτευξης των δεικτών τους που συμβάλλουν στους στόχους του αντίστοιχου ΕΠ και συντάσσουν περιοδικές εκθέσεις προόδου, στις οποίες περιλαμβάνονται και μέτρα αντιμετώπισης τυχόν προβλημάτων. Προς τούτο έχουν πρόσβαση σε στοιχεία του ΟΠΣ για όλες τις προσκλήσεις των Δ.Α. και τις ενταγμένες πράξεις που αφορούν τον τομέα του Υπουργείου που υπάγονται. Το Επιχειρησιακό Σχέδιο, οι περιοδικές εκθέσεις προόδου, τα μέτρα αντιμετώπισης τυχόν προβλημάτων εισάγονται στις Επιτροπές Παρακολούθησης των αντίστοιχων Ε.Π. και στην Επιτροπή Παρακολούθησης ΕΣΠΑ 2014-2020 προκειμένου να λαμβάνουν χαρακτήρα απόφασης.»
1.Το εδάφιο (β) της παραγράφου 1 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Διατυπώνουν προτάσεις και συμμετέχουν παρέχοντας εγγράφως σύμφωνη γνώμη στην εξειδίκευση των αξόνων προτεραιότητας ή των ειδικών στόχων ή των κατηγοριών δράσης των ΕΠ που αντιστοιχούν στις τομεακές Πολιτικές του Υπουργείου καθώς και στην τροποποίηση ή αναθεώρηση αυτών. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξειδίκευσης των αξόνων προτεραιότητας ή των ειδικών στόχων ή των κατηγοριών δράσης των Ε.Π., που αντιστοιχούν στις Τομεακές πολιτικές του Υπουργείου, καταρτίζεται Επιχειρησιακή Συμφωνία Υλοποίησης (Ε.Σ.Υ.) μεταξύ της Επιτελικής Δομής και της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής. Στην Ε.Σ.Υ. – μεταξύ άλλων – προβλέπονται: ενδεικτικός προϋπολογισμός που θα δεσμεύεται κατ΄ αρχήν για την ένταξη δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, ενδεικτικός κατάλογος δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, που προορίζονται για ένταξη στο αντίστοιχο Ε.Π., στοιχεία για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, υλοποίηση, παρακολούθηση και χρηματοδότηση των δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, που προορίζονται για ένταξη στο αντίστοιχο Ε.Π. κ.α. Η Ε.Σ.Υ. επικαιροποιείται ετησίως».
2.Το εδάφιο (γ) της παραγράφου 1 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Διατυπώνουν προηγούμενη σύμφωνη γνώμη για την έκδοση προσκλήσεων πράξεων αρμοδιότητας/ ενδιαφέροντος του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του. Η σύμφωνη γνώμη παρέχεται εγγράφως σε προθεσμία (10) ημερών από την κοινοποίηση του σχεδίου πρόσκλησης. Αν η προθεσμία αυτή, παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η σιωπηρή παροχή της σύμφωνης γνώμης και η πρόσκληση μπορεί να εκδοθεί».
3.Να προστεθεί στην παράγραφο 1 νέο εδάφιο με την εξής διατύπωση: «Ασκούν καθήκοντα ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης και αναλαμβάνουν την άσκηση αρμοδιοτήτων της Διαχειριστικής Αρχής ΕΠ ενεργώντας σε σχέση με δικαιούχους που εκτελούν πράξεις για λογαριασμό και υπό την ευθύνη της Διαχειριστικής Αρχής, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής».
Οι προαναφερόμενες προτάσεις αποσκοπούν στον ουσιαστικό εμπλουτισμό των αρμοδιοτήτων των Επιτελικών Δομών, ώστε να δύνανται να τις ασκήσουν με αποτελεσματικό τρόπο. Επίσης, προκειμένου να αποφευχθεί η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων ΕΣΠΑ σε κάθε Υπουργείο, δίνεται η δυνατότητα στις Επιτελικές Δομές, να ασκούν αρμοδιότητες Ε.Φ.Δ., στην περίπτωση βεβαίως που αυτό αποφασιστεί από το ΥΠ.Α.ΑΝ.
1.Το εδάφιο (β) της παραγράφου 1 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Διατυπώνουν προτάσεις και συμμετέχουν παρέχοντας εγγράφως σύμφωνη γνώμη στην εξειδίκευση των αξόνων προτεραιότητας ή των ειδικών στόχων ή των κατηγοριών δράσης των ΕΠ που αντιστοιχούν στις τομεακές Πολιτικές του Υπουργείου καθώς και στην τροποποίηση ή αναθεώρηση αυτών. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξειδίκευσης των αξόνων προτεραιότητας ή των ειδικών στόχων ή των κατηγοριών δράσης των Ε.Π., που αντιστοιχούν στις Τομεακές πολιτικές του Υπουργείου, καταρτίζεται Επιχειρησιακή Συμφωνία Υλοποίησης (Ε.Σ.Υ.) μεταξύ της Επιτελικής Δομής και της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής. Στην Ε.Σ.Υ. – μεταξύ άλλων – προβλέπονται: ενδεικτικός προϋπολογισμός που θα δεσμεύεται κατ΄ αρχήν για την ένταξη δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, ενδεικτικός κατάλογος δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, που προορίζονται για ένταξη στο αντίστοιχο Ε.Π., στοιχεία για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, υλοποίηση, παρακολούθηση και χρηματοδότηση των δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, που προορίζονται για ένταξη στο αντίστοιχο Ε.Π. κ.α. Η Ε.Σ.Υ. επικαιροποιείται ετησίως».
2.Το εδάφιο (γ) της παραγράφου 1 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Διατυπώνουν προηγούμενη σύμφωνη γνώμη για την έκδοση προσκλήσεων πράξεων αρμοδιότητας/ ενδιαφέροντος του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του. Η σύμφωνη γνώμη παρέχεται εγγράφως σε προθεσμία (10) ημερών από την κοινοποίηση του σχεδίου πρόσκλησης. Αν η προθεσμία αυτή, παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η σιωπηρή παροχή της σύμφωνης γνώμης και η πρόσκληση μπορεί να εκδοθεί».
3.Να προστεθεί στην παράγραφο 1 νέο εδάφιο με την εξής διατύπωση: «Ασκούν καθήκοντα ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης και αναλαμβάνουν την άσκηση αρμοδιοτήτων της Διαχειριστικής Αρχής ΕΠ ενεργώντας σε σχέση με δικαιούχους που εκτελούν πράξεις για λογαριασμό και υπό την ευθύνη της Διαχειριστικής Αρχής, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής».
Οι προαναφερόμενες προτάσεις αποσκοπούν στον ουσιαστικό εμπλουτισμό των αρμοδιοτήτων των Επιτελικών Δομών, ώστε να δύνανται να τις ασκήσουν με αποτελεσματικό τρόπο. Επίσης, προκειμένου να αποφευχθεί η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων ΕΣΠΑ σε κάθε Υπουργείο, δίνεται η δυνατότητα στις Επιτελικές Δομές, να ασκούν αρμοδιότητες Ε.Φ.Δ., στην περίπτωση βεβαίως που αυτό αποφασιστεί από το ΥΠ.Α.ΑΝ.
1.Το εδάφιο (β) της παραγράφου 1 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Διατυπώνουν προτάσεις και συμμετέχουν παρέχοντας εγγράφως σύμφωνη γνώμη στην εξειδίκευση των αξόνων προτεραιότητας ή των ειδικών στόχων ή των κατηγοριών δράσης των ΕΠ που αντιστοιχούν στις τομεακές Πολιτικές του Υπουργείου καθώς και στην τροποποίηση ή αναθεώρηση αυτών. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξειδίκευσης των αξόνων προτεραιότητας ή των ειδικών στόχων ή των κατηγοριών δράσης των Ε.Π., που αντιστοιχούν στις Τομεακές πολιτικές του Υπουργείου, καταρτίζεται Επιχειρησιακή Συμφωνία Υλοποίησης (Ε.Σ.Υ.) μεταξύ της Επιτελικής Δομής και της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής. Στην Ε.Σ.Υ. – μεταξύ άλλων – προβλέπονται: ενδεικτικός προϋπολογισμός που θα δεσμεύεται κατ΄ αρχήν για την ένταξη δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, ενδεικτικός κατάλογος δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, που προορίζονται για ένταξη στο αντίστοιχο Ε.Π., στοιχεία για το σχεδιασμό, προγραμματισμό, υλοποίηση, παρακολούθηση και χρηματοδότηση των δράσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου, που προορίζονται για ένταξη στο αντίστοιχο Ε.Π. κ.α. Η Ε.Σ.Υ. επικαιροποιείται ετησίως».
2.Το εδάφιο (γ) της παραγράφου 1 να αναδιατυπωθεί ως εξής: «Διατυπώνουν προηγούμενη σύμφωνη γνώμη για την έκδοση προσκλήσεων πράξεων αρμοδιότητας/ ενδιαφέροντος του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων του. Η σύμφωνη γνώμη παρέχεται εγγράφως σε προθεσμία (10) ημερών από την κοινοποίηση του σχεδίου πρόσκλησης. Αν η προθεσμία αυτή, παρέλθει άπρακτη, τεκμαίρεται η σιωπηρή παροχή της σύμφωνης γνώμης και η πρόσκληση μπορεί να εκδοθεί».
3.Να προστεθεί στην παράγραφο 1 νέο εδάφιο με την εξής διατύπωση: «Ασκούν καθήκοντα ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης και αναλαμβάνουν την άσκηση αρμοδιοτήτων της Διαχειριστικής Αρχής ΕΠ ενεργώντας σε σχέση με δικαιούχους που εκτελούν πράξεις για λογαριασμό και υπό την ευθύνη της Διαχειριστικής Αρχής, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής».
Οι προαναφερόμενες προτάσεις αποσκοπούν στον ουσιαστικό εμπλουτισμό των αρμοδιοτήτων των Επιτελικών Δομών, ώστε να δύνανται να τις ασκήσουν με αποτελεσματικό τρόπο. Επίσης, προκειμένου να αποφευχθεί η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων ΕΣΠΑ σε κάθε Υπουργείο, δίνεται η δυνατότητα στις Επιτελικές Δομές, να ασκούν αρμοδιότητες Ε.Φ.Δ., στην περίπτωση βεβαίως που αυτό αποφασιστεί από το ΥΠ.Α.ΑΝ.