• Σχόλιο του χρήστη 'ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΝΑΒΙΤΣΑΣ' | 5 Δεκεμβρίου 2010, 11:32

    Σχετικά με το σχέδιο νόμου για την ενσωμάτωση της Ελληνικής Αγροφυλακής στην Δασική Υπηρεσία πρέπει να παρατηρήσουμε τα εξής Α. Το προσχέδιο είναι ιδιαίτερα ασαφές και η τυχόν ψήφισή του με την παρούσα μορφή του θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από εκείνα που καλείται να λύσει Ειδικότερα: 1. Δεν διευκρινίζεται ποιες είναι οι «Περιφερειακές Δασικές Υπηρεσίες» στις οποίες θα μεταταγεί το μόνιμο προσωπικό της Αγροφυλακής ( Αρ. 19 παρ. 3) 2. Στην παρ. 3 αναφέρεται ότι το προσωπικό τοποθετείται ανάλογα με τα προσόντα του και τις υπηρεσιακές ανάγκες στις Περιφερειακές Δασικές Υπηρεσίες. Στην δε παρ. 4 αναφέρεται ότι οι μετατασσόμενοι καταλαμβάνουν θέσεις ανάλογα με τα τυπικά τους προσόντα και κατά την κρίση του αρμοδίου οργάνου. Δε διευκρινίζεται α) αν οι υπηρεσιακές ανάγκες των Δασικών Υπηρεσιών και για λόγους διαφάνειας και αξιοκρατίας θα γνωστοποιηθούν , δηλαδή αν θα υπάρξει μέριμνα για τη γνωστοποίηση των κενών θέσεων κατά Νομό, φορέα, κατηγορία και κλάδο στην υπηρεσία των προς μετάταξη υπαλλήλων β) Ποιο θα είναι το όργανο που θα γνωμοδοτήσει για τη μετάταξη συνεκτιμώντας υπηρεσιακές ανάγκες και τυπικά προσόντα των μετατασσόμενων γ) Δεδομένου ότι στην πλειονότητά του το προσωπικό της Αγροφυλακής έχει τα ίδια τυπικά προσόντα, ποια θα είναι τα επικουρικά κριτήρια αξιολόγησης 3. Στην παρ. 3 αναφέρεται ότι η τοποθέτηση των μετατασσομένων θα γίνει στην εγγύτερη στον τόπο διαμονής τους Δασική Υπηρεσία. Δεν καθίσταται όμως σαφές α) τι θα γίνει στην περίπτωση που η εγγύτερη στον τόπο διαμονής του μετατασσόμενου Δασική Υπηρεσία βρίσκεται στα όρια άλλης Περιφερειακής Ενότητας ( Νομού). Προβληματική επίσης είναι η διατύπωση του όρου «τόπος διαμονής» , σε σχέση με τη μόνιμη κατοικία του μετατασσόμενου και ο τρόπος απόδειξης αυτής. 4. Προβληματική είναι επίσης η διατύπωση του προσχεδίου, σε ότι αφορά την προτεραιότητα μεταξύ των προϋποθέσεων «εγγύτερη στον τόπο διαμονής Υπηρεσίας» και «σύσταση προσωποπαγών θέσεων στην περίπτωση που τα τυπικά προσόντα δεν ανταποκρίνονται στις θέσεις που προβλέπονται στους Οργανισμούς των υπηρεσιών που μετατάσσονται» και «Υπηρεσιακές Ανάγκες». Συγκεκριμένα, τι θα γίνει αν η εγγύτερη στον τόπο διαμονής του μετατασσόμενου Υπηρεσία δε διαθέτει κενή οργανική θέση ανάλογη των τυπικών του προσόντων, πλην όμως η αμέσως επόμενη εγγύτερη Υπηρεσία διαθέτει αντίστοιχη κενή οργανική θέση, έχει δηλ. υπηρεσιακές ανάγκες, θα συσταθεί προσωποπαγής θέση στην εγγύτερη Υπηρεσία ή θα καλυφθεί η οργανική θέση στην αμέσως επόμενη Υπηρεσία? Β. Το σωματείο μας προτείνει τις εξής αλλαγές – τροποποιήσεις στο προσχέδιο 1. Το όργανο που θα γνωμοδοτήσει για τη μετάταξη συνεκτιμώντας υπηρεσιακές ανάγκες και τυπικά προσόντα των μετατασσόμενων να είναι ανάλογο αυτού που προβλέπεται στο αρ. 4 του π.δ. 117/2008, στο οποίο θα συμμετέχει τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος του μόνιμου Προσωπικού της Αγροφυλακής 2. Να γνωστοποιηθούν για λόγους διαφάνειας και αξιοκρατίας οι κενές θέσεις κατά Περιφέρεια, φορέα, κατηγορία και κλάδο στην υπηρεσία μας, πριν την έναρξη υποβολής των αιτήσεων για μετάταξη 3. Ως επικουρικά κριτήρια αξιολόγησης που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη από το γνωμοδοτικό όργανο να τεθούν τα εξής’ α) η οικογενειακή κατάσταση, προηγουμένων των εγγάμων με το μεγαλύτερο αριθμό τέκνων και των εγγάμων έναντι των αγάμων. β) Ειδικές περιστάσεις χρήζουσες ειδικής αντιμετώπισης ( χρόνια ασθένεια, συνυπηρέτηση συζύγου κλπ) καθώς και η ηλικία του μετατασσόμενου γ) ο μέσος όρος της βαθμολογίας των εκθέσεων αξιολόγησης των προηγουμένων εκείνων με τον υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας. 4. Να διατηρηθεί η ιδιότητα του ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου σε όλους τους μετατασσόμενους, διότι άλλως η μετάταξή τους θα αποτελεί και βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας αυτών και ουσιαστικός υποβιβασμός αυτών. 5. Να μεταταχθούν οι υπάλληλοι ΥΕ Αγροφυλάκων σε θέσεις κατηγορίας ΔΕ 6. Ρητά να αποσαφηνιστεί η Υπηρεσιακή κατάσταση μετατασσομένων, δηλαδή να περιληφθεί διάταξη στην οποία να ορίζεται ότι α. Ο μετατασσόμενος μετατάσσεται με το βαθμό και το μισθολογικό κλιμάκιο που αυτός κατέχει κατά το χρόνο της μετάταξης. β. Ο χρόνος που διανύθηκε στην υπηρεσία από την οποία ο υπάλληλος μετατάσσεται και ο χρόνος που αναγνωρίσθηκε ως χρόνος υπηρεσίας, θεωρείται ότι διανύθηκε στην Υπηρεσία υποδοχής για όλα τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης του υπαλλήλου. Το χρονικό διάστημα της άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου Τμήματος ή Διεύθυνσης ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδας λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή του άρθρου 85 και της παρ. 5 του άρθρου 86 του ΥΚ.