• Σχόλιο του χρήστη 'Κρητικός Βασίλειος' | 5 Ιανουαρίου 2020, 13:28

    Η Πολιτική Προστασία λόγω των έκτακτων αναγκών που διαχειρίζεται στο επίπεδο του Δήμου δημιουργεί την ανάγκη κατάρτισης ξεχωριστού κεφαλαίου στον συνολικό προυπολογισμό του Δήμου το οποίο ειναι σε ευθεία γραμμή με τον αντίστοιχο προυπολογισμό της Περιφέρειας και της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Το οποίο πρέπει να κατατίθεται και να εγκρίνεται τους τελευταίους μήνες κάθε έτους και ξεκινά η υλοποίηση του υποχρεωτικά από την 1η του επομένου έτους, ανεξαρτήτως της υπολοίπου εγκρίσεως του συνολικού προυπολογισμού του Δήμου(αδυναμία εκτέλεσης αυτή την ώρα που γράφεται το σχόλιο οποιαδήποτε οικονομικής διαχείρισης στα θέματα εκτάκτων αναγκών πολιτικής προστασίας ) Θα πρέπει να περιγράφεται σαφέστατα στο νόμο η ευθεία διασύνδεση του οικονομικού προυπολογισμού μεταξύ Δήμου, Περιφέρειας και Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, πως αυτο θα υποβάλλεται, εγκρίνεται και θα υλοποιείται στις προαναφερόμενες χρονικές ημερομηνίες. Ο προυπολογισμός ενός Δήμου έχει συγκεκριμένη διαδικασία υποβολής και έγκρισης (Παρατηρητήριο, Αποκεντρωμένη Διοίκηση, κ.λ.π). Στο υπό εξέταση σχέδιο νόμου δεν αναφέρεται καμιά εμπλοκή σε κανένα στάδιο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης άρα θα πρέπει ρητός να αποσαφινηστεί και να προβλεφθεί η διαδικασία που αφορά την υποβολή και έγκριση του οικονομικού προυπολογισμού στα θέματα Πολιτικής Προστασίας. Π.χ. Στο άρθρο 44 παράγραφος 2 προβλέπεται στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας να χορηγείται πάγια προκαταβολή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 108 του νόμου 4270/2014, αυτό γίνεται διότι ο νομοθέτης θέλει να αποφύγει προβλήματα γραφειοκρατείας ως προς την υλοποίηση των έργων και δράσεων πολιτικής προστασίας. Μήπως πρέπει να υπάρχουν αντίστοιχες προβλέψεις και σε επίπεδο προυπολογισμού των Δήμων?