Άρθρο 05: Υποχρεώσεις πλοιάρχου ελληνικού πλοίου

Ο πλοίαρχος του πλοίου το οποίο έχει εφοδιασθεί με την άδεια του άρθρου 1 υποχρεούται, εφόσον απαιτείται, να ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές παράκτιου κράτους εντός των χωρικών υδάτων του οποίου διαπλέει ή σε λιμένα ή αγκυροβόλιο του οποίου καταπλέει περί της ύπαρξης στο πλοίο όπλων και πυρομαχικών ενόπλων ιδιωτών φρουρών, του αριθμού, του είδους και της ποσότητας αυτών καθώς και του χώρου φύλαξής τους, επιδεικνύοντας την άδεια. Η ίδια υποχρέωση του πλοιάρχου υφίσταται αν το αίτημα προέρχεται από κυβερνήτη πολεμικού πλοίου οποιουδήποτε κράτους στην ανοιχτή θάλασσα.

  • 24 Δεκεμβρίου 2011, 20:42 | Ανδρέας Ρουκάς

    Συμφωνώ με την άποψη ότι η εφαρμογή του άρθρου 5 δεν θα είναι εύκολη, εάν δεν συνοδεύεται από μία κοινά αποδεκτή διεθνή θέση. Απαιτείται η χορηγούμενη άδεια (στα πλαίσια του άρθρου 2) να ακολουθεί ένα κοινά αποδεκτό πρότυπο (σχετική πρωτοβουλία μπορεί να αναλάβει ο ΙΜΟ), το οποίο να ορίζει τους όρους χορήγησης και τον τρόπο επίδειξης και απόδοχης κατοχής της.

  • 22 Δεκεμβρίου 2011, 21:12 | capt. Γιάννης Γ

    @ 21 Δεκεμβρίου 2011, 17:47 | TRIKOILIS PANTELIS

    Κύριε Τρικοίλη, αλλο ειναι να ζείτε στην Κάλυμνο, και άλλο επι εμπορικού πλοίου που ταξιδεύει σε αυτές τις περιοχές του υψηλού κινδύνου..
    Καιειδικά εάν τυχαίνει να εισαι ο, με άλλους 5 Ελληνες το πολύ και καμμιά 25 Φιλιππινέζους, ο Πλοίαρχος με ολες τις ευθύνες και τις ασάφειες που πάνε να του φορτώσουν σε αυτό το πρόβλημα.

    Αφείστε παρακαλώ να μιλήσουν αυτοί που θα έχουν το πρόβλημα.

    Συγνώμην για τον τύπο της παρατήρησης που κάνω, γιατί τα πράγματα δεν ειναι επιδερμικά και επιπόλαια.

    Και το κράτος σε αυτό το θέμα θα λειτουργήσει σωστά , οταν ακούσει τους πράγματι εμπλεκόμενους με αυτην την κατάσταση.

  • 22 Δεκεμβρίου 2011, 16:21 | ΔΟΓΙΒΑΝΗς ΓΕΩΡΓΙΟς

    Πειρατεια δεν αντιμετωπιζουν τα ελληνικα πλοια μονο στον ινδικο-αραβικη-κολπο αντεν -ερυθρα, αλλα και στην δυτικη αφρικη οπου οι εκει συναδελφοι των σομαλων πειρατων μονο κατ΄ονομα μπορουν να χαρακτηρισθουν πειρατες!
    Εκει τι θα ισχυει σε οτι αφορα οπλισμο-κανονες εμπλοκης…..

  • 21 Δεκεμβρίου 2011, 21:17 | Στυλιανός Πολίτης

    Η γνώμη μου είναι ότι απαιτείται πρώτα μια διεθνής σύμβαση! Στην πράξη ένας τέτοιος νόμος δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει! Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο άρθρο 05.Τό Ελληνικό πλοίο στους ξένους λιμένες πρέπει να συμμορφώνεται με την νομοθεσία του κράτους υποδοχής, η οποία μπορεί να απαγορεύει την κατοχή όπλων με τις προϋποθέσεις της δικής μας νομοθεσίας! Επίσης δεν καταλαβαίνω και το πως ο πλοίαρχος πλοίου ξένης σημαίας ευρισκόμενος εν πλω θα ενημερώνει εγγράφως τις Ελληνικές Αρχές (βλ. άρθρο 06). Ένα άλλο που δεν καταλαβαίνω είναι το γιατί πάμε να δημιουργήσουμε την υποχρέωση αναφοράς κατοχής οπλισμού των πλοίων μας σε ξένα πολεμικά πλοία στην ανοικτή θάλασσα!

  • 21 Δεκεμβρίου 2011, 21:05 | capt. Γιάννης Γ

    Αυτό γίνεται ηδη, για τα επιβαίνοντα πρόσωπα που πάντα δηλώνονται ως επιβαίνοντες στο τέλος του Crew list.
    Ta οτι ειδους οπλα η εκρηκτικά πυροτεχνήματα κλπ. δηλωνονται πάντοτε και παντού σε ειδική στήλη στο store list που υποβάλλεται στις αρχές του κάθε λιμένα.

  • 21 Δεκεμβρίου 2011, 17:47 | TRIKOILIS PANTELIS

    Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ADEN ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΙΝΔΙΚΟ ΟΚΕΑΝΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΛΙΑΝ ΑΠΕΛΠΙΣΤΗΚΗ
    ΕΧΟΥΝ ΑΙΧΜΑΛΩΤΙΣΤΟΙ ΠΟΛΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΛΥΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΟΥΝ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ ΤΟ 500 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΔΟΛΑΡΙΑ ΗΠΑ

    ΑΚΟΥΓΑ ΠΡΟ ΗΜΕΡΩΝ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ ΣΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΝΟΠΛΩΝ ΦΡΟΥΡΩΝ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ
    ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥ ΕΚΠΛΗΞΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΟΤΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΘΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΣΩΜΑΤΙΑ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ ΤΟΘΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ

    ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΣΕ ΑΡΑΓΕ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΑΥΤΙΚΟ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ Η ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΝΑΥΤΙΚΟ ΠΟΥ ΕΤΥΧΕ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ ΑΠΟ ΣΟΜΑΛΟΥΣ ΠΕΙΡΑΤΕΣ?

    ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΠΛΗΣΙΑΣΕΙ ΠΕΙΡΑΤΙΚΗ ΛΕΜΒΟΣ ΕΝΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΒΟΛΗ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΠΑΝΩ ΕΝΟΠΛΟΣ ΤΟΤΕ ΦΕΥΓΕΙ ΔΙΟΤΙ ΟΝΤΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΛΕΜΒΟ ΟΙ ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ.

    ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΑΔΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΚΟΠΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΕΙΕΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΔΥΟ ΛΟΓΟΥΣ
    1) ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ – (ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ)
    2) ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΚΕΛΙΩΝΤΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΠΟ ΝΑΥΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΙΟΤΙ ΤΩΡΑ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΝΑΥΛΩΤΕΣ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΕΝΟΠΛΟΙ

    ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ ΑΥΤΟ
    ΤΟΤΕ ΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ¨
    1- ΜΕΡΙΚΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΕΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΑ ΖΗΤΟΥΝ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΣΜΟ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΘΑ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΣ
    2- ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΘΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΡΚΕΤΕΣ ΝΑΥΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟΙ ΝΑΥΛΩΤΕΣ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΒΑΣΗ ΕΝΟΠΛΩΝ
    3- ΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΧΩΡΙΣ ΕΝΟΠΛΟΥΣ ΤΟΤΕ Η ΑΣΦΑΛΗΣΗ ΤΟΥ ΘΑ ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ

    ΤΕΛΟΣ ΚΑΠΟΤΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΠΟΥ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΟΡΘΙΟΣ – ΑΣ ΦΡΟΝΤΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΙΣΟΠΕΔΩΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ

  • 21 Δεκεμβρίου 2011, 09:15 | Ν.Νικολιάς.

    … ( αυτών καθώς και του χώρου φύλαξής τους,) Προτείνω το συγκεκριμένο σημείο να διαγραφεί ως περιττό και αρκούντως επικίνδυνο. Θεωρείται απαραίτητο και επαρκές να το γνωρίζει μόνο ο Πλοίαρχος. ο Αξκός Ασφαλείας του πλοίου και ο επικεφαλής της ένοπλης ομάδας συνοδών Ασφαλείας.