Άρθρο 1 Μετονομασία Λιμενικού Σώματος-Υπαγωγή

1. Το Λιμενικό Σώμα το οποίο συστήθηκε με το άρθρο 3 του Ν. 1753/1919 (ΦΕΚ 67Α/1919) μετονομάζεται σε Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή και υπάγεται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

2. Η επωνυμία αυτή για τις σχέσεις της με το εξωτερικό μεταφράζεται επίσημα στην Αγγλική ως «Hellenic Coast Guard».

  • 14 Δεκεμβρίου 2010, 01:34 | Ένας πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού με 35 χρόνια στη θάλασσα.

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ…
    Ακούστε ένα πλοίαρχο του Εμπορικού Ναυτικού με 30 χρόνια στη θάλασσα.
    Συμφωνώ απόλυτα με τον …
    9 Δεκεμβρίου 2010, 01:24 | Γιάννης Γ

    Πρέπει να διαχωριστεί τελικά το Λιμενικό Σώμα.
    Πρέπει να γίνει η Ελληνική Ακτοφυλακή έχοντας σαν πρότυπο την οργάνωση τους ρόλους και τα καθήκοντα που έχει σήμερα η Αμερικανική Ακτοφυλακή.
    Ένα κομμάτι του Λ.Σ να πάει στο Προστασίας του Πολίτη για τα καθαρά αστυνομικά καθήκοντα εντός του λιμανιού η των παραλιμένιων περιοχών.
    Να ενσωματωθεί στην ΕΛΑΣ αυτό το κομμάτι.
    Τον πρώτο καιρό να είναι ως τμήμα σαν Ναυτική αστυνομία η να λέγεται ως αστυνομία λιμένων.
    Κατόπιν αφομοίωση στην ΕΛΑΣ.
    Που είδατε αλλού σε όλον τον κόσμο οι υπηρεσίες της ακτοφυλακής να κάνουν τον τροχονόμο η τον παρκαδόρο μέσα στο λιμάνι και στον μισό δρόμο(από την μεριά του λιμανιού), να γράφουν κλήσεις για παράνομη στάθμευση, να κάνουν αγορανομία, και τα αλλά κλασσικά αστυνομικά καθήκοντα ?.
    Η άλλη μεγάλη ιστορία τα λιμεναρχεία.
    Ως καθαρή ακτοφυλακή αν γίνει το σημερινό ΛΣ δεν θα χρειάζεται παραπάνω πέντε με έξι έδρες με χωρισμό της θαλάσσιας επικράτειας σε πέντε με έξι περιοχές ευθύνης.
    Τα σημερινά λιμεναρχεία σαν καθαρά αστυνομικές υπηρεσίες αν γίνει έτσι ο ρόλος τους για τα λιμάνια τον πρώτο καιρό μπορούν τουλάχιστον να ενοποιηθούν με τις τοπικές αστυνομίες.
    Θα υπάρξει μεγάλη οικονομία πόρων.
    Απορίας άξιον είναι οι ναυτικές σχολές δηλαδή οι ΑΕΝ και το ΚΕΣΕΝ , οι άλλες σχολές του Ασπροπύργου να έχουν διοικητή, υποδιοικητή, οπλονόμους κλπ.
    Άσκοπες θέσεις και άνευ αντικειμένου αυτοί οι άνθρωποι εκεί.
    Οι σπουδαστές ούτε στρατιωτικοί γίνονται και ούτε υπάρχει κάποια στρατιωτική εκπαίδευση.
    Και κακώς ακόμα υπάγονται στο υπουργείο θαλασσίων υποθέσεων και στο ΛΣ.
    Με την ίδια συλλογιστική τότε και οι Ιατρικές να υπάγονται στο υγείας, η γεωπονική στο Αγροτικής ανάπτυξης, το Πολυτεχνείο στο αντίστοιχο υπουργείο.
    Επίσης το τρελό της υποθέσεως που πρέπει να σταματήσει αλλά και να φύγει τελείως από το ΛΣ είναι το θέμα του έλεγχου της Ναυτικής εργασίας, ναυτολογήσεων, ανεργίας κλπ.
    Με ποια συλλογιστική στην σημερινή εποχή το λιμεναρχείο να ναυτολογεί και να απολύει ναυτικούς στα πλοία.
    Με την ίδια συλλογιστική η αστυνομία να σφραγίζει τα βιβλιάρια πρόσληψης απόλυσης εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα.
    Άσκοπες εργασίες που ήταν λογικές για παλιές εποχές αλλά όχι για σήμερα, αλλά που συνεχίζονται μόνο και μόνο να υπάρχει αντικείμενο εργασίας δηλαδή γραφειοκρατία και κατ΄επέκταση θέσεις εργασίας.
    Αφήνω τελευταίο και το θέμα των Προξενικών λιμεναρχών.
    26 καλοπληρωμένες θέσεις Λιμενικών αξιωματικών και ανάλογες θέσεις γραμματέων πολιτικών υπαλλήλων στο εξωτερικό και ένα σωρό έξοδα για γραφεία και έξοδα λειτουργίας.
    Να κάνουν? και τι κάνουν σήμερα στην εποχή της τεχνολογίας?
    Μόνο Χράπα χρούπα σφραγίδες σε χαρτιά και ημερολόγια και τίποτα άλλο.
    Κάποιες άλλες εποχές χρειαζόντουσαν σήμερα πέρα από δύο τρεις θέσεις σε κέντρα ναυτιλιακών αποφάσεων είναι εντελώς αχρείαστοι.
    Όποιοι ισχυριστούν περί επιθεωρήσεων και αλλά να μην τα λένε πλέον.
    Τα των επιθεωρήσεων πλέον τα έχουν αναλάβει τα MOU το USCG και τα κατά τόπους State port control.
    Και για κάποια ειδική ανάγκη υπάρχουν και οι πρεσβείες και τα προξενεία .
    Τελειώνοντας , αν εγώ θεωρούμαι υπερβολικός ας ρωτήσει πως δουλεύει το αντίστοιχο σύστημα σε άλλες χώρες ακόμα και τις ανεπτυγμένες ναυτιλιακά δηλαδή σε στόλο.
    ΥΓ. Στην Βόρεια Ευρώπη στα λιμάνια και στα τέρμιναλ των επιβατικών σταθμών καθήκοντα ρύθμισης και ευθύνης επιβιβάσεων αποβιβάσεων επιβατών / οχημάτων το έχουν οι ίδιες εταιρείες.
    Εδώ δεκάδες λιμενικοί στο λιμάνι κάνουν τον τροχονόμο και τον ελεγκτή εισιτηρίων ακόμη.
    Γιατί?
    Καιρός δεν είναι να αλλάξουν τα στραβά και ανάποδα?

  • 14 Δεκεμβρίου 2010, 00:48 | ALEX

    «Το Λιμενικό Σώμα, όπερ αποτέλεσε το λίκνον της ιδέας και της σημερινής θαυμαστής πραγματικότητας της μεγάλης ελληνικής ναυτιλίας, απέδειξε ότι δια της ακαταπονήτου εργατικότητας, της αφοσιώσεως και της δημιουργικής διαχειρίσεως των θεμάτων της ναυτιλίας κατέστη άξιον των προσδοκιών της ιδρύσεώς του και επετέλεσε εις το ακέραιο την αποστολή του» ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΩΤΙΑΔΗΣ
    «Τα όργανα της Υπηρεσίας του ΥΕΝ, της τε κεντρικής και περιφερειακής εν τω συνόλω, κατά την περίοδο της ιστορικής υπό την ξενική κατοχήν εθνικής δοκιμασίας αλλά και πρότερο, κατέδειξαν ότι έχουν πλήρη συνείδησιν της σπουδαιότητας των σκοπών τους οποίους το κράτος επιδιώκει εις τον ΕΙΔΙΚΟ αυτόν τομέα» ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
    «Πέποιθα ότι το Λιμενικό Σώμα προσφέρει ανεκτιμήτους υπηρεσίας προς την ΥΠΟΘΕΣΙΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ και συντελεί εις την αναγνώριση του ουσιαστικού έργου όπερ επιτελεί χάρις εις τα καταβαλλόμενας υπό των στελεχών του αόκνως προσπαθείας» ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ
    «Ο υπέρμετρος ζήλος και η άοκνος φιλοπονία ήτις επεδείχθη παρ’ υμών εις μίαν αποφασιστική καμπήν εξελίξεως της μεγάλης ναυτιλίας μας, πιστεύω ακραδάντως ότι συντείνουν ουσιωδώς εις την αντιμετώπιση της δημιουργηθείσης εκ της αλματώδους αναπτύξεως προσθέτου ευθύνης του διοικητικού της ναυτιλίας κλάδου» ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

    Τα ανωτέρω για τους Έλληνες Στρατιωτικούς αποτελούν τη μόνη αλλά και ουσιαστική ανταμοιβή. Το εν λόγω νομοσχέδιο απεγδύει και απαξιώνει ένα στρατιωτικά συντεταγμένο σώμα, η φιλοσοφία και η προοπτική του οποίου είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα και τον Έλληνα πολίτη και την οποία είχαν εμπνευστεί ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ο Γεώργιος Σακαλής και ο Κωνσταντίνος Μπούκας. Είχαν αντιληφθεί ότι ο προορισμός αυτού του φορέα είναι ΕΙΔΙΚΟΣ και ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΣ για την εθνική κυριαρχία και ασφάλεια, τη δημόσια τάξη και συμφέρον, την κοινωνική συνοχή, την οικονομική ευημερία, τη συνέχεια, αποτελεσματικότητα και αρτιότητα ως προς τη δομή, την ιεραρχία και την ενιαία διαχείριση σε ειρηνική και πολεμική περίοδο. Γιατί η η Ελλάδα είναι θάλασσα και η θάλασσα δεν είναι στεριά. Δεν μπορεί συνεπώς αυθαίρετα εννοιολογικώς να επεκτείνεται ο όρος αστυνομία, ασφάλεια και φύλαξη από τη στεριά στη θάλασσα. Στο δε ουσιαστικό αμυντικό σχεδιασμό της χώρας συνιστά η προστασία της Ελληνικής σημαίας.
    Η θεσμική πρωτοβουλία κατάρτισης του εν λόγω νομοσχεδίου δεν ανήκει στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Υφίστανται θεσμοθετημένες διατάξεις που καθορίζουν ότι το Λιμενικό Σώμα και οι υπηρεσίες του ανήκουν στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.

    Το νομοσχέδιο αγνοεί και αποσυνθέτει θεμελιώδεις αρχές της σύγχρονης διοίκησης και διαχείρισης, των εθνικών ιδιαιτεροτήτων και αναγκών, της πραγματικότητας και της κοινής λογικής.

    Η ναυτιλιακή διοίκηση, ως υλοποίηση και εφαρμογή τον στόχων της ναυτιλιακής πολιτικής είναι έννοια αδιαίτερη από την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, η οποία απαιτεί την αξιολόγηση ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ και ΤΕΧΝΙΚΩΝ κριτηρίων και συνιστώσων. Η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας είναι έννοια ΑΔΙΑΙΡΕΤΗ από το πολυδιάστατο στοιχείο του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ στη θάλασσα. Αυτό έχει γίνει κατανοήτο από όλο και περισσότερες διοικήσεις κρατών, όπως της Μεγάλης Βρετανίας, όπου η Βρετανική Ακτοφυλακή νομοθετώντας ρυθμίζει θέματα ναυτικής εργασίας, τομέας που αποτελεί πλέον το αποκλειστικό εργαλείο για την ανταγωνιστικότητα της κάθε εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής και ταυτόχρονα αποτελεί αντικείμενο μελέτης ως όργανο ασφάλειας. Ακόμη και η Αμερικανική Ακτοφυλακή που ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ παρουσιάζει με τα δικά μας εθνικά, κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα και μεγέθη (geographic departmentalization structure, χώρα φορτίων και όχι πλοίων) τείνει να αναμιγνύεται στη ναυτιλιακή διοίκηση.
    Αλλά και σε κάθε περίπτωση κατακερματισμού των αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο της σύγχρονης ολιστικής και ολοκληρωμένης διαχείρισης των θεμάτων της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας απαιτείται η πρόβλεψη ΥΠΑΡΞΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (interface) με σκοπό τη μεγιστοποίηση της ωφέλειας και της παραγωγικότητας των διαθέσιμων ανθρώπινων πόρων, συστημάτων και δομών διοίκησης.
    Αντίστοιχα, εάν όχι η συμμετοχή η παρακολούθηση ΚΑΘΕ διεθνούς και ευρωπαικού οργάνου που ενδέχεται να έχει συνέπειες έμμεσα ή άμεσα στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Σώματος κρίνεται ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ.
    Ετυμολογικά η λέξη «επωνυμία (επί του ονόματος)» δεν αρμόζει σε οποιοδήποτε φορέα της φύσης του Λιμενικού Σώματος. Χρήζει αντικατάστασης από τη λέξη «ονομασία».
    Το Λιμενικό Σώμα λειτουργεί στο πρότυπο κεντρικής υπηρεσίας και περιφερειακών αρχών. Για την αποτελεσματική λειτουργία ενός τέτοιου προτύπου, οι αρμοδιότητες, ο σχεδιασμός λήψης αποφάσεων, η δομή της ιεραρχίας, ο έλεγχος, η ανάληψη και η απόδοση ευθύνης ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ και ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να διαιρούνται.
    Επιπρόσθετα, νευραλγικής σημασίας αποτελεί για παράδειγμα ότι η εύρυθμη λειτουργία της ακτοπλοΐας (που δεν μπορεί να συγκριθεί σε μέγεθος και προστιθέμενη αξία για τη νησιωτική επιβίωση, συνοχή και ευημερία με τις αερομεταφορές) θα υπόκειται σε όλες τις συνέπειες μιας ενδεχόμενης παρατεταμένης απεργίας των υπαλλήλων.
    Στην περίπτωση αυτή, αλλά και γενικότερα σε συνθήκες ρουτίνας οι περιφερειακές αρχές πρέπει να δέχονται εντολές ιεραρχικώς δια της φυσικής τους ηγεσίας. Σε συνδυασμό με την εγγενή άσκηση αρμοδιοτήτων port and flag state control ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ η δημιουργία αντίστοιχων επιτελικών διευθύνσεων που θα έχουν τον συντονισμό και την εποπτεία, τη θέση στόχων και την αξιολόγηση επιδόσεων σε θέματα αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Στο ίδιο πλαίσιο, η Διεύθυνση Ελέγχου Πλοίων στο ίδιο πλαίσιο πρέπει να προαχθεί σε Κλάδο.
    Στον προσδιορισμό της έννοιας της τοπικής αρμοδιότητας ο θαλάσσιος χώρος ευθύνης του Λιμενικού Σώματος χρήζει διευκρίνησης στο ίδιο άρθρο και όχι να συνάγεται από την ερμηνεία και αναφορά των λοιπών άρθρων, ενώ δεν διατυπώνεται ρητώς η αρμοδιότητα επιβολής κυρώσεων σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία.
    Για τα σύγχρονα οικονομικά δεδομένα δεν μπορεί να προκρίνεται ως αναπτυξιακή στρατηγική η διάλυση και όχι η ενίσχυση ενός φορέα που ανταποκρίθηκε και ανταποκρίνεται στον προορισμό του και στηρίζει τη μόνη ουσιαστική και καθαρή υπό την οικονομική έννοια πλουτοπαραγωγική πηγή χώρας.
    Δεν υπάρχει πολυτέλεια πόρων για αχρήστευση της υφιστάμενης τεχνογνωσίας και κουλτούρας και κατασπατάληση σε σχέση με τα οικονομικά οφέλη ενός νηολογίου, όπως του ελληνικού.
    Το Λιμενικό Σώμα θα μπορούσε να παρομοιασθεί με ένα Κολοσσό, που στηρίζεται σε δύο … πόδια. Ως προς τα λοιπά θέματα δεν υφίσταNται ουσιαστικές και καινοτόμες αλλαγές.

  • 14 Δεκεμβρίου 2010, 00:21 | ΝΙΚ

    ΟΙ ΔΙΔΥΜΕΣ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΧΑΟΤΙΚΤΕΣ.ΔΙΝΟΥΜΕ ΔΥΟ ΟΝΟΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΠΟΤΕ….ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΗ ΠΕΡΤΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΧΘΕΙ ΕΝΑ ΕΚ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΛ.ΑΚ Η’ Λ.Σ. ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΜΕΤΟΝΑΜΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΟΙ ΒΑΘΜΟΙ.Π.Χ. ΚΕΛΕΥΣΤΗΣ ΕΛ.ΑΚ. -Λ.Σ. (ΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ)…
    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ ΣΕ ΝΕΕΣ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΦΟΡΕΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ (ΥΘΥΝΑΛ-ΥΠΟΙΑΝ-ΥΠΡΟΠΟ). ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΩΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΙ – ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ΧΑΠΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΣΕ ΠΟΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΦΟΡΕΑ….