• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΒΑΝΙΚΙΩΤΗΣ SV1HER' | 10 Ιανουαρίου 2020, 22:46

    3. Οι υποστηρικτικές δράσεις αφορούν σε: α. Δράσεις τηλεπικοινωνιών για την εξασφάλιση εναλλακτικών λύσεων για την αποκατάσταση των επικοινωνιών μεταξύ κρατικών Φορέων, των εθελοντικών οργανώσεων και μεταξύ τους, σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, μέσω εγκεκριμένων συχνοτήτων (ComSupportAction-CSA). Το άρθρο 57, παρ.3α περιλαμβάνει την δράση των τηλεπικοινωνιών σαν υποστηρικτική που χρησιμοποιείται για την αποκατάσταση των επικοινωνιών μεταξύ κρατικών φορέων, μεταξύ εθελοντικών οργανώσεων καθώς και μεταξύ αυτών των δύο συνόλων. Η τυχόν χρήση από εθελοντικές οργανώσεις συσκευών επικοινωνίας όπως CB, PMR κλπ παρεμφερούς εξοπλισμού για την επικοινωνία μεταξύ των μελών της εθελοντικής οργάνωσης, δεν τους δίνει την δυνατότητα κάλυψης της δράσης Τηλεπικοινωνιών, η οποία πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά και μόνο από αδειούχους Ραδιοερασιτέχνες, που κατέχουν το σχετικό Πτυχίο και άδεια Ραδιοερασιτέχνη, ύστερα από εξετάσεις που διενεργούνται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Με αυτό το σκεπτικό υπήρχε σαφής αναφορά στο άρθρο 118 του ν. 4249/14 (που συμπλήρωνε το άρθρο 14 του 3013/02), όπου η συγκεκριμένη δραστηριότητα καλύπτεται αποκλειστικά από αδειούχους ραδιοερασιτέχνες. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε την δυσαρμονία που προκύπτει με το άρθρο 17 του Κανονισμού Λειτουργίας Ερασιτεχνικών Σταθμών Ασυρμάτου (ΦΕΚ 1969 – 2/9/2011 / Αριθμ. 38200/1136), σύμφωνα με το οποίο σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών οι σταθμοί ασυρμάτου που είναι ενταγμένοι στο Μητρώο Εθελοντών της ΓΓΠΠ χρησιμοποιούνται για την παροχή επικοινωνιακής συνδρομής μόνον σε αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και όχι σε εθελοντικές οργανώσεις: “Άρθρο 17 Λειτουργία ραδιοερασιτεχνικού σταθμού κατά τη διάρκεια εκτάκτων αναγκών. 1. Σε περιπτώσεις υπολειτουργίας των δημοσίων τηλεπικοινωνιακών δικτύων λόγω εκτάκτου ανάγκης (θεομηνίες, πλημμύρες, σεισμοί, πυρκαγιές κλπ) οι ραδιοερασιτεχνικοί σταθμοί χρησιμοποιούνται για να παράσχουν επικοινωνιακή βοήθεια. Οι ανταποκρίσεις έκτακτης ανάγκης έχουν προτεραιότητα έναντι των λοιπών. 2. Οι σταθμοί ραδιοερασιτέχνη που είναι ενταγμένοι στα Μητρώα Εθελοντών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας χρησιμοποιούνται για την παροχή ραδιοεπικοινωνιακής συνδρομής από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες όπως η Αστυνομία, το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, η Πυροσβεστική Υπηρεσία, το Λιμενικό Σώμα κ.λ.π. στις ανωτέρω περιπτώσεις. Τους σταθμούς χειρίζονται αποκλειστικά οι κάτοχοι των ενταγμένων ραδιοερασιτεχνικών σταθμών.” Στα πλαίσια δε της παροχής αυτής της συνδρομής, οι επικοινωνίες διεξάγονται πάντα κατά τα προβλεπόμενα στο αρθρο 15 (Περί λειτουργίας ραδιοερασιτεχνικών σταθμών ασυρμάτου) του εν λόγω κανονισμού. “Άρθρο 15 Λειτουργία ραδιοερασιτεχνικών σταθμών 1. Οι ερασιτεχνικοί σταθμοί ασυρμάτου λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, τις λοιπές σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, τον Διεθνή Κανονισμό Ραδιοεπικοινωνιών όπως εκάστοτε ισχύει, μόνο για ερασιτεχνικούς σκοπούς και για την εξυπηρέτηση έκτακτων κοινωνικών αναγκών, σύμφωνα με το άρθρο 17.” Η καθιέρωση άλλων “εγκεκριμένων συχνοτήτων” θα εγείρει ζητήματα συμβατότητας με τον τυπικό ραδιοερασιτεχνικό εξοπλισμό, θα περιορίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την δυνατότητα ευελιξίας ως προς την επιλογή του καταλληλότερου (αναλόγως των συνθηκών) τρόπου επικοινωνίας, θα αφήσει αναξιοποίητο το υφιστάμενο εκτεταμένο πανελλαδικά δίκτυο επαναληπτών και αναμεταδοτών που εγκαθιστά και συντηρεί με ίδιες δαπάνες η Ενωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών και οι άλλοι Ραδιοερασιτεχνικοί σύλλογοι ανά την Ελλάδα και ασφαλώς θα απαιτήσει τροποποίηση του Εθνικού Κανονισμού Κατανομής Ζωνών Συχνοτήτων (ΕΚΚΖΣ, ΦΕΚ 751/Β/5-3-2019) καθώς και του προαναφερθέντος κανονισμού.