- Υπουργείο Τουρισμού - http://www.opengov.gr/yppol -

Άρθρο 15: ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΠΟΤΑ)

Στο άρθρο 9 του άρθρου 29 του ν. 2545/1997 (Α’ 254) επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α. Στην παράγραφο 1 προστίθεται νέο εδάφιο γ ως εξής:
«Δρόμοι ή άλλα φυσικά και άλλα τεχνητά έργα, καθώς και ρέματα που διαπερνούν εκτάσεις που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία Π.Ο.Τ.Α. δεν συνιστούν κατάτμηση αυτών, ούτε προσμετρούνται για τον υπολογισμό του ελάχιστου εμβαδού των ιδιοκτησιών. Για τη διατήρηση του ενιαίου της έκτασης πρέπει να εξασφαλίζεται η δυνατότητα λειτουργικής ενοποίησης του/των γηπέδου/ων μέσω γεφύρωσης του ρέματος ή του δρόμου ή ενοποίησης του/των γηπέδου/ων με τεχνικό έργο. Με το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 3 καθορίζονται τα αναγκαία για την αποκατάσταση της λειτουργικής ενοποίησης του γηπέδου τεχνικά έργα. Με το ίδιο προεδρικό διάταγμα μπορούν να καταργούνται και να ενσωματώνονται στην έκταση της Π.Ο.Τ.Α. ή να μετατοπίζονται αγροτικές οδοί που την διασχίζουν, καθώς και να καθορίζονται τα απαραίτητα έργα για την εξασφάλιση της πρόσβασης τρίτων ιδιοκτητών και άλλων χρηστών, που εξυπηρετούνταν από τις καταργούμενες αγροτικές οδούς. Στην περίπτωση κατάργησης δημόσιων αγροτικών οδών το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 3 εκδίδεται ύστερα από πρόταση και του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.»

β. Η παράγραφος 2 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. α. Οι Π.Ο.Τ.Α. αναπτύσσονται, από τον ίδιο Φορέα ίδρυσης και εκμετάλλευσης, σε ένα ή περισσότερα τμήματα εντός της ίδιας γεωγραφικής ενότητας (Περιφερειακή Ενότητα). Η έκταση της Π.Ο.Τ.Α. ή του κυρίου τμήματος αυτής θα πρέπει να υπερβαίνει τα 800 στρέμματα και να είναι ιδιόκτητη κατά 85% τουλάχιστον.
β. Οι Π.Ο.Τ.Α., αποτελούν οργανωμένο υποδοχέα τουριστικών δραστηριοτήτων οι οποίες πρέπει να περιέχουν τουριστικές επενδύσεις προκαθορισμένης κρίσιμης μάζας, ώστε να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του προγράμματος ανάπτυξης, ιδιαίτερα σε τουριστικά μη ανεπτυγμένες περιοχές. Η επάρκεια των επενδύσεων αυτών κρίνεται κατά τον έλεγχο της σχετικής προτάσεως για τη δημιουργία Π.Ο.Τ.Α..
γ. Στις Π.Ο.Τ.Α. επιτρέπεται να περιλαμβάνονται όλες οι χρήσεις του άρθρου 8 του από 23.2.87 π.δ/τος (Δ’ 166). Εκ των ως άνω χρήσεων η χρήση κατοικία επιτρέπεται εντός ΠΟΤΑ μόνον υπό τις ακόλουθες πρόσθετες προϋποθέσεις:
Το πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης της Π.Ο.Τ.Α. να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο τουριστικά καταλύματα τάξεων ΑΑ και Α με συνολική δυναμικότητα 1000 κλινών και δύο τουλάχιστον εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής. Εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής που αποτελούν τμήμα Συνθέτων Τουριστικών Καταλυμάτων εντός Π.Ο.Τ.Α. λαμβάνονται υπόψη για την ικανοποίηση της προϋπόθεσης αυτής.
Το ελάχιστο κόστος του προγράμματος ανάπτυξης να υπερβαίνει τα 75 εκ. ευρώ μη συμπεριλαμβανομένης της αξίας της γης».

γ. Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 5α, προστίθενται νέα εδάφια ως εξής:
«Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η σύσταση οριζοντίων διηρημένων ιδιοκτησιών και επί των τουριστικών εγκαταστάσεων, εφόσον πρόκειται για τμήματα υφισταμένων εντός Π.Ο.Τ.Α. τουριστικών εγκαταστάσεων, τα οποία μετατρέπονται βάσει των διατάξεων των άρθρων 8 και 9 του ν. 4002/2011 σε τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και οι οποίες, σύμφωνα με τις ειδικές διατάξεις του νόμου αυτού, δύνανται να μεταβιβάζονται ή να εκμισθώνονται μακροχρόνια σε τρίτους».

δ. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 5α αντικαθίσταται ως εξής:
«Προϋπόθεση για τη σύσταση των αυτοτελών κατά τα παραπάνω διηρημένων ιδιοκτησιών ή την παραχώρηση σε τρίτους δικαιωμάτων επί αυτών αποτελεί η ολοκλήρωση των βασικών έργων υποδομής, την εκτέλεση των οποίων έχει αναλάβει ο φορέας της Π.Ο.Τ.Α., καθώς και η κατάρτιση με συμβολαιογραφική πράξη Κανονισμού Συνιδιοκτησίας και Λειτουργίας της Π.Ο.Τ.Α., κατά τα πρότυπα του Κανονισμού Συνιδιοκτησίας και Λειτουργίας συνθέτων τουριστικών καταλυμάτων που θεσπίστηκε με την υπ’ αριθμ. 125/25.1.2012 Απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού (Β’ 195). Ο Κανονισμός αυτός θα ισχύει για το σύνολο των εντός της Π.Ο.Τ.Α. ή του διακεκριμένου τμήματος αυτής εκτάσεων και λειτουργιών ανεξάρτητα από τον τυχόν διαχωρισμό τους από φυσικά η τεχνητά εμπόδια, δρόμους, ρέματα κ.λπ.»