1. Συνοπτική Περιγραφή του Αντικειμένου του Έργου

Η ανάγκη περιορισμού της λαθρομετανάστευσης και του παράνομου εμπορίου προς την Ελλάδα, μέσω κυρίως του χερσαίου Ελληνο-Τουρκικού συνόρου στην περιοχή του Έβρου, οδήγησε στην απόφαση κατασκευής ενός τεχνητού εμποδίου (Φράχτη) που θα λειτουργήσει, παράλληλα με τα λοιπά επιτόπου μέσα περιφρούρησης των συνόρων, αποτρεπτικά στην είσοδο προς τη χώρα.

Το τμήμα που θα κατασκευαστεί ο φράκτης έχει συνολικό μήκος 10,3km περίπου και βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδος κατά μήκος των χερσαίων συνόρων μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας.

Στα πλαίσια της μελέτης του Έργου εκπονήθηκε γεωτεχνική έρευνα κατά μήκος του προβλεπόμενου έργου προκειμένου να διαπιστωθούν οι γεωλογικές και γεωτεχνικές συνθήκες που επικρατούν έτσι ώστε να εκπονηθούν οι απαιτούμενες μελέτες για το φράκτη και να ελαχιστοποιηθούν οι αβεβαιότητες κατά την κατασκευή του έργου σε ό,τι αφορά στις συνθήκες εδάφους. Συνολικά εκτελέστηκαν 18 φρέατα κατά μήκος της συνοριακής γραμμής και τα αποτελέσματα αυτών περιγράφονται αναλυτικά στο τεύχος με τίτλο “Παρουσίαση και αξιολόγηση γεωτεχνικής έρευνας” .

Παράλληλα με την γεωτεχνική έρευνα και για την ακριβή χωροθέτηση του έργου, εκπονήθηκε τοπογραφική αποτύπωση ζώνης κατά μήκος της περιοχής που θα κατασκευαστεί το Τεχνητό Εμπόδιο (Φράκτης). Αποτυπώθηκε το έδαφος της συνοριακής γραμμής, οι θέσεις των μεθοριακών πυραμίδων, ο γειτονικός χωματόδρομος (Ελληνική πλευρά), η βλάστηση (μεγάλα δένδρα) καθώς επίσης και οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό σημείο της περιοχής ενδιαφέροντος (μικρά υπόστεγα, δευτερεύοντες χωματόδρομοι κ.α.).

Ο φράχτης προβλέπεται να έχει μήκος 10.3Km περίπου και θα αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου σε ελληνικό έδαφος, κατά μήκος της συνοριακής γραμμής μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Ο φράχτης θα αποτελείται από διπλή περίφραξη ισχυρού συρματοπλέγματος επί στύλων που θα συνίστανται από χαλύβδινες και γαλβανισμένες πρότυπες τυπικές διατομές. Ανάμεσα στις δύο περιφράξεις θα τοποθετηθούν χαλύβδινα λεπιδοφόρα και κωλουροειδή συρματοπλέγματα (κονσερτίνες). Αναλυτική περιγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών, της διάταξης και της γεωμετρίας του τεχνητού εμποδίου (φράκτη) παρουσιάζονται στο σχετικό τεύχος μελέτης που φέρει τον τίτλο “Στατική Μελέτη”.

Όλες οι εκπονηθείσες μελέτες του έργου είναι διαθέσιμες στην αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

  • 9 Αυγούστου 2011, 13:23 | ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ

    ΣΩΣΤΑ, φτιαξτε το ,οσο πιο γρηγορα γινεται.
    Η υπαρξη του φραχτη δινει την εντυπωση , οτι πλεον η χωρα μας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΦΡΑΓΟ ΑΜΠΕΛΙ, και ολοι να καταλαβουμε ,εντος – εκτος χωρας,
    οτι κατι αλλαζει,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Με λιγα λογια δειχνεις ΠΥΓΜΗ, δεν ειναι μονο αυτο καθεαυτο το εργο,
    κυριως ειναι το ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙΣ ΠΛΕΟΝ

  • 9 Αυγούστου 2011, 13:51 | Ιωσήφ

    Πολύ καλός ο φράχτης αλλά πολύ μικρος,ειμαι σίγουρος οτι θα βρουν αλλο περασμα που δεν θα φυλασσεται καθολου αφου ολες οι δυναμεις θα ειναι στον φρακτη.

  • 9 Αυγούστου 2011, 13:31 | Sam

    Αν και όλοι γνωρίζουμε ότι η κυβέρνηση αγνοεί τη δημόσια διαβούλευση, ας κάνουμε μία ακόμη προσπάθεια, γιατί αυτό το θέμα είναι πάρα πολύ σημαντικό. Στην αρχή ήταν τα ναρκοπέδια, τώρα είναι ο φράχτης, μετά…τι; Μήπως τάφρος με κροκόδειλους; Μήπως εθελοντές τοξοβόλοι ή, ακόμη καλύτερα, Ναΐτες σταυροφόροι;
    Αλλά, ειλικρινά, δεν θα έπρεπε να περίμενω καμία διαφορετική πρόταση, γιατί μέχρι τώρα αυτό που έχω δει είναι «προληπτική καταστολή» με χημικά και πογκρόμ.
    Και για να προτείνω κάτι. Τα κοινωνικά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με βία. Χρειάζεται κατανόηση και αξιοπρέπεια. Η λαθρομετανάστευση στην Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ευρωπαϊκό πολιτικό πρόβλημα. Όσο για εκείνους που επιθυμούν άμεση δράση, υπάρχουν και οι νέες τεχνολογίες (πχ κάμερες) που κοστίζουν λιγότερο.
    Υ.Γ. Στους όρους συμμετοχής γράφετε ότι απαγορεύονται σχόλια που υποκινούν μισαλλοδοξία, προσβάλουν κλπ. Μα, η ίδια η πρόταση το κάνει αυτό.

  • 9 Αυγούστου 2011, 13:45 | Pivk

    Ναι. «Ο φόβος φυλάει τα έρ(η)μα»

  • 9 Αυγούστου 2011, 13:15 | Αλέξανδρος Δ.

    Ο φράκτης δεν είναι ή ιδανική λύση αλλά εδώ που φτάσαμε δεν υπάρχουν επιλογές.

    Ο στρατός δεν είναι αποτελεσματικός γιατί υπάρχουν πολλές καταστάσεις απρόβλεπτες οι οποίες μπορεί να οδηγήσουνε την χώρα μας στο να αντιμετωπίζει θέματα περι ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

    Απο την άλλη πλευρά οι δουλέμποροι πυροβολούνε τα παιδία σας χωρίς να έχουν πρόβλημα και όσοι πήγατε σοβαρό στρατό χωρίς ρουσφετάκια το ξέρετε. Οι άλλοι δεν πρέπει να συμμετέχουν σε διαβουλέυσεις τέτοιου τύπου κανονικά απο σεβασμό και όχι μόνο.

    Η Frontex είναι μια λύση γιατί ουσιαστικά βάζει συναίτερους στο έγκλημα και τους λαούς οι οποίοι θα ήταν οι χειρότεροι κατήγοροί μας.

    Βάρβαροι δεν είμαστε όμως για να χτυπάμε στο ψαχνό.

    Η λύση πλέον είναι ο φράκτης και το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος οι λαθρομετανάστες οι όποιοι πέρασαν ήδη.

    Αυτούς που είναι ήδη εδώ κατα τα πρότυπα των αρχαίων πρόγονών μας θα μπορούσαν να τους Ελληνοποιήσουν και μορφώσουν σε κάποια χρήσιμη τέχνη και την Ελληνική Ιστορία, αυστηρά και σωστά ώστε να απολάυσουν την Ελληνική Υπηκοότητα. Να τους δωθούν οι διευκολύνσεις απασχόλησης στην γεωργία και στην φθηνή παραγωγή η οποία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και όχι η παραγωγή ζητιάνων και παιδιών στα φανάρια τα οποία πρέπει να εξαφανιστούν εν έτη 2011 – 2012.

    Οι άνθρωποι αυτοί θέλουν λίγα για να ζήσουν, μια ευκαιρία και σεβασμό.

    Για να γίνεις Αμερικάνος έχει διάβασμα, σεβασμό στο έθνος που θα σε φιλοξενήσει και αυστηρά κριτήρια τα οποία δεν διαφθείροντε.

    Αυτό είναι η λύση να μας σεβαστούν, να νόιώσουν υπερήφανοι που είναι εδώ να τους βοηθήσουμε και να κρατήσουμε έξω τους υπόλοιπους μέχρι ν α ζήσει αυτή η χώρα.

    Οι λαθρομετανάστες δεν είναι εχθροί και ούτε χρειάζεται να είναι. Όσοι γνωρίζεται η αρχαία αθήνα είχε δώσει Αθηναική υπηκόοτητα σε σκλάβους κάποτε οι οποίοι την υπερασπίστηκαν σετις τριήρεις εναντίων Σπαρτιατών και Περσών.

  • 9 Αυγούστου 2011, 13:19 | ΝΙΚΟΣ

    Στη σωστή κατεύθυνση το έργο, αλλα σε πολυ μικρη έκταση. Ας το ελπίσουμε να φέρει αποτέλεσμα για να επεκταθεί σε ολο το μηκος του Εβρου που πολυ αμφιβαλλω. Σε ανθρωπους που δε έχουν να χάσουν τιποτα δε έχουν αποτέλεσμα τετοιου είδους ήπια αποτρεπτικα μέσα. Απλά τους βάζεις στα αρματαγωγά πλοια και τους πας απο κει που ήρθαν…

  • 9 Αυγούστου 2011, 13:06 | Αλεξάνδρα Φλωρά

    Η συγκεκριμένη δημόσια διαβούλευση αφορά το τεχνικό μέρος του έργου. Όμως μας δίδεται η ευκαιρία να το κρίνουμε ως ιδέα και ως λύση στο μεταναστευτικό. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι μια κάκιστη ιδέα γιατί έχει μεγάλο κόστος, είναι άσχημο, επηρεάζει την μετακίνηση των ζώων και ποιος ξέρει τι άλλες οικολογικές συνέπειες θα προκύψουν. Ταυτόχρονα δεν δίνει καμμία ουσιαστική λύση. Απορώ με το μυαλό μερικών ανθρώπων – ποιός το σκέφτηκε – και ακόμα περισσότερο με εκείνους που το ενέκριναν. Ελπίζω να στραβώσουν τα σχέδια και να μην υλοποιηθεί.

  • 9 Αυγούστου 2011, 12:44 | Πολίτης

    Δεν έχω άποψη για το φράχτη.
    Θέλω όμως το κράτος -αν υπάρχει- να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή και για κάθε μετανάστη -νόμιμο ή παράνομο- πού μένει, με τι ασχολείται, ποιός τον απασχολεί και με τι συνθήκες, και με τι τρόπο και πού εμβάζει τις τυχόν αποδοχές του. Έτσι θα σταματήσει το άθλιο φαινόμενο της άσκοπης περιφοράς τους (βλ. λιμάνι Πάτρας, κέντρο Αθήνας, χωριά της επαρχίας, κλπ.), καθώς και θα γνωρίζει η πολιτεία τον προορισμό και την κατάληξη των μη φορολογημένων (!) τυχόν εσόδων τους.

  • 9 Αυγούστου 2011, 10:01 | Heliotypon

    1. Το κόστος μιας τέτοιας κατασκευής είναι τεράστιο και δεν καλύπτει παρά ένα πολύ μικρό μέρος των συνόρων. Τι γίνεται με το υπόλοιπο και τι γίνεται με τις θάλασσες;
    2. Εάν οι λαθρομετανάστες περιορίζονται σε ειδικά στρατόπεδα, μέχρις ότου αποφασίσουν να φύγουν, εάν δεν τους παρέχονται παρά μόνο τα στοιχειώδη για την επιβίωσή τους (σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες), εάν δεν τους δίδεται η δυνατότητα να βγάλουν χρήματα από μαύρη εργασία, ή κακοποιό δραστηριότητα, αργά ή γρήγορα θα φύγουν αυθόρμητα και δεν θα έρθουν άλλοι που θα γνωρίζουν τι τους περιμένει και ότι δεν θα έχουν ευκαιρίες οικονομικού οφέλους. Σήμερα έχουμε εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες να βγάζουν ικανοποιητικό μεροκάματο στα φανάρια, ή πουλώντας διάφορα είδη (μαύρα όλα βεβαίως!) ή διαπράττοντας αδικήματα, μικρής ή μεγάλης βαρύτητας. Αυτή η κατάσταση γίνεται γνωστή στους συμπατριώτες τους οι οποίοι προσπαθούν να κάνουν το ίδιο.
    3. Οι κίνδυνοι δεν προέρχονται μόνο από την παραβατική δραστηριότητα των λαθρομεταναστών, αλλά και από τις διεκδικήσεις που, μοιραία, θα προβάλλουν, αργά η γρήγορα (μάλλον γρήγορα, μας λέει η εμπειρία) και από την μεταβολλή της πληθυσμιακής σύνθεσης που θα προκύψει από την υπογεννητικότητα των Ελλήνων, σε συνδυασμό με την υπεργεννητικότητα των μουσουλμανικών πληθυσμιακών ομάδων. Ειδικά οι μουσουλμάνοι δεν αφομοιώνονται, αλλά διατηρούν τα δικά τους πολιτισμικά χαρακτηριστικά που είναι τελείως ασύμβατα με αυτά των γηγενών. ‘Ετσι, με μιά πληθυσμιακή έκκρηξη των μουσουλμανικών ομάδων, θα έχουμε πλειοψηφία μουσουλμάνων που θα διεκδικήσουν την διακυβέρνηση της χώρας και την επιβολή των δικών τους πολιτισμικών στοιχείων. Αν αυτό δεν μας ενοχλεί, καλώς κάνουμε και τους αφήνουμε ασύδοτους!

  • 9 Αυγούστου 2011, 10:52 | Στέφανος

    Κατ’ αρχήν για ποιό λόγο να κάνεις φράχτη;

    Αν θέλεις να εμποδίσεις κόσμο να περνάει, βάλε 2 ραντάρ πεδίου μάχης και 2 πύργους με υπερύθρες, και μόλις πάει να περάσει κάποιος θα κοιτάει φάτσα-κάρτα 2 τζιπ με στρατό. Κόστος; 40.000 ευρώ το πολύ (μαζί με τους πύργους).

    Από την άλλη, κανείς δεν μας εξήγησε γιατί να εμποδίσουμε τον κόσμο να περάσει ΜΟΝΟ από τον Έβρο. Α, ναι, για να περνάνε μετά μόνο από όλο το Αιγαίο.

    Αυτός που θεώρησε ότι η πρόταση που αποτρέπει την είσοδο λαθρομεταναστών με εμπόδια 10,3 χλμ (σε στεριανά σύνορα 120 χλμ και θαλάσσια σύνορα 800χλμ) είναι άξια για διαβούλευση, ενώ άλλη πρόταση θα ήταν να μην τους δώσει καν κίνητρο να έρθουν ή ακόμη καλύτερα, (αφού έχουμε υπογεννητικότητα) να τους εντάξει όλους στο γενικό πληθυσμό (έτσι ώστε να έχει και έσοδα το κράτος), πιθανώς έχει αμφίβολη νοημοσύνη και σίγουρα δεν είναι ικανός να κυβερνά. Ζητώ να ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ άμεσα.

  • 8 Αυγούστου 2011, 17:36 | bigbadwolf

    Το πρόβλημα θα πρέπει να το προλαμβάνουμε και όχι να το ιάνουμε. Θα πρέπει να βρεθούμε στην θέση αυτόν το δύσμοιρων ανθρώπων που δεν έχουν και πολλά να χάσουν εκτός ίσως από την ίδια τους την ζωή και αυτό που επιζητούν είναι ένα καλύτερο αύριο και τίποτα άλλο.
    Για τον λόγο αυτό ούτε φράχτης, ούτε ηλεκτροφόρα καλώδια ,ούτε τάφρος με κροκοδείλους και γενικά τίποτα από τα αναφερόμενα δεν θα σταματήσει ένα απελπισμένο άνθρωπο για ένα καλύτερο μέλλον .
    Αυτό που στην πραγματικότητα χρειάζεται είναι πολιτικές που θα δώσουν κίνητρα στους παράνομους μετανάστες να μείνουν στον τόπο τους και να δημιουργήσουν εκεί τις ιδανικές συνθήκες διαβίωσης. Πολίτικες σε ανθρωπιστικό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο. Θεωρώ ότι η εξωτερική πολιτική έναντι των γειτόνων μας πάσχει. Πρέπει να κάνουμε γνωστό σε όλους τους εταίρους φίλους μας ότι είμαστε το τελευταίο ευρωπαϊκό σύνορο προς ανατολάς . Πως το πρόβλημα δεν είναι πρόβλημα τις Ελλάδας αλλά κατ ουσία και πρόβλημα όλης τις Ευρώπης, και πως αν δεν δοθεί κοινή ευρωπαϊκή λύση για το μεταναστευτικό τότε πολύ σύντομα η καρδία της Ευρώπης θα γεμίσει από εκατομμύρια παράνομους μετανάστες

  • 8 Αυγούστου 2011, 14:50 | ΓΖ

    Συμφωνώ απόλυτα με τη κατασκευή φράχτη ή/και άλλων εμποδίων και μέσων επιτήρησης των συνόρων (χερσαίων και θαλάσσιων).

    Μπορεί να είναι αργά, όπως πολλοί ισχυρίζονται, αλλά απ’ την άλλη «ποτέ δεν είναι αργά».

    Μπορεί τα 10,3 χλμ να είναι ένα μικρό τμήμα, αλλά είναι τμήμα με ιδιαίτερα μεγάλη εισροή λαθρομεταναστών. Ας ξεκινήσουμε τουλάχιστον από αυτό το τμήμα και συνεχίζουμε αργότερα με τα υπόλοιπα. Δεν θα λυθεί το πρόβλημα, αλλά τουλάχιστον θα περιοριστεί σε εκείνο το σημείο, με αποτέλεσμα να μπορούν να επικεντρωθούν οι έλεγχοι και οι περιπολίες περισσότερο στα υπόλοιπα. Ας ξεκινήσουμε περιορίζοντας τον αριθμό αυτών που έρχονται και βλέπουμε παράλληλα τι θα κάνουμε με τα εκατομμύρια που ήδη υπάρχουν.

    Ένα μέτριο σχέδιο σήμερα, είναι προτιμότερο από ένα καλό σχέδιο αργότερα (ποιος ξέρει πότε). Ακόμη και τις 16 ημέρες που εμείς «διαβουλευόμαστε δημοσίως» για την ανάγκη κατασκευής ή όχι του τεχνητού εμποδίου, αρκετές εκατοντάδες λαθρομεταναστών θα έχουν περάσει από το σημείο που θα κατασκευαστεί.

    Ασφαλώς και θα πρέπει να υπάρχει ένα ενιαίο και πολύπλευρο σχέδιο αποτροπής εισόδου λαθρομεταναστών στην Ελλάδα με συνεργασία των «φίλων» και γειτονικών χωρών, αλλά ας είμαστε ρεαλιστές. Πιστεύει κανείς ότι η Τουρκία θα πάψει να διευκολύνει την είσοδο (μουσουλμάνων) λαθρομεταναστών στην Ελλάδα και θα τους κρατάει εφεξής στην τουρκική επικράτεια ? Πράγματι κι εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε να πάρουμε την άδεια τής Τουρκίας για μία κατασκευή εντός Ελληνικής επικράτειας. Μήπως τώρα πρέπει να παίρνουμε άδεια και για αμυντικά έργα στην περιοχή τού Έβρου ή για την προμήθεια αμυντικών οπλικών συστημάτων ? Καλή η προσέγγιση φιλίας, αλλά όχι στην εκχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων.

    Πιστεύει κανείς ρεαλιστικά ότι εάν στείλουμε μερικά εκατομμύρια ευρώ στο Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, το Ιράκ κλπ θα ανέβει το επίπεδο ζωής των κατοίκων και θα σταματήσουν να έρχονται στην Ελλάδα και στην Ευρώπη ? Αναρωτήθηκε αλήθεια κανείς ότι με τα 4-5.000 ευρώ που πληρώνει ο κάθε λαθροματανάστης στους διακινητές για να περάσει τα σύνορα και να φθάσει π.χ. μέχρι την Αθήνα, θα μπορούσε να ζήσει άνετα στη χώρα του για αρκετά χρόνια ?

    Δυστυχώς ζούμε σε μία παγκόσμια ζούγκλα και θα πρέπει να προσαρμοστούμε στο περιβάλλον που ζούμε και το οποίο συνεχώς αλλάζει, αλλιώς θα εκκλείψουμε, όπως εξέλειψαν όλα τα είδη που δεν προσαρμόστηκαν σε ένα περιβάλλον που άλλαξε, διατηρώντας φυσικά στο μέτρο τού δυνατού τα ανθρωπιστικά μας ιδεώδη και αρχές. Θα πρέπει ως χώρα να εφαρμόσουμε τη φράση ενός παλιού Αμερικανού προέδρου: «Speak softly and carry a long stick», («Μίλα ήρεμα και κράτα ένα μακρύ ραβδί») στις σχέσεις μας και με τις γειτονικές χώρες, αλλά και με τους λαθρομετανάστες οι οποίοι αποτελούν βραδυφλεγή βόμβα και είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα σκάσει στα χέρια μας.

    Μερικές τεχνικές παρατηρήσεις ως Μηχανολόγος Μηχανικός. Φράχτης ανάσχεσης εισόδου χωρίς αντίθετη στέψη (κλίση άνω τμήματος προς τα έξω) ? Ύψος 2,5 – 3 μέτρα ? Απόσταση μεταξύ τους 1,2 μ. ?

    Σκέφτηκε κανείς ότι με μία τρίμετρη σκάλα και ένα οριζόντιο τμήμα 1,5 μ. έχεις περάσει άνετα από πάνω ? Τα ανωτέρω υλικά θα τα έχουν οι λαθροδιακινητές εκεί δίπλα έτοιμα προς χρήση από κάθε ενδιαφερόμενο. Λήφθηκε υπ’ όψιν η εμπειρία από ανθρώπους και εταιρίες ειδικευμένες σε αυτόν τον τομέα ή η εμπειρία από αντίστιχες άλλες κατασκευές στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα ? (πχ νέο κτίριο Τράπεζας της Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη). Κατά την ταπεινή μου άποψη το έργο πάσχει τεχνικά και φοβάμαι ότι εάν και πολυδιαφημισμένο (και αμφιλεγόμενο) δεν θα επιτελέσει το σκοπό για τον οποίον κατασκευάστηκε.

  • 8 Αυγούστου 2011, 13:22 | filip

    Εάν δώσουμε 10 ευρώ στους ειδικούς φρουρούς για κάθε λαθρομετανάστη που θα συλλαμβάνουν αντί να κατασκευάσουμε τον φράχτη που θα μας στοιχίσει 4.000.000 ευρώ χωρίς προσαυξήσεις που σίγουρα θα βγουν κατά την κατασκευή του τότε θα έχουμε 400.000 λαθρομετανάστες που δεν θα περάσουν τα σύνορα και όχι μόνο τα 11 χιλ. του φράχτη. Τα 4.000.000 ευρώ πού θα εισπράξουν οι ειδικοί φρουροί θα πέσουν μέσα στην Ελληνική αγορά και αν κατάλαβα καλά οι τούρκοι δέχονται την επαναπροώθηση των λαθρομεταναστών. Επίσης θα είναι ένα καλό δείγμα του υπουργού ότι δέν……..και να μήν το ξεχάσω και αυτό δεν θα χρειαστούν μετά άλλα εκατομύρια ευρώ για να κάνουμε ειδικά καράβια να βάζουμε μέσα τους λαθρομετανάστες και άλλα εκατομύρια για την επέκταση του φράχτη.

  • 8 Αυγούστου 2011, 13:15 | anthony

    Συμφωνω με το μέτρο, αν και νομίζω πως τα 10ΚΜ δεν ειναι αρκετά.
    Κάτι πρέπει να γίνει και με τα νησιά.
    Κι ας αφήσουμε τους κάθε επαγγελματίες αντιρατσιστές-συριζαίους να λένε τα δικά τους.
    Προτείνω επίσης αντίστοιχα να γίνει κάτι με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και τους επαγγελματίες ζητιάνους που κάνουν μονοήμερες «εκδρομές» στην Ξάνθη, Θεσσαλονίκη, Δράμα.

  • 8 Αυγούστου 2011, 11:45 | Dimitris D

    Η πρώτη παράγραφος πρέπει να αλλάξει και να γίνει κάπως έτσι:

    «Η ανάγκη περιορισμού της λαθρομετανάστευσης, των επιδημιών των ζώων και του παράνομου εμπορίου προς την Ελλάδα, μέσω κυρίως του χερσαίου Ελληνο-Τουρκικού συνόρου στην περιοχή του Έβρου,…»

  • 8 Αυγούστου 2011, 09:09 | Δημήτρης Σ.

    Ο φράχτης καλώς να έρθει αλλά ένα σύρμα 10.3Km σε μία τεράστια συνοριογραμμή δεν πρόκειται να κάνει πολλά πράγματα. Πρέπει να υπάρχει αυστηρή φύλαξη κατα μήκος όλων των συνόρων.

    Το ερώτημα κλειδί εδώ είναι αν το ελληνικό κράτος θα συνεχίσει να είναι όμηρος των επαγγελματιών αντιρατσιστών οι οποίοι έχουν ένα φετίχ προς την θυματοποίηση των λαθραίων για λόγους εκβιασμού. Πριν από λίγο χρονικό διάστημα ένα τσούρμο καραμπαμπάμ λαθραίων μαζί με τους τοπικούς συριζαίους έσπασαν την πόρτα της Νομικής και έκαναν «απεργία πείνας». Στο Αιγαίο οι λαθρομετανάστες σκίζουν μόνοι τους τις βάρκες ώστε να αναγκαστεί (λόγω ανθρωπισμού) το λιμενικό να τους περισυλλέξει. Το ελληνικό κράτος διαρκώς υποκύπτει στον εκβιασμό.

    Εαν αυτό δεν σταματήσει τότε κανένας φράχτης δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα. Γιατί πολύ απλά αν ένας λαθρομετανάστης παγιδευτεί μέσα στον φράχτη και δεν μπορεί να βγει, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να καταστρέψουν τμήμα του φράχτη για να τον απεγκλωβίσουν. Έτσι δεν είναι; Αν ένας λαθρομετανάστης πιαστεί επ’αυτοφώρω να καταστρέφει τμήμα του φράχτη για να μπει μέσα, θα έχουν οι ελληνικές αρχές το δικαίωμα να τον πυροβολήσουν επί τόπου; Αν όχι τότε για ποια φύλαξη μιλάμε; Ποιο ακριβώς είναι το εμπόδιο που βάζουμε όταν λαθρομετανάστες και επαγγελματίες αντιρατσιστές ξέρουν ότι μόλις αυτοθυματοποιηθούν κέρδισαν το παιχνίδι; Δεν ξέρω ποια κυβέρνηση θα λύσει το θέμα αλλά μάλλον δεν θα είναι μία κυβέρνηση που έστειλε 3-4 υπουργούς να διαπραγματευτούν με τους λαθραίους της Νομικής.

  • 8 Αυγούστου 2011, 09:57 | Dimitris D

    Στον φράχτη πρέπει να προβλεφτεί και η παρεμπόδιση μετακίνησης ζώων και εντόμων. Στον Έβρο είχαμε 2 συνεχόμενες χρονιές κρούσματα αφθώδους πυρετού με προέλευση την Τουρκία, οι βοσκοί καταστράφηκαν. Επίσης εμφανίστηκαν και τα τσιμπούρια που μεταδίδουν αιμορραγικό πυρετό, από την Τουρκία.
    Πρόβλεψη πρέπει να γίνει και για αναβάθμιση του φράχτη, σε περίπτωση συστηματικών καταστροφών(ανθρώπινων ή φυσικών) ή σε περίπτωση στρατιωτικής εισβολής.
    Η Αδριανούπολη είναι μία πόλη 139.000 κατοίκων σε απόσταση 6-7χλμ από τον φράχτη, έχει τριπλάσια αγροτική γή από τον νομό έβρου, 6-7 νοσοκομεία(και πανεπιστημιακό) και 3.000 στρατό δίπλα στο σημείο που θα χτιστεί ο φράχτης.
    Τελευταία θέλουν να γκρεμίσουν τα τελευταία ελληνικά σπίτια της Αδριανούπολης για να χτίσουν εμπορικά κέντρα.
    Ο μόνος τρόπος για να υποφέρουν οι παράνομοι μετανάστες εξαιτίας του φράχτη είναι να περάσουν στην πλευρά της Ελλάδας της κρίσης, που δεν έχει τις υποδομές για να τους φιλοξενήσει, δεν μπορεί να τους απελάσει, δεν μπορεί να τους στείλει σε χώρα της ΕΕ και δεν μπορεί να τους δώσει εργασία.

  • 8 Αυγούστου 2011, 08:46 | Στρατής Παπαδημητρίου

    Είναι δυνατόν να πιστεύει κανείς ότι με ένα φράχτη 10 χιλιομέτρων, θα ανατρέψει την ορμή εκατομμυρίων απεγνωσμένων ανθρώπων που προσπαθούν να βρουν ένα καλύτερο μέλλον; Η στάθμη των νερών στο Μπαγκλαντές ανεβαίνει μερα με τη μέρα…Λέτε να τους κρατήσει ένας φράχτης 10 χιλιομέτρων;
    Και με τα υπόλοιπα χιλιόμετρα; Χερσαία; Θαλάσσια; Τι θα γίνει; Απο εκεί δε θα μπορούν να περάσουν;

    Μήπως καλύτερα θα ήταν να δημιουργηθεί κάτι σαν την νήσο Ελλις, όπου όποιοι εγκρίνονται θα παίρνουν αμέσως ελληνική υπηκοότητα ώστε να θεωρούνται πολίτες της Ε.Ε.;

  • 7 Αυγούστου 2011, 22:44 | ΣταύροςΓεωργιάδης

    Δέν τους λυπάστε τους καημένους τους λαθρομετανάστες, άνθρωποι είναι και αυτοί.
    Δέν συμφωνούμε με την κατασκευή του φράχτη.
    Ενας οικολόγος.

  • 7 Αυγούστου 2011, 21:57 | Αλέξανδρος Συράκος

    Νομίζω ότι το μέτρο είναι ένα μικρό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αν και δεν θα περίμενα να έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα όσον αφορά τον περιορισμό της λαθρομετανάστευσης προς την χώρα μας.

    Καταλαβαίνω ως ένα βαθμό αυτούς που αντιδρούν στο μέτρο για ανθρωπιστικούς λόγους, καθώς γενικά η ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων είναι αντίθετη με διαχωρισμούς, διακρίσεις, στέρηση ελευθερίας κλπ. Όμως πρέπει να παραδεχθούμε ότι τα περιθώρια και οι επιλογές αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης έχουν στενέψει δραματικά.

    Η υπογεννητικότητα σε συνδυασμό με τη λαθρομετανάστευση είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλάδα, και από τα σημαντικότερα που αντιμετώπισε ποτέ. Και αν στο παρελθόν τη «γλυτώσαμε» από αντίστοιχα προβλήματα και επιβιώσαμε ως έθνος, δυστυχώς δεν φαίνεται ότι θα συμβεί το ίδιο και τώρα, εκτός αν γίνει κάποιο θαύμα.

    Όσον αφορά την υπογεννητικότητα, η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις γονιμότητας: Κάθε Ελληνίδα αναμένεται να κάνει 1.3 παιδιά κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια της ζωής της:

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_territories_by_fertility_rate

    Αυτό σημαίνει ότι κάθε νέα γενιά Ελλήνων έχει σχεδόν το μισό πληθυσμό από την προηγούμενη γενιά. Αυτό βέβαια δεν γίνεται άμεσα αισθητό από τα αποτελέσματα των απογραφών πληθυσμού αφ’ ενός λόγω του πλήθους των μεταναστών, αφ’ ετέρου λόγω μιας «υστέρησης» που παρατηρείται στην μείωση του πληθυσμού (http://en.wikipedia.org/wiki/Population_momentum): Επειδή οι παλαιότερες γενιές, που είναι και πολυπληθέστερες, ζουν πλέον περισσότερα χρόνια, για να γίνει αντιληπτή η μείωση του πληθυσμού θα πρέπει να περάσουν αρκετές δεκαετίες ώστε να αποβιώσουν οι παλιότερες γενιές. Με άλλα λόγια η χώρα πρώτα γερνάει και μετά πεθαίνει. Ένας πρόχειρος υπολογισμός δείχνει ότι με ρυθμό γονιμότητας 1.3 παιδιά ανά Ελληνίδα, σε 100 χρόνια ο πληθυσμός των γηγενών Ελλήνων θα είναι γύρω στα 4-5 εκατομμύρια, ενώ σε 200 χρόνια θα είναι γύρω στα 2 εκατομμύρια.

    Αν τα συνδυάσει κανείς αυτά με τους 130,000 λαθρομετανάστες που έρχονται στην Ελλάδα κάθε χρόνο, εύκολα μπορεί να αντιληφθεί ότι σε μερικές δεκαετίες η Ελλάδα θα είναι μια χώρα της Μέσης Ανατολής, που το μόνο κοινό που θα έχει με την πατρίδα μας που ξέρουμε θα είναι το όνομα. Η οικονομική κρίση μοιάζει με απλός πονοκέφαλος σε σχέση με το «καρκίνωμα» αυτών των δύο προβλημάτων. Και ας μην βιαστεί κάποιος να ισχυριστεί ότι η υπογεννητικότητα οφείλεται στην κακή οικονομική κατάσταση των Ελλήνων, διότι στην πράξη παρατηρείται το αντίθετο: Τα υψηλά ποσοστά γεννήσεων συμβαδίζουν με τη φτώχεια, ενώ τα χαμηλά ποσοστά με την ευμάρεια.

    Οι εναλλακτικές λύσεις που προτείνουν κάποιοι εδώ, αν και καλοπροαίρετες, είναι μάλλον αφελείς. Ότι δηλαδή το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί ενισχύοντας τις φτωχές χώρες απ’ όπου προέρχονται οι μετανάστες ή ότι αρκεί η καλύτερη φύλαξη των συνόρων με αστυνομικούς, στρατιώτες ή τη βοήθεια της Frontex. Διότι οι μεν χώρες απ’ όπου προέρχονται οι μετανάστες έχουν και εσωτερικά προβλήματα που δεν οφείλονται πάντοτε σε παρεμβάσεις των ξένων συμφερόντων, και επιπλέον τα χρήματα που λαμβάνουν ως βοήθεια πολλές φορές καταλήγουν στις τσέπες κάποιων, όχι αυτών που τα έχουν ανάγκη. Έπειτα με την καλύτερη φύλαξη των συνόρων απλά συλλαμβάνονται περισσότεροι μετανάστες οι οποίοι παραμένουν όμως στην Ελλάδα, στοιβαγμένοι σε στρατόπεδα. Άρα χρειάζεται συνδυασμός μέτρων, με σκοπό να αποτρέπονται εξ’ αρχής οι μετανάστες να ξεκινήσουν από τις χώρες τους για να έρθουν στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας. Προς το σκοπό αυτό πιθανώς να είναι χρήσιμος και ο προτεινόμενος φράκτης.

    Θα ήθελα τέλος να πω ότι το πρόβλημα της μετανάστευσης είναι μία μόνο άποψη του συνολικού προβλήματος επιβίωσης που αντιμετωπίζει η Ελλάδα σήμερα. Το συνολικό αυτό πρόβλημα οφείλεται ως επί το πλείστον σε μια πνευματική νέκρωση που έχει επικρατήσει στη χώρα. Το πρόβλημα είναι κυρίως πνευματικό και ηθικό παρά οικονομικό ή οργανωτικό ή οτιδήποτε άλλο. Δεν έχουμε πλεον ταυτότητα ως λαός, δεν έχουμε όραμα και αυτό δημιουργεί απογοήτευση, κοινωνική αποσύνθεση, και κάνει ακόμα και τους καλοπροαίρετους τελικά να κοιτάζουν το ατομικό τους συμφέρον. Στη σύγχρονη Ελλάδα ως σκοπός ζωής και ιδανικό προβάλλεται είτε η υλική ευμάρεια είτε η ατομική επιβίωση – τίποτα το πνευματικό. Αυτό προκαλεί απέχθεια και απογοήτευση στους νέους οι οποίοι είτε γίνονται αδιάφοροι προς την πατρίδα τους – στην καλύτερη περίπτωση – είτε τους κάνει να μισούν την πατρίδα τους – στην χειρότερη περίπτωση. Ταυτόχρονα τους κάνει να στρέφονται σε ξένες ιδεολογίες και ρεύματα ως σανίδα σωτηρίας, τα οποία τελικά τους βλάπτουν περισσότερο αλλά και διαιωνίζουν το πρόβλημα διότι όταν η νέα αυτή γενιά μεγαλώσει και πάρει τα πράγματα στα χέρια της τότε προκαλεί την ίδια απογοήτευση στην καινούρια γενιά, δημιουργώντας έναν φαύλο κύκλο. Σε αυτήν την αιτία οφείλεται και η υπογεννητικότητα. Και σε αυτή την αιτία οφείλεται και το ότι οι μετανάστες, ακόμα κι δεν ήταν τόσο πολλοί, δεν θα ενσωματώνονταν στην Ελληνική κοινωνία, μια κοινωνία άοσμη και άχρωμη, αλλά θα προτιμούσαν να κρατήσουν τα δικά τους πολιτισμικά χαρακτηριστικά. Επομένως πρέπει να γυρίσουμε προς τα πίσω, κυρίως οι κυβερνώντες που έχουν την μεγαλύτερη ευθύνη, να δούμε που έγινε το λάθος στην πορεία και να το διορθώσουμε, αν δεν είναι ήδη αργά.

  • 7 Αυγούστου 2011, 18:27 | Χαρης

    Τι προβλεπεται στην περιπτωση που καποιοι λαθρομεταναστες με εργαλεια (π.χ. μεγαλα ψαλιδια ) κοψουν τμημα του φραχτη για να περασουν ???????

    Θα απωθουνται προς την τουρκια με καταιωνισμο νερου ???
    Θα συλλαμβανονται ??? (τι νοημα εχει τοτε ο φραχτης ???)
    Θα πυροβολουνται, εστω εκφοβιστικα ???

    Σ’ολες τις περιπτωσεις ενας φραχτης πρεπει να γινη.

    Γιατι να μην γινη ποιο απλος ?? ποιο φθηνος ?? Πχ με τρεις μεγαλες κολουρες συρματοπλεγματος οπως παλια . (Δυο κατω στην γη και μια επανω στις δυο ). και απλους καρφωτους πασσαλους.
    Τι κερδιζουμε με αυτην την ακριβωτερη κατασκευη ???

  • 7 Αυγούστου 2011, 18:33 | ΑΛΦΑ

    Προχωρήστε άμεσα σε όλο το μήκος, με κάμερες, ρεύμα και φύλαξη.
    Και για το δικό μας και για το δικό τους καλό (των λαθραίων).
    Δεν αντέχει άλλο αυτή η κοινωνία. Ήδη θρηνούμε τόσα θύματα…

  • Ονειρο θερινης Νυκτος

    α) να επιστραφουν οι λαθρομεταναστες (ειδικα αυτοι που στερουνται εγγραφων) στη χωρα απ οπου εισηλθαν … Τουρκια …(αν θελει η κυβερνηση ας τους δωσει οικονομικη ενισχυση απ τα χρηματα κατασκευης του φραχτη) και υπογραφη διακρατικης συμφωνιας (ετσι οπως γινετε και στην Ε.Ε.)να επιστρεφουν οι λαθρομεταναστες στη χωρα απο την οποια εισερχονται

    β)οχι φραχτες … αλλα ανοιγμα των συνορων και αδελφοποιηση των δυο λαων (Στην Ε.Ε. ειμαστε η χωρα που διαθετει το μεγαλυτερο ποσο για εξοπλιστικα προγραμματα οπλικου χαρακτηρα. Νομιζω οτι αρκετα οπλα εχουμε … ας φτιαξουμε και κανενα Πανεπιστημιο της προκοπης να μη φευγουν τα παιδια μας στο εξωτερικο). Τουρκοι λαθρομεταναστες στη Ελλαδα δεν υπαρχουν… ουτε ενας.

    γ) Τζαμι … οποιος θελει … να παει στο χωριο του …

    δ) παιδια που γεννιουνται στην Ελλαδα και σπουδαζουν σε ΕΛΛΗΝΙΚΑ σχολεια ειναι ΕΛΛΗΝΕΣ ( εδω χρειαζεται μεγαλη προσοχη γιατι το ΕΛΛΗΝΕΣ σημαινει ΕΛΛΗΝΕΣ κι οχι Χριστιανοι Ορθοδοξοι … οποιος επιθυμη το Θρησκευμα Χ.Ο. η αλλο δικαιωμα του, οπως δικαιωμα του ειναι να μην το επιθυμη) που ειναι ετοιμοι να υπερασπισουν την ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ απ οποια θεση κι αν χρειαστει …ψυχη τε και σωματι …

  • 7 Αυγούστου 2011, 13:00 | ΣταύροςΓεωργιάδης

    Δεν είναι 10.3 km,είναι 10,3 χλμ

  • 7 Αυγούστου 2011, 13:57 | Καραμούτσος Νικόλαος

    Τα σύνορα του Νομού Έβρου έχουν μήκος 120χλμ περίπου. Εμείς συζητάμε για φράκτη 10 χλμ για τον οποίο πήραμε και άδεια από την τουρκία για να τον κατασκευάσουμαι σε Ελληνικό Έδαφος!!!!!!Φοβερό, μεγάλη επιτυχία της διπλωματικής υπηρεσίας!!!!!Αντί να βρεθούν τρόποι πως θα αποτραπεί η είσοδος από τα Νησιά κυρίως η οποία είσοδος είναι ελευθέρας και από τον υπόλοιπο έβρο και επίσης πώς θα μπορέζουμε να απαλαγούμε απο τους λαθρομετανάστες που έχουμε, ασχολούμαστε με τα 10 χλμ, λές και αν θα κατασκευαστεί θα λύσει κανένα πρόβλημα.

  • @ 7 Αυγούστου 2011, 00:59 Χ.Πετρου …διαφωνω καθετα με τη δημιουργια του φραχτη, (τους λογους τους αναφερω σε προηγουμενο σχολιο) συμφωνω ομως με τον προβληματισμο σας … Αυτό που δεν μπορώ να διανοηθώ είναι γιατί η κυβέρνηση πρέπει να πάρει την συγκατάθεση των τουρκων για ένα έργο το οποιο θα υλοποιηθεί σε Ελληνικό έδαφος… και επαυξανω δινοντας θετικη ψηφο στο σχολιο σας … τωρα το γιατι η Ελληνικη πλευρα το συζηταει με τους Τουρκους ανηκει στο … ηταν στραβο το κλιμα, το φαγε κι ο γαϊδαρος … δυστηχως στην Ελλαδα αυτογελοιοποιουμασθε κατα συρροην … μεχρι κι ο Καραγκιοζης πηρε Τουρκικη υπηκοοτητα … εμεις ομως εχουμε τη χαρη …

  • 7 Αυγούστου 2011, 02:27 | Δημήτριος Γιαννόπουλος

    Το μήκος των χερσαίων συνόρων με την Τουρκία στην περιοχή του ποταμού Έβρου είναι περίπου 120 km. Και συζητάμε αυτή τη στιγμή για το εαν θα κατασκευαστεί ένας φράκτης 10,3 km;;;

    1. Αναποτελεσματικό
    2. Ανούσιο
    3. Αντιαισθητικό

    Το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με διαφορετικούς τρόπους τους οποίους δεν θα αναλύσουμε εδώ.

    Όποιος έχει υπηρετήσει στην περιοχή του Έβρου αντιλαμβάνεται ότι ένας φράκτης μήκους 10,3 km δεν θα φέρει κανένα αποτέλεσμα. Όποιος έχει αντίληψη του χώρου, του αναγλύφου, της φύσης και γενικά της κατάστασης της περιοχής πιστεύω ότι το καταλαβαίνει.

    Δεν θα σχολιάσω περαιτέρω γιατί διαφωνώ πλήρως με την κατασκευή του.
    Όχι για ανθρωπιστικούς λόγους αλλά για απλούς και πρακτικούς λογικούς.

  • 7 Αυγούστου 2011, 00:59 | Χ.Πετρου

    @Τελεια & Παυλα Η τουρκια συμφωνησε για την δημιουργια του φραχτη, προχθες 5 Αυγουστου. Αυτό που δεν μπορώ να διανοηθώ είναι γιατί η κυβέρνηση πρέπει να πάρει την συγκατάθεση των τουρκων για ένα έργο το οποιο θα υλοποιηθεί σε Ελληνικό έδαφος.

  • 7 Αυγούστου 2011, 00:56 | Γιάννης Μπ.

    Αν θέλουμε να γίνει κάτι σοβαρό και ουσιαστικό θα πρέπει:

    Να δημιουργηθεί άμεσα φράχτης κατά μήκος όλης της συνοριογραμμής με τη Τουρκία.
    Όσο και αν κοστίσει θα είναι πολύ λιγότερα από τη ζημιά που κάνουν πλέον στη χώρα μας οι λαθρομετανάστες.

    Μετακίνηση της FRONTEX στα σύνορα με Βουλγαρία.

    Ενίσχυση φύλαξης από Ελληνικές δυνάμεις των συνόρων με Σκόπια και Αλβανία.

    Υποχρέωση-ευθύνη όλης της Ευρώπης να φυλάξει τα θαλάσσια σύνορα της Ελλάδος και κατά επέκταση της ίδιας της Ευρώπης.

    Άμεση απέλαση όλων των λαθρομεταναστών ή φιλοξενία τους σε σπίτια μελών των αλληλέγγυων ΜΚΟ.

  • 6 Αυγούστου 2011, 21:51 | panos

    ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΑΝΟΙΧΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ?
    ΑΦΟΥ ΤΩΡΑ ΠΗΡΑΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΑΝ ΚΑΛΑ ΓΙΟΥΣΟΥΦΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ

  • 6 Αυγούστου 2011, 20:01 | Αντώνης

    Ο φράχτης στον Έβρο είναι ένα έργο που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του ρεύματος των λαθρομεταναστών στη χώρα μας με την προυπόθεση ότι δεν θα επαναπαυτούμε μόνο στην υπαρξή του και οτι θα χαράξουμε ενιαία μεταναστευτική πολιτική με τα άλλα κράτη της ευρωπαικής ένωσης καθώς και με την Τουρκία.

  • 6 Αυγούστου 2011, 19:10 | Τάκης

    Μόνο 10,3Km ;

  • 6 Αυγούστου 2011, 19:54 | Αντώνης Σακελλάρης

    Να γίνει όσο πιό μακρύς γίνεται και ας τσιρίζουν οι διάφοροι επαγγελματίες «ευαίσθητοι» και «ανθρωπιστές».Δεν γίνεται όλοι οι κακομοίρηδες του κόσμου να μαζευτούν εδώ,να κάνουν τι δηλαδή.Μήπως έχουμε βιομηχανίες και ορυχεία;Ή μήπως να φύγουν οι Έλληνες γιατί είναι φόρτωμα.Βάλτε στο πρόγραμμα επίσης και γρήγορα,το πότε θα φύγουν κι αυτοί που μας κατσικώθηκαν ήδη.Και για όσους δεν ξέρουν 300-400 άτομα μπουκάρουν καθημερινά.

  • 6 Αυγούστου 2011, 18:54 | aa

    Άραγε ο φραχτης ειναι για τους λαθρομετανάστες ή μετα απο λίγα χρόνια για να μην φεύγουμε εμείς.Να υπενθυμίσω οτι και το τείχος του αίσχους στην ανατολική Γερμανία έγινε για την «προστασία» απο την εξωτερική απειλή

  • 6 Αυγούστου 2011, 17:13 | ΓΚΟΣΙΟΥ ΕΛςΝΗ

    ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΙ ΚΥΒΕΡΒΗΣΕΙΣ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΟΔΕΤΟΥΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ, ΝΑ ΤΑ ΕΣΤΕΛΝΑΝ ΣΤΑ ΚΡΑΤΗ ΤΟΥΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΕΚΕΙ.ΤΟΣΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΤΟΣΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤ. ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΦΡΑΚΤΗ. ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΦΡΑΚΤΗ ΜΕ ΡΕΥΜΑ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΤΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΛΗΣΙΑΣΤΗ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ.

  • 6 Αυγούστου 2011, 17:02 | σαλης

    θα ήθελα να πιστέψω πως όλα γίνονται για οικονομικά συμφέροντα και όχι για κάποια υποτιθέμενη προστασία όπως αναφέρετε.
    Εξάλλου τα 12 χιλιόμετρα δεν είναι η μόνη περιβόητη είσοδος που νομίζουν μερικοί ότι αποκόπτει την είσοδο τον μεταναστών . Αν κάποιος έχει κάποιο χάρτη και θέλει να παρακολουθήσει την αληθινή περιοχή που δημιουργεί το πρόβλημα ας ανατρέξει σε αυτόν. Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι οποιοσδήποτε θελήσει να περάσει, γιατί να το κάνει από την χερσαία περιοχή;; Είναι πολύ πιο εύκολο να πάει από δίπλα. Υπάρχουν σημεία μεταξύ των χωριών Ρίζια και κεράμου που μπορείς να περάσεις ανενόχλητος. Το ίδιο ισχύει και από την άλλη πλευρά Βύσσα – Ορεστιάδα – Διδυμότειχο .

  • Πιστευω οτι κοιταμε προς την αντιθετη κατευθυνση απ αυτη που θα πρεπε …

    α)θα ηταν πολυ καλυτερο να δωθουν τα χρηματα κατασκευης του φραχτη στους λαθρομεταναστες να εγκαταλειψουν την Ελλαδα οικειοθελως

    β)με την τακτικη αυτη (τη δημιουργια φραχτη) οι Τουρκοι πηραν πλεονεκτημα γιατι αφ ενος παραιτουμαστε του δικαιωματος να επιστραφη η μεγαλυτερη μαζα λαθρομεταναστων στην Τουρκια, απ οπου και εισηλθαν και αφ εταιρου διαιωνιζεται η εχθροτητα και η αντιπαλοτητα μεταξυ των δυο χωρων. Αλλωστε ενα πολυ μεγαλο, ισως το μεγαλυτερο ποσοστο λαθρομεταναστων ερχεται δια της θαλασσιας οδου με βαρκες … τι θα κανουμε για αυτο ??? θα απλωσουμε δυχτια στο Αιγαιο η θα ριξουμε ναρκες θαλασσης ???

    γ) Η πολυμελης Τουρκικη αποστολη που αποτελούνταν από ανώτερα στελέχη των υπουργείων Εσωτερικών και Εξωτερικών καθώς και ανώτεροι αξιωματικοί της Τουρκικής Αστυνομίας που επισκέφθηκαν το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και συναντήθηκαν με έλληνες ομολόγους τους από τα υπουργεία Εξωτερικών και Προστασίας του Πολίτη φανηκε ανωτερη των περιστασεων γιατι οχι μονο δεν ενοχληθηκε απ την κατασκευη του φραχτη (αφου πλεον θα διερυγνυουν τα ιματια τους για τους λαθρομεταναστες που θα (αν) εισερχονται απ τον Εβρο) αλλα μας δειχνουν ποσο μικροψυχα σκεφτομαστε.

    δ) Αντι να ανοιξουμε τα συνορα με την Τουρκια (αυτο θα γινει θελοντας και μη αν η Τουρκια μπει στην Ε.Ε.) μια ωρα αρχιτερα και να εκμεταλλευθουμε την γειτονια μαζι τους εμεις βαζουμε φραχτες. Ειμαστε η πυλη της Δυσης στην Ανατολη και αντιστροφως και εμεις κανουμε τα παντα για να κραταμε την πορτα κλειστη. Θα επωφελουμασταν τα μεγιστα στις εμπορικες συναλλαγες (και οχι μονο) αν (μεσω Ελλαδας) διακινουνταν ελευθερα μεσω διακρατικης συμφωνιας, εμπορευματα απο και προς Ε.Ε.Σημειωτεον οτι το σκεπτικο του φραχτη βολευη την Τουρκικη πολιτικη που δεν θελει (εως τωρα) Τουρκους απλους πολιτες να επισκεπτονται την Ελλαδα.

    Το μεχρι τωρα διπλωματικο αποτελεσμα της δημιουργιας φραχτη που γινεται στην εδρα μας ειναι

    ΕΛΛΑΣ – ΤΟΥΡΚΙΑ : 0 – 5

    και τα 5 ειναι με αυτογκολ

    και ειμαστε και φορτωμενοι με ενα σωρο κιτρινες καρτες …

    μεχρι τωρα ειμασταν των Ευρωπαιων περιγελα … τωρα γιναμε και των Τουρκων …

    Αντι να δουμε τι μας ενωνει εμεις κοιταμε τι μας χωριζει.

    Λυπαμαι ειλικρινα για το οτι το κειμενο μπορει να θεωρηθη προσβλητικο αλλα πολυ φοβαμαι οτι ειναι ο μονος τροπος, πια, που μας εχει μεινη για να αλλαξουμε τακτικη, γιατι με το να χαϊδευουμε τα αυτια ο ενας του αλλου εχουμε φθασει σε αδιεξοδο κι αν δεν αλλαξουμε μυαλα θα παμε για ακομα χειροτερα …

    ευχαριστω για το χρονο σας να διαβασετε το σχολιο ακομα και αν απορριψετε τη δημοσιευση του …

  • 6 Αυγούστου 2011, 17:10 | ΠΑΣΧΑΛΗΣ

    ο φράχτης πρεπει να είναι ηλεκτροφόρος χαμηλής τάσης. όσο και να κοστίσει σίγουρα θα είναι φθηνότερος από το να ασχολουμαστε και να περιθάλπτουμε χιλιαδες λαθραίους. πρέπει να είναι ακριβώς πάνω στην οριογραμμή ωστε η εξωτερικη πλευρά του να αποτελει τουρκικό έδαφος και να επεκτεινεται αρκετα μετρα στο νερό.

  • 6 Αυγούστου 2011, 17:54 | ΓΙΩΡΓΟΣ Ζ.

    Μακάρι να πραγματοποιηθεί αυτό το έργο! Αλλά όπως έγραψε και ένας φίλος ίσως τώρα να είναι πολύ αργά! Αυτά παθαίνει όμως κανείς όταν στη ελλάδα δεν αποφασίζει η μεγάλη πλειοψηφία, αλλά η ελάχιστη μειοψηφία του κκε-βόρειος κορέα, ο μπαχαλοσύριζα, και οι ψευτοκουλτουριάρηδες!!

  • 6 Αυγούστου 2011, 14:38 | Δημήτρης Μπέσσας

    Η ιστορία των φραχτών και των τειχών πάει πολύ πίσω στο χρόνο. Με λαμπρότερο παράδειγμα αυτό του τείχους του Βερολίνου και πιο πρόσφατο το ανάλογο στο Ισραήλ για την απομόνωση των Παλαιστινίων. Κατα γενική ομολογία είναι αρκετά «παραγωγικό» μέτρο μειώνοντας τους μετακινούμενους πληθυσμούς. Η ερώτηση όμως που πρέπει να απαντήσουμε δεν είναι αν πρέπει να φτιάχνουμε τέτοιου είδους κατασκευές αλλά αν αυτες οι κατασκευές χρειάζονται την σήμερον..Αν προτείνουμε ακόμη τον 21ο αιώνα την κατασκευή φραχτών για να εμποδίσουμε την μετακίνηση ανθρώπων που πεινάνε δυστυχως αποδεικνύουμε οτι δεν προχωρήσαμε αρκετά συγκρινόμενοι με τον μεσαίωνα στον τρόπο σκέψης.

  • 6 Αυγούστου 2011, 14:12 | SGRF

    Κατ’ αρχην χαιρετιζουμε την δημιουργια του εργου! Ως το μοναδικο Ελληνικο εξειδικευμενο forum για θεματα ασφαλειας κ στα πλαισια της θεματολογιας μας (threads) εχουμε στο παρελθον ασχοληθει διεξοδικα με το ζητημα της προστασιας των συνορων μας, εξεταζοντας διαφορες κατασκευες αλλα κ ηλεκτρονικα συστηματα ασφαλειας-επιτηρησης (θερμικες καμερες, υπογεια συστηματα ελεγχου της περιπετρου, προστασιας προσεγγισης, δεσμες υπερυθρων ακτινων & μικροκυματων κα), που μπορουν να χρησιμοποιηθουν… Στην παρουσα περιγραφη του εργου, δεν γινεται καποια σχετικη αναφορα, ουτε καν για τ’ αναγκαια δικτυα καλωδιωσεων για τον φωτισμο (με αντιβαλιστικα φωτιστικα παντος καιρου)της ελεγχομενης περιοχης. Ενα απο τα μελη μας, που εχει πρακτικη εμπειρια απο αναλογες κατασκευες στο εξωτερικο, μας υπεδειξε πληθωρα δεδομενων που πρεπει να ληφθουν υποψιν τοσο κατα την κατασκευη, οσο και στην μετεπειτα λειτουργια. Δεδομενου ομως του ευαισθητου χαρακτηρα των πληροφοριων θεωρουμε πως δεν προσφερετε για περαιτερω αναλυση το παρον μεσο, αλλα μια κατ ιδιαν συναντηση οπου στα πλαισια μιας συσκεψεως θα μπορουν ν αναλυθουν-συζητηθουν ολα τα θεματα κ οι τεχνικες λεπτομερειες διεξοδικα…

  • το μείζον ζήτημα της λαθρομεταναστευσης δεν λύνετε έτσι εύκολα, υψώνοντας τείχη και φράκτες στις συνοριακές γραμμες. δεν πρέπει να ξεχνάμε τον Θουκιδίδη που μετρούσε το θάρρος και την ανδρεία αυτών που ξεπερνούσαν τέτοια εμπόδια, ανάλογα με το ύψος τους…. δεν πρέπει να ξεχνάμε ακόμη ότι νικητές και ηττημένοι βρίσκονται και από τις δύο πλευρες αυτών των τειχών, των φρακτών και γενικά τέτοιων έργων…. το ευτύχημα είναι στην περίπτωση αυτή ότι βρισκόμαστε σε πλήρη συνεννόηση με την γείτονα χώρα….
    τείχη και φράχτες αντιτίθενται στην αρχή της συνέχειας και στις αρχές προστασίας του περιβάλλοντος γιατί προφανώς θα είναι εμπόδιο, στο ευτυχώς μικρό μήκος τους, στις μετακινήσεις ειδών της πανίδας της περιοχής….

  • 6 Αυγούστου 2011, 14:55 | Enita

    Οι επιφυλάξεις μου είναι οι εξής:

    α) θα είναι αποτελεσματικός ο φράχτης, δηλαδή όντως δεν θα εισέρχονται στη χώρα λαθρομετανάστες;
    β) πόσο θα κινδυνεύει η ζωή των επίδοξων μεταναστών; Γιατί , να υποθέσω, δεν θέλουμε μια σύγχρονη γκιλοτίνα για τους ανθρώπους αυτούς.
    γ) Με τους ήδη διαμένοντες εδώ , τι θα γίνει;

  • 6 Αυγούστου 2011, 13:04 | Βασίλης

    Στη σωστή κατεύθυνση το έργο, αλλά ίσως κάτι πιο οικονομικό, και σε μεγαλύτερη έκταση (ώστε να μπορέι να καλύπτει και σημεία που «χερσοποιούνται» κάθε φορά που υποχωρεί η στάθμη του ποταμού) ίσως να ήταν πιο αποτελεσματικό..Μια πιο απλή κατασκευή, με παράλληλη ενίσχυση των περιπολιών.
    Επίσης δε φαίνεται να υπάρχει μελέτη τόσο για τη στατικότητα του τοίχου αυτού λαμβάνοντας υπ’όψη την ιδιομορφία του εδάφους, όπως επίσης και η ενδεχόμενη μελλοντική συντήρησή του.

  • 6 Αυγούστου 2011, 13:54 | Θεόφιλος Κωτσίδης

    Η επιλογή τέτοιων μέσων, αναδεικνύει περίτρανα την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού Εξωτερικής Πολιτικής. Δεν εχ´υν αναζητηθεί στο ελάχιστο στρατηγικές συμμαχίες στην Ε.Ε ή στις γύρω χώρες προκειμένου να αντιμετωπισθεί το μείζον θέμα της μετανάστευσης απο κοινού και με κοινωνικά κριτήρια. Επίσης δεν τυπάρχει σχέδιο (που να γνωρίζουμε) που να «υποχρεώνει» την γείτονα Τουρκία σε αλλαγές στο καθεστώς διακίνησης μεταναστών.
    Τα αστυνομικά μέτρα θα οδηγήσουν σε περαιτέρω αύξηση εισόδου μεταναστών απο άλλες περιοχές της χώρας (π.χ. Νησιά).
    Η κύση στο πρόβλημα της μετανάστευσης πρέπει να αναζητηθεί στην πηγή του, δηλαδή στην διαβούλευση/βοήθεια των χωρών που αποτελούν αφετηρία. Αυτό θα γίνει σε υψηλό επίπεδο Ε.Ε. Σε σνεργασία με τις χώρες εισόδου και αφετηρίας.

  • 6 Αυγούστου 2011, 13:23 | Παντελής Νικιτιάδης

    Είμαι ενάντια σε κάθε φράχτη. Άλλωστε πως θα μπορέσουν να φύγουν οι Έλληνες απο την Ελλάδα?

  • 6 Αυγούστου 2011, 00:40 | Γιώργος

    Καλώς να γίνει, εάν αφήσουν οι Κυβερνητικές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που στην πραγματικότητα χαράσουν την πολιτική και αυτής της δύσμοιρης χώρας, γιατί κατ’ αυτούς θα δυσκολευτούν οι κακόμοιροι λαθρομετανάστες να εισέλθουν στη χώρα μας, ενώ το έργο αυτό είναι υψίστης εθνικής ασφαλείας απέναντι σε ενδεχόμενο πόλεμο με τον φίλο μας τον τούρκο.

  • 5 Αυγούστου 2011, 20:30 | Άννα Δεληγιάννη -Τσιουλπά

    ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΝΑΡΚΕΣ ,ΤΑ ΧΑΛΥΒΔΙΝΑ ΛΕΠΙΔΟΦΟΡΑ ΣΥΡΜΑΤΟΠΛΕΓΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ!

    Σα φράση και μόνο προκαλεί ανατριχίλα.Μέχρι προ τινος άνθρωποικατακρεουργημένοι έβγαιναν από την κόλαση των ναρκών .
    Ο Έβρος τελικά θα λύση το πρόβλημα και όχι η πολιτική των χωρών της ΕΕ;
    0ι 175 της FRONTEX και τα 12,5 χιλιόμ,συρματοφράχτη θα λύσουν ένα τεράστιο κοινωνικο-οικονομικό φαινόμενο;Έχουμε κι άλλα χρήματα για να πετάξουμε κυριολεκτικά στη λάσπη όταν τους θερμούς μήνες που λιγοστεύει το νερό του ποταμού μπορούν από άλλα σημεία να περάσουν οι»μελλοθάνατοι»;
    Τελικά ,τι θέλουμε ως χώρα να εντυπωσιάσουμε για τη λήψη μέτρων που επί της ουσίας αποβαίνουν σε βάρος και των κατοίκων του Έβρου; Γιατί ξεχάσαμε τα έργα ανάπτυξης και πιάσαμε τα έργα φύλαξης;Ξεχνάτε ότι τα χωράφια του Β.Έβρου καλλιεργούνται από Βούλγαρους εργάτες γιατί οι ντόπιοι αναγκάστηκαν να φύγουν!
    Κατά τη γνώμη μου ,θα γίνει ένα πολυδάπανο έργο ,θα μας κάνει «γνωστούς» δε λέω, αλλά θα είναι πέρα για πέρα αναποτελεσματικό.Δείτε ξανά την εκπομπή της Τσόκλη με τους διακινητές ,δείτε τι σημαίνουν 12,5 χιλιόμετρα μπροστά στα χιλιόμετρα των συνόρων ,στην τεράστια ακτογραμμή ξανασκεφτείτε τι σημαίνει «λεπιδοφόρο συρματόπεγμα» σκεφτείτε τα συρματοπλέγματα των συνόρων -μέχρι χθες ακόμη υπήρχαν-αντιληφτείτε το ύψος του χρ.ποσού που θα πρέπει να καταβάλει κάποιος προκειμένου να περάσει τα σύνορα και πείτε μου ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ;

  • Υπάρχει πρόβλεψη για την συντήρηση του φράχτη και σήμανση σε πολλές γλώσσες για την πιθανή παραβίασή του ;

  • 5 Αυγούστου 2011, 12:41 | ΣταύροςΓεωργιάδης

    Τώρα είναι αργά όπως λέει και το τραγούδι.