• Σχόλιο του χρήστη 'Ένας πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού με 35 χρόνια στη θάλασσα.' | 14 Δεκεμβρίου 2010, 01:34

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ… Ακούστε ένα πλοίαρχο του Εμπορικού Ναυτικού με 30 χρόνια στη θάλασσα. Συμφωνώ απόλυτα με τον … 9 Δεκεμβρίου 2010, 01:24 | Γιάννης Γ Πρέπει να διαχωριστεί τελικά το Λιμενικό Σώμα. Πρέπει να γίνει η Ελληνική Ακτοφυλακή έχοντας σαν πρότυπο την οργάνωση τους ρόλους και τα καθήκοντα που έχει σήμερα η Αμερικανική Ακτοφυλακή. Ένα κομμάτι του Λ.Σ να πάει στο Προστασίας του Πολίτη για τα καθαρά αστυνομικά καθήκοντα εντός του λιμανιού η των παραλιμένιων περιοχών. Να ενσωματωθεί στην ΕΛΑΣ αυτό το κομμάτι. Τον πρώτο καιρό να είναι ως τμήμα σαν Ναυτική αστυνομία η να λέγεται ως αστυνομία λιμένων. Κατόπιν αφομοίωση στην ΕΛΑΣ. Που είδατε αλλού σε όλον τον κόσμο οι υπηρεσίες της ακτοφυλακής να κάνουν τον τροχονόμο η τον παρκαδόρο μέσα στο λιμάνι και στον μισό δρόμο(από την μεριά του λιμανιού), να γράφουν κλήσεις για παράνομη στάθμευση, να κάνουν αγορανομία, και τα αλλά κλασσικά αστυνομικά καθήκοντα ?. Η άλλη μεγάλη ιστορία τα λιμεναρχεία. Ως καθαρή ακτοφυλακή αν γίνει το σημερινό ΛΣ δεν θα χρειάζεται παραπάνω πέντε με έξι έδρες με χωρισμό της θαλάσσιας επικράτειας σε πέντε με έξι περιοχές ευθύνης. Τα σημερινά λιμεναρχεία σαν καθαρά αστυνομικές υπηρεσίες αν γίνει έτσι ο ρόλος τους για τα λιμάνια τον πρώτο καιρό μπορούν τουλάχιστον να ενοποιηθούν με τις τοπικές αστυνομίες. Θα υπάρξει μεγάλη οικονομία πόρων. Απορίας άξιον είναι οι ναυτικές σχολές δηλαδή οι ΑΕΝ και το ΚΕΣΕΝ , οι άλλες σχολές του Ασπροπύργου να έχουν διοικητή, υποδιοικητή, οπλονόμους κλπ. Άσκοπες θέσεις και άνευ αντικειμένου αυτοί οι άνθρωποι εκεί. Οι σπουδαστές ούτε στρατιωτικοί γίνονται και ούτε υπάρχει κάποια στρατιωτική εκπαίδευση. Και κακώς ακόμα υπάγονται στο υπουργείο θαλασσίων υποθέσεων και στο ΛΣ. Με την ίδια συλλογιστική τότε και οι Ιατρικές να υπάγονται στο υγείας, η γεωπονική στο Αγροτικής ανάπτυξης, το Πολυτεχνείο στο αντίστοιχο υπουργείο. Επίσης το τρελό της υποθέσεως που πρέπει να σταματήσει αλλά και να φύγει τελείως από το ΛΣ είναι το θέμα του έλεγχου της Ναυτικής εργασίας, ναυτολογήσεων, ανεργίας κλπ. Με ποια συλλογιστική στην σημερινή εποχή το λιμεναρχείο να ναυτολογεί και να απολύει ναυτικούς στα πλοία. Με την ίδια συλλογιστική η αστυνομία να σφραγίζει τα βιβλιάρια πρόσληψης απόλυσης εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Άσκοπες εργασίες που ήταν λογικές για παλιές εποχές αλλά όχι για σήμερα, αλλά που συνεχίζονται μόνο και μόνο να υπάρχει αντικείμενο εργασίας δηλαδή γραφειοκρατία και κατ΄επέκταση θέσεις εργασίας. Αφήνω τελευταίο και το θέμα των Προξενικών λιμεναρχών. 26 καλοπληρωμένες θέσεις Λιμενικών αξιωματικών και ανάλογες θέσεις γραμματέων πολιτικών υπαλλήλων στο εξωτερικό και ένα σωρό έξοδα για γραφεία και έξοδα λειτουργίας. Να κάνουν? και τι κάνουν σήμερα στην εποχή της τεχνολογίας? Μόνο Χράπα χρούπα σφραγίδες σε χαρτιά και ημερολόγια και τίποτα άλλο. Κάποιες άλλες εποχές χρειαζόντουσαν σήμερα πέρα από δύο τρεις θέσεις σε κέντρα ναυτιλιακών αποφάσεων είναι εντελώς αχρείαστοι. Όποιοι ισχυριστούν περί επιθεωρήσεων και αλλά να μην τα λένε πλέον. Τα των επιθεωρήσεων πλέον τα έχουν αναλάβει τα MOU το USCG και τα κατά τόπους State port control. Και για κάποια ειδική ανάγκη υπάρχουν και οι πρεσβείες και τα προξενεία . Τελειώνοντας , αν εγώ θεωρούμαι υπερβολικός ας ρωτήσει πως δουλεύει το αντίστοιχο σύστημα σε άλλες χώρες ακόμα και τις ανεπτυγμένες ναυτιλιακά δηλαδή σε στόλο. ΥΓ. Στην Βόρεια Ευρώπη στα λιμάνια και στα τέρμιναλ των επιβατικών σταθμών καθήκοντα ρύθμισης και ευθύνης επιβιβάσεων αποβιβάσεων επιβατών / οχημάτων το έχουν οι ίδιες εταιρείες. Εδώ δεκάδες λιμενικοί στο λιμάνι κάνουν τον τροχονόμο και τον ελεγκτή εισιτηρίων ακόμη. Γιατί? Καιρός δεν είναι να αλλάξουν τα στραβά και ανάποδα?